SON DAKİKA
Hava Durumu

#Muhsin Dilbaz

Porsuk Haber Ajansı - Muhsin Dilbaz haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Muhsin Dilbaz haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

İl Başkanı Çağlar Ölce: "Emekliler Her Geçen Gün Daha Fazla Yoksullaşıyor" Haber

İl Başkanı Çağlar Ölce: "Emekliler Her Geçen Gün Daha Fazla Yoksullaşıyor"

Anahtar Parti Eskişehir İl Başkanı Çağlar Ölce ve teşkilat üyeleri Türkiye Emekliler Derneği Eskişehir Şubesini ziyaret etti. Ziyarette emeklilerin sorunları ele alındı. Ziyaret esnasında konuşan Türkiye Emekliler Derneği Eskişehir Şube Başkanı Muhsin Dilbaz şu ifadeleri kullandı; “Parası olan emekliler huzurevlerinde kalıyor. Olmayanın hali daha kötü. Çünkü barınma çok büyük sıkıntı. En düşük emekli maaşı 20 bin lira. Ama Eskişehir'de en düşük kiralık daire 15 bin lira. Emekliler sokakta yatıyor. Zaman zaman internette bunları görüyoruz. Karton parçasını yere serip yatanlar var. Ülke ekonomi çökmüş durumda. Emekliler gerçekten sıkıntı içerisinde. Emekli beslenemiyor. Kurban Bayramı geride kaldı. Kurbanlıklar üreticinin elinde kaldı. Bu sene kurban kesen çok fazla insan yoktu. Emekliler kurban yardımı bekledi ama umduğunu bulamadılar. Kurban kesen etini dağıtıyor, dondurucuya atıp yiyorlar. Ekonominin geldiği nokta bu.” Anahtar Parti Eskişehir İl Başkanı Çağlar Ölce de şu ifadeleri kullandı; “Hamamyolu'nda konuştuğumuz emekliler de, semt pazarlarında sohbet ettiğimiz emekliler de, kahvehane ziyaretlerinde bir araya geldiğimiz emekliler de aynı şeyi söylüyor. Geçinemiyoruz diyorlar. Bugün Eskişehir'in hangi mahallesine giderseniz gidin, hangi sokağında dolaşırsanız dolaşın emeklilerin yaşadığı sıkıntıları açıkça görüyorsunuz. Akşam saatlerinde pazarcı esnafı tezgâhlarını toplarken geride kalan ürünleri toplamaya çalışan insanların büyük bölümünün emekli ve yaşlı vatandaşlarımız olduğunu görüyoruz. Bu tablo hiçbirimizin kabul edebileceği bir tablo değil. Bu ülkemizin acı gerçeklerinden biri. 20 bin lira emekli maaşıyla geçinmek mümkün değil. İnsanlar kira ödüyor, fatura ödüyor, ilaç alıyor, markete gidiyor, pazara çıkıyor. Hayatın gerçekleri ortada. Emekliler her geçen gün daha fazla yoksullaşıyor. Bayram ikramiyesini 4 bin lira yaparak emeklinin sorunlarının çözüldüğünü düşünmek de doğru değil. Emeklilerimizin yaşadığı sıkıntılar birkaç günlük desteklerle ortadan kalkmaz. İnsanlarımızın beklentisi kalıcı ve gerçek çözümlerdir. Türkiye'de yaşayan yaklaşık 17 milyon emeklinin sorunları ortak. Maaşları yetmiyor. Hastanede randevu bulmakta zorlanıyorlar. Pazar ve market fiyatları karşısında çaresiz kalıyorlar. Ev kiraları her geçen gün yükseliyor. Hayat pahalılığı emeklilerimizin omuzlarına ağır bir yük olarak biniyor. Eskişehir’de de görüyoruz. Kent lokantalarında yemek yiyenlerin büyük bölümünün emekliler olduğunu görüyoruz. Belediyelerin uygun fiyatlı çay hizmeti verdiği alanlarda emeklilerimiz vakit geçiriyor. Ücretsiz gıda dağıtımı yapılan noktalarda oluşan kuyruklarda yine emeklilerimizi görüyoruz. Bu manzaralar Türkiye'ye yakışmıyor. Dünyanın birçok ülkesinde emekliler huzurlu ve güvenli bir yaşam sürerken, bizim emeklilerimiz temel ihtiyaçlarını karşılamanın hesabını yapmak zorunda kalıyor. Yıllarca çalışmış, üretmiş, ülkesine hizmet etmiş insanların bu şartlarda yaşaması kabul edilemez. Anahtar Parti olarak emeklilerimizin yaşadığı bütün sıkıntıların farkındayız. Onların beklentilerini biliyoruz. Sorunların temelinde ekonomik sorunlar olduğunu da görüyoruz. Ekonomi düzelmeden emeklilerin yaşadığı sıkıntıların tamamen ortadan kalkması mümkün değil. Biz emeklilerimizi yük olarak değil, bu ülkenin en kıymetli değerlerinden biri olarak görüyoruz. Onların hak ettiği yaşam standartlarına kavuşması için çalışacağız. İktidara geldiğimiz gün ele alacağımız ilk konulardan biri emeklilerimizin yaşadığı sorunlar olacak. Çünkü emeklilerimizin daha fazla beklemeye, daha fazla fedakârlık yapmaya gücü kalmamıştır"

Emeklilerden "Yaş Sınırı" Tepkisi! Haber

Emeklilerden "Yaş Sınırı" Tepkisi!

Türkiye Emekliler Derneği (TÜED) Eskişehir Şube Başkanı Muhsin Dilbaz, huzurevlerine kabul yaşının 60’tan 70’e çıkarılmasına ve emeklilerin yaşadığı ekonomik zorluklara sert tepki gösterdi. Anayasa’nın 5. maddesini hatırlatan Dilbaz, "Toplumun refahını sağlamak devletin görevidir" dedi. ​Huzurevi Kabul Yaşı 70’e mi Çıktı? ​Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı’nın huzurevlerine kabul yaşını yükselttiği yönündeki iddiaları değerlendiren Dilbaz, bu kararın vicdani ve sosyal açıdan kabul edilemez olduğunu vurguladı. Dilbaz, yaptığı açıklamada şu ifadeleri kullandı: ​"İnsanı, insan gibi kabullenemedik. Utanıyoruz, sıkılıyoruz, kahroluyoruz; ama bizi yönetenler bizim için endişelenmiyor. Daha önce 'emeklileri iyi besliyoruz', 'uzun yaşıyorlar' gibi komik ötesi sözler işittik. Şimdi ise barınma hakkı kısıtlanıyor." ​"Anayasa’nın 5. Maddesi İhlal Ediliyor" ​Konuşmasında Türkiye Cumhuriyeti Anayasası'nın 5. maddesine dikkat çeken Dilbaz, devletin temel görevlerinden birinin kişilerin ve toplumun refah, huzur ve mutluluğunu sağlamak olduğunu hatırlattı. Maddi ve manevi gelişimin önündeki engellerin kaldırılması gerektiğini belirten Dilbaz, mevcut ekonomik tablonun bu ilkelerle bağdaşmadığını savundu. ​Emeklinin Gündemi: Ara Zam ve Bayram İkramiyesi ​Yaklaşan bayram öncesi emeklilerin beklentilerine değinen TÜED Eskişehir Şube Başkanı, ekonomik adaletsizliğe vurgu yaptı ve şu ifadelere yer verdi ; "Haberlerde ara zam yapılmayacağına dair iddialar emekliyi umutsuzluğa sevk ederken, "Sadaka" olarak nitelendirilen ikramiyelerde artış olmaması büyük tepki topluyor. Ülkenin yarısı kirasını ve faturalarını ödeyemez hale geldi ve temel ihtiyaçların dahi karşılanamadığı bir dönemdeyiz." dedi. ​"Gelir Dağılımında Adalet İstiyoruz" ​Sistemdeki dengesizliğe değinen Dilbaz, "Bir tarafta çift maaş alanlar, diğer tarafta aç ve sefil yaşayan çoğunluk var. Gelir dağılımında ve vergide adaletsiz bir sistemle karşı karşıyayız," diyerek yetkilileri göreve çağırdı. Açıklamasını, "Mutlu olacağımız günlerin özlemiyle" diyerek sonlandıran Dilbaz, emeklilerin bu durumu sandıkta ve doğru zamanda hatırlatacağını belirtti.

CHP Odunpazarı’ndan Emeklilere Destek: "Haklarınızı Savunmaya Devam Edeceğiz" Haber

CHP Odunpazarı’ndan Emeklilere Destek: "Haklarınızı Savunmaya Devam Edeceğiz"

Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) Odunpazarı İlçe Başkanı Rahmi Çınar ve yönetim kurulu üyeleri, Türkiye Emekliler Derneği (TÜED) Eskişehir Şubesi’ni ziyaret ederek emeklilerin sorunlarını masaya yatırdı. ​Eskişehir’de siyasetin nabzı emeklilerin sorunlarıyla atmaya devam ediyor. CHP Odunpazarı İlçe Başkanı Rahmi Çınar, yönetim kurulu üyeleriyle birlikte Türkiye Emekliler Derneği (TÜED) Eskişehir Şube Başkanı Muhsin Dilbaz ve yönetimini ziyaret etti. Samimi bir atmosferde gerçekleşen görüşmede, emekli vatandaşların son dönemde derinleşen ekonomik ve sosyal sıkıntıları en önemli gündem maddesi oldu. ​Emeklilerin Yaşam Koşulları Mercek Altında ​Ziyaret sırasında, TÜED Eskişehir Şubesi’nin emeklilerin yaşam standartlarını yükseltmek adına yürüttüğü projeler ve talepler hakkında değerlendirmeler yapıldı. Şube Başkanı Muhsin Dilbaz, emeklilerin geçim sıkıntısı, sağlık hizmetlerine erişim ve sosyal hayata katılım noktasında yaşadıkları zorlukları dile getirerek, dernek olarak çözüm önerilerini paylaştı. ​Rahmi Çınar: "Dayanışmayı Büyüteceğiz" ​CHP Odunpazarı İlçe Başkanı Rahmi Çınar, "Odunpazarı İlçe Başkanlığı olarak, emekli vatandaşlarımızın haklı taleplerini her platformda gür bir sesle dile getirmeye kararlıyız. Emeklilerimizin insanca bir yaşam sürmesi için gereken tüm adımların takipçisi olacağız. Bu zorlu süreçte dayanışmayı büyüterek emeklilerimizin yanında durmaya devam edeceğiz." dedi.

Emekliler Hak Etmediği Bir Hayatı Yaşıyor Haber

Emekliler Hak Etmediği Bir Hayatı Yaşıyor

Türkiye Emekliler Derneği (TÜED) Eskişehir Şube Başkanı Muhsin Dilbaz, en düşük emekli maaşının 20 bin liraya yükseltilmesine ilişkin değerlendirmelerde bulunarak, düzenlemenin emeklilerin yaşadığı derin yoksulluğu çözmekten uzak olduğunu söyledi. Türkiye’de emeklilerin ekonomik koşullar nedeniyle her geçen gün daha ağır bir yaşam mücadelesi verdiğini vurgulayan Dilbaz, artan hayat pahalılığı, barınma krizi, kira fiyatları ve gıda maliyetleri karşısında açıklanan rakamın gerçeklikle bağdaşmadığını ifade etti. “BU RAKAM GEÇİM SAĞLAMAZ” En düşük emekli maaşının 20 bin lira olarak belirlenmesinin emekliler arasında ciddi bir öfke yarattığını belirten Dilbaz, “Bu ülkede yıllarca prim ödemiş, uzun süre çalışmış, alın teriyle ülkenin kalkınmasına katkı sunmuş insanlar var. Buna rağmen emekliler, hak ettikleri bir yaşamdan çok uzak bir tabloya mahkûm ediliyor” dedi. “SORUN SADECE RAKAM DEĞİL, ADALETSİZLİK” Emekliler arasındaki gelir eşitsizliğine dikkat çeken Dilbaz, sorunun yalnızca maaşın düşük olması olmadığını vurgulayarak, “Neden hâlâ ‘en düşük emekli maaşı’ diye bir kavram konuşuluyor? İnsanların ödediği primlerin karşılığı neden tam olarak verilmiyor? Bu adaletsizlik daha ne kadar sürecek?” diye sordu. “EMEKLİLER HAK ETMEDİĞİ BİR YAŞAMI YAŞIYOR” Mevcut ekonomik düzenin emeklileri hak etmedikleri bir hayata zorladığını ifade eden Dilbaz, “20 bin lira, bugünkü şartlarda bir geçim ücreti değildir. Emekliler temel ihtiyaçlarını bile karşılamakta zorlanıyor. Bu öfkeyi dindirmek, bu yarayı kapatmak kolay değil” şeklinde konuştu.

Emekli Bugün Yine Hüsrana Uğradı! Haber

Emekli Bugün Yine Hüsrana Uğradı!

Türkiye Emekliler Derneği Eskişehir Şubesi tarafından açıklanan aralık ayı enflasyon verisi ve emekli maaş zamları ile ilgili olarak bir basın açıklaması yapıldı. TÜED Eskişehir Şube Başkanı Muhsin Dilbaz yaptığı açıklamada şu ifadelere yer verdi; "Bugün emekli yine hüsrana uğramış, umutları karartılmıştır. Bu gün Aralık ayı enflasyon rakamı 0,89-yıllık 12,19 maaş 18,938 TL olarak açıklandı. TÜİK verileri güvenini yitirmiş hiçbir inandırıcılığı kalmamıştır. Bir yerlerden aldıkları talimatları uygulamaktadır. Poşete %100 zam yapacaksınız emekliye %12 zam vereceksiniz. Birçok ihtiyaç maddesine aylık % 20-30 zam gelirken emekliye yapılan enflasyon farkı kabul edilemez. Adaletiniz, insanlığınız batsın. %100 verseniz bile açlık sınırının üstüne çıkmayacaktı. Bu sistematik bir yıkımdır. 2026 yılı Emekliler için kabus yılı olarak devam edecek, pazardan atıklar toplanacak, kiralar ödenemeyecek, faturalar takibe alınacak, barınmak için ucuz oteller aranacak, ya da birkaç emekli bir araya gelip bir odada yaşamaya çalışacaklardır. Emekliye maaş ödememek için emekliliğe esas maaş bağlama oranları gittikçe düşürülmüş, TÜİK denilen güveni kalmamış kuruma emekli teslim edilmiş, Cumhurbaşkanının takdirine bırakılmıştır. O ne derse o rakamı almak zorunda bırakılmıştır. Bugün emeklinin sayısı nüfusun 1/4 ü kadardır. Bir o kadar da işsiz bulunmaktadır. Nüfusun yarısı açlık sınırının altında bırakılmıştır. Hatta aç bırakılmıştır. 2002 yılında en düşük emekli aylığı 1,5 asgari ücret kadardı. Bugün asgari ücretin yarısı kadar. Açlık sınırının ise tam yarısı. Bunun adil olduğunu kimse iddia edemez. Aktif çalışma hayatında güven içindeki emekli ileri yaşına rağmen çalışmak, çocuklarından yardım almak, ya da bir yerlere sığınmak zorunda bırakılmıştır. Emekli olurken ev, araba hayalini kuran emekli, yardıma muhtaç hale getirilmiştir. Emekliler onurlu, gururlu, saygın insanlardır. Ülkesine yıllarca hizmet etmiş, vergisini, pirimlerini ödemişlerdir. Bedelini peşin ödediği hizmetinin karşılığını beklemektedir. Emekli olunca günlerini huzur içinde, insanca yaşamak istemektedir. Birtakım yönetimsel hataların kurbanı emekliler olamaz. Emeklileri bu hale düşürmek hiç bir insanlığa sığmaz. Bu sürdürülebilir bir sistem değildir. Vatandaşın yaşam hakkını elinden alıyorsunuz. Emeklini hakları bu sistemle korunmuyor. Yeni SGK yasası oluşturulmalıdır. İnsanlar gittikçe yoksullaştırıldı. Yaşama şansı elinden alınıyor. Sağlık hizmeti doğru alınamıyor. Doğru hizmeti alamayan emeklimiz yitip gidiyor. Karnını doyuramayan, kirasını ödeyemeyen, sağlık hizmetini alamayıp yitirdiğimiz emeklilerimizin sorumlusu bizi kötü yönetenlerindir."

Enflasyon Açıklandı Kimse İnanmadı, Herkesin Ağzı Açık Kaldı! Haber

Enflasyon Açıklandı Kimse İnanmadı, Herkesin Ağzı Açık Kaldı!

Türkiye Emekliler Derneği Eskişehir Şubesi tarafından, TÜİK tarafından açıklanan Kasım ayı enflasyon rakamlarına yönelik değerlendirmelerde bulunuldu. TÜED Eskişehir Şube Başkanı Muhsin Dilbaz yaptığı yazılı açıklamada şu ifadelere yer verdi; "Enflasyon 0,87 açıklandı kimse inanmadı, herkesin ağzı açık kaldı. Olur olur da bu kadarı olmaz dedik. Bir gün önce hükümet bürokratlarına 30.000 TL seyyanen zam yapacağını açıkladı. Emeklinin maaşının iki katı. Buna nasıl bir isim vereceğimizi bilemedik. Zalimlik desek çok hafif kalıyor. Emekliye işkence desek o da değil. Öncesinde “Çok yaşıyorsunuz” demişlerdi!!! Ölmek istiyoruz ama can bu bir türlü çıkmıyor. Sürünüyoruz, işkence çekiyoruz, kan ağlıyoruz ama ölmüyoruz. Emekliyi öldürmek o kadar da kolay değil. Kanımız çekilebilir, midemiz yapışabilir ama direncimiz sağlam, çelik gibi, sonuna kadar direneceğiz. Bize zulüm edenlerden hesabını mutlaka soracağız. Medyadan, siyasilerden ve herkesten bir yanlışı düzeltmeyi istiyorum. Biz emekliler zam almıyoruz Zam denilen şeyi altı ay yaşıyoruz, çekiyoruz, altı ay sonra onların belirlediği enflasyon farkı alıyoruz. Buna zam denmez bize layık gördüğünüz o enflasyon farkı. Emekli bu bedelleri peşin ödemiştir. Şimdi ise o ödediği bedelin karşılığını istemektedir. İstediğini alıncaya kadar mücadelesini sürdürecektir. Sosyal güvenlik ne demektir? Sosyal güvenlik, devlet tarafından sağlanan ekonomik güvencedir. Sosyal güvenlik sistemi, çalışanların emeklilik, hastalık, doğum ve ölüm gibi nedenlerle oluşabilecek kayıplara karşı korunmasını sağlamak için özel sigorta programlarının oluşturulmasını amaçlar. Sosyal güvenlik, çalışanların ve ailelerinin gelecekteki mali kaygılarını azaltmayı amaçlayan bir sistemdir. Sosyal Güvenlik sistemi koruyucu olmaktan çıkmıştır. Yeni bir yasa gerekmektedir. Diyelim ki Enflasyonu 2 ve üstünde çıkardılar Aralık’tada 3 çıkarsınlar bizim için yeterli rakamlar, yüzdeler değil 100 de 100 versinler bürokratlarına verdikleri seyyanen zam kadar bile maaşımız olmuyor. Onlara verdikleri seyyanen zammı esas biz emeklilere vermesi, onlara vermemesi gerekir. Adalet o zaman gerçekleşir. Onların arabalarının yakıt paraları bile bizim maaşımızdan fazla. Biz o yüzden gelir adaleti, vergi adaleti çalışma adaleti, sosyal yaşam adaleti istiyoruz. Bunu bir Tiyatronun sahnelenen oyunu olarak görüyoruz. Figüranları da biz Emekliler. Elbet bu oyunlar bitecek. Senaryosunu yazdığımız oyunları oynama sırası bize gelecek. O senaryo yazım aşamasındadır."

Emekli Artık Geçim Değil, Hayatta Kalma Mücadelesi Veriyor Haber

Emekli Artık Geçim Değil, Hayatta Kalma Mücadelesi Veriyor

Türkiye Emekliler Derneği Eskişehir Şubesi tarafından emeklilerin ekonomik olarak yaşadıkları sıkıntılar ve emekli maaş zamları ile ilgili bir basın açıklaması yapıldı. TÜED Eskişehir Şube Başkan Yardımcısı Erol Dinçer yaptığı açıklamada şu ifadeleri kullandı: “Özellikle emekli maaşlarının yüzde 25’ine vergi borçları gerekçesiyle haciz uygulanabileceği iddiaları, milyonlarca emeklinin öfkesini haklı olarak büyüttü. 2008 sonrası sisteme dahil olanların çalışma hakkı ortadan kaldırılmıştır. Yani çalışmaları yasaklanmıştır. Oysa bugün geçinemeyen emeklinin 1,5 milyonu çalışmakta ancak bu şekilde ayakta durabilmektedir. 23 yıl öncesinde en düşük emekli maaşı asgari ücretin 1,5 katıydı ve 8,5 adet küçük altın alınabiliyordu. Bugün 1,5 adet küçük altın alınabiliyor. Hiç gündemimizde yokken 2021 yılında en düşük emekli aylığı ve kök maaş ile tanıştık. %60 Emekli kök maaş almakta devlet desteği ile en düşük emekli aylığına ulaşmaktadır. Emeklilerin ne kadar gelir kaybına uğradığını hatırlatmak istiyoruz. Bugün emekliye zaten yaşanabilir bir maaş verilmemekte. Açlık sınırının altında bir rakamla nefes almaya çalışıyor insanlar. Üstüne bir de o yetmeyen maaşa bloke koymaktan, hacizden bahsetmek, çalışmasına engel olmak utançtır ve bu ülkenin sosyal devlet ilkesine açıkça aykırıdır. Emekliden alınacak bir şey kalmadı. Türkiye’de emekliler artık geçim değil, hayatta kalma mücadelesi vermektedir. Bugün bir vatandaşa mikrofon uzattığınızda ‘Bu maaşla yaşayamıyorum’ diyor. Pazarlarda çürüğe ayrılmış ürünleri toplayan insanların görüntüleri artık sıradan bir hale geldi. Bu ülkede emekliler sefaletin merkezine itilmiş durumda. Bu tabloyu kimse inkâr edemez. Hükümetin, Maliye’nin ve SGK yöneticilerinin açıklamalarında emekliyi “yük” gibi gösteren anlayış derin yaralar açmaktadır. Yıllarca bu ülkeye hizmet etmiş milyonlara ‘Uzun Yaşıyorlar’ diye ima eden bir yaklaşım görüyoruz. 17 milyon emekli sürdürülebilir değil demek sosyal devlet anlayışının bittiğinin göstergesidir. Emeklinin yaşamasını sorun gören bir zihniyetin reform yapması mümkün değildir. Ülkemizde sayılarını bile bilemediğimiz mültecilerin hiçbir geçim derdi yok bizden öncelikli hizmet alıyor mali olarak da hiçbir dertleri yok. Onlar sürünüyoruz demiyorlar, bizim gibi sürünmüyor, pazarlardan artık toplamıyorlar, yüksek sesle konuşmuyorlar. Hatta hiç konuşmuyorlar. Bugünlerde 500.000 Konut yapacaklarını söylüyorlar. Emeklilere ayrılan kontenjan %20. Evler 55 ve 65 m2, Maliyeti 2.000.000TL. Geri ödemesi 9.000TL. Memur maaş artışına göre de 6 ayda bir zamlanacak 240 ay. Emeklinin aldığı 16.881 TL bununla nasıl ev sahibi olsun. Kira mı ödesin, geçimini mi sağlasın? Yeni hazırlanan torba yasa taslağının, emeklilerin ekonomik yükünü hafifletmek yerine artırmayı hedeflemektedir, bu uygulamalar acilen durdurulmalıdır. Zaten geçinemeyen, zaten hayatta kalmaya çalışan bir emeklinin maaşına göz dikmek akıl dışıdır. Bu düzenlemeler yürürlüğe girerse milyonlarca emeklinin hayatı daha da karanlık hale gelir. Bu ülkenin emeklisi, yıllarını devlete ve millete hizmet ederek geçirmiş insanlardır. Onlara yaşanabilir bir maaş vermek bir lütuf değil, devlete düşen en temel görevdir. Emeklinin sesi kısılmayacak, hakkı gasp edilmeyecek. Mücadelemiz, emeklinin onuru için sürecektir. Emeklilerin bugün yaşadığı gelir kaybının, yanlış yönetim tercihleri ve yıllardır biriken eksik hesaplamaların sonucu olduğunu söyleyerek, Bugün tavan ücret 250 bin TL. “Ben bugün 200 bin lira maaş almıyorsam, yöneticiler bizim cebimizden 150-170 bin lirayı çekip alıyor demektir. Yıllarca ödenen primlerin bugün karşılığını bulmaması büyük bir adaletsizliktir. Bu primler nereye harcandı? Emekli maaşlarının bu kadar düşük olması açıklanabilir bir durum değil. Yönetici maaşlarına bakıyorsunuz; bu rakamları telaffuz etmek bile zor. Emeklinin hakkı yıllar içinde eritildi. Türkiye’de emeklilik yaşının sürekli yükseltilmesi kabul edilemez “Dünyanın hiçbir yerinde 66 yaş üstü emeklilik yok.” diyerek durumu şu sözlerle eleştirdi: “Her geçen gün emeklilik yaşını biraz daha yukarı çekmeye çalışıyorlar. 70 yaşa dayanmış bir sistem istiyorlar. Çünkü biliyorlar ki 70 yaşında emekli olan bir insanın yaşam şansı çok düşük. ‘Zaten birkaç yıl içinde hayatını kaybeder, ben de maaş vermem’ anlayışı içindeler. Bu bir politika değil; bu anlayışla toplum yönetilemez. Bu ülkede emekliler bugün yaşayamaz hale getirildi. Bu insanlar 30-40 yıl çalışmış, alın teri dökmüş, ülkesine hizmet etmiş insanlar. Onlara bu hayatı reva görmek vicdanla bağdaşmaz. Bizleri yönetenlere bir çağrıda bulunuyoruz, “emekliler göz ardı edilecek bir topluluk değildir” Bu emekliler sizin yabancılarınız da değil. Anneleriniz, babalarınız, amcalarınız, teyzeleriniz. Bu insanlar sizin aileniz. Emekliye yaşattığınız bu şartların hiçbir gerekçesi olamaz. Bir gün herkes emekli olacak; bugün yapılan haksızlık er ya da geç herkesin kapısını çalacak. Sistemin düzelmesi için ilk atılması gereken adımın emeklilerin hak ettiği gelir düzeyine kavuşturulmasıdır. Bizim tek talebimiz yıllarca ödediğimiz primlerin gerçek karşılığını alabilmektir. Emekliye hak ettiği maaşı vermeden bu ülkenin sosyal dengesi toparlanamaz. SGK sistemi artık emekliyi korumuyor, kollamıyor. Sistem tekrar ele alınmalı bu adaletsizlik artık son bulmalıdır.”

Emekli Sadaka Değil Hakkının Peşindedir Haber

Emekli Sadaka Değil Hakkının Peşindedir

Türkiye Emekliler Derneği Eskişehir Şube Başkanı Muhsin Dilbaz açıklanan enflasyon oranı ve emekli maaş zamları ile emeklilere yönelik söylemlerle ilgili olarak bir açıklama yaptı. TÜED Eskişehir Şube Başkanı Muhsin Dilbaz yaptığı açıklamada şu ifadeleri kullandı; “Önce Nihat Zeybekçi “16 milyon emekli sürdürülebilir değil” sonra Mehmet Şimşek “Emekliye düzenli maaş ödemeye çalışıyoruz” Çalışma Bakanı “Emekliye her ay bankalarda maaşları ödeniyor” diyerek emeklileri küçümsemişlerdir. Son günlerde SGK Başkanı Raci Kaya’nın yaptığı açıklamayı hepimiz duyduk: “Eskiden mezarda emeklilik deniyordu, 50-55 yaşta ölüyorduk, şimdi 78 ortalamaya gelmişiz.” Bu söz, her emeklinin yüreğine hançer gibi saplandı. Çünkü bu cümle, “emekliler fazla yaşıyor, o yüzden ekonomi bozuluyor” anlamına geliyor. İnsan hayatı bu kadar ucuz mu? Emekli yaşamasın mı? Ömrü uzadığı için suçlu mu ilan edilecek? Emekliyi yok sayarak yok olmuyor. Böyle bir anlayış, hem vicdana hem insana ihanettir. Raci Kaya belli ki ekonomik krizin faturasını yine emekliye kesmeye çalışıyor. Sanki emeklin ülkenin sırtında yükmüş gibi davranıyorlar. Oysa gerçek tam tersi. Bu ülkenin ayakta kalmasını sağlayan, alın teriyle bu devletin taşını toprağını inşa eden emeklilerdir. Biz ömrümüzü çalışarak tükettik. Bugün bir tas çorbayı, bir bardak çayı hesaplarken suçlu değil, mağduruz. Emekli sadaka değil hakkının peşindedir. Devlete ait fabrikaları, toprakları, madenleri, limanları satıp paralarını yok yere harcarken ekonominin suçlusunu maalesef bulamadık. Ekonominin açığını düzeltmek için yine dar gelirli, çalışan ve emekli vergi yükü altında ezilmiş mağdur edilmiştir. Ekim ayı enflasyonu yüzde 2,55 olarak açıklandı. Dört aylık zam farkı yüzde 10,25. Yani emekliye verilecek zam 1600 lira civarında. Bu parayla ne yapılır? Bir market alışverişi bile çıkmaz. En düşük maaş 16 bin 881 lira, açlık sınırı 28 bin liranın üzerinde. Bu tablo bile tek başına vicdanları sızlatmalı. Ama hâlâ “her şey yolunda” diyenler var. Ama emekli aç, yorgun ve unutulmuş durumda. Emekliye %100 enflasyon farkı verseniz bile mutlu olamayacak. Bu yasa artık emekliyi korumuyor, kollamıyor. Eski sistemdeki haklarımızı geri istiyoruz. Biz Eskişehir’de yaşayan emekliler olarak biraz olsun nefes alabiliyorsak, bu belediyelerimizin emekliye sahip çıkan hizmetleri sayesinde. Tepebaşı ve Odunpazarı ilçelerini yöneten CHP’li belediyeler gerçekten fark yaratıyor. Eskişehir Büyükşehir Belediyesi'nin Kent Lokantası’nda 75 liraya dört kap yemek yiyoruz. Bu ciddi bir hizmettir. Emekli Kafe sade ama huzurlu yer. Uygun fiyatla aldığımız 1 bardak çayla dostlarla oturabiliyoruz. Halk Ekmek’ten 11 liraya ekmek alıyoruz, her ekmekte 4 lira cebimizde kalıyor. Yaz aylarında Hamamyolu’nda uygun fiyatlı meşrubatla vakit geçiriyoruz. Kim ne derse desin, bu hizmetler bizim için büyük destek. Geçtiğimiz günlerde Tepebaşı Belediyesi’nin başlattığı “Kent Berberi” uygulaması, emeklinin yüzünü güldürdü. Yılbaşına kadar ücretsiz, sonrasında 100 lira olacak. Dışarıda aynı tıraş 250 liradan aşağı değil. Bu çok değerli bir hizmet. Biz bu projeyi yalnızca bir yerle sınırlı görmek istemiyoruz. Odunpazarı Belediyesi’nden de aynı adımı bekliyoruz. En az 8-9 mahallede daha açılmalı. Çünkü emekli artık 1 liranın bile hesabını yapıyor. Raci Kaya ve benzer düşünenlere sesleniyorum. Emekli bu ülkenin yükü değil, yüz akıdır. Biz ölmek için değil, insanca yaşamak için mücadele ediyoruz. Bu ülkenin fabrikalarında, tarlalarında, atölyelerinde ömrünü harcayan milyonlarca insanı yok sayamazsınız. Biz üretirken de onurluyduk, yaşarken de onurluyuz. Siz ne derseniz deyin, bu ülkenin emeklisi dimdik ayakta kalmaya devam edecek. Ama artık bilinsin. Biz gördüğümüzü söylemeye ve emeklinin hakkını savunmaya devam edeceğiz."

Bu Kış Emekli İçin Oldukça Zor Geçecek! Haber

Bu Kış Emekli İçin Oldukça Zor Geçecek!

Türkiye Emekliler Derneği Eskişehir Şube Başkanı Muhsin Dilbaz düzenlediği basın toplantısında yaklaşan kış ayları öncesinde emeklilerin durumunu dile getirdi. TÜED Eskişehir Şube Başkanı Muhsin Dilbaz basın toplantısında şu ifadeleri kullandı: “Yeni açılan meclisten beklentimiz tabii ki çok fazla ama olacağına da inanmıyoruz. Çünkü bugüne kadar sistematik bir şekilde emekli açlığa mahkûm edildi. Hatta “açlık” da değil, resmen sefalete sürüklendi. Emekli, yaşamakla mücadele etmek arasında gidip geliyor. Yürürlükteki sosyal güvenlik yasası emekliyi koruyan bir yasa değildir. Acilen bu yasanın değişmesi ve emekliler lehine, hatta emeklilerin de masada olduğu yeni bir yasanın hazırlanması gerekmektedir. Eğer yeni bir yasa yapılmaz, adım atılmazsa bugün aldıkları 16 bin lira daha da eriyecek. Emekli, temel ihtiyaçlarını bile almakta zorlanırken yakında hiçbirini alamaz hale gelecek. Önümüz kış… Kömürün tonu Eskişehir’de 11 bin lira. Bu insanların çoğu da kirada. Nasıl bir yaşam bekleyebiliriz ki? Artık böyle bir hayalimiz bile kalmadı. Emekli, sadece yarını nasıl çıkaracağını düşünüyor. Emeklinin gittiği yerlerde çay bile artık 15 lira. Emekli her geçen gün daha da zor duruma düşüyor. Dediğim gibi, artık sadece “yarına nasıl çıkacağız” diye düşünüyoruz. Emekliye acil çözümler gerekiyor. Markete gidemiyoruz, pazara gidemiyoruz. Temel ihtiyaçlarımızı zaten alamıyoruz. Önümüz kış dedik; et zaten hayal oldu, tavuk bile alamıyoruz. Yeşil ya da kırmızı sebzeleri almak da artık imkânsız hale geldi. Bu yaz bile taze sebze alma imkânımız olmadı. Hatta birçok emeklimiz, meyvenin tadını bile unuttu. Nasıl bir sosyal devletiz, gerçekten anlamıyoruz. Doğalgazlı evde oturan emekli kombiyi açamıyor. “Amerika’dan doğalgaz getireceğiz” diyorlar ama bizim ona ulaşma şansımız yok. Artık doğalgaz kullanmak bir alışkanlık olmaktan çıktı. Emekli kombiyi açamıyor. Battaniyeye, hatta iki kat yorgana sarılıp oturuyor evinde. Bu kış emekli için oldukça zor geçecek.”

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.