SON DAKİKA
Hava Durumu

#Uğur Tepe

Porsuk Haber Ajansı - Uğur Tepe haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Uğur Tepe haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

Seyitgazili Üreticilere Damızlık Koç Desteği Haber

Seyitgazili Üreticilere Damızlık Koç Desteği

Eskişehir Büyükşehir Belediyesi ile Seyitgazi Belediyesinin iş birliğinde yürütülen proje kapsamında, Seyitgazi ilçesi Taşlık Mahallesi’nde bulunan Küçükbaş Hayvan Ağılında yetiştirilen damızlık koçlar üreticilere teslim edildi. Proje kapsamında 3’ü kadın olmak üzere toplam 30 üretici damızlık koç desteğinden yararlandı. Eskişehir Büyükşehir Belediyesi Tarımsal Hizmetler Dairesi Başkanlığı tarafından kırsal alanlarda küçükbaş hayvancılığın geliştirilmesi ve yaygınlaştırılması amacıyla sürdürülen çalışmalar meyvelerini vermeye devam ediyor. Büyükşehir Belediyesi ile Seyitgazi Belediyesi arasında imzalanan “Küçükbaş Hayvan Yetiştiriciliğine İlişkin İş Birliği Protokolü” kapsamında Taşlık Mahallesi’ndeki üretim tesisinde yetiştirilen kuzular damızlık koç olarak üreticilere kazandırıldı. Temmuz 2025’te alınan başvuruların değerlendirilmesinin ardından belirlenen 30 üreticiye, sürülerinin genetik yapısını güçlendirecek damızlık koçlar düzenlenen törenle teslim edildi. Taşlık Mahallesi’nde gerçekleştirilen törene Eskişehir Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Hasan Ünal, Seyitgazi Belediye Başkanı Uğur Tepe, Genel Sekreter Yardımcısı Metin Bükülmez, belediye bürokratları ve çok sayıda üretici katıldı. Üreticiler adına konuşan Adile Gürcan, verilen desteğin özellikle kadın girişimciler açısından büyük önem taşıdığını belirterek, “Bir kadın girişimci olarak bugün burada aldığım koçluk desteği benim için büyük önem taşıyor. Yürüttüğüm işin sürdürülebilirliği, gelişimi ve kalitesinin artırılması açısından bu koçluk programı benim için çok değerli oldu. Başta Eskişehir Büyükşehir Belediyesi ve Seyitgazi Belediyesi olmak üzere, projede emeği geçen herkese teşekkür ediyor, saygılarımı sunuyorum.” dedi. Seyitgazi Belediye Başkanı Uğur Tepe ise Taşlık Mahallesi’nde kurulan tesisin yalnızca hayvan üretimi yapılan bir alan olmadığını, aynı zamanda tarım ve hayvancılığa yönelik çalışmaların yürütüldüğü önemli bir merkez haline geldiğini ifade etti. Üretimin aralıksız devam ettiğini belirten Tepe, ilerleyen dönemlerde de damızlık hayvan desteklerinin süreceğini söyledi. Başkan Tepe konuşmasında şu ifadeleri kullandı: “Seyitgazi Belediyemiz ve Büyükşehir Belediyemizin iş birliğiyle Taşlık Çiftlik Mahallemizde kurduğumuz Damızlık Üretim Tesisimizde yetiştirilen hayvanlarımızın bir kısmını daha önce damızlık dişi olarak üreticilerimize teslim etmiştik. Bugün ise koç dağıtımı için bir aradayız. Şap hastalığı nedeniyle ertelemek zorunda kaldığımız bu programı bugün gerçekleştirmekten mutluluk duyuyoruz. Başvurular komisyonumuz tarafından değerlendirilmiş olup, hak sahibi üreticilerimize koçlarımız teslim edilecektir. 48 bin metrekarelik alanda kurulu tesisimiz, yalnızca hayvan üretimi yapılan bir yer değil; aynı zamanda tarım ve hayvancılığa yönelik çalışmaların yürütüldüğü yaşayan bir merkezdir. Üretimimiz devam ettiği için önümüzdeki dönemlerde damızlık dişi hayvan dağıtımlarımız da sürecektir. Amacımız, üreticilerimizi desteklemek, hayvancılığı geliştirmek ve kırsal kalkınmaya katkı sağlamaktır. Bu projede emeği geçen başta Büyükşehir Belediye Başkanımız Ayşe Ünlüce olmak üzere tüm belediye çalışanlarına, yöneticilerimize ve katkı sunan herkese teşekkür ediyorum. Dağıtılan koçların üreticilerimize hayırlı ve bereketli olmasını diliyor, katılımlarınız için hepinize teşekkür ediyorum.” Eskişehir Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Hasan Ünal da Büyükşehir Belediye Başkanı Ayşe Ünlüce’nin selamlarını ileterek kırsal kalkınmaya verdikleri öneme dikkat çekti. Ünal, hayvancılığın yanı sıra yem, gübre, tohum ve çeşitli tarımsal desteklerle üreticilerin yanında olmaya devam ettiklerini belirterek, “Eskişehir Büyükşehir Belediyesi olarak kırsal kalkınmaya büyük önem veriyoruz. Seyitgazi Belediyemizle birlikte hayata geçirdiğimiz bu proje de üreticilerimize verdiğimiz desteğin önemli bir parçasıdır. Hayvancılığın yanı sıra gübre, yem, tohum ve tarımsal üretime yönelik birçok alanda çiftçilerimizin yanında olmaya devam ediyoruz. Bugün dünyada tarım ve gıda güvenliği her zamankinden daha önemli hale gelmiştir. Artan nüfus ve küresel gelişmeler, üretimin değerini daha da artırmaktadır. Tarımsal üretim açısından son derece avantajlı bir ülkeye sahibiz. Bu nedenle üretimi artırmak, üreticimizi desteklemek ve kendi kaynaklarımızı değerlendirmek hepimizin ortak sorumluluğudur. Biz inanıyoruz ki güçlü bir tarım ve hayvancılık sektörü, güçlü bir geleceğin temelidir. Bu nedenle imkânlarımız ölçüsünde desteklerimizi sürdürmeye devam edeceğiz. Sizlerden de üretmeye devam etmenizi, öneri ve taleplerinizi Tarımsal Hizmetler Daire Başkanlığımız aracılığıyla bizlerle paylaşmanızı rica ediyoruz. Bu anlamlı projede iş birliği yaptığımız Seyitgazi Belediyemize teşekkür ediyor, bugün dağıtımını gerçekleştirdiğimiz koçların üreticilerimize hayırlı ve bereketli olmasını diliyorum. Hepinizi sevgi ve saygıyla selamlıyorum.” dedi. Üreticiler de kırsal kalkınmaya verdiği desteklerden dolayı Eskişehir Büyükşehir Belediye Başkanı Ayşe Ünlüce ve Seyitgazi Belediye Başkanı Uğur Tepe’ye teşekkür ederek şu ifadeleri kullandı: “Damızlık koç desteği, sürülerimizin verimini artıracak ve hayvancılığımızın geleceğine önemli katkı sağlayacaktır. Artan maliyetler karşısında biz üreticilere nefes aldıran bu destek sayesinde kırsalı daha güçlü hale getireceğiz. Üreticinin yanında olan, kırsalda üretimin devam etmesi için emek veren Eskişehir Büyükşehir Belediye Başkanımız Ayşe Ünlüce’ye ve Seyitgazi Belediye Başkanımız Uğur Tepe’ye teşekkür ediyoruz. Bu tür destekler bizlere moral verirken, üretmeye ve ülke ekonomisine katkı sunmaya devam etmemiz için de güç kaynağı oluyor.” Büyükşehir Belediyesi ve Seyitgazi Belediyesi tarafından ortaklaşa yürütülen proje ile hem küçükbaş hayvancılığın geliştirilmesi hem de kırsalda üretimin güçlendirilmesi hedeflenirken, dağıtılan damızlık koçların üreticilere bereket ve kazanç getirmesi temenni edildi.

Başkanımız Görevinin Başındadır! Haber

Başkanımız Görevinin Başındadır!

Cumhuriyet Halk Partisi Seyitgazi İlçe Başkanlığı, son günlerde Belediye Başkanı Uğur Tepe ve belediye çalışmaları hakkında kamuoyuna yansıyan iddialara yönelik yazılı bir açıklama yaptı. Açıklamada, eleştirilerin dikkate alındığı ancak çalışmaların planlı bir şekilde devam ettiği vurgulandı. ​CHP Seyitgazi İlçe Başkanlığı, yerel yönetim ve Belediye Başkanı Uğur Tepe’ye yönelik dile getirilen görüş ve beklentiler üzerine yazılı bir açıklama yayımladı. Açıklamada, vatandaşların haklı beklentilerinin farkında olunduğu ve belediyecilik süreçlerinin titizlikle yürütüldüğü ifade edildi. ​"Yapıcı Eleştirileri Dikkate Alıyoruz" ​Açıklamada, vatandaşların verilen sözlerin hayata geçirilmesi konusundaki hassasiyetinin doğal ve haklı olduğu belirtilerek şu ifadelere yer verildi: "Vatandaşlarımızın beklenti içinde olması, verilen sözlerin hayata geçmesini istemesi son derece doğal ve haklıdır. Bu noktada ifade edilen her görüşü önemsiyor, yapıcı eleştirileri dikkate alıyoruz." ​"Uğur Tepe Kesintisiz Şekilde Görevinin Başında" ​Başkan Uğur Tepe’nin halkla iç içe bir yönetim sergilediği vurgulanan duyuruda, çalışmaların aksamadığı kaydedildi: "Belediye Başkanımız Sayın Uğur Tepe görevinin başındadır; halkımızla iç içe, iyi ve kötü günde yanında olarak ilçemizin ihtiyaçlarına yönelik çalışmalarını kesintisiz şekilde sürdürmektedir." ​"Çalışmaların Sahada Görünmemesi Sürecin İlerlemediği Anlamına Gelmez" ​Belediyecilik faaliyetlerinin planlama ve kaynak yönetimi gerektiren aşamalardan oluştuğuna dikkat çekilen açıklamada, hazırlık süreçlerine dair şu bilgilendirme yapıldı: ​Planlı Süreç: Çalışmaların planlama, önceliklendirme ve kaynak yönetimi çerçevesinde yürütüldüğü belirtildi. ​Görünmeyen Hazırlıklar: Bazı projelerin henüz sahada fiziksel olarak görünmemesinin, hazırlık ve uygulama aşamalarının devam etmesinden kaynaklandığı ifade edildi. ​Somut Adımlar: Önümüzdeki süreçte yürütülen projelerin daha somut bir şekilde vatandaşla buluşacağı müjdelendi. ​"Hedefimiz Yaşam Kalitesini Birlikte Yükseltmek" ​Seyitgazi İlçe Başkanlığı, temel amacın ilçenin ihtiyaçlarına kalıcı çözümler üretmek olduğunu belirterek açıklamayı şu sözlerle tamamladı: "Amacımız; ilçemizin ihtiyaçlarına kalıcı çözümler üretmek ve yaşam kalitesini birlikte yükseltmektir. Tüm hemşehrilerimizin görüş ve katkıları bu süreçte bizim için kıymetlidir."

Odunpazarı Belediyesi’nden Ramazan’a Anlamlı Veda Haber

Odunpazarı Belediyesi’nden Ramazan’a Anlamlı Veda

Odunpazarı Belediyesi, Ramazan ayının birlik ve beraberlik ruhunu yaşattığı mahalle iftarlarının sonuncusunu Yenikent Mahallesi’nde düzenledi. 100. Yıl Kültür Merkezi’nde gerçekleşen iftar programı, yoğun katılımla adeta bir buluşma noktasına dönüştü. Ramazan ayı boyunca kentin farklı mahallelerinde kurduğu iftar sofralarıyla 110 bin vatandaşı bir araya getiren Odunpazarı Belediyesi, Yenikent’te düzenlediği bu son programla Ramazan’a anlamlı bir veda gerçekleştirdi. İftar yemeğine, Odunpazarı Belediye Başkanı Kazım Kurt başta olmak üzere, Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) Eskişehir Milletvekili Jale Nur Süllü, Seyitgazi Belediye Başkanı Uğur Tepe, CHP Odunpazarı İlçe Başkanı Rahmi Çınar ve Yenikent Mahalle Muhtarı Çiğdem Özkan Erenoğlu ile çok sayıda vatandaş katıldı. Aynı sofrada buluşan 2 bin 500 kişi, Ramazan’ın paylaşma ve dayanışma ruhunu birlikte yaşadı. Başkan Kazım Kurt, program boyunca Yenikent Mahallesi sakinleriyle de yakından ilgilendi. İftar alanındaki masaları tek tek dolaşan Kurt, hemşehrileriyle tokalaşarak sohbet etti; vatandaşların Ramazan ayını ve yaklaşan bayramını tebrik etti. Samimi anların yaşandığı bu buluşma, iftarın birlik ve beraberlik ruhunu daha da pekiştirdi. Yenikent Mahallesi İftar Programında Odunpazarı Belediye Başkanı Kazım Kurt’un yanı sıra CHP Eskişehir Milletvekili Jale Nur Süllü, Seyitgazi Belediye Başkanı Uğur Tepe, CHP Odunpazarı İlçe Başkanı Rahmi Çınar ve Yenikent Mahalle Muhtarı Çiğdem Özkan Erenoğlu konuşma yapan isimler oldu. Konuşmalara Çanakkale Zaferi’nin 111’inci yıl dönümü damgasını vurdu. Konuşmacılar, 18 Mart 1915’de Çanakkale’yi geçilmez yapan Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını minnetle andı. Konuşmalarda, Çanakkale’de yakılan bağımsızlık meşalesinin bugün de yolumuzu aydınlatmaya devam ettiğinin altı çizildi. “USANMADAN MÜCADELEMİZE DEVAM EDİYORUZ” Konuşmasında Çanakkale Zaferi’nin 111. yıl dönümüne değinen Başkan Kurt, hemşehrilerinden yatarken 111 yıl önce Çanakkale’yi geçilmez yapanlara dua etmelerini istedi. Eğer Çanakkale Zaferi olmasaydı Kurtuluş Savaşı’nın da kazanılamayacağına dikkat çeken Başkan Kurt, konuşmasına şu sözlerle devam etti: “Bu toprakları vatan yapamazdık. Ama Kurtuluş Savaşı’nın Başkomutanı, Çanakkale Zaferi’nin de komutanı. Dualarınızın hiçbirinde Atatürk’ü unutmayın. Yenikent Mahallemize zaten o nedenle güveniyoruz. Yenikent demek; Atatürkçü, Atatürk ilkelerine bağlı bir mahalle demek. Ben bu nedenle Yenikent’e gelince çok mutlu ve huzurlu oluyorum. Ramazan Bayramı’nızı da canı gönülden kutluyorum. Türkiye’nin bütün günleri bayram gibi olacak. Bu günler yakındır. Her şey çok güzel olacak. Bunu hiç kimse unutmasın. Hiç kimseden korkmuyorum. Usanmadan mücadelemize devam ediyoruz.” Sunumunu Sunuculuk Atölyesi üyesi Zuhal Aydın’ın yaptığı program, sadece bir iftar organizasyonu olmanın ötesine geçerek kültürel bir buluşmaya da ev sahipliği yaptı. Odunpazarı Belediyesi Kültür, Sanat ve Sosyal İşler Müdürlüğü ekiplerinin sahne aldığı gecede, ilahi ve sanat müziğinin seçkin eserleri seslendirildi. Dinleyicilere huzur dolu anlar yaşatan performanslar, geceye manevi bir derinlik kattı. Gecenin ilerleyen saatlerinde sahne bu kez çocukların neşesine açıldı. Odunpazarı Belediye Tiyatrosu’nun sahnelediği “Hacivat ve Karagöz” gösterisi, minik izleyicilerin yüzünde tebessüm oluştururken, büyükleri de geçmişin sıcak ve samimi hatıralarıyla buluşturdu.

Büyükşehir İftar Sofrası Han'da Kuruldu Haber

Büyükşehir İftar Sofrası Han'da Kuruldu

Eskişehir Büyükşehir Belediyesi tarafından organize edilen iftar programları devam ediyor. Han ilçesinde düzenlenen iftar davetinde konuşan Büyükşehir Belediye Başkanı Ayşe Ünlüce, Ramazan ayının birlik, beraberlik ve dayanışma duygularını güçlendirdiğini belirtti. Ramazan ayının manevi atmosferinde vatandaşlarla iftar sofralarında buluşan Büyükşehir Belediyesi Han ilçesinde ilçe sakinlerini bir araya getirdi. Hanlılar birlikte oruç açmanın mutluluğunu yaşarken birlik ve beraberlik duyguları ön plana çıktı. İlçe halkının yoğun ilgi gösterdiği iftar programına Eskişehir Büyükşehir Belediye Başkanı Ayşe Ünlüce, Han Belediye Başkanı Bekir Belceli, CHP Kadın Kolları Genel Başkanı Asu Kaya, CHP Kadın Kolları Genel Başkan Yardımcısı Figen Kahya, CHP Kadın Kolları Genel Sekreteri Armağan Akyüz, CHP Parti Meclisi Üyesi Sevgi Kılıç, CHP Eskişehir İl Başkanı Talat Yalaz, Tepebaşı Belediye Başkan Vekili Güler Ezgi Doğan Turan, Seyitgazi Belediye Başkanı Uğur Tepe, Çifteler Belediye Başkanı Zehra Konakçı, CHP Han İlçe Başkanı Münür Canacık, meclis üyeleri, muhtarlar ve çok sayıda vatandaş katıldı. Başkan Ünlüce iftar programında yaptığı konuşmada şunları söyledi: “Bu mübarek Ramazan gününde sizlerle aynı sofrayı paylaşmak, birlikte dua etmek ve hem Han’ın hem Eskişehir’imizin hem de ülkemizin geleceği için güzel dileklerde bulunmak üzere bir araya geldik. Eskişehir Büyükşehir Belediyesi adına davetimize icabet ederek bizlerle aynı sofrayı paylaştığınız için hepinize çok teşekkür ediyorum. Ramazan ayı birlik ve beraberliğimizi güçlendiren, dayanışmamızı en üst seviyeye çıkaran günlerdir. Bu duygularla birliğimizin ve dayanışmamızın daim olmasını diliyorum.” İftar programında konuşan CHP Kadın Kolları Genel Başkanı Asu Kaya ise bu anlamlı Ramazan akşamında vatandaşlarla bir araya gelmelerine vesile olan Eskişehir Büyükşehir Belediye Başkanı Ayşe Ünlüce’ye teşekkür ederek, “Bu güzel Ramazan gününde sizlerle bizi buluşturan Ayşe Ünlüce Başkanımıza teşekkür ediyorum. Birliğimizin ve beraberliğimizin daim olduğu nice iftar sofralarında yeniden bir araya gelmeyi diliyorum.” dedi. Yapılan duaların ardından vatandaşlar hep birlikte iftarlarını açtı.

Başkan Ünlüce: "Bu Sofralar Paylaşmanın Simgesi" Haber

Başkan Ünlüce: "Bu Sofralar Paylaşmanın Simgesi"

Eskişehir Büyükşehir Belediyesi tarafından organize edilen iftar programları devam ediyor. Sarıcakaya ilçesinde düzenlenen iftar davetinde konuşan Büyükşehir Belediye Başkanı Ayşe Ünlüce, “Bu sofralar paylaşmanın simgesi.” dedi. Ramazan ayının manevi atmosferinde vatandaşlarla iftar sofralarında buluşan Büyükşehir Belediyesi Sarıcakaya Hizmet Yerleşkesinde ilçe sakinlerini bir araya getirdi. Sarıcakayalılar birlikte oruç açmanın mutluluğunu yaşarken, birlik ve beraberlik duyguları ön plana çıktı. İlçe halkının yoğun ilgi gösterdiği iftar programına Büyükşehir Belediye Başkanı Ayşe Ünlüce, CHP Eskişehir İl Başkanı Talat Yalaz, Seyitgazi Belediye Başkanı Uğur Tepe, CHP Sarıcakaya İlçe Başkanı Hasan Yılmaz, meclis üyeleri ve vatandaşlar katıldı. Başkan Ünlüce iftar programında yaptığı konuşmada Ramazan ayının paylaşmanın, dayanışmanın ve gönüllerin birleştiği en kıymetli zamanlardan biri olduğunu belirterek şunları söyledi: “Bu sofralar kardeşlik ve paylaşmanın simgesi. İftar sofrasında sizlerle aynı yemeği aynı sofrayı paylaşmak büyük bir onur. Ramazan ayı ve hemen arkasından gelen bayramlar İslam âleminde birliği, bereketi temsil eder. O sebeple iftar sofrasında açılan ellerimiz, dualarımız kabul olsun, Ülkemize, şehrimize, Sarıcakayamıza bolluk, bereket getirsin. Oruçlarımız kabul olsun.”

Ramazan’ın Bereketi Sivrihisar’da Paylaşıldı Haber

Ramazan’ın Bereketi Sivrihisar’da Paylaşıldı

Eskişehir Büyükşehir Belediyesi ile Sivrihisar Belediyesi’nin Hükümet Meydanı’nda düzenlediği ortak iftar programı, yoğun katılımla gerçekleşti. Büyükşehir Belediyesi ile Sivrihisar Belediyesi tarafından Ramazan ayı dolayısıyla düzenlenen ortak iftar programı, Sivrihisar Hükümet Meydanı’nda gerçekleştirildi. Binlerce vatandaşın bir araya geldiği program, birlik ve beraberlik mesajlarına sahne oldu. İftar davetine Eskişehir Büyükşehir Belediye Başkanı Ayşe Ünlüce, CHP Eskişehir Milletvekili Utku Çakırözer, CHP İl Başkanı Talat Yalaz, Odunpazarı Belediye Başkanı Kazım Kurt, Seyitgazi Belediye Başkanı Uğur Tepe, Mihalıççık Belediye Başkanı Haydar Çorum, belediye meclis üyeleri, muhtarlar ve çok sayıda Sivrihisarlı katıldı. Programda konuşan Sivrihisar Belediye Başkanı Habil Dökmeci, Ramazan ayının manevi atmosferine dikkat çekerek, “Ramazan’ın bereketini ve paylaşmanın güzelliğini hep birlikte yaşamaktan büyük mutluluk duyuyoruz. Desteklerinden dolayı Büyükşehir Belediye Başkanımız Sayın Ayşe Ünlüce’ye ayrıca teşekkür ediyor, bu güzel birlikteliği Sivrihisar’ımızda sürdürmeye devam edeceğimizi belirtmek istiyorum.” ifadelerini kullandı. Eskişehir Büyükşehir Belediye Başkanı Ayşe Ünlüce ise konuşmasında Ramazan ayının dayanışma ve kardeşlik duygularını pekiştirdiğini belirterek, “Sivrihisar’da hemşehrilerimizle aynı sofrayı paylaşmaktan büyük mutluluk duyuyoruz. Büyükşehir Belediyesi olarak ilçelerimizle el ele vererek sosyal dayanışmayı büyütmeye, vatandaşlarımızın yanında olmaya devam edeceğiz. Şimdiden yaklaşan Ramazan Bayramınızı kutluyorum.” dedi. Duaların edilmesinin ardından vatandaşlar hep birlikte iftar yaparken, program sıcak ve samimi bir atmosferde sona erdi.

Büyükşehir Ramazan Bereketini Paylaşıyor Haber

Büyükşehir Ramazan Bereketini Paylaşıyor

Eskişehir Büyükşehir Belediye Başkanı Ayşe Ünlüce, Çifteler ’de ilçe halkıyla bir araya geldiği iftar sofrasında beraberlik ve dayanışma vurgusu yaptı. Ramazan ayının manevi atmosferinde vatandaşlarla iftar sofralarında buluşan Büyükşehir Belediyesi, Çifteler Pazar Yeri Alanı’nda ilçe sakinlerini bir araya getirdi. Çiftelerliler, birlikte oruç açmanın mutluluğunu yaşarken, birlik ve beraberlik duyguları ön plana çıktı. İlçe halkının yoğun ilgi gösterdiği iftar programına Büyükşehir Belediye Başkanı Ayşe Ünlüce, CHP Eskişehir İl Başkanı Talat Yalaz, Odunpazarı Belediye Başkanı Kazım Kurt, Tepebaşı Belediye Başkan Vekili Vural Yörük, Çifteler Belediye Başkanı Zehra Konakçı, Mahmudiye Belediye Başkanı İshak Gündoğan, Seyitgazi Belediye Başkanı Uğur Tepe, Beylikova Belediye Başkanı Hakan Karabacak, Alpu Belediye Başkanı Gürbüz Güller, meclis üyeleri ve vatandaşlar katıldı. İftar programında konuşan Başkan Ünlüce, Ramazan ayının birlik ve beraberlik ruhunu güçlendirdiğine vurgu yaparak, “Bu mübarek ayda hemşehrilerimizle aynı sofrada buluşmak, hep birlikte dua etmek bizler için büyük bir mutluluk. Ramazan sadece oruç tutmak değil, aynı zamanda yardımlaşmak, dayanışma içinde olmak demektir. Dayanışmanın ve paylaşmanın güzelliğini yaşadığımız bu mübarek ayda, oruçlarınızın ve hayırlarınızın kabul olmasını diliyorum.” dedi. Çifteler Belediye Başkanı Zehra Konakcı da, “Bizleri Halil İbrahim sofrasında bir araya getiren Büyükşehir Belediye Başkanımız Ayşe Ünlüce ve emeği geçen herkese teşekkürlerimi sunuyorum. Tuttuğumuz oruçlar, yaptığımız ibadetler kabul olsun. Ramazan ayı hepimize hayırlı olsun.” ifadelerini kullandı.

Büyükşehir İftar Davetleri Seyitgazi’de Başladı Haber

Büyükşehir İftar Davetleri Seyitgazi’de Başladı

Eskişehir Büyükşehir Belediyesi, her yıl geleneksel olarak kurduğu iftar sofralarına bu yıl da hız kesmeden devam ediyor. Ramazan ayının bereketini 12 ilçede paylaşmayı amaçlayan Büyükşehir Belediyesi, bu yılki iftar programına Seyitgazi ilçesinde başladı. Ramazan ayının gelmesiyle birlikte Eskişehir Büyükşehir Belediyesi tarafından düzenlenen iftar davetleri, ilçe halkının yoğun ilgisiyle Seyitgazi’de başladı. Seyitgazi Cumhuriyet Meydanında kurulan iftar sofrasına Büyükşehir Belediye Başkanı Ayşe Ünlüce, CHP İl Başkanı Talat Yalaz, Odunpazarı Belediye Başkanı Kazım Kurt, Seyitgazi Belediye Başkanı Uğur Tepe, Sivrihisar Belediye Başkanı Habil Dökmeci, Çifteler Belediye Başkanı Zehra Konakcı, Beylikova Belediye Başkanı Hakan Karabacak, Alpu Belediye Başkanı Gürbüz Güller, meclis üyeleri, muhtarlar ve Seyitgazi halkı katıldı. Büyükşehir Belediye Başkanı Ayşe Ünlüce iftar öncesinde yaptığı konuşmada Ramazan'ın paylaşmanın, birlik ve beraberlik duygularını pekiştirmenin ayı olduğuna vurgu yaptı. Ünlüce konuşmasında “Ramazan ayında, halkımızla birlikte olmanın mutluluğunu yaşıyoruz. Hayırlı Ramazanlar diliyorum. İftar sofralarımızda sadece yemek paylaşmıyor, aynı zamanda sevgi, hoşgörü ve barış dolu bir ortamda buluşma fırsatı yakalıyoruz. Bu yıl iftarlarımızı Seyitgazi’de başlatmak bizim için ayrı mutluluk. Aynı sofrayı paylaşmak ve bu ayın bereketini çoğaltmak için ilçelerimizde vatandaşlarımızla buluşmaya devam edeceğiz.” dedi. Seyitgazi Belediye Başkanı Uğur Tepe de herkesin Ramazan ayını kutlayarak, “Bugün bir arada olmamıza vesile olan Büyükşehir Belediye Başkanımız Sayın Ayşe Ünlüce’ye ve ekibine teşekkür ediyorum.” diye konuştu. Seyitgazi halkı aynı çatı altında oruçlarını açmanın mutluluğunu yaşarken, Eskişehir Büyükşehir Belediyesine teşekkür etti. İftar davetleri Ramazan ayı boyunca kırsal ilçelerde devam edecek.

ÇİDEM İçin İmzalar Atıldı Haber

ÇİDEM İçin İmzalar Atıldı

2026 Eskişehir Yılı vizyon projeleri kapsamında Eskişehir Büyükşehir Belediyesi ile Seyitgazi Belediyesi arasında kırsal kalkınmaya güç katacak önemli bir iş birliği protokolü imzalandı. Protokol ile birlikte Seyitgazi ilçesinde Çiftçi Destekleme ve Eğitim Merkezi (ÇİDEM) kurulacak. Eskişehir’in bereketli topraklarını bilgi ve teknolojiyle buluşturmayı hedefleyen protokol, kentin tarımsal potansiyelini daha da ileriye taşımayı amaçlıyor. İmzaları, Eskişehir Büyükşehir Belediye Başkanı Ayşe Ünlüce ile Seyitgazi Belediye Başkanı Uğur Tepe attı. Atılan imzalarla birlikte, üreticinin yanında duran, sürdürülebilir ve yenilikçi bir kalkınma modeli için güçlü bir adım atılmış oldu. Protokol kapsamında; Eskişehir merkez ve ilçelerinde yaşayan vatandaşların modern ve yenilikçi tarım uygulamaları konusunda bilinçlendirilmesi, uygulamalı eğitim faaliyetleriyle bilgi ve teknolojinin doğrudan sahaya aktarılması hedefleniyor. Sürdürülebilir kırsal kalkınma anlayışı doğrultusunda çiftçilerin üretim kapasitelerinin artırılması, tarımsal verimliliğin yükseltilmesi ve katma değeri yüksek üretim modellerinin yaygınlaştırılması için kapsamlı çalışmalar yürütülecek. Bu vizyon doğrultusunda Çiftçi Destekleme ve Eğitim Merkezi (ÇİDEM) kurulacak. ÇİDEM; yalnızca bir eğitim alanı değil, aynı zamanda üretim, uygulama ve paylaşım merkezi olacak. Tarımsal üretimden kırsal turizme kadar geniş bir yelpazede faaliyet gösterecek merkez, çiftçilere yeni nesil tarım tekniklerini uygulamalı olarak öğrenme imkânı sunacak. Proje, Seyitgazi ilçesi Taşlık Mahallesi’nde hayata geçirilen “Taşlık Çiftlikköy Projesi” kapsamında yürütülecek. Doğayla uyumlu üretim anlayışıyla şekillenecek bu model, bölge çiftçisine rehber olurken Eskişehir’in kırsal kalkınma vizyonuna da örnek bir katkı sağlayacak. Protokolün imza töreninde konuşan Başkan Ayşe Ünlüce, “ÇİDEM’deki uygulamalı eğitimlerle üretim kapasitesini artırmayı, teknolojiye dayalı sürdürülebilir kırsal kalkınmayı birlikte büyütmeyi hedefliyoruz. Tarım projelerini önemsiyoruz; çünkü biliyoruz ki güçlü bir kırsal yapı, güçlü bir Eskişehir demektir. Burası Eskişehir'in özellikle çiftçilik alanında, tarım alanında eğitim verdiği, aynı zamanda turizmle ve kültürle de birleştirdiği ve bir taraftan da üretim yaptığı çok etkili ve örnek bir merkez haline gelecek. Ben şimdiden Uğur Tepe Başkanımız başta olmak üzere destek veren tüm meclis üyelerimize teşekkür ediyorum. Çünkü bu protokol meclislerimizden geçerek resmîleşti ve bugün imzamıza sunuldu. Bu merkez sadece Seyitgazi'de değil 12 kırsal ilçemizde ve şehir merkezinde bulunan tüm çiftçilerimize hizmet edecek. Ben bu güzel araziyi bütün şehrin hizmetini açan Eskişehir'in her noktasında en ücra köşesinde bile çiftçiliğin tarımın gelişmesi için bu araziyi veren tüm emeği geçen herkese de tekrar teşekkür etmek istiyorum.” ifadelerini kullandı. ÇİDEM’in üreticilere büyük destek sağlayacağını belirten Başkan Uğur Tepe de, “Eskişehir’imizin ve bölgemizin çiftçilerine destek sağlamak amacıyla Taşlık’ta bulunan, öncesinde küçükbaş hayvancılık yetiştiriciliği, ardından da çiftlik köy projesi olarak başlattığımız alandaki bütün iş birliğiyle; Proje alanımızı Çiftçi Destek Merkezi haline getirdik. Bu merkezin yalnızca üretime değil, ilçemiz turizmine de katkı sunarak kırsal kalkınmayı çok yönlü destekleyeceğine inanıyoruz. Bugün imzaladığımız protokol ile birlikte, Büyükşehir Belediyemizle iş birliği potansiyelini artıracağız. Bu protokol ile çevremize çok büyük destek verecek bir merkezin hayata geçeceği inancıyla hepinize teşekkür ederim.” şeklinde konuştu.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.