SON DAKİKA
Hava Durumu

#Murat Arnik

Porsuk Haber Ajansı - Murat Arnik haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Murat Arnik haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

Başkan Murat Arnik’ten Hükümete Kırmızı Et Çağrısı Haber

Başkan Murat Arnik’ten Hükümete Kırmızı Et Çağrısı

Eskişehir Lokantacılar ve Kasaplar Esnaf Odası Başkanı Murat Arnik, kırmızı et sektöründe yaşanan derin krizi gözler önüne sererek hükümete çözüm çağrısında bulundu. "Üretici kazanamıyor, esnaf tükeniyor, vatandaş ete hasret kalıyor" diyen Arnik, sorunun tezgâhlarda değil, üretim politikalarında olduğunu vurguladı. ​Eskişehir’de kırmızı et sektörü, yüksek maliyetler ve alım gücündeki düşüş nedeniyle tarihinin en zor dönemlerinden birini yaşıyor. Eskişehir Lokantacılar ve Kasaplar Esnaf Odası Başkanı Murat Arnik, sektördeki zincirin tüm halkalarının alarm verdiğini belirterek, hayvancılığın "milli bir mesele" olduğunu ve sahipsiz bırakılmaması gerektiğini ifade etti. ​"Kasap Esnafı Fiyatların Sebebi Değil, Mağdurudur" ​Vatandaşın alım gücünün düşmesiyle birlikte et alışverişinin kilogramlardan gramlara düştüğüne dikkat çeken Arnik, kasap esnafının da yüksek maliyetler altında nefessiz kaldığını belirtti. Arnik, ​vatandaşların yüksek fiyatlar nedeniyle ete ulaşmakta zorlandığını ifade ederken ​kasap esnafının düşük satış ve artan işletme giderleri (kira, SGK, enerji, KDV) nedeniyle ayakta kalma mücadelesi verdiğini ifade etti. ​Üreticinin yem, mazot ve işçilik maliyetleri altında ezildiğini söyleyen ​Başkan Arnik, "Kasap tezgâhında ürün var ama vatandaşın cebinde para yok. Kasap esnafı fiyatların sebebi değil, bu tablonun mağdurudur" diyerek esnafın yaşadığı zorluklara dikkat çekti. ​Üretimdeki Engeller: Krediler ve Bürokrasi ​Murat Arnik, hayvancılık sektöründeki en büyük sorunun finansmana erişimdeki zorluklar ve bürokratik engeller olduğunu vurguladı. Özellikle "düşük faizli" olarak sunulan kredilerin; ipotek, ekspertiz, dosya masrafları ve komisyonlar nedeniyle üreticiye ağır bir yük getirdiğini ifade etti. ​Ayrıca, hayvan sevk ve pasaport işlemlerindeki bürokratik engellerin üreticinin elini kolunu bağladığını belirten Arnik, "Üreticinin önüne engel koyan değil, üretimin önünü açan bir sisteme ihtiyaç var" dedi. ​Hükümete Acil Çözüm Önerileri ​Eskişehir Lokantacılar ve Kasaplar Esnaf Odası Başkanı Murat Arnik, sektörün kurtuluşu için hükümete şu acil çözüm adımlarını önerdi: Yem ve mazot destekleri artırılmalı ve zamanında ödenmeli. ​Hayvancılık kredilerindeki faiz yükü ve bankacılık masrafları (ekspertiz, dosya vb.) yeniden düzenlenmeli. ​Hayvan sevk ve pasaport işlemleri kolaylaştırılmalı. ​KDV ve stopaj oranlarında esnafı rahatlatacak düzenlemeler yapılmalı. ​Küçük ve orta ölçekli besiciler için özel destek paketleri oluşturulmalı. ​Et ve Süt Kurumu, piyasada daha etkin ve dengeleyici bir rol üstlenmeli. ​"Bugün Üreticiyi Kaybedersek, Yarın Eti Kaybederiz" ​Açıklamasını, sektördeki dengelere dikkat çekerek tamamlayan Arnik, "Üretici kazanacak ki hayvancılık yaşasın, hayvancılık yaşayacak ki kasap ayakta kalsın, kasap ayakta kalacak ki vatandaş uygun fiyata ete ulaşabilsin. Eğer bugün üreticiyi kaybedersek, yarın eti de kaybederiz" uyarısında bulundu.

ELKO Başkanı Murat Arnik'ten Kurban Bayramı Öncesi Önemli Uyarı! Haber

ELKO Başkanı Murat Arnik'ten Kurban Bayramı Öncesi Önemli Uyarı!

Eskişehir Lokantacılar ve Kasaplar Esnaf Odası Başkanı Murat Arnik, Kurban Bayramı öncesinde yetkisiz kıyma çekimi ve kaçak kasaplık faaliyetlerine karşı bir uyarıda bulundu. Eskişehir Lokantacılar ve Kasaplar Esnaf Odası Başkanı Murat Arnik : “Kasaplık mesleği bayramdan bayrama yapılacak geçici bir kazanç kapısı değil; ustalık, hijyen, ruhsat, kayıt ve sorumluluk isteyen ciddi bir meslektir.” dedi. Eskişehir’de yaklaşan Kurban Bayramı öncesi vatandaşların sağlığını korumak, kasap esnafının emeğine sahip çıkmak ve kayıt dışı ticaretin önüne geçmek amacıyla geniş çaplı bir denetim seferberliği başlatılıyor. Eskişehir Lokantacılar ve Kasaplar Esnaf Odası Başkanı Murat Arnik, bayram dönemini fırsat bilerek merdiven altı, hijyensiz ortamlarda et işleyen ve kıyma çeken yetkisiz kişilere karşı müsamaha gösterilmeyeceğini açıkladı. Arnik Yaptığı açıklamada; ''Yaklaşan Kurban Bayramı dolayısıyla, Eskişehir’de vatandaşlarımızın sağlığını, kasap esnafımızın emeğini, mesleğimizin itibarını ve kayıtlı ticaret düzenini korumak adına kamuoyuna açık ve net bir uyarıda bulunuyoruz. Kurban Bayramı sürecinde kıyma çekimi, et parçalama, kemik ayırma, et işleme ve kasaplık faaliyeti yalnızca yasal şartları taşıyan işletmeler tarafından yapılabilir. Bayramdan bayrama ortaya çıkıp kayıt dışı şekilde kıyma çekimi yapan, yetkisi olmadığı halde et parçalama faaliyeti yürüten kişi ve işletmeler; hem kasap esnafımıza haksız rekabet oluşturmakta hem de vatandaşlarımızın sağlığını riske atmaktadır. Bu kapsamda; vergi dairesi kaydında NACE/faaliyet kodu kasaplık olan, ilgili ihtisas odasına veya Ticaret Odasına kayıtlı bulunan, belediye işyeri açma ve çalışma ruhsatı olan, Tarım ve Orman Bakanlığı kayıt/onay şartlarını taşıyan kasap meslektaşlarımız dışında hiçbir kişi, işletme veya meslek grubu bu faaliyeti yürütemez. Açıkça ifade ediyoruz.'' dedi. Kasaplık Bayramdan Bayrama Yapılacak Bir İş Değildir Başkan Arnik; ''Kasap olmayan işletmelerin, Kurban Bayramı bahanesiyle iş yerinin önüne ya da içine kıyma makinesi koyarak kıyma çekmesi, et parçalaması ve kasaplık faaliyeti yürütmesi kabul edilemez. Kasaplık mesleği; bilgi, tecrübe, ustalık, uygun ekipman, hijyen disiplini ve yasal sorumluluk gerektirir. Bu meslek, yılda birkaç gün makine çalıştırarak yapılacak geçici bir faaliyet değildir. Bu iş; her önüne gelenin canı istediği gibi yapacağı bir iş değildir, depo içerisinde, boş dükkânda, seyyar noktada, hijyen şartları sağlanmamış alanlarda veya geçici düzeneklerle yapılabilecek bir iş değildir. Vatandaşımızın kurban eti; ehil olmayan kişilerin elinde, denetimsiz ortamlarda, hijyen riski altında işlenemez. Bu mesele sadece meslek meselesi değil, halk sağlığı meselesidir. Kurban eti, vatandaşımızın sofrasına güvenle ulaşmalıdır. Yetkisiz kişiler eliyle yapılan kıyma çekimi ve parçalama işlemleri; gıda güvenliği açısından ciddi riskler, çapraz bulaşma tehlikesi, hijyen ihlalleri, kayıt dışı kazanç, haksız rekabet ve vatandaş mağduriyeti doğurabilir.'' Kurban Bayramında Görevimizin Başındayız Kaçak Et Çekimi Yapan Kim Olursa Olsun Cezasına Katlanacak Eskişehir Lokantacılar ve Kasaplar Esnaf Odası Başkanı Murat Arnik; “Kasaplık mesleği alın teriyle, ustalıkla ve sorumlulukla yapılan ciddi bir meslektir. Kurban Bayramı yoğunluğunu fırsata çevirip kasaplık yetkisi olmadığı halde kıyma çekimi yapan, et parçalayan, vatandaşımızın sağlığını riske atan hiçbir işletmeye müsaade etmeyeceğiz. Bu konuda tavrımız net, duruşumuz kararlıdır.” Eskişehirde tüm ilgili kurumlarla sıkı irtibat halindeyiz.'' Eskişehir Lokantacılar ve Kasaplar Esnaf Odası Başkanı Murat Arnik; ''Kurban Bayramı boyunca ilgili kurumlarla koordineli şekilde hareket ediyoruz Bu kapsamda; Eskişehir Büyükşehir Belediyesi Zabıta Daire Başkanlığı, Odunpazarı Belediyesi Zabıta Müdürlüğü, Tepebaşı Belediyesi Zabıta Müdürlüğü, Eskişehir İl Tarım ve Orman Müdürlüğü ile ilgili ilçe tarım müdürlükleriyle Whatsapp İhbar Hatları ile Bayram süresince sahada etkin denetim yapılması, yetkisiz kıyma çekimi ve kaçak kasaplık faaliyeti yürüten kişi ve işletmelerin tespit edilerek kaçak çekim yerlerine anında cezai müeyide uygulatacağız. Bu süreçte yalnızca odamız değil; belediye zabıta ekipleri, Tarım ve Orman İl/İlçe Müdürlükleri ve ilgili tüm denetim birimleri de sahada etkin ve kararlı takipçi olacaklardır. Çünkü bu konu ertelenebilecek, görmezden gelinebilecek veya “bayram yoğunluğu” gerekçesiyle hafife alınabilecek bir konu değildir.'' Kaçak Kıyma Çekimi İhbar Hattı Kuruldu: Anında Müdahale Edilecek Arnik; ''Eskişehir Lokantacılar ve Kasaplar Esnaf Odası olarak Kurban Bayramı süresince odamızın WhatsApp ihbar hattına gelecek tüm bildirimler titizlikle takip edilecektir. Kaçak kıyma çekimi, yetkisiz kıyma kesimi, et parçalama, kasaplık faaliyeti yürütme, ruhsatsız ve kayıtsız şekilde et işleme yapıldığı bildirilen adresler; anında Eskişehir Büyükşehir Belediyesi Zabıta Daire Başkanlığı, Odunpazarı Belediyesi Zabıta Müdürlüğü, Tepebaşı Belediyesi Zabıta Müdürlüğü, Eskişehir İl Tarım ve Orman Müdürlüğü ve ilgili ilçe tarım müdürlüklerine bildirilecektir. Bu konuda hiçbir ihbar görmezden gelinmeyecek, hiçbir yetkisiz faaliyete sessiz kalınmayacaktır. İlgili kurumlarımız tarafından yapılacak denetimler neticesinde mevzuata aykırı işlem yapan kişi ve işletmeler hakkında gerekli idari yaptırımların uygulanması için sürecin sonuna kadar takipçisi olacağız. Eskişehir’de bu konuda kesinlikle taviz vermeyeceğiz. Kaçak kıyma çekimine, yetkisiz et parçalamaya ve ruhsatsız kasaplık faaliyetine geçit verilmeyecek. Odamızın WhatsApp ihbar hattına gelen her adres anında ilgili kurumlara bildirilecek, gerekli denetim ve cezai işlemlerin uygulanmasının takipçisi olunacaktır.” Eskişehir’de bu mesleği icra eden yaklaşık 500’e yakın kasap esnafımız, yıl boyunca vergisini ödeyen, ruhsatını alan, kayıtlı şekilde çalışan, devletine karşı sorumluluğunu yerine getiren ve ailesinin rızkını bu meslekten kazanan emekçi esnaflarımızdır. Eskişehir Lokantacılar ve Kasaplar Esnaf Odası Başkanı Murat Arnik : “Yıl boyunca vergisini ödeyen, ruhsatını alan, kayıtlı çalışan, devletine karşı sorumluluğunu yerine getiren, alın teriyle ekmeğini kazanan kasap esnafımızın emeğini kimseye ezdirmeyeceğiz. Eskişehir’de kasaplık mesleğinin hakkını, hukukunu, emeğini ve itibarını savunacak bir ekiple sahadayız. Eskişehir Lokantacılar ve Kasaplar Esnaf Odası olarak artık kasap arkadaşlarımızın yanında daha güçlü, daha kararlı ve daha etkin bir şekilde duracağız.” Bu şehirde kayıtlı, ruhsatlı ve emeğiyle çalışan kasap esnafımız varken; bayram yoğunluğunu fırsata çevirerek kaçak faaliyet yürütmek isteyenlere asla müsaade edilmeyecektir.'' dedi.

İki Büyük Odadan Ekrem Birsen’e Tam Destek! Haber

İki Büyük Odadan Ekrem Birsen’e Tam Destek!

Eskişehir Esnaf ve Sanatkârlar Odaları Birliği (EESOB) seçimlerine saatler kala, esnaf camiasından önemli açıklamalar yapıldı. Eskişehir Bakkal ve Bayiler Esnaf Odası Başkanı Hakkı Ördek ile Eskişehir Lokantacılar ve Kasaplar Esnaf Odası Başkanı Murat Arnik, ortak bir irade ortaya koyarak mevcut Birlik Başkanı Ekrem Birsen’e tam destek verdiklerini açıkladı. ​17 Mayıs 2026 Pazar günü gerçekleştirilecek kritik genel kurul öncesinde yapılan bu açıklamalar, "istikrar ve tecrübe" olarak yorumlandı. ​Hakkı Ördek: “Esnaf Teşkilatı Algıyla Değil, Tecrübeyle Güçlenir” ​Eskişehir Bakkal ve Bayiler Esnaf Odası Başkanı Hakkı Ördek, esnaf teşkilatının siyasi hesap yeri olmadığını vurguladı. Sahadaki emeğe ve samimiyete dikkat çeken Ördek, şunları söyledi: ​“Esnafımızın bugün en çok ihtiyaç duyduğu şey ayrışma değil birlik, söylem değil hizmet, vaat değil çözümdür. Sayın Ekrem Birsen, yıllardır Eskişehir esnaf ve sanatkâr camiasının içinde olan, teşkilatın yapısını bilen ve esnafın yanında duran tecrübeli bir isimdir. Bizim duruşumuz nettir; tecrübenin, samimiyetin ve istikrarın yanındayız.” ​Eskişehir'de son dönemde 17 odada yaşanan bayrak değişiminin teşkilata yeni bir dinamizm kattığını da belirten Ördek, genç başkanların enerjisi ile tecrübenin birleşmesi gerektiğinin altını çizdi. ​Murat Arnik: “Esnafın Derdi Sloganla Değil, Sahada Çözülür” ​Ekrem Birsen ve yönetimine desteğini açıklayan Eskişehir Lokantacılar ve Kasaplar Esnaf Odası Başkanı Murat Arnik ise ekonomik zorluklara değindi. Esnafın yüksek maliyetler, kira artışları, vergi ve SGK yükü altında mücadele ettiğini belirten Arnik, bu süreçte kurumsal hafızanın önemine dikkat çekti: ​“Esnaf ve sanatkâr teşkilatı; günlük siyasi hesaplarla, algı çalışmalarıyla ya da kutuplaştırıcı yaklaşımlarla yönetilecek bir yapı değildir. Bu teşkilatın temelinde ahilik kültürü vardır. Sayın Ekrem Birsen, teşkilatın kurumsal hafızasını bilen ve sorunları ilgili makamlara güçlü şekilde taşıyabilecek tecrübeye sahip bir liderdir.” ​"Bu Destek Geleceğin Genç Kadrolarına Yol Açma İradesidir" ​Başkan Murat Arnik, verdikleri desteğin sadece bugünü değil, esnaf teşkilatının geleceğini de inşa ettiğini ifade etti. Genç oda başkanlarının önemine değinen Arnik, sözlerini şöyle sürdürdü: "Gençliğin enerjisi, tecrübenin aklıyla birleştiğinde teşkilat daha güçlü olur. Bugün verdiğimiz destek, gençleri dışlayan değil, tam aksine tecrübenin rehberliğinde gençlerin önünü açan kurumsal bir duruştur. Önümüzdeki dönemlerde bu koltuklarda yeni nesil temsilciler daha fazla yer alacaktır." ​262 Delege, 28 Bin Esnafın Geleceğini Belirleyecek ​17 Mayıs'ta sandık başına gidecek olan 262 delege, yaklaşık 28 bin Eskişehirli esnaf ve sanatkârı önümüzdeki 4 yıl boyunca temsil edecek yönetimi seçecek.

Esnafın Gücü THK ile Birleşiyor Haber

Esnafın Gücü THK ile Birleşiyor

Eskişehir Lokantacılar ve Kasaplar Esnaf Odası Başkanı Murat Arnik, Türk Hava Kurumu (THK) Eskişehir Şubesi Yönetim Kurulu’na seçildi. Esnaf teşkilatının gücünün havacılık mirasıyla birleştirileceğinin altını çizen Arnik, "Türkiye’ye örnek olacak bir model hayata geçiriyoruz" dedi. ​Eskişehir’den Türkiye’ye Örnek Projeler İçin Sahaya İndiler ​Eskişehir Lokantacılar ve Kasaplar Esnaf Odası Başkanı Murat Arnik, Türk Hava Kurumu Eskişehir Şubesi’nin gerçekleştirilen olağan genel kurulu sonucunda Yönetim Kurulu Üyeliği görevine getirildi. Şube Başkanı Gökhan Çalışkan liderliğinde oluşturulan genç ve tecrübeli kadro, Eskişehir’in yerel gücünü ulusal havacılık vizyonuyla buluşturmayı hedefliyor. ​"Türk Hava Kurumu Milletimizin Ortak Değeridir" ​1925 yılında kurulan THK’nın köklü mirasına vurgu yapan Murat Arnik, bu görevin kendisi için bir gönül meselesi olduğunu belirtti. Başkan Arnik: ​"Türk Hava Kurumu; milletimizin havacılıkla buluşmasında öncü olmuş, çok kıymetli bir kurumdur. Eskişehir Şubesi olarak bu büyük mirası geleceğe taşımak hepimizin ortak sorumluluğudur." dedi. ​Eskişehir Esnafının Potansiyeli THK Faaliyetleriyle Buluşuyor ​Murat Arnik THK’nın yeni döneminde, Eskişehir’deki 5 binin üzerindeki yiyecek-içecek işletmesi, 65 bin sektör çalışanı ve 1500 tedarikçi firma ile THK projelerine destek verecek. Bu sistem, Türk Hava Kurumu’nun faaliyetlerini tabana yaymak içinde bir kaldıraç görevi görecek. ​Kurban Bayramı Organizasyonunda Türkiye’de Bir İlk! ​Yeni yönetimin en dikkat çeken projelerinden biri, kurban derisi toplama ve bağış süreçlerinde kurulacak olan organize ve şeffaf sistem oldu. Murat Arnik konuyu şu sözlerle aktardı: Kasap, besihane ve mezbahalar sürece doğrudan dahil edilecek. Deri toplama ve bağış faaliyetleri tam güven esasına göre yönetilecek. Sektörün saha gücüyle bağışlar daha geniş kitlelere ulaştırılacak. ​Gençlere Havacılık, Topluma Değer ​Eskişehir’in sadece bir sanayi değil, aynı zamanda bir havacılık şehri olduğunu hatırlatan Arnik, yeni dönemde eğitim ve gençlik projelerinin öncelikli olacağını müjdeledi. Hedef; daha fazla genci havacılıkla tanıştırmak ve sosyal sorumluluk projeleriyle THK’yı toplumun her kesiminde görünür kılmak. ​Eskişehir Şubesi Türkiye’nin Yeni Modeli Olacak ​Şube Başkanı Gökhan Çalışkan ve yönetim kurulu ile tam koordinasyon içinde çalışacaklarını belirten Murat Arnik, Eskişehir’de hayata geçirilecek bu esnaf-kurum iş birliği modelinin Türkiye genelindeki diğer şubelere de örnek teşkil edeceğini vurguladı. Arnik, ​"Genç kadro, güçlü organizasyon ve saha odaklı projelerle Türk Hava Kurumu Eskişehir’de yeniden yükseliyor." Dedi.

Eskişehir Gastro Fest Bir İlk Oldu Haber

Eskişehir Gastro Fest Bir İlk Oldu

Eskişehir Gastronomi Derneği Başkanı Murat Arnik, Eskişehir’de ilk defa düzenelenen Eskişehir’in ilk gastronomi festivali ile ilgi olarak değerlendirmelerde bulundu.  Dernek Başkanı Arnik yaptığı açıklamada; "Eskişehir Gastro Fest geçtiğimiz hafta sonunda, 4-5-6 Ekim tarihlerinde Eskişehir yeni bir heyecana sahne oldu. Şehrin ilk gastronomi festivali olma özelliğini taşıyan organizasyon Eskişehir’in geleneksel mutfak kültürünü tanıtmak ve gelecek nesillere aktarmak amacının yanı sıra kentin yeme-içme kültürünün sürdürülebilirliğinde önemli bir paya sahip olan gastronomi yatırımlarını ve gıda sektöründe ülkemizi başarıyla temsil eden  Eskişehirli yiyecek, içecek sektöründeki yerel markaları, sektörün üretici firmalarını, kadın kooparitiflerini ve sektör tedarikçileri ile birlikte kentin tüm gastronomi paydaşlarıylarını Eskişehir’de ilk kez bir araya getirerek Eskişehirliler’den ve farklı illerden festival için şehrimize  gelen katılımcılardan tam not aldı." dedi. Gastrofest’in 3 gün boyunca yoğun ilgi gördüğünü ifade eden Arnik; festivalin yerel esnaf ve firmalar açısından memnuniyet verici olduğunu ifade ederek; "Bu kıymetli festivalde aynı zamanda da Kendinden Hallice, Emir Can İğrek, Piiz, Emre Fel , Yüzyüzeyken Konuşuruz, Nev, Cem Özkan, Ezginin Günlüğü ve Yeni Türkü, Gizli Sekme gibi yeni nesil sanatçıların festivalde yer alması ile  Eskişehir Gastro Fest sahnesinde sevenleri ile buluşarak verdikleri konserler ile katılımcıları adeta mest etti." dedi. Eskişehir Gastronomi Derneği Başkanı Murat Arnik; “Eskişehir’de yılın 12 ayı sürekli kullanılabilecek bir festival alanına acil ihtiyacımız var. Sümer Park'ta düzenlenen gastro fest organizasyonu, 3 günde yaklaşık 50 binin üzerinde yerli ve yabancı  misafiri ağırladı.Eskişehir’de bu konuda bir eksiklik söz konusuydu ve bu festival bunu daha da gözler önüne serdi. Yerel yöneticilerimizin, 12 ay boyunca kullanılabilir bir festival alanı oluşturması gerektiğine inanıyorum; bu alan, sadece gastronomi etkinlikleri değil, tüm festivaller için kullanılabilecek bir yer olmalı, bu işleri yapan kişilerin siyasete alet edilmeden maddi ve manevi olarak  her konuda desteklenmesi ve sahip çıkılması gerekiyor. Eskişehirde yaşayan her kesimin şehrimizin  ticareti ve turizmden gereken payı almamız için el ele vermesi gerekiyor. Gastronomi turizminin bilincine sahip çıkılması ve Yerel anlamda her alanda ve farkı çeşitligi ile ilgi festivalleri yapmamız gerekiyor.  Eskişehir kimliğinin tanıtılması için sektörde tüm kamu ve özel kuruluşlarla işbirliği yapmak, yüksek iletişimle ortak hareket etmek zorundayız." dedi. Eskişehir Gastronomi Derneği Başkanı Murat Arnik; "UNESCO’nun 116 şehir arasında gastronomi alanındaki Yaratıcı Şehirler Ağı’nda (UCCN) Türkiye’yi temsil eden şehirler arasında Eskişehir'in yer alması için tüm paydaşlarımız ile el ele vermemiz gerekiyor.Eskişehir lezzet adreslerinin, yerli ve yabancı turistlerin seyahat nedenlerinden biri olmasını sağlamak ve Bu amaçla Eskişehir Gastronomi Haritasını oluşturmak, dijitalde yerli ve yabancı turistlerin ulaşabilmesini sağlamak için tüm STK’lar, Valilik, Belediye, Eskişehir Turizm İl Müdürlüğü buna el atarak gastronomi turizmini eğer geliştirirsek kazanan Eskişehirimiz olacaktır. Ülkemizin turizm geliri 2023'te bir önceki yıla göre yüzde 12 artarak yaklaşık 56 milyar dolar oldu. Toplam gelir içerisindeki yeme-içme harcaması ise yüzde 19 oranında artış gösterdi. Bu açıdan mutfak kültürü, gastronomi turizmi açısından çok önemli yer tutuyor." dedi. Eskişehir Gastronomi Derneği Başkanı Murat Arnik ; "Yıllık elli altı milyar dolar olan gastronomi turiziminden eskişehir olarak gereken payı almak için projeler üretmek zorundayız." Dernek Başkanı Murat Arnik açıklamasında; “Eskişehir İç Anadolu Bölgesi’nin 4. büyük ili. 1 milyon nüfusu var. Nüfus çeşitliliği, öğrencileri de içinde barındırdığı için farklı bir mozaiğe sahip. Eskişehir mutfağı, dışarıdan göç aldığı için Cumhuriyet döneminde  Eskişehir dokusu ve medeniyetleriyle eski çağlardan bu yana Türkiye’nin tahıl ambarı olmuş ve hayvancılık sektöründe de Türkiye’nin lokomotifi olmuştur. Dolayısıyla dışarıdan almış olduğu göçlerle beraber, Kafkas, Kırım, Balkan, Çerkes, Tatar, Yörük mutfağına sahiptir. Eskişehir, Çibörek, Balaban Köfte ve Met Helva dışında  Buradaki çeşitliliği çoğaltmamız ve alternatifleri daha da fazlalaştırmamız lazım. Burayı bir cazibe merkezi haline getirmemiz lazım ki,şehrimize  gelen yerli ve yabancı turistlerimiz ve misafirlerimiz şehrimize  günü birlik gelip gitmesinler, burada en azından 2-3 gün konaklasınlar bu sayede yerel halk ve şehrimizin ticareti bu turizmden daha fazla faydalansın.İlki düzenlenen Gastro fest ile şehrimizde Hepimizin gözbebeği Eskişehirspor'umuza mali destek sağlaması  bu büyük organizasyonun yaşama geçirilmesinde emeği olan  tüm organizasyon ekibine ve yerel yöneticilerimize teşekkür ediyoruz." dedi 

Türkiye'den Yurtdışına Aşçı İhraç Ediyoruz Haber

Türkiye'den Yurtdışına Aşçı İhraç Ediyoruz

Eskişehir Gastronomi Derneği Başkanı Murat Arnik meslek trendlerinin 2024 yılı itibarı ile değiştiğini vurgulayarak profesyonel  aşçılığın en  çok kazandıran meslekler listesinde yer aldığını belirtti. ESGASTRODER Başkanı Murat Arnik yaptığı açıklamada; "Çok kazandıran mesleklerde taşlar yerinden oynamaya başladı. Artık yüksek maaş alan doktor ve beyaz yaka yöneticilerin yerini mutfakta iyi eğitim almış el becericisi üstün olan aynı zamanda kendini sosyal becerileri yetişmiş gastronomi alanındaki  profesyonel şef aşçı ustalarımız yer almaktadır." dedi. Eskişehir'in zengin mutfak kültürünü korumak ve tanıtmak amacıyla yakın zamanda kurulan Eskişehir Gastronomi Derneği, sektördeki bütün paydaşlarını bir araya getirdiğini ve gastronomi sektörünü tek çatı altında topladığını belirterek yurt içi ve yurt dışından gelen yoğun aşçı taleplerine yetişemiyoruz dedi. "Her gün televizyon ekranlarda arz-ı endam eden programlar sayesinde aşçılık mesleği popülaritesini arttırdı" diyen Başkan Arnik; "Türkiye'den Avrupa'ya ve Ortadoğu ülkelerinden gelen talepleri göz önüne aldığımızda gastronomi sektörümüzden yurtdışına nitelikli  aşçı ihraç ediyoruz." ifadelerini kullandı. GASTRONOMİ BÖLÜMLERİ  REVAÇTA Dernek Başkanı Arnik; "Bilişim, halkla ilişkiler ve reklam sektörünün hızlı bir dönem yaşadığı günümüzde yeni trend mesleklerin revaşta olmasını fark eden  Milli Eğitim ve Üniversiteler Gastronomi alanlarında her geçen gün daha fazla yatırım yaparak yeni  bölümler açmaya devam ediyor."dedi. Aşçılar çalıştıkları otellerde genel müdürlerden sonra en yüksek ücreti alıyor. Usta şeflerin milyon dolar kazandıklarını ve Türkiye'den yurtdışına aşçı gönderildiğini belirten Arnik, şu ifadelerle açıklamasına devam etti; "Aşçılık, anne mesleği olmaktan çoktan çıktı. Artık usta şefler birer darphane gibi para basıyor. Dünyanın en ünlü mutfak sanatçıları sadece yemek yaparak yılda milyonlarca dolar kazanıyor. Mutfakta iyi eğitim almış el becericisi üstün olan aynı zamanda kendini sosyal becerileri yetişmiş gastronomi ustalarımız artık dünyanın her yerinde ülkemizi temsil ediyor. Türkiye'den Avrupa'ya ve Ortadoğu ülkelerine aşçı ihraç ediyoruz. Otellerde ya da restoranlarda farkına bile varmadığımız bu profesyonel şeflerimiz ortalama  60 bin TL - 175 bin TL, Almanya'da aşçı maaşları ortalama 2000 Euro-3000 Euro, Amerika'da aşçı maaşları 2500 Dolar-3500 Dolar, Dubai'de aşçı maaşları ise 5000 AED-15000 AED arasında değişiyor." dedi. Eskişehir Gastronomi Derneği Başkanı Murat Arnik, aşçı maaşlarının doktor maaşlarını geçtiğini ve genç neslin mutfak sektörüne kaydığını belirterek; "Artık aşçılar, çalıştıkları otellerde genel müdürlerden sonra en yüksek ücreti alıyor. Son yıllarda gençlerin de popüler meslek seçimlerinden biri. İyi bir şef ve aşçı olmak isteyen gençler, üniversitelerin ‘gastronomi’ bölümlerinde eğitim görmek için birbirleriyle yarışıyorlar." dedi.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.