SON DAKİKA
Hava Durumu

#Ortak Projeler

Porsuk Haber Ajansı - Ortak Projeler haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Ortak Projeler haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

ATAP'tan Üniversite- Sanayi İşbirliği Toplantısı Haber

ATAP'tan Üniversite- Sanayi İşbirliği Toplantısı

Eskişehir’de üniversite-sanayi iş birliğini güçlendirmeye yönelik önemli bir istişare toplantısı gerçekleştirildi. ATAP A.Ş. ev sahipliğinde düzenlenen toplantıda, üniversite ile sanayi arasındaki iş birliğinin geliştirilmesi, ortak projelerin artırılması ve yüksek katma değerli teknolojik üretimin güçlendirilmesine yönelik konular ele alındı. Toplantıya Eskişehir OSB Yönetim Kurulu Başkanı Nadir Küpeli, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Kamil Çolak, Eskişehir Teknik Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Adnan Özcan, Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Zafer Asım Kaplancıklı, Anadolu Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Yusuf Özkay, ATAP A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Metin Saraç ve ATAP A.Ş. Genel Müdürü Duygu Yalnızoğlu ile yönetim kurulu üyeleri katıldı. Toplantıda üniversite-sanayi iş birliğinin geliştirilmesi, ortak projelerin artırılması ve teknolojik üretimin güçlendirilmesi konuları ele alındı. ATAP A.Ş. Genel Müdürü Duygu Yalnızoğlu, teknoparkın yapısı, faaliyetleri ve yürütülen çalışmalar hakkında kapsamlı bir sunum gerçekleştirdi. ETİM A.Ş. Genel Müdürü Zafer Gökavdan da kurumun faaliyetlerine ilişkin bilgi verdi. ATAP A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Metin Saraç, iş birliğini güçlendirmeye yönelik hedefleri paylaşarak; derin teknoloji geliştiren akademisyenlerin girişimciliğe yönlendirilmesi, ortak bir yapay zeka inisiyatifi kurulması ve “Yapay Zeka Uygulama Merkezi” oluşturulması, akademisyen girişimcilerin ürünlerinin ticarileştirilmesi, teknopark girişimcilerinin akademik destek almaya teşvik edilmesi ve sanayi için ortak problem havuzu oluşturularak TTO’lar ile iş birliğinin artırılması başlıklarına dikkat çekti. Eskişehir OSB Yönetim Kurulu Başkanı Nadir Küpeli ise yaptığı değerlendirmede, üniversiteler ile sanayi arasında kurulacak güçlü ve sürdürülebilir iş birliklerinin katma değerli üretimi artıracağını belirterek, “Bilgi ve üretimin bir araya gelmesi hem bölgemiz hem de ülkemiz açısından stratejik önem taşımaktadır. Üniversitelerimizin bilimsel birikimi ile sanayimizin üretim gücünü buluşturduğumuzda, yüksek teknolojiye dayalı, rekabetçi ve ihracat odaklı bir yapı oluşturabiliriz. Bu doğrultuda Ar-Ge ve inovasyon ekosistemini güçlendirecek her türlü iş birliğini destekliyoruz. Eskişehir’in sahip olduğu güçlü sanayi altyapısı ve nitelikli insan kaynağıyla bu sinerjiyi en iyi şekilde değerlendireceğimize inanıyoruz” dedi. Toplantıya katılan üniversite temsilcileri de iş birliğinin geliştirilmesine yönelik görüşlerini paylaştı. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Kamil Çolak, ortak projeler ve Ar-Ge çalışmalarının artırılması gerektiğini vurguladı. Eskişehir Teknik Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Adnan Özcan, teknoloji odaklı iş birliklerinin sürdürülebilir kalkınmaya katkı sağlayacağını ifade etti. Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Zafer Asım Kaplancıklı ise bölgesel kalkınmada üniversite-sanayi entegrasyonunun kritik rol oynadığını belirtti. Anadolu Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Yusuf Özkay, üniversitelerin bilgi üretim gücünü sanayi ile buluşturmanın önemine dikkat çekti. Toplantı, ortak çalışma alanlarının geliştirilmesi ve somut projelerin hayata geçirilmesi yönünde atılacak adımların değerlendirilmesiyle sona erdi.

Almanya’dan Tepebaşı’nın Projelerine İnceleme Haber

Almanya’dan Tepebaşı’nın Projelerine İnceleme

Tepebaşı Belediye Başkanı Dt. Ahmet Ataç, Rottenburg am Neckar Belediye Başkan Danışmanı Dr. Ümit Kaptı’yı makamında ağırladı. Kaptı, Tepebaşı Belediyesi’nin projelerinden etkilendiğini belirterek, Almanya’da uygulanabilir olan projeleri kendi şehirlerine taşımak istediklerini ifade etti. Başkan Ataç, Tepebaşı Belediyesi tarafından yürütülen çalışmalar sonucunda hem Türkiye’de hem de dünyada örnek gösterilen projeler hakkında Kaptı’ya bilgi verdi. Başkan Ataç ayrıca, bu çalışmalar neticesinde kazanılan Küresel Model, Çevre Oscarı ve Avrupa Yönetişim Mükemmelliği Markası ödüllerine ilişkin detayları paylaştı. Ziyaret kapsamında Kağıt Geri Dönüşüm Atölyesi’ni de gezen Kaptı, atık kağıtlardan üretilen ürünleri yerinde gördü. Ardından belediye hizmet binasında bulunan Uluslararası Eskişehir Pişmiş Toprak Sempozyumu ve Uluslararası Sanat Çalıştayı kapsamında ortaya çıkan eserleri Başkan Ataç’ın ve Tepebaşı Belediye Başkan Yardımcısı Suat Yalnızoğlu’nun eşliğinde inceleyen Kaptı, çalışmalar hakkında bilgiler aldı. Kaptı, Tepebaşı Belediyesi’nin projelerinden etkilendiğini belirterek, Almanya’da uygulanabilir olan projeleri kendi şehirlerine taşımak istediklerini ifade etti. Görüşmede ayrıca, yaşlı bakım hizmetleri ve iklim değişikliği konularında iki belediyenin birlikte hareket edebileceği, ortak projeler üretilebileceği de ele alındı.

Tepebaşı ve Üsküdar "Kardeş Şehir" Oldu Haber

Tepebaşı ve Üsküdar "Kardeş Şehir" Oldu

Tepebaşı Belediyesi ve Üsküdar Belediyesi arasında imzalanan "Kardeş Şehir" protokolü ile iki kent arasında sosyal, kültürel ve kurumsal iş birliği dönemi başladı. Eskişehirli olan Üsküdar Belediye Başkanı Sinem Dedetaş ile Tepebaşı Belediye Başkanı Dt. Ahmet Ataç’ın imzaladığı protokol, gönül bağını resmiyete döktü. ​Tepebaşı Belediye Başkanı Dt. Ahmet Ataç, Üsküdar Belediye Başkanı Sinem Dedetaş’ı makamında ziyaret ederek iki kentin ortak değerlerini ve yerel yönetim vizyonlarını kapsayan stratejik bir protokole imza attı. Samimi bir atmosferde gerçekleşen görüşmede, Türkiye’nin iki güçlü ilçesinin tecrübe paylaşımı yapması kararlaştırıldı. ​SOSYAL VE KÜLTÜREL PROJELERDE ORTAK ADIMLAR ​İmzalanan protokol kapsamında; başta kültür-sanat, gençlik ve kadın politikaları olmak üzere, çevre ve sosyal dayanışma alanlarında ortak projeler hayata geçirilecek. İş birliğinin sadece kağıt üzerinde kalmayacağı, kent sakinlerinin sosyal yaşamına doğrudan dokunacak etkinlik ve hizmetlerle destekleneceği vurgulandı. ​"BU PROTOKOL BİR GÖNÜL BAĞIDIR" ​Tepebaşı Belediye Başkanı Ahmet Ataç, imza töreninde yaptığı konuşmada Üsküdar Belediye Başkanı Sinem Dedetaş’ın Eskişehirli olmasının bu iş birliğine ayrı bir anlam kattığını belirtti. Ataç, şunları söyledi: ​"Kardeşlik bizim için sadece bir imzadan ibaret değil; birlikte üretmeyi ve öğrenmeyi esas alıyoruz. Tepebaşı olarak 26 yurt içi, 9 yurt dışı olmak üzere toplam 35 kardeş şehrimizle aktif bir iletişim içindeyiz. Üsküdar gibi tarihsel birikimi ve kültürel zenginliği çok güçlü bir kentle iş birliği yapmak, her iki ilçemiz için de kalıcı ve üretken sonuçlar doğuracaktır." ​"DAYANIŞMA DAHA DA GÜÇLENECEK" ​Üsküdar Belediye Başkanı Sinem Dedetaş ise ziyaretten duyduğu memnuniyeti dile getirerek, protokolün her iki ilçeye de hayırlı olmasını diledi. Dedetaş, Tepebaşı Belediyesi’nin başarılı yerel yönetim modellerinden faydalanacaklarını ve iki ilçe arasındaki dayanışmanın bu sayede daha da ivme kazanacağını kaydetti. ​Tören, karşılıklı hediye takdimi ve günün anısına çekilen hatıra fotoğrafıyla sona erdi.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.