SON DAKİKA
Hava Durumu

#Selim Öztop

Porsuk Haber Ajansı - Selim Öztop haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Selim Öztop haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

ESMEK Korosu’ndan Sezon Finalinde Unutulmaz Gece Haber

ESMEK Korosu’ndan Sezon Finalinde Unutulmaz Gece

Eskişehir Büyükşehir Belediyesi Sanat Meslek Eğitim Kursları (ESMEK) Korosu, 2025-2026 sanat sezonunu müzikseverlerin hafızalarında uzun süre yer edecek görkemli bir konserle tamamladı. ''Türk Valsleri ve Tangoları'' temasıyla gerçekleştirilen sezon sonu konseri, sanatseverlere Cumhuriyet döneminin zarafetini, romantizmini ve kültürel dönüşümünü yansıtan eşsiz bir müzik yolculuğu sundu. Gece, Türk müziğinde vals geleneğinin anlatıldığı özel bir sunumla başladı. Osmanlı'nın son dönemlerinden Cumhuriyet'in ilk yıllarına uzanan süreçte Türk bestecilerinin Batı'nın vals formunu kendi melodik zenginlikleriyle nasıl harmanladıkları dinleyicilere aktarıldı. Ardından Şef Figen Alkılıçgil yönetimindeki koro ve saz heyeti sahne alarak Türk valslerinin seçkin örneklerini seslendirdi. Hammamizade İsmail Dede Efendi'nin ''Yine Bir Gülnihal'' eseriyle başlayan ilk bölümde, Neveser Kökdeş'in unutulmaz besteleri, Metin Bükey'in hafızalara kazınan ''Samanyolu'', Muallim İsmail Hakkı Bey'in ''Fikrimin İnce Gülü'' ve Muhlis Sabahattin Ezgi'nin ''Hatırla Ey Peri'' adlı eserleri büyük beğeni topladı. Solistlerin başarılı yorumları ve dans gösterileri geceye ayrı bir renk kattı. Kısa aranın ardından başlayan ikinci bölümde ise Türk tangolarının büyülü dünyasına kapılar açıldı. Kadri Cerrahoğlu, Necip Celal Andel, Selmi Andak ve Fehmi Ege gibi Türk tango müziğinin önemli bestecilerinin eserleri seslendirilirken, salonu dolduran sanatseverler zaman zaman eserlere eşlik ederek geceye ortak oldular. Konserin en özel anlarından biri ise Türk müziğinin değerli bestekârlarından Ahmet Kadri Rizeli'nin sahneye davet edilmesi oldu. Sanat yaşamına dair bilgiler paylaşılan Rizeli, kendi bestelerinden ''Bu Şarkı Hiç Bitmesin'' ile Eskişehirli söz yazarı Meryem Işık'ın güftesini yazdığı ''Aşk-ı Şehir Adasında'' eserlerini dinleyicilerle buluşturdu. Sanatseverler, besteciyi uzun süre ayakta alkışladı. Final bölümünde ise Cumhuriyet'in kültürel dönüşümüne öncülük eden Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ün sanata verdiği önem vurgulandı. Fikret Akın'ın seslendirdiği ''Şu Dalmadan Geçtin Mİ'' eserine, zeybek sanatçısı Ergün Açıkeller'in etkileyici performansı eşlik etti. Anadolu'nun yiğit ruhunu sahneye taşıyan gösteri izleyicilerden büyük alkış aldı. Konser, İstanbul'un zarafetini ve Boğaziçi'nin romantik atmosferini yansıtan ''Kanlıca Şarkısı'' ile sona erdi. Gecenin sonunda konuk bestekâr Ahmet Kadri Rizeli, konuk sanatçı Ergün Açıkeller ve Şef Figen Alkılıçgil'e çiçek takdim edildi. Programın sonunda Büyükşehir Belediyesi Sosyal Hizmetler Dairesi Başkanı Selim Öztop, Eskişehir Büyükşehir Belediye Başkanı Ayşe Ünlüce'nin selamlarını sanatseverlere ileterek, ''Bugün görüyoruz ki ESMEK 25 yılda çok önemli bir yol kat etti. Bu akşamki başarılı konser bunun en güzel göstergelerinden biridir. Siz sanatseverlerin desteğiyle ESMEK her zaman büyümeye ve üretmeye devam ediyor.'' ifadelerini kullandı.

Engelsiz Sinemanın En İyileri Ödüllendirildi Haber

Engelsiz Sinemanın En İyileri Ödüllendirildi

Eskişehir Büyükşehir Belediyesi Sosyal Hizmetler Dairesi Özel Gereksinimliler Şube Müdürlüğü organizasyonuyla, Anadolu Üniversitesi ve Espark AVM iş birliğinde düzenlenen Eskişehir Engellilik ve Erişilebilirlik Ulusal Kısa Film Yarışması, Haller Gençlik Merkezi Frigya Salonu’nda gerçekleştirilen görkemli bir ödül töreniyle sona erdi. “Kameranı al, hikâyeni anlat, fark yarat” sloganıyla yola çıkan yarışmada, engellilik ve erişilebilirlik konusuna ışık tutan güçlü hikâyeler ödüllerine kavuştu. Törende konuşma yapan Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Hasan Ünal, 2026 Eskişehir Yılı hedefleri doğrultusunda toplumsal yaşamda erişilebilir ve görünür olmanın hayati önemine dikkat çekti. Ünal, Büyükşehir Belediye Başkanı Ayşe Ünlüce’nin selamlarını ve ödül kazananlara tebriklerini ileterek engelsiz bir Eskişehir vizyonu için sanata ve sanatçıya destek vermeye devam edeceklerini belirtti. 2 Nisan – 16 Mayıs tarihleri arasında başvuruları alınan yarışmanın titiz değerlendirme sürecini üstlenen jüri üyeleri; Prof. Dr. Erol Nezih Orhon, Prof. Dr. Davut Alper Altunay, Dr. Hakan Uğurlu, Prof. Dr. Özge Karadağ, Engin Yıldız ve Emel Kapanoğlu’na teşekkür belgelerini Sosyal Hizmetler Dairesi Özel Gereksinimliler Şube Müdürü Seda Karapazar takdim etti. Gecede Türkiye’nin ilk ve tek ampute tango dansçısı Derya Soyiç ve partneri Koray Orbay’ın sergilediği büyüleyici dans performansı salondan büyük alkış aldı. Azmin ve zarafetin sembolü olan ikiliye teşekkür plaketini Sosyal Hizmetler Dairesi Başkanı Selim Öztop sundu. Gece boyunca tüm konuşmalar ve sunumlar işaret dili tercümanı Oğuz Arslan tarafından aktarıldı. Filmlerin gösteriminin ardından ödüller sahiplerini buldu. Jürinin titiz değerlendirmelerinin ardından büyük ödülün sahibi, “Kırık Plak” filmiyle Teoman Dere oldu. Dere’nin törene katılamaması nedeniyle birincilik ödülünü ekip arkadaşları Sıla Buğse Güler, Mehmet Ali Genç ve Hilal Yıldız birlikte aldı. Yarışmada ikincilik ödülü “Bir Yolunu Bulmalıyız” filmiyle Erkan Ceylan’a, üçüncülük ödülü Kanatsız Melek eseriyle Mustafa Yılmaz’a, dördüncülük ödülü ise “Nasıl Olacak” filmiyle Nehir Şimşek’e gitti. Gecenin anlamlı ödüllerinden biri olan ESPARK Özel Ödülü “Picasso Muhammed” filmiyle Berat Yüksel’e layık görüldü. Gecede dereceye girenlerin yanı sıra mansiyon ve özel sponsor ödülleri de sahipleriyle buluştu. Geziall.com tarafından hediye edilen Karadeniz Turu ödülünü Nijat Malikov, Tuğrul Çağrı Yılmaz, Sahar Alhoz ve Eyüp Kızılcık kazanırken; günübirlik tur ödülleri Defne Hürrem Demirler ve Hafize Nur Ak’ın oldu. Sağlık Pide’nin yemek ödülleri ise Rümeysa Kağıtçı, Anastassiya Davidenk ve Zehra Nur Cengiz’e takdim edildi.

Türkiye'nin ve Eskişehir’in Gururu Meryem Boz Gençlerle Buluştu Haber

Türkiye'nin ve Eskişehir’in Gururu Meryem Boz Gençlerle Buluştu

Türkiye’nin ve Eskişehir’in gururu, “Filenin Sultanları”nın başarılı isimlerinden Meryem Boz, Eskişehir Büyükşehir Belediyesi’nin gençlere yönelik etkinlikleri kapsamında İskele 26’da gençlerle buluştu. “Bir sandalye, bir termos” konseptiyle düzenlenen samimi söyleşi, gençlerden yoğun ilgi gördü. İskele 26’nın huzurlu atmosferinde gerçekleşen etkinlikte Meryem Boz, başarılarla dolu spor kariyerini, hayallerini ve zirveye uzanan ilham verici hikâyesini gençlerle paylaştı. İçten sohbet havasında geçen buluşmada Boz, özellikle Eskişehir’de geçen çocukluk yıllarına değinerek kentin kendisi için taşıdığı özel anlamı anlattı. Türk kadın voleybolunun son yıllarda yakaladığı büyük başarıların dünyada örnek gösterildiğini ifade eden Meryem Boz, kadın sporcuların elde ettiği bu başarının genç kızlara ilham verdiğini söyledi. Gençlerle bir araya gelmenin kendisi için çok kıymetli olduğunu belirten Boz, hayallerin peşinden vazgeçmeden gitmenin önemine dikkat çekti. Söyleşi boyunca gençler de merak ettikleri soruları yöneltme fırsatı bulurken, keyifli anların yaşandığı etkinlik sıcak ve samimi görüntülere sahne oldu. Etkinliğin sonunda Eskişehir Büyükşehir Belediyesi Sosyal Hizmetler Daire Başkanı Selim Öztop, Eskişehir Büyükşehir Belediye Başkanı Ayşe Ünlüce’nin selamlarını ileterek günün anısına Meryem Boz’a “2026 Eskişehir Yılı” kapsamında hazırlanan özel hediyeleri takdim etti. Eskişehir Büyükşehir Belediyesi’nin gençleri sanat, spor ve ilham veren isimlerle buluşturmaya devam edeceği belirtildi.

Büyükşehir Gençlik Korosu Ayakta Alkışlandı Haber

Büyükşehir Gençlik Korosu Ayakta Alkışlandı

Eskişehir Büyükşehir Belediyesi Gençlik Korosu, "Gençlerle Türkülere Yolculuk" konseriyle sanatseverlere unutulmaz bir akşam yaşattı. Anadolu’nun dört bir yanından ezgilerin yankılandığı gecede, gençlerin performansı ayakta alkışlandı. Büyükşehir Belediyesi Gençlik Merkezleri bünyesinde çalışmalarını sürdüren Gençlik Korosu, Büyükşehir Belediyesi Sanat ve Kültür Sarayı’nda düzenlenen muhteşem bir konserle dinleyicilerin huzuruna çıktı. Şef Serpil Gürsel yönetimindeki koro, Gençlerle Türkülere Yolculuk temasıyla Anadolu’nun ortak hafızasını sahneye taşıdı. GENÇLERİN SESİYLE ANADOLU RÜZGÂRI Konserin ilk bölümünde "Sevgidir Sevgi", "Sabahın Seheri" ve "Can Özüm" gibi sevilen eserlerle başlayan müzikal yolculuk, Adil Amiraslanov’un içli "Ayrılık" yorumu ve Ayça Sevim’in "Çarşambayı Sel Aldı" ağıtıyla devam etti. Konserin çok sesli bölümlerinde ise Merve Aydın’ın düzenlemeleriyle hayat bulan "Suda Balık Oynuyor" türküsü, geleneksel ezgilerin evrensel bir dille harmanlandığı gecenin en dikkat çeken anlarından biri oldu. SAHNEDE GÖRSEL ŞÖLEN İkinci bölümde sahneye çıkan halk dansları topluluğu gönüllüleri Alper Kutlay ve Recep Öz, "Feraye" türküsü eşliğinde sergiledikleri Zeybek oyunuyla geceye renk kattı. Onur Fidan’ın "Mağusa Limanı" ile hüzünlendirdiği, Kadir Burak Kahraman’ın "Namus Belası" ile isyanı notalara döktüğü gecede; Seda Merve Milinkoviç’in Roman oyunu eşliğinde seslendirilen "Aksaray’dan Geçerken" türküsü tempoyu zirveye taşıdı. Konser sonunda genç koristleri ve müzisyenleri tebrik eden Sosyal Hizmetler Dairesi Başkanı Selim Öztop, sanata ve gençlere verilen değerin bu tür organizasyonlarla meyve verdiğini belirtti. Dinleyiciler tarafından dakikalarca ayakta alkışlanan Gençlik Korosu, "Bahçelerde Börülce" ve "Evreşe Yolları" gibi neşeli türkülerle geceyi noktaladı. Konsere katılan vatandaşlar, kültürel değerlerin genç kuşaklar aracılığıyla yaşatılmasından duydukları memnuniyeti dile getirerek sanata ve gençlere verdiği destekler için Eskişehir Büyükşehir Belediye Başkanı Ayşe Ünlüce’ye teşekkürlerini ilettiler.

Haller’de Sanat ve Dayanışma Buluştu Haber

Haller’de Sanat ve Dayanışma Buluştu

Eskişehir Büyükşehir Belediyesi, 2 Nisan Dünya Otizm Farkındalık Günü kapsamında hayata geçirdiği özel bir etkinlikle otizmli bireylerin el emeği eserlerini sanatseverlerle buluşturdu. Otizmli Çocuklar Farkındalık Derneği (OFDER) ve Zihinsel Engelli Gündüz Yaşam Merkezi iş birliğiyle hazırlanan "Resim ve El Sanatları Sergisi", Haller Gençlik Merkezi’nde kapılarını açtı. ​Sabrın ve Emeğin Sanatla Buluştuğu Nokta: Haller Gençlik Merkezi ​Şehrin tarihi ve kültürel simgelerinden Haller Gençlik Merkezi, bu kez otizmli bireylerin sabır ve büyük bir emekle ürettiği eserlere ev sahipliği yaptı. Her biri birer başarı öyküsü niteliğindeki eserler, ziyaretçilere hem duygusal hem de ilham verici anlar yaşattı. ​Protokol ve Vatandaşlardan Yoğun İlgi ​Serginin açılış törenine; Eskişehir Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Ayhan Sülük, CHP Eskişehir Milletvekili Dr. Jale Nur Süllü, OFDER Başkanı Telat Türeli ve çok sayıda Eskişehirli katıldı. Açılışta yapılan konuşmalarda, otizmli bireylerin toplumsal hayata katılımının önemi vurgulandı. ​"Yıllardır Duyulmayı Bekleyen Bir Sesin Yankısı" ​OFDER Başkanı Telat Türeli, 2013 yılından bu yana verdikleri mücadeleyi hatırlatarak, "Bugün burada sadece bir sergi açmıyoruz; otizmli bireylerin ve fedakâr ailelerin hayatın içinde var olma mücadelesini dile getiriyoruz" dedi. ​Sosyal Hizmetler Dairesi Başkanı Selim Öztop ise sivil katılımın önemine değinerek, 2017’den beri hizmet veren Zihinsel Engelli Gündüz Yaşam Merkezi’nin 18 yaş üstü bireyler için sunduğu desteklerin artarak süreceğini belirtti. ​"Engelleri Dayanışma İle Aşacağız" ​Milletvekili Jale Nur Süllü, meclis çatısı altında da bu ailelerin sesi olmaya devam ettiklerini belirtirken, Başkan Vekili Ayhan Sülük ise Eskişehir Büyükşehir Belediye Başkanı Ayşe Ünlüce’nin selamlarını ileterek şu mesajı verdi: ​"Bir şehrin gerçek başarısı, her bireyin hayata ne kadar eşit ve mutlu katılabildiğiyle ölçülür. Bizim belediyecilik anlayışımızın merkezinde her zaman insan vardır. Doğru destek ve güçlü dayanışma ile aşamayacağımız engel yoktur."

"Şehir Paylaşmaktır" İyilik Hareketi Büyüyor Haber

"Şehir Paylaşmaktır" İyilik Hareketi Büyüyor

Eskişehir Büyükşehir Belediyesi, geleneksel hale gelen "Şehir Paylaşmaktır" dayanışma hareketiyle bu yıl da Ramazan ayının ruhuna uygun bir yardımlaşma seferberliği başlattı. Hayırsever vatandaşların desteğiyle büyüyen iyilik hareketi, ihtiyaç sahibi ailelere umut olmaya devam ediyor. DAYANIŞMANIN ADRESİ: ÜRETİCİ MARKETLER Eskişehir Büyükşehir Belediyesi Sosyal Hizmetler Dairesi Başkanı Selim Öztop, projenin işleyişi hakkında önemli bilgiler paylaştı. Öztop, kampanya kapsamında, hayırsever vatandaşların online kanallar veya Üretici Marketler aracılığıyla satın aldıkları erzak kolilerinin, büyük bir titizlikle hazırlandığını belirtti. Öztop, projenin yerel ekonomiye katkısına da dikkat çekerek şunları söyledi: “Üretici marketler, kentimizin ve ülkemizin dört bir yanındaki kooperatiflerden temin edilen kaliteli ürünleri doğrudan satışa sunarken, aynı zamanda bu ürünlerin Şehir Paylaşmaktır kolileri aracılığıyla ihtiyaç sahibi ailelere ulaştırılması da bizler için büyük bir önem taşımaktadır.” ŞEFFAF VE GÜVENİLİR TESLİMAT Satın alınan gıda kolileri, Sosyal Yardım Hizmetleri Şube Müdürlüğü ekipleri tarafından önceden tespit edilen ihtiyaç sahibi ailelere ivedilikle ulaştırılıyor. Kolilerin içerisinde temel gıda maddelerinin yanı sıra, sevgi ve özenle hazırlanmış bir bayram mesajı da yer alıyor. “ŞEHİR PAYLAŞMAKTIR” DİYEREK İYİLİĞİ BÜYÜTELİM Büyükşehir Belediyesi, hayat pahalılığıyla mücadele eden vatandaşlara destek olmak isteyen herkesi bu anlamlı kampanyaya davet ediyor. Ramazan ayının paylaşma ve dayanışma ruhunu Eskişehir’in her sokağına taşımayı hedefleyen proje, toplumsal birlikteliği güçlendirmeye devam ediyor.

Kadınlar Evde Tamirin Ustası Oldu Haber

Kadınlar Evde Tamirin Ustası Oldu

Eskişehir Büyükşehir Belediyesi tarafından, “kadın işi–erkek işi” algısını kırmak ve kadınların evlerinde ihtiyaç duydukları basit tamir işlerini kendi başlarına yapabilmelerini sağlamak amacıyla düzenlenen “Evde Tamir Kursu”, kursiyerlerin katılım belgelerini almasıyla tamamlandı. 11 Şubat – 4 Mart tarihleri arasında gerçekleştirilen eğitim programı, Büyükşehir Belediyesi Eşitlik Birimi tarafından toplumsal cinsiyet eşitliğini desteklemek amacıyla hayata geçirildi. Meslek Edindirme ve Kurs Merkezi’nde düzenlenen kurs, kadınların günlük yaşamda sıkça karşılaştıkları basit tamir işlerini öğrenmelerine imkân sundu. Dört hafta süren eğitimlerde katılımcılar; avize ve priz montajı, sigorta tamiri, musluk, lavabo, klozet ve rezervuar onarımı ile mobilya montajı ve tamiri gibi pek çok konuda uygulamalı eğitim aldı. Alanında uzman eğitmenler eşliğinde gerçekleştirilen derslerde kursiyerler hem teorik bilgi edindi hem de öğrendiklerini uygulayarak pratik becerilerini geliştirdi. Eğitimlerini başarıyla tamamlayan kursiyerlere katılım belgeleri, Büyükşehir Belediyesi Sosyal Hizmetler Dairesi Başkanı Selim Öztop tarafından verildi. Öztop konuşmasında, kadınların hayatın her alanında güçlenmesini desteklediklerini belirterek, “Bu kursla amacımız, kadınların evde karşılaştıkları basit tamir işlerini kimseye ihtiyaç duymadan yapabilmelerini sağlamak ve ‘kadın işi–erkek işi’ gibi kalıplaşmış düşünceleri kırmaktır. Kadınların bu tür becerileri kazanması hem özgüvenlerini artırıyor hem de günlük yaşamlarını kolaylaştırıyor.” dedi. Kursiyerler ise eğitim sayesinde evlerinde karşılaştıkları birçok tamir işini artık yardım beklemeden ya da yüksek ücretler ödemeden kendilerinin yapabileceklerini ifade ederek, kursun hem çok faydalı hem de keyifli geçtiğini söyledi. Katılımcılar, böyle bir imkân sunduğu için Eskişehir Büyükşehir Belediyesi’ne teşekkür etti. Büyükşehir Belediyesi, kadınların sosyal ve ekonomik yaşamda daha güçlü bireyler olarak yer alabilmeleri için benzer eğitim ve kursların önümüzdeki dönemlerde de devam edeceğini belirtti.

Kadın Sağlığı Seminerleri Yoğun İlgi Gördü Haber

Kadın Sağlığı Seminerleri Yoğun İlgi Gördü

Eskişehir Büyükşehir Belediyesi ile Türkiye Aile Sağlığı ve Planlaması Vakfı (TAP Vakfı) iş birliğinde hayata geçirilen Kadın Sağlığı Seminer Programı, kadınların koruyucu sağlık yaklaşımı konusunda bilinçlenmesini hedefleyerek ESMEK Emek Eğitim Merkezi kursiyerlerinin katılımıyla gerçekleştirildi. Kadın Sağlığı Seminer Programına katılan kadınlara sertifikaları düzenlenen törenle verildi. Eskişehir Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili İnci Şentuna ve Sosyal Hizmetler Dairesi Başkanı Selim Öztop kadınlara sertifikalarını vererek, bu tarz eğitimlerin her zaman devam edeceğini söyledi. Seminerler kapsamında kadınlar; temel üreme sağlığı konularında doğru bilgilere erişme, yanlış bilinen doğruları yeniden değerlendirme ve interaktif bir ortamda deneyim paylaşımında bulunma fırsatı yakaladı. Grup çalışması şeklinde yürütülen eğitimler, katılımcıların aktif katılımını destekleyerek öğrenme sürecini güçlendirdi. Programda yer alan “Bedenimizi Tanıyalım”, “Temizlik ve Beslenme”, “Güvenli Annelik”, “Gebeliği Önleyici Yöntemler”, “Çocuklar ve Ergenler” ile “Kadın Sağlığı Sorunları” başlıklı modüller aracılığıyla kadınların koruyucu sağlık davranışlarını benimsemeleri ve sağlık hizmetlerinden daha etkin yararlanmaları amaçlandı. Kadınların günlük yaşamda karşılaştıkları sağlık risklerine karşı bilinçlenmelerini, sağlıklı davranışlar geliştirmelerini ve aile ile toplum içindeki konumlarının güçlendirilmesini hedefleyen seminerler; aynı zamanda ailelerin sağlık bilincinin artmasına ve yaşam kalitesinin yükselmesine katkı sağladı.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.