SON DAKİKA
Hava Durumu

#Sempozyum

Porsuk Haber Ajansı - Sempozyum haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Sempozyum haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

Uluslararası Eskişehir İklim Değişikliği Ve Çevre Sempozyumu Başladı Haber

Uluslararası Eskişehir İklim Değişikliği Ve Çevre Sempozyumu Başladı

Eskişehir Büyükşehir Belediyesi tarafından Uluslararası Eskişehir İklim Değişikliği ve Çevre Sempozyumu’nun ilk günü gerçekleştirildi. Sempozyumun açılış konuşmasını yapan Eskişehir Büyükşehir Belediye Başkanı Ayşe Ünlüce, iklim değişikliğiyle mücadelenin tüm kurumların ortak sorumluluğu olduğunu belirterek, “İklim krizi; ülkelerin, şehirlerin ya da kurumların tek başına çözebileceği bir mesele değildir. Bu sorun, uluslararası iş birliği ve ortak akıl gerektirmektedir.” dedi. Küresel iklim krizine karşı farkındalığın artırılması, bilimsel bilgi paylaşımının güçlendirilmesi ve uluslararası iş birliklerinin geliştirilmesi amacıyla düzenlenen Uluslararası Eskişehir İklim Değişikliği ve Çevre Sempozyumu, ilk gün programıyla başladı. Eskişehir Büyükşehir Belediyesi ev sahipliğinde gerçekleştirilen sempozyum, Tarihi Odunpazarı Bölgesi’nde bulunan Genco Erkal Sahnesi’nde yoğun katılımla düzenlendi. Akademisyenler, yerel yönetim temsilcileri, uluslararası kuruluşlar, meslek odaları, sivil toplum kuruluşları ve çevre alanında çalışmalar yürüten uzmanları bir araya getiren sempozyum, iklim krizine yönelik çözüm arayışlarının tartışıldığı önemli bir platform oldu. Sempozyumun açılışında konuşan Eskişehir Büyükşehir Belediye Başkanı Ayşe Ünlüce, iklim değişikliğinin artık geleceğin değil, bugünün en önemli sorunlarından biri olduğuna dikkat çekerek, yerel yönetimlerin bu mücadelede üstlendiği sorumluluklara vurgu yaptı. Ünlüce, sürdürülebilir kent politikalarının geliştirilmesi ve çevre dostu uygulamaların yaygınlaştırılması konusunda kararlılıkla çalışmaya devam edeceklerini ifade etti. Başkan Ünlüce konuşmasında şu ifadeleri kullandı: “Bugün burada bulunmamıza vesile olan hikâyenin başlangıcı aslında kardeş şehrimiz Lansing’e yaptığımız bir ziyaret sırasında oldu. Kardeş şehir protokolünü imzalamak üzere Amerika Birleşik Devletleri’ne gittiğimizde, Michigan Üniversitesi’nde görev yapan değerli hocamız Prof. Dr. Bora Çetin ile bir araya geldik. Eskişehir’den geldiğimizi duyunca büyük bir heyecanla bizleri karşıladı ve şehrimize olan bağlılığını bir kez daha gösterdi. O gün yaptığımız sohbetlerde ele aldığımız en önemli konulardan biri de iklim kriziydi. Dünyanın karşı karşıya olduğu en büyük sorunlardan biri iklim krizidir. Uzun yıllardır Wisconsin Üniversitesi’nde çalışmalarını sürdüren hocamızın, ‘Eskişehir için neler yapabilirim?’ duyarlılığı ve Eskişehir’e olan aidiyet duygusu, bugün burada gerçekleştirdiğimiz bu sempozyumun temelini oluşturdu. Daha sonra üniversitelerimizden ve dünyanın farklı ülkelerinden ilişkide olduğumuz değerli akademisyenlerle bir araya gelerek, hem dünyanın hem de ülkemizin en önemli sorunlarından biri olan iklim krizini kapsamlı biçimde ele alacak bu organizasyonu hayata geçirdik. Birleşmiş Milletler İklim Değişikliği Taraflar Konferansı'nın (COP) bu yıl Türkiye’de gerçekleştirilecek olması da bu sempozyumu daha anlamlı hale getiriyor. Bugün burada bulunan değerli bilim insanlarının ortaya koyacağı görüş ve önerilerin COP31 sürecine de katkı sağlayacağına, hem şehrimiz hem de ülkemiz adına önemli sonuçlar doğuracağına inanıyorum. Elbette iklim krizi; ülkelerin, şehirlerin ya da kurumların tek başına çözebileceği bir mesele değildir. Bu sorun, uluslararası iş birliği ve ortak akıl gerektirmektedir. Bu nedenle bugün burada gerçekleştirdiğimiz buluşmayı son derece değerli buluyorum. Sempozyumumuzun başarılı ve verimli geçmesini diliyor, hepinize bir kez daha hoş geldiniz diyorum.” Başkan Ünlüce’nin ardından, eğitim teknolojileri ve okuryazarlık alanında dünya çapında tanınan isimlerden biri olan Michigan Devlet Üniversitesi Eğitim Fakültesi Teknoloji ve İnsani Öğrenme ile Öğretmen Eğitimi Bölümü öğretim üyesi Prof. Dr. Douglas K. Hartman katılımcılara hitap etti. Hartman, iklim krizinin yalnızca çevresel değil, aynı zamanda eğitimsel ve toplumsal boyutlarına da dikkat çekerek disiplinler arası iş birliğinin önemini vurguladı. Konuşmaların ardından Başkan Ayşe Ünlüce, böylesine önemli bir uluslararası organizasyona Eskişehir’in ev sahipliği yapmasından duyduğu memnuniyeti dile getirerek sempozyuma katkı sunan katılımcılara plaketlerini takdim etti. Sempozyumun ilk günü, “Karmaşık Problemlerden Gerçekçi Çözümlere: Sistemler ve Sektörler Arası İklim Dirençliliği” başlıklı oturumla devam etti. Moderatörlüğünü Prof. Dr. Volodymyr V. Tarabara’nın üstlendiği oturumda Prof. Dr. Bora Çetin, Prof. Dr. Kristen Çetin ve Prof. Dr. Douglas K. Hartman konuşmacı olarak yer aldı. Oturumda iklim değişikliğine karşı dirençli sistemlerin oluşturulması, sektörler arası iş birlikleri ve sürdürülebilir çözüm modelleri ele alındı. İki gün sürecek sempozyum kapsamında iklim değişikliği, çevresel sürdürülebilirlik, enerji dönüşümü, su ve atık yönetimi, biyoçeşitlilik, sulak alan ekosistemleri, iklim yönetişimi ve kentlerin iklim direnci gibi güncel başlıklar kapsamlı şekilde değerlendirilecek. Farklı ülkelerden gelen uzmanlar tarafından bilimsel çalışmaların paylaşılacağı sempozyumda, çevre ve iklim alanındaki güncel gelişmeler masaya yatırılacak; yerel ve uluslararası ölçekte yürütülen başarılı uygulamalar katılımcılarla paylaşılacak. Oturumlarda iklim krizinin çevresel, ekonomik ve toplumsal etkileri ele alınırken, sürdürülebilir kentler, enerji verimliliği, doğal kaynakların korunması ve iklime uyum politikalarına ilişkin çözüm önerileri de tartışılacak.

''Toplumsal Cinsiyet ve Güçlenme'' Sempozyumu Düzenlendi Haber

''Toplumsal Cinsiyet ve Güçlenme'' Sempozyumu Düzenlendi

Tepebaşı Belediyesi ve Cinsiyet Eşitliği İzleme Derneği iş birliği ile “Toplumsal Cinsiyet ve Güçlenme” başlıklı sempozyum düzenlendi. Sempozyumda akademik sunumlar ve atölye çalışmaları gerçekleştirildi. Tepebaşı Belediyesi ve Cinsiyet Eşitliği İzleme Derneği (CEİD) iş birliği ile Vecihi Hürkuş Havacılık ve Parkı'nda “Toplumsal Cinsiyet ve Güçlenme” başlıklı bir sempozyum düzenlendi. Gerçekleştirilen sempozyum ile yerel yönetimlerin toplumsal cinsiyet eşitliği politikalarındaki rolünü güçlendirmeyi, farklı toplumsal kesimlerin deneyimlerini görünür kılmayı ve yerel düzeyde kurumsal iş birliğini artırmak amaçlandı. İki oturumdan oluşan sempozyumda akademik sunumların yanı sıra atölye çalışmaları da gerçekleştirildi. Sempozyuma Tepebaşı Belediyesi Başkan Yardımcısı Suat Yalnızoğlu, Meclis Üyesi Nazan Erşahin ve çok sayıda ilgili katıldı. Tepebaşı Belediyesi Başkan Yardımcısı Suat Yalnızoğlu, sempozyumun açılış konuşmasında emeği geçenlere ve katılımcılara teşekkür etti. Kadın hareketlerinin özgül konumu konuşuldu Sempozyumun ilk oturumunda; Derya Gezer moderatörlüğünde “Toplumsal Cinsiyet ve Kimlikler” konusu konuşuldu. Konuşmacı olarak katılan Alev Özkazanç “Çoklu Krizler Çağında Feminizm, Direniş ve Gelecek Sorunu” başlığında sunum gerçekleştirdi. Özkazanç sunumunda, kadın hareketlerinin özgül konumu, karşılaştığı zorluklar ve engeller ile duruma müdahale ederek bir gelecek vizyonu yaratmak için taşıdığı potansiyelleri aktardı. Toplumsal cinsiyet eşitliğinde erkeklerin rolü ele alındı Konuşmacılardan Atilla Barutçu ise “Eleştirel Erkeklik Çalışmaları ve Cinsiyet Eşitliği Mücadelesinde Erkekler” konusunu, cinsiyet eşitliği mücadelesinde erkek(lik)lerin rolü ve etkisi hem tarihsel olarak teorik/metodolojik tartışmalar hem de son dönem saha deneyimleri üzerinden özdüşümsel bir yaklaşımla ele aldı. Örgütlenme ve dayanışma pratikleri tartışıldı “Toplumsal Cinsiyet Çeşitliliğinde Yerelleşme: Örgütlenme ve Dayanışma Pratikleri” konusunda konuşan Buruç Parlak ise son yıllarda Türkiye’de toplumsal cinsiyet, aile politikaları ve cinsiyet kimliği/cinsel yönelim çeşitliliği etrafında yürütülen tartışmaların kamusal alanda giderek görünür hale geldiğini belirtti. Çocukluk dönemi konuşuldu Sempozyumun ikinci oturumu ise Hande Çevik moderatörlüğünde “Kesişimsel Farklılıklar ve Güçlenme” konusu ele alındı. Konuşmacılardan Ceren Suntekin, “Çocukluk ve Toplumsal Cinsiyet: Şiddetle Erken Mücadele İçin kapsayıcı Bir Hak Perspektifi” konusunda sunumunu gerçekleştirdi. Suntekin, antik çağdan bugüne olan çocukluk dönemine ilişkin değerlendirmelerde bulundu. Suntekin, aydınlanma çağında okuryazarlığın artmasının, çekirdek ailenin ve anne çocuk ilişkisinin önem kazandığını ancak çocukluğu cinsiyetlendirilmiş bir deneyim olmaktan bütünüyle kurtulamadığını belirtti. Suntekin, günümüzde çocukluğun hala toplumsal cinsiyet normlarıyla iç içe geçmiş bir biçimde yaşadığına değindi. Medya kamuoyu algısını şekillendiriyor Konuşmacılardan Dilek İçten ise “Toplumsal Cinsiyet, Göç ve Medya” konulu sunumunda medyanın kamuoyunun algısını şekillendirmede önemli bir rol oynadığını söyledi. Konuşmacılardan Gülçin Con Wright ise “Toplumsal Cinsiyet ve Yaşlılık Ekseninde Yoksulluk, Bakım ve Şiddet” konusuna değindi. Wright, yaşlı nüfusun büyük çoğunluğunun kadınlardan oluştuğunu belirterek kadınların yaşamları boyunca biriken dezavantajları sebebiyle yaşlılık dönemini yalnızlık, yoksulluk, hastalık ve engellilikle geçirmelerinin daha yüksek bir ihtimal olduğuna dikkat çekti. “Ataerki İle Kapitalizmin Etkileşiminde Sınıf ve Toplumsal Cinsiyet Konumları” sunumuyla katılımcıların karşısına çıkan Melda Yaman da kadınların özgürleşmesi yalnızca ilişkilerinin dönüşümünü değil; yeniden üretim rejimlerinin, aile yapısının ve toplumsal cinsiyet temelli iş bölümünün radikal biçimde yeniden örgütlenmesini gerektirdiğini kaydetti. Sunumların ardından ise Hatice Kapusuz tarafından “Feminist Ütopya” başlıklı bir atölye düzenlendi.

ESOGÜ'de Beyin Farkındalığı Haftası Etkinlikleri Düzenlendi Haber

ESOGÜ'de Beyin Farkındalığı Haftası Etkinlikleri Düzenlendi

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde her yıl mart ayında dünya ile eş zamanlı olarak kutlanan Beyin Farkındalığı Haftası etkinlikleri bu yıl da başarıyla düzenlendi. Beyin Farkındalığı Haftası 2026 etkinlikleri; Tıp Fakültesi emekli öğretim üyesi ve 1999 yılında bu etkinlikleri ESOGÜ’de başlatan Prof. Dr. Ferhan Esen’in yanı sıra ESOGÜ Hastanesi Başhekim Yardımcısı Prof. Dr. Pınar Yıldız ve Tıp Fakültesi Nöroloji Ana Bilim Dalı Dr. Öğr. Üyesi Zehra Uysal Kocabaş koordinasyonunda gerçekleştirildi. ESOGÜ’de Beyin Farkındalığı Haftası 2026 kapsamında, toplumun farklı kesimlerine ulaşmayı hedefleyen bilimsel ve sosyal faaliyetler gerçekleştirildi. Bu kapsamda Eskişehir'in Sivrihisar ilçesine bağlı Kaymaz İlkokulu ve Ortaokulu ziyaret edilerek öğrencilerle bir araya gelindi ve çocuklara beynin temel işlevleri, beyin sağlığının korunması ve sağlıklı yaşam alışkanlıkları hakkında bilgilendirici sunumlar yapıldı. Prof. Dr. Ferhan Esen, Prof. Dr. Pınar Yıldız ve Dr. Öğr. Üyesi Zehra Uysal Kocabaş ile birlikte Tıp Fakültesi Dönem 4 öğrencilerinin katıldığı bu ziyaret ile erken yaşta farkındalık oluşturulması hedeflendi. 25 Mart 2026 Çarşamba günü ESOGÜ’de düzenlenen sempozyum ise Prof. Dr. Kubilay Uzuner ve Prof. Dr. Ferhan Esen'in oturum başkanlığında gerçekleştirildi. Sempozyumda Akdeniz Üniversitesi Tıp Fakültesi Nöroloji Ana Bilim Dalından emekli Prof. Dr. Hilmi Uysal'ın ''Homonkulus: Beynimizde Duysal Temsilin Kökeni Üzerine Bir Çalışma'' başlıklı sunumu büyük ilgi ve heyecanla izlendi. Bilimsel içeriğiyle aydınlatıcı ve zengin bir paylaşım olan sempozyuma Tıp Fakültesi akademisyen ve öğrencileri ile lise öğrencileri ve halktan da katılım gerçekleşti. Beynin işlevleri, beyin sağlığının korunması ve nörobilim alanındaki gelişmeler hakkında toplumda farkındalık oluşturmayı amaçlayan bu uluslararası kampanya, ilk olarak 1996 yılında ABD’de başlatılmış, 1998 yılından itibaren uluslararası bir boyut kazanmıştır. Günümüzde ise Dana Foundation koordinatörlüğünde yürütülmektedir.

Eskişehir Diş Hekimleri Odası'nın “Ekim Sempozyumu” Başladı Haber

Eskişehir Diş Hekimleri Odası'nın “Ekim Sempozyumu” Başladı

Eskişehir Diş Hekimleri Odası tarafından düzenlenen “Ekim Sempozyumu” açılış konuşmaları ile başladı. Önemli bir katılımın olduğu sempozyumun açılışında yapılan konuşmalarda mesleğin sorunlarına yer verildi. Eskişehir Diş Hekimleri Odası tarafından düzenlenen “Ekim Sempozyumu”, Tasigo Otel’de düzenlenen açılış oturumu ile başladı. 2 Gün sürecek olan sempozyumun ilk gününde açılış töreni ve konuşmaları yapıldı. Sempozyumun açılış bölümünde ilk konuşmayı Eskişehir Diş Hekimleri Odası Başkanı Cenk Ataç yaptı. Başkan Ataç, konuşmasında emeğin ve bilimin kenti Eskişehir’de böyle bir sempozyumu yaptıkları için duydukları mutluluğu anlatarak sözlerine başladı. Ataç daha sonra şunları söyledi; Biz diş hekimleri olarak, sabırla, özenle, bilimle çalışırız. Ama yaptığımız şey, bir gönüle girmektir. Bugün dijital teknolojiler, üç boyutlu tasarımlar, biyomateryal yenilikleri bize büyük olanaklar sağlıyor. Ancak mesleğimizin özünde hala insan sıcaklığı var. Bir hastamızın korkusunu giderdiğimizde, bir çocuğumuzun gülüşünü koruduğumuzda, biz aslında bilimi insan sevgisiyle birleştiriyoruz. Ne var ki bu kutsal mesleğin içinde her geçen gün büyüyen sıkıntılar da var. Ekonomik baskılar, yoğun iş yükü, artan mezun sayısı ve sağlık politikalarında diş hekimliğinin yeterince temsil edilmemesi… Ama biz yılmıyoruz. Çünkü biliyoruz ki, birlikte olduğumuzda daha da güçlüyüz. Biz bilimin yolundan şaşmayan, etik değerleri koruyan ve meslektaşının derdiyle dertlenen bir camiayız. Eskişehir Diş Hekimleri Odası olarak hedefimiz bilimsel gelişmeyi meslek dayanışmasıyla buluşturmak, genç meslektaşlarımız için bir umut, deneyimli hekimlerimiz için bir paylaşım alanı yaratmaktır. Bugün burada bilgi paylaşacağız, tartışacağız, öğreneceğiz. Ama en önemlisi, birlik duygumuzu tazeleyeceğiz. Bilimin ışığını, insan sevgisinin sıcaklığıyla birleştiren siz değerli meslektaşlarımla aynı salonda olmaktan onur duyuyorum. Bilimin, dostluğun ve sevginin birleştirdiği be sempozyumda hepimize verimli, umut dolu günler diliyorum” diye konuştu. Önemli sempozyumun açılışında daha sonra sırasıyla Türk Diş Hekimleri Birliği Genel Başkanı Fatih Güler, Tepebaşı Belediye Başkanı Ahmet Ataç ve Büyükşehir Belediye Başkanı Ayşe Ünlüce, birer konuşma yaparak katılımcıları selamladı ve sempozyumun diş hekimliği camiasına hayırlar getirmesini diledi. Sempozyum daha sonra bilimse toplantılar ile devam etti. Sempozyum, yarın ikinci günü ile devam edecek.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.