SON DAKİKA
Hava Durumu

#Yağmur Suyu

Porsuk Haber Ajansı - Yağmur Suyu haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Yağmur Suyu haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

Batıkent'te Altyapı Güçlendiriliyor Haber

Batıkent'te Altyapı Güçlendiriliyor

Eskişehir Büyükşehir Belediyesi Su ve Kanalizasyon İdaresi Genel Müdürlüğü (ESKİ), kent genelinde sürdürdüğü altyapı yatırımlarına aralıksız devam ediyor. Daha güvenli ve sürdürülebilir bir kent altyapısı oluşturmak amacıyla yürütülen çalışmalar kapsamında Tepebaşı İlçesi Batıkent Mahallesi Cömert Sokak’ta kanalizasyon ve yağmur suyu hattı imalatı tamamlandı. Çalışmalar çerçevesinde yağmur sularının etkin şekilde tahliye edilmesi amacıyla 400 milimetre çapında beton borular kullanılarak yeni yağmur suyu hattı inşa edilirken, atık suyun güvenli şekilde uzaklaştırılması için 300 milimetre çapında beton borularla kanalizasyon hattı imalatı gerçekleştirildi. ESKİ ekipleri tarafından yürütülen çalışmalarla bölgenin altyapı kapasitesi artırılırken, özellikle yoğun yağış dönemlerinde oluşabilecek su birikintileri ve altyapı kaynaklı sorunların önüne geçilmesi hedefleniyor. Tamamlanan yeni hatlarla birlikte yağmur sularının kontrollü şekilde tahliyesi sağlanırken, kanalizasyon sisteminin verimliliği ve dayanıklılığı da güçlendirildi. Kentin farklı noktalarında ihtiyaçlara yönelik yatırımlarını sürdüren ESKİ Genel Müdürlüğü, altyapı sistemlerini geleceğin ihtiyaçlarına uygun şekilde yenilemeye devam ediyor. Yapılan çalışmaların yalnızca bugünün değil, geleceğin Eskişehir’ine hizmet edecek uzun vadeli yatırımlar olduğuna dikkat çeken ESKİ yetkilileri, vatandaşların yaşam kalitesini artırmaya yönelik altyapı projelerinin kararlılıkla sürdürüleceğini belirtti. Cömert Sokak sakinleri yapılan çalışmalardan dolayı Eskişehir Büyükşehir Belediye Başkanı Ayşe Ünlüce ve ESKİ Genel Müdürlüğü ekiplerine teşekkür etti.

5 Ayda 193 Yeni Yağmur Suyu Izgarası Yapıldı Haber

5 Ayda 193 Yeni Yağmur Suyu Izgarası Yapıldı

Eskişehir Büyükşehir Belediyesi Su ve Kanalizasyon İdaresi Genel Müdürlüğü (ESKİ), iklim değişikliğinin etkisiyle artan ani ve yoğun yağışlara karşı kent altyapısını güçlendirmeye devam ediyor. Kent genelinde sürdürülen çalışmalar kapsamında 2026 yılının ilk beş ayında 193 yeni yağmur suyu ızgarasının yapımı tamamlandı. Şehrin farklı noktalarında gerçekleştirilen çalışmalarla yağmur sularının güvenli ve kontrollü şekilde tahliye edilmesi sağlanırken, su birikintileri ve taşkın risklerinin önüne geçilmesi hedefleniyor. ESKİ ekipleri ayrıca mevcut sistemlerin verimliliğini korumak amacıyla 47 yağmur suyu ızgarasında bakım ve onarım çalışması gerçekleştirdi. Çalışmalar kapsamında son olarak Odunpazarı ilçesi Alanönü Mahallesi Kolbaşı Sokak’ta yeni yağmur suyu ızgarası imalatı yapılarak bölgenin yağışlara karşı altyapı kapasitesi artırıldı. Kentin farklı bölgelerinde planlı şekilde sürdürülen çalışmalarla yağmur suyu altyapısını güçlendiren ESKİ, olası olumsuzlukları önceden önlemeyi ve vatandaşların günlük yaşamını daha güvenli hale getirmeyi amaçlıyor. ESKİ Genel Müdürlüğü, Büyükşehir Belediye Başkanı Ayşe Ünlüce’nin iklim değişikliğine uyumlu ve geleceğin ihtiyaçlarına cevap veren bir kent altyapısı oluşturma vizyonu doğrultusunda yatırımların kent genelinde devam edeceğini ifade etti.

Büyükşehir’den Kanlıkavak'a Yeni Ücretsiz Otopark Haber

Büyükşehir’den Kanlıkavak'a Yeni Ücretsiz Otopark

Eskişehir Büyükşehir Belediyesi, kent içi ulaşımı rahatlatmak ve artan parklanma ihtiyacına çözüm üretmek amacıyla hayata geçirdiği açık otopark projelerine bir yenisini daha ekledi. 2026 Eskişehir Yılı kapsamında planlanan projelerin üçüncüsü olan Kanlıkavak Açık Otoparkı hizmete açıldı. Çamlıyayla Sokak üzerinde hayata geçirilen proje ile Kanlıkavak Parkı çevresinde yaşanan yoğun parklanma sorununa çözüm üretilirken, Osmangazi, Sümer ve Kırmızıtoprak mahallelerinde yaşayan vatandaşlar için daha düzenli, konforlu ve güvenli bir kullanım alanı oluşturuldu. ESKİ ekiplerince altyapı ve yağmur suyu çalışmalarının tamamlanmasının ardından, Yol Yapım Bakım ve Onarım Dairesi Başkanlığı ile Park ve Bahçeler Dairesi Başkanlığı ekiplerinin koordineli çalışmalarıyla toplam 3 bin 200 metrekarelik alanda yeni bir otopark düzenlemesi gerçekleştirildi. 122 araç kapasiteli açık otoparkta bisiklet ve motosiklet park alanlarının yanı sıra yeşil alanlar da yer aldı. Sürdürülebilir ve çevreci bir anlayışla hazırlanan projede, araç park alanlarında çim taş uygulamaları tercih edilirken, yapılan ağaçlandırma ve peyzaj çalışmalarıyla bölgenin kent estetiğine katkı sunulması hedeflendi. 2026 ESKİŞEHİR YILI KAPSAMINDA YENİ OTOPARKLAR YOLDA Eskişehir Büyükşehir Belediyesi yetkilileri, 2026 Eskişehir Yılı kapsamında kent genelinde açık otopark yatırımlarının sürdüğünü belirterek, Kanlıkavak Otoparkı'nın ardından yine 2026 yılı içerisinde hayata geçirilmesi planlanan üç yeni açık otopark alanında da çalışmaların başladığını ifade etti. Büyükşehir Belediyesi, kentin ulaşım ve parklanma ihtiyaçlarına yönelik kalıcı çözümler üretmeye yönelik çalışmalarını sürdüreceğini bildirdi.

100.Yıl Bulvarı Modern Yüzüne Kavuşuyor Haber

100.Yıl Bulvarı Modern Yüzüne Kavuşuyor

Eskişehir Büyükşehir Belediyesi Yol Yapım Bakım ve Onarım Dairesi Başkanlığı ekipleri, kent genelinde ulaşımı daha güvenli, konforlu ve modern hale getirmek amacıyla çalışmalarını aralıksız sürdürüyor. 2026 yatırım programında yer alan 100. Yıl Bulvarı’ndaki yol genişletme ve yenileme çalışmalarını yerinde inceleyen Büyükşehir Belediye Başkanı Ayşe Ünlüce hava sıcaklıklarının artmasıyla kent merkezi ve ilçelerdeki çalışmaların daha da hızlanacağını ifade etti. Tepebaşı ilçesinde Yukarı Söğütönü Mahallesi, Keskin, Uludere, Eğriöz ve Alınca Mahallelerine ulaşımı sağlayan 100. Yıl Bulvarı’nda ekipler yaklaşık bir aydır sahada aktif olarak görev yapıyor. İmar planına uygun şekilde gerçekleştirilen kamulaştırma işlemlerinin tamamlanmasının ardından başlayan çalışmalarla birlikte bölgenin ulaşım altyapısı baştan sona yenileniyor. Gerçekleştirilen çalışmaları yerinde inceleyen Eskişehir Büyükşehir Belediye Başkanı Ayşe Ünlüce, çalışmalarla ilgili yaptığı açıklamada şu ifadeleri kullandı: “Baharın gelmesiyle birlikte kent merkezi ve kırsal bölgelerdeki yol çalışmalarımızı hızlandırıyoruz. Bilindiği üzere Söğütönü-Yaşamkent bölgesinde artan nüfusa bağlı olarak 100. Yıl Bulvarı’nı geçtiğimiz yıllarda vatandaşlarımızın hizmetine açmıştık. Şimdi de imar planlarına uygun şekilde bulvarın devamında yol genişletme çalışmalarımızı başlattık. Altyapısı, geniş kaldırımları ve bisiklet yollarıyla burayı herkes için daha güvenli ve modern hale getiriyoruz. Çalışmalarımız tamamlandığında hemşehrilerimiz çok daha konforlu bir bulvara kavuşacak.” Projede yol genişletme çalışmaları sürerken, ESKİ Genel Müdürlüğü tarafından yağmur suyu hattı ve altyapı çalışmaları da eş zamanlı olarak yürütülüyor. Bölgede diğer altyapı kurumlarının da kısa süre içerisinde çalışmalara başlaması bekleniyor. Yağışlı hava koşullarının çalışmaları zaman zaman yavaşlatmasına rağmen ekipler, projeyi en kısa sürede tamamlamak için yoğun mesai harcıyor. Modern şehircilik anlayışıyla hazırlanan proje kapsamında geniş araç yolları, modern kaldırımlar, bisiklet yolları ve yenilenmiş asfalt kaplama ile bölgeye çağdaş bir görünüm kazandırılacak. Keskin Mahalle Muhtarı Ersin Büyük ve Yukarı Söğütönü Mahalle Muhtarı Önder Özer, çalışmalardan dolayı Başkan Ünlüce’ye teşekkür ederken, mahalle sakinleri de çalışmalardan büyük memnuniyet duyduklarını ifade ettiler. Çalışmaların tamamlanmasıyla birlikte özellikle Yukarı Söğütönü Mahallesi, Keskin, Uludere, Eğriöz ve Alınca Mahallelerinde artan nüfusa bağlı olarak yaşanan trafik yoğunluğunun önemli ölçüde azalması hedefleniyor. Ayrıca yayalar ve bisiklet kullanıcıları için daha güvenli bir ulaşım sağlanacak.

100'üncü Yıl Bulvarında Yol Genişletme Çalışmaları Sürüyor Haber

100'üncü Yıl Bulvarında Yol Genişletme Çalışmaları Sürüyor

Eskişehir Büyükşehir Belediyesi, şehrin trafik yükünü hafifletmek ve vatandaşlara daha modern bir ulaşım imkânı sunmak amacıyla Aşağı Söğütönü Mahallesi 100. Yıl Bulvarı’ndaki yol genişletme ve yenileme çalışmalarını aralıksız sürdürüyor. ​Eskişehir Büyükşehir Belediye Başkanı Ayşe Ünlüce’nin 2026 yatırım programındaki yol çalışmaları tüm hızıyla devam ediyor. Aşağı Söğütönü Mahallesi TOKİ Kavşağı ile TED Koleji arasında kalan bölgede yürütülen yol genişletme çalışmaları, bölge halkı ve sürücüler tarafından büyük bir memnuniyetle karşılanıyor. ​KAMULAŞTIRMA TAMAMLANDI, EKİPLER SAHAYA İNDİ ​Yol Yapım Sorumlusu Ömer Çoban’ın verdiği bilgilere göre; imar planı kapsamındaki kamulaştırma işlemlerinin tamamlanmasının ardından ekipler bir aydır bölgede yoğun bir mesai harcıyor. Çalışmalar kapsamında sadece yol genişletmekle kalınmıyor; ESKİ Genel Müdürlüğü ekiplerince yağmur suyu ve altyapı çalışmaları da eş zamanlı olarak yürütülüyor. ​HEM SÜRÜCÜLERE HEM DE YAYALARA MÜJDE ​Proje tamamlandığında 100. Yıl Bulvarı sadece araç trafiği için değil, yayalar ve bisikletliler için de daha konforlu hale gelecek. Yeni yapılacak olan; geniş kaldırımlar, modern bisiklet yolları, yenilenmiş asfalt kalitesi ile Eskişehirliler Avrupa standartlarında bir bulvara kavuşacak. ​VATANDAŞ VE ESNAF MEMNUN Çalışmaların yapıldığı bölgedeki esnaflar, yolun daha önce çok dar olduğunu ve trafik sıkışıklığına neden olduğunu belirterek, "Genişleme çalışmasıyla işlerimizin ve ulaşımın daha rahatlayacağını düşünüyoruz. Ayşe Başkanımıza teşekkür ederiz." ifadelerini kullandılar.

Eskişehir’in Geleceği İçin İl Su Kurulu Toplandı: Kritik Kararlar Alındı! Haber

Eskişehir’in Geleceği İçin İl Su Kurulu Toplandı: Kritik Kararlar Alındı!

Eskişehir’de su kaynaklarının korunması, sürdürülebilir kullanımı ve iklim değişikliğiyle mücadele kapsamında “İl Su Kurulu” stratejik bir toplantı gerçekleştirdi. Valilik Yunus Emre Toplantı Salonu'nda düzenlenen koordinasyon toplantısında, şehrin su verimliliğini artıracak hayati önlemler karara bağlandı. ​Üst Düzey Katılımla Su Yönetimi Masaya Yatırıldı ​Vali Yardımcısı Adem Keleş başkanlığında toplanan kurulda, Su Verimliliği Daire Başkanı Altunkaya Çavuş ve Su Yönetimi Genel Müdürlüğü uzmanları Eskişehir’in su haritasını değerlendirdi. Toplantıda, su kaynaklarının sadece bugünü değil, gelecekteki nesillere aktarılması için kamu kurumlarının eş güdüm içinde çalışması gerektiği vurgulandı. ​Eskişehir İçin 4 Kritik Başlık ​Toplantıda Eskişehir’in tarımsal üretimi ve çevresel dengesi için hayati önem taşıyan şu başlıklar detaylandırıldı: ​Porsuk Havzası’nın Korunması: Şehrin can damarı olan Porsuk Havzası’nın mevcut durumu analiz edilerek koruma önlemleri güncellendi. ​Taşkın Risk Haritaları: İklim değişikliğinin etkilerini minimize etmek adına taşkın risk haritaları üzerinden güvenlik stratejileri belirlendi. ​Yağmur Suyu Hasadı: Alternatif su kaynakları oluşturmak amacıyla yağmur suyu hasat sistemlerinin yaygınlaştırılması kararlaştırıldı. ​Kurakçıl Peyzaj: Kentsel ve kırsal alanlarda su tasarrufu sağlamak için geleneksel sulama yerine, suya az ihtiyaç duyan kurakçıl peyzaj uygulamalarına geçiş teşvik edilecek. ​"Su Verimliliği Tesadüf Değildir, Planlamadır" ​Vali Yardımcısı Adem Keleş, belirlenen koruma önlemlerinin titizlikle uygulanacağını belirtti. Alınan kararların, özellikle tarım şehri olan Eskişehir’de su kapasitesini koruması ve olası bir su krizine karşı şehri hazırlıklı kılması hedefleniyor. ​İl Tarım ve Orman Müdürlüğü koordinesinde yürütülecek olan bu çalışmalarla, Eskişehir’in su verimliliği yönetmeliği kapsamında pilot bölgelerdeki uygulamaların hızlandırılması bekleniyor.

Tepebaşı’nın Öncü Belediyecilik Modeli Belfor’da Alkış Aldı Haber

Tepebaşı’nın Öncü Belediyecilik Modeli Belfor’da Alkış Aldı

Tepebaşı Belediye Başkanı Dt. Ahmet Ataç, Türkiye Belediyeler Birliği’nin (TBB), Belediyecilik Forumuna (BELFOR) konuşmacı olarak davet edildi. Forumda 225 iyi uygulama örneği tanıtılırken Başkan Ataç, açılış oturumunda söz alan 8 belediye başkanından biri oldu. Başkan Ataç, Tepebaşı’nda hayata geçirilen iyi uygulama örneklerini anlattı. Belediyeler arasında iş birliğini güçlendirmek, iyi uygulamaların paylaşımını artırmak ve yerel yönetimlerde deneyim aktarımını yaygınlaştırmak amacıyla düzenlenen Belediyecilik Forumu’na bu yıl 700’ün üzerinde başvuru yapıldı ve değerlendirme süreci sonunda 225 proje BELFOR’da tanıtılmaya hak kazandı. Tepebaşı Belediye Başkanı Ahmet Ataç, kentte yürütülen akıllı şehircilik alanındaki çalışmaları ile katılımcı, kapsayıcı ve dayanıklı kent yönetimi örneklerini anlattı. Başkan Ataç, “BEBKA tarafından desteklenen ve ana hizmet binamızda hayata geçirilen ‘düşük karbon ayak izi için enerji etkin bina’ projemiz Türkiye’nin çift yönlü sayaç kullanan ilk kamu binasıdır. Proje kapsamında elektrik ihtiyacının yaklaşık %20’si güneş enerjisi santralinden karşılanmaktadır.” dedi. Kurulan yağmur suyu toplama sistemi sayesinde şebeke suyu tüketiminin % 5 oranında azaltıldığını ifade eden Başkan Ataç, “Proje ile araç yıkama ünitesinde tüketilen su en az %91 oranında yağmur suyu sisteminden karşılanmaktadır.” ifadelerini kullandı. Leed Gold Sertifikası Alan İlk Kamu Binası Ataç, Mustafa Kemal Atatürk Su Sporları Merkezi projesinin “yeşil bina” olarak planlandığını ve tamamlanmasının ardından uluslararası sertifikasyon sürecine başvurulduğunu aktardı. Tesisin sürdürülebilir tasarım yaklaşımı ile yapılığını dile getiren Ataç, “Bina LEED Gold sertifikası almaya hak kazandı ve Türkiye’de 2015 yılında bu sertifikayı alan ilk kamu binası olma özelliği taşıyordu.” dedi. Akıllı şehir ve sürdürülebilirlik projelerine de değinen Ataç, uluslararası platformlarda elde edilen ödüllere ilişkin olarak ise “2021 yılında Avusturya Büyükelçiliği tarafından düzenlenen Ulusal Enerji Küresi Ödülünü kazandık. 187 ülke ve 2 bin 500 proje arasından sıyrılarak bu ödülü kazanan Türkiye’deki ilk belediye olduk.” diye konuştu. AB Horizon 2020 Kapsamında Desteklenen Türkiye’nin İlk Şehri Başkan Ataç, “Tepebaşı, AB Horizon 2020 kapsamında desteklenen Türkiye’nin ilk Akıllı Şehridir. 66 ay süren proje 2015-2019 yıllarında arasında hayata geçirilmiştir. Projenin toplam bütçesi 23,8 Milyon Euro Tepebaşı Belediyesi Bütçesi ise yaklaşık 5 Milyon Euro’dur. Amacı ketlerin sürdürülebilir dönüşümünü hızlandırmak olan proje 7 ülkeden 22 ortak ile uygulayıcı şehir olarak Tepebaşı İlçesi’nde gerçekleştirilmiştir.” dedi. Başkan Ataç, “Ayrıca 30 Adet Elektrikli Bisiklet, 3 Adet Bisiklet İstasyonu ve 45 Adet Akıllı Bisiklet Parkı vatandaşın hizmetine sunulmuştur. Tepebaşı Belediyesi, AB Ufuk 2020 Programı kapsamında yalnızca tek bir proje başvurusu ile 3,78 milyon € hibe kazanarak dikkat çekici bir başarı elde etmiştir.” Dedi. Küresel Model Tepebaşı Tepebaşı Belediyesi’nin, 2019 yılında Addis Ababa’da düzenlenen 14. Sürdürülebilir Şehirler ve İnsan Yerleşimleri Forumu kapsamında, akıllı kent gelişimi alanında “Küresel Model” ödülünü kazanarak Türkiye’den bu ödülü alan ilk belediye olduğunu hatırlatan Başkan Ataç sözlerine şu şekilde sürdürdü; “Tepebaşı Belediyesi, 2021 yılında Avusturya’nın Ankara Büyükelçiliği tarafından verilen ‘Ulusal Enerji Küresi Ödülü”nü kazanarak, 187 ülke ve 2500 proje arasından sıyrılmış; bu prestijli ödülü kazanan dünyadaki tek, Türkiye’de ise ilk belediye olmuştur.” Yüzlerce İyi Uygulama Örnekleri Gönderildi Forumun açılış konuşmasını yapan TBB Genel Sekreteri Suat Yıldız ise BELFOR’un belediyeler arası iş birliği zincirinin önemli halkalarından biri olduğunu vurgulayarak Türkiye’nin dört bir yanından farklı ölçekteki belediyelerden yüzlerce iyi uygulama örneğinin foruma gönderildiğini hatırlattı. Yıldız, “Bu sadece bir sayı değildir; yerelde üretilen bilgi, deneyim ve çözüm kapasitesinin büyüklüğünü gösteren güçlü bir göstergedir.” dedi.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.