SON DAKİKA
Hava Durumu

#Yangın

Porsuk Haber Ajansı - Yangın haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Yangın haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

Prof. Dr. Ayşen Gürcan Bayram Sonu Saha Çalışmalarını Sürdürüyor Haber

Prof. Dr. Ayşen Gürcan Bayram Sonu Saha Çalışmalarını Sürdürüyor

TBMM Milli Eğitim, Kültür, Gençlik ve Spor Komisyonu Başkanı ve AK Parti Eskişehir Milletvekili Prof. Dr. Ayşen Gürcan, bayram sonrası Eskişehir’de gerçekleştirdiği programlar kapsamında vatandaşlarla bir araya geldi, yangından etkilenen bölgelerde incelemelerde bulundu ve yapımı devam eden TOKİ Konut Projesi sahasını ziyaret etti. Program kapsamında ilk olarak geçtiğimiz günlerde meydana gelen yangında evi zarar gören Yunus Uzun ziyaret edilerek geçmiş olsun dilekleri iletildi. Ardından yangın nedeniyle hasar gören Ağaçhisarlılar Derneği binasında incelemelerde bulunulurken, Dernek Başkanı Yakup Karademir ve dernek üyeleriyle bir araya gelinerek yaşanan süreç hakkında bilgi alındı. Daha sonra Yeşiltepe Mahallesi’nde Eskişehir Romanlar Eğitim, Kültür ve Araştırma Derneği Başkanı Mehmet Bakırcı’nın hanesine misafir olan Prof. Dr. Gürcan, mahalle sakinleriyle sohbet ederek talep ve görüşlerini dinledi. Vatandaşlarla kurulan güçlü bağların önemine dikkat çeken Gürcan, Eskişehir’in her kesimiyle bir arada olmaya devam edeceklerini ifade etti. Günün son programında ise AK Parti Eskişehir İl Başkanı Gürhan Albayrak ile birlikte Odunpazarı Aşağıçağlan Mahallesi’nde yapımı devam eden 1.796 konutluk TOKİ Projesi’nde incelemelerde bulunuldu. Konutların yanı sıra cami, ilkokul, ticaret merkezi ve işyerlerini de kapsayan proje hakkında yetkililerden bilgi alınırken, çalışmaların son durumu yerinde değerlendirildi. Prof. Dr. Ayşen Gürcan, vatandaşların yaşam kalitesini artıracak yatırımların kararlılıkla sürdüğünü belirterek, Eskişehir’e kazandırılan projelerin şehrin geleceğine önemli katkılar sunacağını ifade etti. Ziyaret ve incelemeler boyunca vatandaşlarla bir araya gelen Gürcan, yangından etkilenen tüm hemşehrilerine geçmiş olsun dileklerini ileterek birlik, beraberlik ve dayanışma ruhunun önemine vurgu yaptı.

ESKİ'de Teknik Arıza! Su Yüklemesi İçin Yeni Yöntem Açıklandı Haber

ESKİ'de Teknik Arıza! Su Yüklemesi İçin Yeni Yöntem Açıklandı

Eskişehir Büyükşehir Belediyesi Su ve Kanalizasyon İdaresi Genel Müdürlüğü, sistemlerinde meydana gelen teknik bir arıza nedeniyle vezne ve abone işlemlerinde geçici bir aksama yaşandığını açıkladı. Vatandaşların mağduriyet yaşamaması için "avans yükleme" sisteminin devreye alındığı duyuruldu. ​Elektrik Tesisatı Kaynaklı Arıza ​ESKİ tarafından yapılan açıklamada, kurumun bilişim sistemlerini besleyen elektrik tesisatında bir yangın meydana geldiği belirtildi. Bu arıza nedeniyle vezne ve abone hizmetlerinin geçici bir süreyle verilemediği ifade edilirken, ekiplerin sistemleri normale döndürmek için yoğun bir çalışma yürüttüğü kaydedildi. ​Su Yüklemeleri "Avans Modu" İle Kesintisiz Devam Ediyor ​Su yükleme işlemlerinin aksamaması için hayata geçirilen çözümle ilgili detaylar ise şöyle: ​Tüm Kredimatikler devrede: Kent genelindeki tüm su yükleme noktaları (Kredimatikler) şu an itibarıyla "avans modunda" hizmet vermeye devam ediyor. ​Ödeme kolaylığı: Vatandaşlar, su yüklemesi yaparken bedelini daha sonra ödemek üzere "avans" olarak işlem gerçekleştirebiliyor. ​7/24 Destek: Avans modunda çalışan su yükleme cihazlarında herhangi bir sorun yaşayan vatandaşların, Alo 185 Çağrı Merkezi üzerinden teknik destek alabileceği bildirildi. ​ESKİ yetkilileri, sistemin tekrar tam kapasiteyle çalışması için çalışmaların sürdüğünü belirterek, vatandaşlara göstermiş oldukları anlayış için teşekkür etti.

Seyitgazi'de Yangın Sonrası Ağaçlandırma Çalışmaları Başladı Haber

Seyitgazi'de Yangın Sonrası Ağaçlandırma Çalışmaları Başladı

Seyitgazi ilçesi Fethiye Mahallesi yakınlarında geçtiğimiz yaz meydana gelen yangın sonrası başlatılan rehabilitasyon çalışmaları aralıksız sürüyor. "Yanan alanların bir yıl içinde ağaçlandırılması" kanunu gereğince hareket eden ekipler, 2026 yılında da sahada tam kadro mesai harcıyor. ​Hem Ekonomi Kazanıyor Hem Doğa ​Proje kapsamında ilk olarak yangında zarar gören ağaçlar sahadan tahliye edilerek ekonomiye kazandırıldı. Ardından uzman ekipler tarafından arazinin topografik yapısı, toprak özellikleri ve iklim şartları analiz edilerek kapsamlı bir ağaçlandırma planı hazırlandı. ​Bölge Müdüründen Yenilikçi Dokunuş: Tohum Ekim Aparatı ​Çalışmaları yerinde incelemek üzere sahaya giden Eskişehir Orman Bölge Müdürü İsmail Çetin, beraberindeki heyetle birlikte tohum ekim faaliyetlerine katıldı. İşçilere uygulamalı eğitim veren Çetin, ağaçlandırma hızını ve verimini artırmak amacıyla kendi tasarımı olan yenilikçi tohum ekim aparatını tanıttı. Bu aparatın, başarı sağlanması halinde fidanlıklardaki ekim yastıklarında da kullanılması hedefleniyor. ​%47 Yapraklı Türlerle Biyoçeşitlilik Korunuyor ​Yeni oluşturulan orman yapısında çeşitlilik ön planda tutuluyor. Dikilecek fidanların dağılımı şu şekilde planlandı: ​%53 İbreli Türler: Çam ve ardıç.​%47 Yapraklı Türler: Mahlep, dişbudak, akçaağaç, ahlat, alıç, yalancı akasya, kızılcık, yabani elma, dağ muşmulası ve meşe. ​İş makinelerinin giremediği sarp alanlarda ise badem ve karaçam tohumları toprakla buluşturularak doğanın kendi döngüsü destekleniyor. ​Vefa Ormanı Unutulmadı: 2025 yılı sonbaharında, yangınla mücadele ederken şehit düşen personel ve gönüllüler anısına oluşturulan hatıra ormanları, projenin en anlamlı parçasını oluşturuyor. ​Hedef: Bir Yıl İçinde Tam Yeşil ​Eskişehir Orman Bölge Müdürlüğü yetkilileri, 2026 yılı ilkbahar ve sonbahar dikimlerinin tamamlanmasıyla sahanın tamamen ağaçlandırılmış olacağını belirtti. Önümüzdeki yıllarda yapılacak düzenli takiplerle, kuruyan fidanların yerine yenileri dikilerek bölgenin tam bir orman ekosistemine dönüşmesi garanti altına alınacak.

Tarlada Eziyet Var, Mutfakta Yangın Büyüyor! Haber

Tarlada Eziyet Var, Mutfakta Yangın Büyüyor!

CHP Niğde Milletvekili ve TBMM Tarım, Orman ve Köyişleri Komisyonu Üyesi Ömer Fethi Gürer, yeni açıklanan tarım verileri üzerinden iktidarın ekonomi ve tarım politikalarını sert sözlerle eleştirdi. Gürer, Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) tarafından açıklanan Ocak 2026 Tarım Ürünleri Üretici Fiyat Endeksi (Tarım-ÜFE) ile Tarımsal Girdi Fiyat Endeksi (Tarım-GFE) verilerinin, hem üreticinin hem tüketicinin ağır bir baskı altında olduğunu açıkça ortaya koyduğunu söyledi. “İktidar enflasyonun düştüğünü anlatıyor ancak TÜİK’in kendi verileri üretimde yangın olduğunu gösteriyor” diyen Gürer, tarımdaki maliyet artışlarının doğrudan sofraya zam olarak yansıdığına dikkat çekti. ÜRETİCİ ENFLASYONU SON 7 AYIN ZİRVESİNDE TÜİK verilerine göre Tarım-ÜFE’nin aylık yüzde 8,46 artarak son yedi ayın en yüksek seviyesine çıktığını anımsatan CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer, “Üretici enflasyonu bir ayda yüzde 8’den fazla artıyorsa, bu durum birkaç ay sonra market raflarında yeni zam dalgası anlamına gelir” dedi. Meyvede yıllık artışın yüzde 109’u geçtiğini, sebzede ise sadece bir ayda yüzde 30,43’lük artış yaşandığını belirten Gürer, şu değerlendirmede bulundu: “Bir yılda iki katından fazla artan meyve fiyatı, dar gelirlinin sofrasından eksilen öğündür. Sebzede bir ayda gelen yüzde 30’luk zam, mutfaktaki yangının ne kadar büyüdüğünü gösteriyor. Düşük asgari ücretle, düşük emekli maaşıyla pazar arabasının neden boş kaldığı bu rakamlarda gizli.” TARIMSAL GİRDİ MALİYETLERİ ÇİFTÇİYİ EZİYOR Tarım-GFE verilerine de dikkat çeken Gürer, Aralık 2025 itibarıyla endeksin yıllık yüzde 33,15 arttığını hatırlattı. Tarımda kullanılan mal ve hizmetlerde yıllık artış yüzde 34,48 olurken, tarımsal yatırıma katkı sağlayan mal ve hizmetlerde bu oran yüzde 25,56 olarak gerçekleşti. Alt kalemlerdeki artışlara işaret eden Gürer, “Veteriner harcamaları yüzde 72,78 artmış. Gübre ve toprak geliştiricilerde artış yüzde 44,95. Tohum ve dikim materyali yüzde 38,98, hayvan yemi yüzde 34,37 yükselmiş. Bu tablo, çiftçinin üretime başlarken nasıl bir maliyet duvarıyla karşılaştığını gösteriyor” dedi. Ömer Fethi Gürer, “Girdi maliyetleri düşmeden üretim maliyetinin gerilemesi mümkün değildir” diye konuştu. “TARLADA MALİYET ARTIYOR, SOFRADA FİYAT KATLANIYOR” Üretim aşamasındaki yüzde 8’lik maliyet artışının, nakliye, komisyon ve perakende kâr marjlarıyla birlikte katlanarak tüketiciye ulaştığını belirten Gürer, “Tarlada yüzde 8 artan maliyet, market rafında çok daha yüksek oranlara çıkıyor. Bu zincirde üretici de tüketici de kaybediyor” ifadelerini kullandı. Meyve de yıllık artış yüzde 109’u bulunca geçen yıl 200 liraya dolan mütevazı bir meyve sepetinin bugün 400 liraya çıktığını belirten Gürer, “Bu, en temel gıda ürünlerinde yüzde 100 artış demektir. ‘Enflasyon düştü’ denilen bir ortamda halkın sofrası küçülüyor” dedi. “EMEKLİNİN İKRAMİYESİ DAHA YATMADAN ERİYOR” Sebze grubunda bir ayda yaşanan yüzde 30’luk artışın emeklinin alım gücünü daha da zayıflattığını vurgulayan CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer, “Bayram ikramiyesi daha hesaba yatmadan pazarda eriyor. Emekli torununa harçlık vermeyi değil, indirimli ürün kovalamayı düşünür hale geldi” diye konuştu. Bayram ikramiyesinin en az asgari ücret düzeyine çıkarılması gerektiğini ifade eden Gürer, aksi halde ikramiyenin sembolik bir ödeme olmaktan öteye geçmeyeceğini belirtti. “SORUN SEYREDİLEREK ÇÖZÜLMEZ” CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer, iktidarın döviz kurunu baskılamak için gösterdiği çabayı tarımsal girdi maliyetlerini düşürmek ve üreticiyi desteklemek için göstermediğini belirterek, “Yem, gübre, ilaç, tohum, mazot, su ve elektrik giderleri kontrol altına alınmadan gıda fiyatlarını düşürmek mümkün değildir. İktidar fahiş fiyatı engelleyen değil, seyreden konumdadır. Oysa destekler tohum toprağa düşmeden başlamalı, üretici korunmalıdır,” diye konuştu. Tarımın stratejik bir alan olduğunu vurgulayan Gürer, “Üretici ayakta kalmazsa tüketici uygun fiyata gıdaya erişemez. Tarımda planlama, girdi desteği ve etkin piyasa denetimi sağlanmadıkça hem tarladaki eziyet hem mutfaktaki yangın büyümeye devam edecektir” dedi.

Öğrenciler Doğal Afetler Konusunda Bilgilendirildi Haber

Öğrenciler Doğal Afetler Konusunda Bilgilendirildi

Tepebaşı Belediyesi’nin paydaşı olduğu uluslararası çevre eğitim programı Eko-Okullar Çevre Çocuk Meclisi 16. dönem 2. Çalıştayı gerçekleşti. Çalıştayda, doğal afetler konusunda farkındalığın arttırılması amaçlandı. Tepebaşı Belediye Vecihi Hürkuş Havacılık ve Teknoloji Parkı’nda düzenlenen çalıştaya, program dahilindeki okullardaki öğrenci, öğretmen ve yöneticiler ile Tepebaşı Belediyesi yetkilileri katıldı. Çalıştay, Çevre Çocuk Meclisi Başkanı Nil Kökurgancı’nın gündem maddelerini okumasıyla başladı. “Tüm sorumluların titiz olması gerekir” Çalıştayın açılış konuşmalarını gerçekleştiren Eko Okullar İl Koordinatörü Nadir Erdem, “Tepebaşı Belediyesi İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Müdürlüğü, Tepebaşı Belediyesi Arama Kurtarma Ekibi (TAK) ile ortaklaşa düzenlediğimiz Çevre Çocuk Meclisi 16. Dönem 2. Çalıştayı için bizlere bu ortamı sağlayan Tepebaşı Belediyesi ve paydaşlarımıza teşekkür ediyorum. Doğal afetlerin can ve mal kaybına yol açmaması için önleyici tedbirlerin alınması, depreme karşı sağlam binaların yapılması konusunda tüm sorumluların titiz olması gerekir” dedi. Doğal afetler konusunda farkındalık artırıldı Ana teması doğal afetler konusunda farkındalığın artırılması olarak belirlenen Çevre Çocuk Meclisi 16. dönem 2. Çalıştayı’nda Tepebaşı Belediyesi İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Müdürlüğü ile TAK ekibi iş birliğinde sunumlar ve atölye çalışmaları düzenlendi. TAK ekibi tarafından iklim değişikliğinin afetler üzerindeki etkileri ele alınırken; yangın, deprem, sel ve heyelan konularında bilgilendirme yapıldı. Çocuklara ayrıca deprem düdüğü ile kişisel acil durum bilgi kartları dağıtıldı. Tepebaşı Belediyesi İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Müdürlüğü tarafından da iklim değişikliğine bağlı yaşanan afetlerden söz edildi. Afetsiz şehir hayalleri resmedildi Çalıştay kapsamında düzenlenen boyama etkinliğinde çocuklar, hayallerindeki afetsiz şehirleri resmederek duygu ve düşüncelerini çizimlerle ifade etti. Etkinliğin ardından TAK ekibi, Tepebaşı Belediyesi tarafından kendileri için temin edilen ve yangın, sel, deprem ya da olası pek çok afette kullanılmak üzere tasarlanan arama kurtarma aracını ve araçta bulunan malzemeleri öğrencilere tanıttı.

CHP'li Gülcan Kış: "Afet Bakanlığı Kurulmalı!" Haber

CHP'li Gülcan Kış: "Afet Bakanlığı Kurulmalı!"

CHP Mersin Milletvekili Gülcan Kış, 6 Şubat Kahramanmaraş merkezli depremlerin yıl dönümünde yaptığı açıklamada, Türkiye’nin afetlere hazırlıksız yakalandığını ve afet yönetiminin etkin biçimde yürütülemediğini belirterek Afet Bakanlığı kurulmasına ilişkin kanun teklifini Türkiye Büyük Millet Meclisi’ne sundu. “Afet yönetimi sadece depremle sınırlı değil” Depremlerin yalnızca bir doğa olayı olarak ele alınamayacağını vurgulayan Kış, afet yönetiminin depremle sınırlı olmadığını belirtti. Türkiye’nin deprem, yangın, sel, zirai don ve heyelan gibi çok sayıda afet riskiyle karşı karşıya olduğunu ifade eden Kış, “Deprem öncesi hazırlık yoktu, yangın öncesi hazırlık yoktu, sel öncesi hazırlık yoktu. Riskler biliniyordu ancak bütüncül bir hazırlık sistemi bulunmuyordu” dedi. “Devletin asli görevi aksadı” Afet anında yurttaşa sahip çıkmanın, arama kurtarma çalışmalarını koordine etmenin ve barınma ile temel ihtiyaçları karşılamanın devletin asli görevi olduğunu söyleyen Kış, depremin ilk günlerinde yaşanan yetki karmaşası ve koordinasyonsuzluğun bu sorumluluğun gereği gibi yerine getirilemediğini gösterdiğini ifade etti. “CHP tüm imkânlarıyla sahadaydı” Bu süreçte Cumhuriyet Halk Partisi’nin sorumluluk üstlendiğini belirten Kış, depremin yaşandığı ilk günlerden itibaren CHP’nin tüm kadrolarıyla; başta büyükşehir belediyeleri olmak üzere, arama kurtarmadan barınmaya, temel ihtiyaçlardan sosyal desteklere kadar tüm imkânlarını seferber ederek sahada yer aldığını söyledi. Kış, 6 Şubat’ın yıl dönümünde de aynı sorumlulukla hareket edeceklerini belirterek, Genel Başkan Özgür Özel, milletvekilleri ve büyükşehir belediye başkanlarıyla birlikte bir hafta boyunca deprem bölgesinde yurttaşlarla bir araya geleceklerini açıkladı. “Afet Bakanlığı olsaydı bu tablo yaşanmazdı” Afet yönetiminin öncesi, anı ve sonrasıyla tek elden yürütülmesi gerektiğini vurgulayan Kış, Afet Bakanlığı’nın yokluğunun ağır sonuçlar doğurduğunu belirterek şu değerlendirmede bulundu: “Eğer Türkiye’de Afet Bakanlığı olsaydı; ilk saatlerde yetki karmaşası yaşanmazdı, arama kurtarma çalışmaları anında ve etkin biçimde başlardı, ayrı bir afet bütçesiyle kalıcı konutlar hızla inşa edilir, yurttaşlar yıllarca konteynerlerde beklemek zorunda kalmazdı.” Kanun teklifi TBMM’de Kış, afetlere hazırlık, müdahale ve iyileştirme süreçlerini tek merkezden yönetecek; net yetkilere, ayrı bir bütçeye ve hesap verebilir bir yapıya sahip Afet Bakanlığı’nın kurulmasına ilişkin kanun teklifini Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığı’na sunduğunu belirtti. Kanun teklifinin amacının afetler yaşandıktan sonra çözüm üretmek değil, afetler yaşanmadan önce hazırlık yapılmasını sağlamak olduğunu ifade eden Kış, güçlü bir afet yönetiminin yurttaşa borç değil, kalıcı çözüm sunması gerektiğini vurguladı.

Eskişehir İl Ambulans Servisi Başhekimliğinde Yangın Tatbikatı Haber

Eskişehir İl Ambulans Servisi Başhekimliğinde Yangın Tatbikatı

Eskişehir İl Ambulans Servisi Başhekimliğinde, olası yangın ve acil durumlara karşı kurumsal hazırlık düzeyini artırmak amacıyla planlı bir yangın tatbikatı gerçekleştirildi. Tatbikat öncesinde Sivil Savunma Birimi tarafından personele yönelik kısa bir bilgilendirme toplantısı düzenlendi. Toplantıda, yangın anında izlenecek tahliye planı, toplanma alanlarının kullanımı, görevli personelin sorumlulukları ve ekipler arası koordinasyon konuları ayrıntılı şekilde aktarıldı. Ayrıca yangın söndürme ekipmanlarının kullanımı ve kişisel güvenlik tedbirleri hakkında bilgilendirme yapıldı. Bilgilendirmenin ardından, önceden belirlenen senaryo doğrultusunda yangın alarmı devreye alındı ve bina, görevli personelin yönlendirmesiyle kısa sürede güvenli bir şekilde tahliye edildi. Personelin, kriz anında soğukkanlı ve düzenli hareket ettiği, tahliye sürecinin planlandığı şekilde başarıyla tamamlandığı gözlemlendi. Tatbikat kapsamında kurgulanan senaryoda, bir personelin dumandan etkilenerek yaralandığı varsayıldı. Senaryo gereği 112 Acil Sağlık ekipleri hızla olay yerine yönlendirildi. İlk müdahalesi olay yerinde yapılan yaralı rolündeki personel, ambulansa alınarak ilgili tedavi alanına güvenli şekilde sevk edildi. Böylece hem tahliye süreci hem de yaralıya müdahale ve ambulansla sevk aşamaları uygulamalı olarak test edilmiş oldu. Gerçeğe yakın koşullarda yürütülen tatbikatın, personelin acil durumlarda doğru karar verme, hızlı hareket etme ve ekip uyumunu geliştirme açısından büyük katkı sağladığı belirtildi. Yetkililer, benzer tatbikatların belirli aralıklarla yapılmaya devam edeceğini ve bu tür uygulamaların can güvenliğinin sağlanmasında hayati önem taşıdığını vurguladı.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.