SON DAKİKA
Hava Durumu

#Sosyal Dayanışma

Porsuk Haber Ajansı - Sosyal Dayanışma haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Sosyal Dayanışma haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

Belde Evlerindeki El Emeği Sergileri Beğeni Topladı Haber

Belde Evlerindeki El Emeği Sergileri Beğeni Topladı

Tepebaşı Belediyesi Hedef Batıkent Belde Evi ve Hasan Ali Yücel Belde Evi’nde yıl boyunca eğitim alan kursiyerlerin el emeği ürünlerinden oluşan sergiler açıldı. Kadınların büyük emek ve sabırla hazırladığı eserler ziyaretçilerden tam not aldı. Kadın kursiyerlerin yoğun ilgi ve sevgisi ile karşılaşan Başkan Ataç, kursiyerler ile tek tek sohbet etti. İlk olarak Hasan Ali Yücel Belde Evi’nde açılışı gerçekleştirilen sergide giyim, örgü, kağıt takı ve sepet örücülüğü, dekoratif el sanatları, kırkyama, amigurimi ve kağıt rölyef kurslarına katılan 115 kursiyerin hazırladığı çalışmalar ziyaretçilerin beğenisine sunuldu. Birbirinden renkli ve özgün ürünlerin yer aldığı sergi, katılımcılar tarafından ilgiyle gezildi. Ardından Tepebaşı Belediyesi Hedef Batıkent Belde Evi’ndeki sergide ise 300 kursiyerin çini, giyim, ev mefruşatı, karakalem, yağlı boya, kağıt rölyef, oyuncak tasarımı, örgü, takı tasarım, amigurimi, dantel anglez, tutkal hamuru şekillendirme, kurslarında ürettiği ürünler sergilendi. Serginin açılışına Tepebaşı Belediye Başkanı Dt. Ahmet Ataç da katılarak kursiyerlerle bir araya geldi. Sergileri gezerek ürünleri inceleyen Ataç, kurs eğitmenlerinden bilgiler alarak, kursiyerleri tek tek tebrik etti. Burada konuşan Başkan Ataç, belde evlerinin yıllardır önemli bir sosyal dayanışma merkezi olarak hizmet verdiğini belirterek, “Belde evlerimiz gerçekten adeta fabrika gibi çalışıyor. Kadınlarımız sahip çıkıyorlar, sonuçlarını hep birlikte görüyoruz. Birbirinden güzel ürünler ortaya çıkıyor. İlk belde evimizi 2001 yılında Fevzi Çakmak Mahallemizde açmıştık. Amacımız kadınlarımızın üretmelerini ve sosyalleşmelerini sağlamaktı. Bugün tüm belde evlerimiz dolup taşıyor. Burada sosyalleşme var, dayanışma var, adeta rehabilitasyon var. İnsanlar belde evlerinde öğrenirken ve üretirken gönüllerini de iyileştiriyor” dedi. Kursların aralıksız devam ettiğini ifade eden Ataç, el emeği ürünlerin ortaya çıkmasında büyük sabır ve özveri bulunduğunu belirterek, “Buradaki ürünler gerçekten sabır işi. Ben de anneannemden, büyüklerimden hatırlarım, bu işler için çok emek harcanırdı. Tüm kursiyerlerimizi kutluyorum, emeklerine sağlık. Hep birlikte yürümeye devam edeceğiz” diye konuştu. Tepebaşı Belediyesi belde evlerinde verilen eğitimlerle kadınların hem yeni beceriler kazanması hem de sosyal yaşamın içinde daha aktif yer alması amaçlanıyor. Belde evlerinde düzenlenecek sergiler, belirlenen takvim çerçevesinde devam edecek.

Tepebaşı ve Üsküdar "Kardeş Şehir" Oldu Haber

Tepebaşı ve Üsküdar "Kardeş Şehir" Oldu

Tepebaşı Belediyesi ve Üsküdar Belediyesi arasında imzalanan "Kardeş Şehir" protokolü ile iki kent arasında sosyal, kültürel ve kurumsal iş birliği dönemi başladı. Eskişehirli olan Üsküdar Belediye Başkanı Sinem Dedetaş ile Tepebaşı Belediye Başkanı Dt. Ahmet Ataç’ın imzaladığı protokol, gönül bağını resmiyete döktü. ​Tepebaşı Belediye Başkanı Dt. Ahmet Ataç, Üsküdar Belediye Başkanı Sinem Dedetaş’ı makamında ziyaret ederek iki kentin ortak değerlerini ve yerel yönetim vizyonlarını kapsayan stratejik bir protokole imza attı. Samimi bir atmosferde gerçekleşen görüşmede, Türkiye’nin iki güçlü ilçesinin tecrübe paylaşımı yapması kararlaştırıldı. ​SOSYAL VE KÜLTÜREL PROJELERDE ORTAK ADIMLAR ​İmzalanan protokol kapsamında; başta kültür-sanat, gençlik ve kadın politikaları olmak üzere, çevre ve sosyal dayanışma alanlarında ortak projeler hayata geçirilecek. İş birliğinin sadece kağıt üzerinde kalmayacağı, kent sakinlerinin sosyal yaşamına doğrudan dokunacak etkinlik ve hizmetlerle destekleneceği vurgulandı. ​"BU PROTOKOL BİR GÖNÜL BAĞIDIR" ​Tepebaşı Belediye Başkanı Ahmet Ataç, imza töreninde yaptığı konuşmada Üsküdar Belediye Başkanı Sinem Dedetaş’ın Eskişehirli olmasının bu iş birliğine ayrı bir anlam kattığını belirtti. Ataç, şunları söyledi: ​"Kardeşlik bizim için sadece bir imzadan ibaret değil; birlikte üretmeyi ve öğrenmeyi esas alıyoruz. Tepebaşı olarak 26 yurt içi, 9 yurt dışı olmak üzere toplam 35 kardeş şehrimizle aktif bir iletişim içindeyiz. Üsküdar gibi tarihsel birikimi ve kültürel zenginliği çok güçlü bir kentle iş birliği yapmak, her iki ilçemiz için de kalıcı ve üretken sonuçlar doğuracaktır." ​"DAYANIŞMA DAHA DA GÜÇLENECEK" ​Üsküdar Belediye Başkanı Sinem Dedetaş ise ziyaretten duyduğu memnuniyeti dile getirerek, protokolün her iki ilçeye de hayırlı olmasını diledi. Dedetaş, Tepebaşı Belediyesi’nin başarılı yerel yönetim modellerinden faydalanacaklarını ve iki ilçe arasındaki dayanışmanın bu sayede daha da ivme kazanacağını kaydetti. ​Tören, karşılıklı hediye takdimi ve günün anısına çekilen hatıra fotoğrafıyla sona erdi.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.