SON DAKİKA
Hava Durumu

#Anıtkabir

Porsuk Haber Ajansı - Anıtkabir haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Anıtkabir haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

ADD Şube Başkanı Mehmet Avci:"Butlan Adıyla Demokrasi Kurban Edilmiştir" Haber

ADD Şube Başkanı Mehmet Avci:"Butlan Adıyla Demokrasi Kurban Edilmiştir"

Atatürkçü Düşünce Derneği Eskişehir Şubesi, Kurban Bayramı vesilesiyle gerçekleştirdiği bayramlaşma programında gündeme dair önemli açıklamalarda bulundu. Şube Başkanı Mehmet Avci, "Demokrasi kurban edilmiştir" diyerek, çözümün Atatürk ilkelerinde birleşmekten geçtiğini vurguladı. ​Atatürkçü Düşünce Derneği Eskişehir Şubesi, Kurban Bayramı’nın ardından üyeleriyle dernek binasında bir araya gelerek geleneksel bayramlaşma programını gerçekleştirdi. Yoğun katılımın yaşandığı etkinlikte konuşan ADD Eskişehir Şube Başkanı Mehmet Avci, ülke gündemini sarsan tartışmalara ve hukukun üstünlüğü vurgusuna dikkat çekti. ​​Konuşmasında son dönemde kamuoyunu meşgul eden "mutlak butlan" tartışmalarına değinen Avci şu ifadelere yer verdi; "Kurban Bayramı geride kaldı... Tüm yurttaşlarımızın kurban bayramı kutluyoruz. Ancak bayram öncesinde ülkemizin gündemine taşınan ve kamu vicdanında derin rahatsızlık yaratan "mutlak butlan" olayı, bayram boyunca da milletimizin zihnini meşgul etmeye devam etti. Türk Milleti bir kez daha gördü ki mesele herhangi bir siyasi parti meselesi değildir. Mesele, doğrudan doğruya hukuk devletinin geleceği, demokrasinin saygınlığı ve millet iradesinin dokunulmazlığı meselesidir. Bayram öncesinde ortaya çıkan tablo karşısında söylediğimiz sözü bugün daha yüksek sesle tekrarlıyoruz: "BUTLAN ADIYLA DEMOKRASİ KURBAN EDİLMİŞTİR!" Çünkü demokrasilerde meşruiyetin kaynağı millet iradesidir. Çünkü Cumhuriyetin temeli millet egemenliğidir. Çünkü Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş felsefesi, hiçbir gücün millet iradesinin üstüne çıkamayacağı gerçeği üzerine inşa edilmiştir. Bugün yaşananlar yalnızca siyasi bir tartışma değildir. Bugün yaşananlar, Cumhuriyetin temel değerlerinin ne kadar hayati olduğunu bir kez daha ortaya koymuştur. Tam da bu nedenle, bayram sonrasında milletimizin dikkatle üzerinde düşünmesi gereken konu şudur: Türkiye'nin yaşadığı her kriz döneminde olduğu gibi bugün de çözüm kişilerin etrafında değil, ilkelerin etrafında birleşmektir. Son günlerde Anıtkabir'e yapılan yürüyüşlerin ve verilen mesajların taşıdığı anlam da budur. Anıtkabir'e yürümek yalnızca geçmişe saygı değildir. Anıtkabir'e yürümek, Cumhuriyetin kuruluş ayarlarına dönme çağrısıdır. Anıtkabir'e yürümek, hukukun üstünlüğünü savunmaktır. Anıtkabir'e yürümek, milli egemenliğe sahip çıkmaktır. Anıtkabir'e yürümek, "çare Atatürk'tedir" demektir. Bizler Atatürkçü Düşünce Derneği Eskişehir Şubesi olarak çok iyi biliyoruz ki; 1919'da Anadolu ve Rumeli Müdafaa-i Hukuk Cemiyetleri nasıl milletin bağımsızlık iradesinin örgütlü sesi olduysa, Atatürkçü Düşünce Derneği de bugün Cumhuriyetin, laikliğin, hukukun ve milli egemenliğin örgütlü savunucusudur. Atatürkçü Düşünce Derneği, yalnızca bir dernek değildir. Atatürkçü Düşünce Derneği; Müdafaa-i Hukuk'un günümüzdeki vicdanıdır. Kuvayı Milliye'nin günümüzdeki kararlılığıdır. Cumhuriyetin yılmaz bekçisidir. Bugün Türkiye'nin ihtiyacı daha fazla gerilim değil, daha fazla hukuk; daha fazla kutuplaşma değil, daha fazla demokrasi; daha fazla kişiselleşme değil, daha fazla Cumhuriyettir. Buradan tüm yurttaşlarımıza sesleniyoruz: Cumhuriyeti savunmak bir siyasi tercih değil, bir yurttaşlık görevidir. Milli egemenliği savunmak bir siyasi tutum değil, Cumhuriyet nesillerinin tarihsel sorumluluğudur. Ve unutulmamalıdır ki; Egemenlik kayıtsız şartsız milletindir. Bu ilkenin istisnası yoktur. Bu ilkenin alternatifi yoktur. Bu ilkenin pazarlığı yoktur. Bir çift mavi gözün ışığında; hukuka, demokrasiye, Cumhuriyete, ve tam bağımsız Türkiye idealine sahip çıkmaya devam edeceğiz. Yaşasın Cumhuriyet! Yaşasın Milli Egemenlik! Yaşasın Tam Bağımsız Türkiye!"

ADD Eskişehir Şubesi Kuruluş Yıl Dönümü İçin Anıtkabir’de Haber

ADD Eskişehir Şubesi Kuruluş Yıl Dönümü İçin Anıtkabir’de

Atatürkçü Düşünce Derneği Eskişehir Şubesi, 19 Mayıs Atatürk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı ile Atatürkçü Düşünce Derneği’nin kuruluşunun 37. yıl dönümü kapsamında Ankara’da düzenlenen resmi törene katıldı. ADD Eskişehir Şubesi, 19 Mayıs’ın coşkusunu ve derneğin kuruluş yıl dönümünü Anıtkabir’de kutladı. Ankara'da gerçekleştirilen resmi törene katılan Eskişehir Şubesi Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ün huzuruna çıktı. ​Eskişehir Heyetinden Anıtkabir’e Yoğun Katılım Anıtkabir'deki resmi törende ADD Eskişehir Şube Başkanı Mehmet Avci, Şube Yönetim Kurulu üyeleri, Gençlik Kolları Başkanı Arda Can Karaca, Gençlik Kolları Yönetimi ve çok sayıda dernek üyesi hazır bulundu. Genel Başkan Vekili Safa Yenice Şeref Defteri’ni İmzaladı ​ADD Genel Başkan Vekili B. Safa Yenice başkanlığında; Genel Yönetim Kurulu üyeleri, şube başkanları ve dernek üyelerinden oluşan heyet, Büyük Önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk’e saygı duruşunda bulundu. ​Tören kapsamında Genel Başkan Vekili Safa Yenice, Anıtkabir Şeref Defteri’ni imzalayarak ADD'nin kararlılık mesajını aktardı. ADD Heyeti, Anıtkabir ziyaretinin ardından Türkiye Cumhuriyeti'nin 2. Cumhurbaşkanı İsmet İnönü’nün de kabrini ziyaret ederek anısına saygılarını sundu. ​"Kemalizm Pusulasıyla 37 Yıldır Aynı Kararlılıkla Yürüyoruz" ​ADD Eskişehir Şube Başkanı Mehmet Avci tarafından yapılan açıklamada; "Atatürkçü yurttaşlarımızın örgütlü mücadeleye duyduğu ihtiyaç doğrultusunda kurulan Atatürkçü Düşünce Derneği, 37. yaşında aynı bilinç, sorumluluk ve Kemalizm pusulasıyla Türk İstiklâl ve Cumhuriyeti'ni muhafaza ve müdafaa görevini sürdürmektedir. Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluş felsefesi Kemalizm’in yılmaz savunucularıyız! Atatürkçü Düşünce Derneği'mizin kuruluşunun 37. yılı kutlu olsun!"

Başkan Ataç: "Kadınların Hayatına Dokunmaya Devam Edeceğiz" Haber

Başkan Ataç: "Kadınların Hayatına Dokunmaya Devam Edeceğiz"

Tepebaşı Belediyesi bünyesinde bulunan ve ilki 2001 yılında açılan belde evleri dayanışmanın, paylaşmanın ve sosyalleşmenin merkezi olmayı sürdürürken kadınların hayatına dokunmaya da devam ediyor. Belde evi kursiyerlerinden Sevgi Bayer, “Tepebaşı Belediye Başkanımız Ahmet Ataç’a teşekkür ediyorum. Bizleri evlerden çıkardı. Kendisi kadın dostu bir başkan. Hepimiz Başkanımızın arkasındayız” dedi. Tepebaşı bölgesinde yaşayan vatandaşların daha iyi hizmet alabilmesi, taleplerin yerine getirilebilmesi adına belirli noktalarda oluşturulan ve ilki 2001 yılında Fevzi Çakmak Mahallesi’nde açılan belde evlerindeki kurslar, gerçekleştirilen sosyal yardımlar ve kültürel faaliyetler ile büyük beğeni topluyor. Belde evlerinde; genç, yaşlı, kadın, erkek, çocuk binlerce vatandaş; eğitim, hobi, spor, müzik gibi kurslarından ücretsiz olarak yararlanabiliyor. Belde evlerinde bugüne kadar yetişkinler ve çocuklar için çok sayıda branşta kurs düzenlenirken bu kurslara on binlerce Eskişehirli katılım gösteriyor. Her yaştan insanı bir araya getiren, paylaşma ve yardımlaşma mutluluğunun yaşandığı belde evleri özellikle kadınların hayatına dokunarak hem sosyalleşmelerine hem de ev ekonomilerine katkı sunmalarına yardımcı oluyor. “Belde evleri hayatımda önemli bir yere sahip” Ferdi Zeyrek Yaşam Merkezi bünyesinde bulunan Yeşiltepe Belde Evi’ndeki kurslardan faydalanan 60 yaşındaki Sevgi Bayer de belde evlerinin hayatında önemli bir yere sahip olduğunu ifade ediyor. Evde yalnız yaşadığını ve belde evleri sayesinde sosyalleştiğini dile getiren Bayer, burada edindiği arkadaşlıkların ve sosyal ortamın kendisine büyük mutluluk verdiğini belirtiyor. “Evde televizyon izlemek yerine burada enerji depoluyorum” Örgü kurslarına katılan Bayer, “Belde evinde örgü kursuna katılıyorum. Daha önce bu tür kurslara katılmadım. Tepebaşı Belediye Başkanımız Ahmet Ataç belde evlerini açtığından beri kurslara geliyorum. Buraya gelmeden önce evde duruyordum ya da bahçeye gidiyordum. Buradaki kurslar sayesinde evden çıkıyorum. Buraya gelip sosyalleşiyorum, arkadaş ediniyorum, çok memnunum. Bu kursa gelerek hem evime ek gelir sağladım hem yakın çevreme ördüklerimden hediye ettim. Evde boş durmayı sevmiyorum. Buraya geldiğim zaman sürekli fikir alıyorum. Sabahtan evimizin işini yapıyoruz. Öğleden sonra da burada dolu dolu vakit geçiriyorum. Evde televizyon izlemek yerine burada enerji depoluyorum” diye konuştu. “Ahmet Ataç Başkanımız bizleri evden çıkardı” Belde Evleri aracılığıyla ilk kez şehir dışına çıkma imkânı da bulduğunu aktaran Bayer, “Tepebaşı Belediye Başkanımız Ahmet Ataç’ın sağladığı imkanlarla Beypazarı’na, Anıtkabir’e ve Çanakkale’ye gittim. Duygu dolu anlar yaşadım oralarda. Çok güzeldi, çok memnunum. Tepebaşı Belediye Başkanımız Ahmet Ataç’a teşekkür ediyorum. Bizleri evlerden çıkardı. Kendisi kadın dostu bir başkan. Hepimiz Başkanımızın yanındayız, arkasındayız” ifadelerini kullandı. “Kadınların hayatına dokunmaya devam edeceğiz” Belde evleriyle ilgili değerlendirmelerde bulunan Başkan Ataç da, “Belde evlerimiz, yalnızca kurs verilen mekânlar değil; dayanışmanın, paylaşmanın ve bir arada olmanın en güzel örneklerinin yaşandığı yaşam alanlarıdır. Özellikle kadınların sosyal hayata katılması, kendilerini güçlü hissetmeleri ve üretime dâhil olmaları bizim için çok kıymetli. Burada kurulan dostluklar, paylaşılan mutluluklar ve kazanılan özgüven, doğru bir yolda ilerlediğimizi gösteriyor. Belde evlerimiz aracılığıyla kadınların hayatına dokunmaya, onları desteklemeye ve yanlarında olmaya devam edeceğiz” dedi.

HABEV ve Alevi - Bektaşi Köy Dernekleri Ata'nın Huzurunda Haber

HABEV ve Alevi - Bektaşi Köy Dernekleri Ata'nın Huzurunda

Eskişehir Hacı Bektaş Veli Anadolu Kültür Vakfı Başkanı Av. Ufuk Uysal ve yönetim kurulu üyeleri, Eskişehir’de bulunan 34 Alevi-Bektaşi köy derneği ile birlikte Anıtkabir’e ziyarette bulundu. Heyet, Cumhuriyetimizin kurucusu Büyük Önder Mustafa Kemal Atatürk’ün huzuruna çıktı. 18 Şubat 2026 saat 14.00’da Aslanlı Yol’dan başlayan ziyaret, resmi tören protokolü eşliğinde gerçekleşti. Vakıf Başkanı Av. Ufuk Uysal’ın Atatürk’ün mozolesine çelenk sunumu gerçekleştirdiği törende, heyet üyeleri saygı duruşunda bulunurken duygu dolu anlar yaşadı. Hacı Bektaş Veli Felsefesi ile Cumhuriyet Değerleri Vurgusu Törenin ardından Misak-ı Milli Kulesi’ne geçen Başkan Uysal, Anıtkabir Özel Defteri’ni imzaladı. Uysal, kaleme aldığı yazıda Alevi-Bektaşi toplumunun, sevgi ve hoşgörüyü merkeze alan inancıyla, Cumhuriyetin, laikliğin ve demokrasinin teminatı olduğuna dikkat çekti. Başkan Uysal, Hacı Bektaş Veli’nin "İlimden gidilmeyen yolun sonu karanlıktır" sözü ile Atatürk’ün "Hayatta en hakiki mürşit ilimdir" ilkesinin, yollarını aydınlatan ortak meşaleler olduğunu vurguladı. “Fikri Hür Nesiller Yetiştirmeye Devam Edeceğiz” Başkan Uysal, deftere yazdığı satırlarda şu ifadelere yer verdi: "Söz veriyoruz ki; fikri hür, irfanı hür nesiller yetiştirmeye devam edecek; Anadolu’nun kadim kültürüyle yoğrulmuş birliği, beraberliği ve kardeşliği sonsuza dek savunacağız. Bize emanet ettiğiniz bu vatan için, gösterdiğiniz hedefler doğrultusunda yılmadan yürümeye devam edeceğiz." Ziyaret, Eskişehir heyetinin Anıtkabir merdivenlerinde çektirdiği hatıra fotoğrafı ile sona erdi.

Başkan Ünlüce'den Ankara’da Yoğun Temas Haber

Başkan Ünlüce'den Ankara’da Yoğun Temas

Türk Medeni Kanunu’nun 100. yılında Anıtkabir’i ziyaret eden Eskişehir Büyükşehir Belediye Başkanı Ayşe Ünlüce, TBMM’de temaslarda bulunarak CHP Genel Başkanı Özgür Özel ile bir araya geldi. Büyükşehir Belediye Başkanı Ayşe Ünlüce, Türk Medeni Kanunu’nun kabulünün 100. yılı dolayısıyla gerçekleştirdiği Ankara programında bir dizi önemli ziyarette bulundu. Ünlüce, ilk olarak Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) Kadın Kolları Genel Başkanlığı organizasyonuyla Anıtkabir’i ziyaret ederek, Büyük Önder Mustafa Kemal Atatürk’ü saygı ve minnetle andı. Ünlüce’ye CHP Kadın Kolları Genel Başkan Yardımcısı Figen Kahya, Çifteler Belediye Başkanı Zehra Konakcı ve Eskişehirli kadın meclis üyeleri eşlik etti. Ankara temasları kapsamında Başkan Ünlüce, Türkiye Büyük Millet Meclisi’nde (TBMM) CHP Kadın Kolları Genel Başkanı Dr. Asu Kaya tarafından düzenlenen basın toplantısına katıldı. Toplantıda, Türk Medeni Kanunu’nun kadınlar açısından taşıdığı hayati önem bir kez daha vurgulandı. Daha sonra Ünlüce, TBMM’de Özgür Özel başkanlığında gerçekleştirilen CHP Grup Toplantısı’na katıldı. Grup toplantısının ardından CHP Genel Başkan Yardımcısı Ulaş Karasu ile birlikte Türkiye Emekliler Derneği Eskişehir Şubesi yönetimi ile görüşen Başkan Ünlüce, dernek yöneticilerinin talep ve önerilerini dinledi. Program kapsamında CHP Eskişehir milletvekilleri Jale Nur Süllü ve İbrahim Arslan ile de görüşen Başkan Ünlüce, kentte yürütülen çalışmalar ve yerel yönetim faaliyetleri hakkında değerlendirmelerde bulundu. Ünlüce son olarak kadın belediye başkanlarıyla birlikte CHP Genel Başkanı Özgür Özel’i ziyaret ederek, Ankara temaslarını yoğun bir programla tamamladı. Ziyaretlerinin ardından açıklama yapan Başkan Ünlüce, Türk Medeni Kanunu’nun 100. yılında hukuk önünde eşit yurttaşlık hakkının önemine dikkat çekerek, güçlü dayanışma ve ortak vizyonla halkçı ve kapsayıcı belediyecilik anlayışını büyütmeye devam edeceklerini ifade etti.

Atatürk’e Yazılan Mektuplar Anıtkabir’e Ulaştı Haber

Atatürk’e Yazılan Mektuplar Anıtkabir’e Ulaştı

Odunpazarı Belediyesi Sunuculuk Atölyesi’nin Yunus Emre Kültür ve Sanat Merkezi’nde düzenlediği, Cumhuriyetin kurucusu Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk’ü anmak amacıyla gerçekleştirilen “Senin Sayende…” adlı özel program, hafızalara kazınan anlamlı anlara sahne olmuştu. Şiirlerin, anıların ve yürekten gelen duyguların buluştuğu gecede, katılımcılar Atatürk’e olan sevgi ve minnettarlıklarını kelimelere dökmüştü. Programın en çok ilgi gören bölümlerinden biri ise fuaye alanında oluşturulan “Mektup Köşesi” olmuştu. Vatandaşlar, duygu dolu satırlarla Atatürk’e yazdıkları mektupları özel bir sandıkta toplamıştı. Her bir mektup; özlemi, saygıyı, minneti ve Cumhuriyet’e olan bağlılığı simgeliyordu. O anlamlı mektuplar, Odunpazarı Belediye Başkanı Kazım Kurt, Sunuculuk Atölyesi Eğitmeni Serpil Vurucu ve Sunuculuk Atölyesi üyeleri tarafından Ata’nın huzuruna götürüldü. Bu anlamlı ziyarete, Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) Kadın Kolları Genel Başkan Yardımcısı Figen Kahya da eşlik etti. RESMİ TÖREN DÜZENLENDİ Anıtkabir’de düzenlenen resmi tören, büyük bir saygı ve gurur duygusu içinde gerçekleşti. Başkan Kazım Kurt ve Sunuculuk Atölyesi üyeleri, Aslanlı Yol’dan yürüyerek Atatürk’ün mozolesine ulaştı. Başkan Kurt, Türk Bayrağı’nın renklerinden oluşan ve üzerinde “Odunpazarı Belediyesi” yazılı çelengi mozoleye bıraktı. Ardından saygı duruşunda bulunuldu. BAŞKAN KURT: “SANA VE DEVRİMLERİNE SONUNA KADAR SAHİP ÇIKMAK BOYNUMUZUN BORCUDUR” Törenin devamında Başkan Kurt, Anıtkabir Özel Defteri’ni imzalayarak duygu yüklü bir mesaj kaleme aldı. Deftere yazılan satırlarda Atatürk’e duyulan minnet, Cumhuriyet’e olan bağlılık ve gelecek nesillere duyulan sorumluluk vurgulandı. Başkan Kurt, Anıtkabir Özel Defteri’ne şu cümleleri yazdı: “Aziz Atam, Belediyemiz Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğümüz bünyesindeki Sunuculuk Atölyesi eğitmen ve öğrencileri ile senin huzurundayız. Onlar, aldıkları güzel konuşma ve etkili iletişim eğitimiyle; düşüncelerimizi doğru, açık ve saygılı bir dille ifade etmenin sorumluluğunu taşıyor, Cumhuriyet değerlerini her platformda en iyi şekilde temsil etmeye çalışıyor. Sana ve devrimlerine sonuna kadar sahip çıkmak boynumuzun borcudur. Demokratik, laik, sosyal hukuk devleti olarak, Türkiye Cumhuriyeti sonsuza kadar yaşayacaktır. Minnet, şükran ve saygıyla.” MEKTUPLAR TESLİM EDİLDİ Sunuculuk Atölyesi üyeleri, yazılan bu mektupları Atanın huzurunda basına kapalı alanda seslendirdi, ardından da mektupları Anıtkabir’e teslim etti. Atatürk’e yazılan bu mektuplar, yalnızca birer kâğıt parçası değil; bir milletin kalbinden kopup gelen sevgi ve sadakatin simgesi olarak Anıtkabir’de yerini aldı. Bu anlamlı ziyaret, katılımcılar için unutulmaz bir anı, Cumhuriyet değerlerine bağlılığın güçlü bir ifadesi oldu.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.