SON DAKİKA
Hava Durumu

#Mobbing

Porsuk Haber Ajansı - Mobbing haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Mobbing haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

Genç Sağlık - Sen'den Tepki: "Belirsizlik Mesaisi Yaşatılıyor" Haber

Genç Sağlık - Sen'den Tepki: "Belirsizlik Mesaisi Yaşatılıyor"

Genç Sağlık-Sen Eskişehir Şube Başkanı Tolga Çınar, sağlık çalışanlarının çalışma düzeni, yönetim anlayışı ve liyakat tartışmalarına ilişkin dikkat çeken açıklamalarda bulundu. Şube Başkanı Çınar, sağlık çalışanlarının sürekli belirsizlik içerisinde görev yaptığını savunarak mevcut sistemin çalışanlar üzerinde ciddi baskı oluşturduğunu ifade etti. Sağlık çalışanlarının adeta “hazır kıta” mantığıyla çalıştırıldığını belirten Çınar, “Mantık şu; ‘Hasta yoksa eve git, hasta çıkarsa geri gel.’ Yani sağlık çalışanı personel değil, sanki çağırınca gelen moto kurye gibi görülüyor.” dedi. Çalışanların sürekli alarm halinde yaşadığını dile getiren Çınar, plansız çalışma düzeninin hem motivasyonu hem de iş barışını olumsuz etkilediğini söyledi. Açıklamasında ironik ifadeler de kullanan Çınar, “Tam pijamayı giymişsin, çayı koymuşsun, telefon çalıyor; ‘Hasta geldi, yarın nöbete geliyorsun.’ Yakında herhalde konum açtırıp ‘Size en yakın hasta yönlendirildi’ diye mesaj atacaklar.” ifadelerini kullandı. Liyakat vurgusu yapan Çınar, sağlık kurumlarında yönetici atamalarına yönelik eleştirilerde de bulundu. Bazı yöneticilerin çalışanı dinlemek yerine üst yönetime “şirin görünmeye” çalıştığını öne süren Çınar, bu anlayışın kurumlarda mobbing ve adaletsizlik ortamını beslediğini savundu. Liyakatsiz yönetici görünce şaşıranlar oluyor.” diyen Çınar, “Adam CV ile değil çevreyle yükselmiş. Çalışanı dinleyen değil, yukarıya iyi görünen ödüllendiriliyor. Sonra mobbing neden var, adalet neden yok diye soruluyor.” şeklinde konuştu. Sendika kimliği ile yöneticilik kimliğinin birbirine karıştırıldığını da iddia eden Çınar, yöneticilerin tarafsız olması gerektiğini belirterek şu ifadeleri kullandı: “Sendikacı kimliği ile yönetici kimliğini ayırmayan kimseden yönetici olmasını bekleyemeyiz. Ya sendika kimliğini bırakıp yönetici olsunlar, ya da yönetici kimliğini bırakıp sahaya insinler.”

Milletvekili Bayhan’dan Soru Önergesi: "Çin Sermayesi Korunuyor, İşçi Sömürülüyor!" Haber

Milletvekili Bayhan’dan Soru Önergesi: "Çin Sermayesi Korunuyor, İşçi Sömürülüyor!"

Emek Partisi İstanbul Milletvekili İskender Bayhan, Eskişehir OSB'de faaliyet gösteren Çin sermayeli Urzat Otomotiv fabrikasındaki hak gasplarını TBMM gündemine taşıdı. Bayhan, işçilerin aylardır maaş ve tazminatlarını alamadığını belirterek Çalışma Bakanlığı'nı göreve çağırdı. ​Eskişehir Organize Sanayi Bölgesi’nde üretim yapan Çin merkezli Shineray Group bünyesindeki SWM Motors - Urzat Otomotiv fabrikasında yaşanan işçi mağduriyetleri Meclis'e taşındı. Emek Partisi İstanbul Milletvekili ve Genel Başkan Yardımcısı İskender Bayhan, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı’na verdiği soru önergesiyle, fabrikada uygulanan ağır sömürü koşullarını ve "ücret gaspı" iddialarını sordu. ​"Türkiye, Uluslararası Sermaye İçin Sömürü Alanı Haline Getirildi" ​Milletvekili İskender Bayhan, Türkiye'nin ucuz iş gücü ve vergi avantajları nedeniyle uluslararası sermaye tarafından tercih edildiğini, ancak bu modelin bedelini işçilerin ödediğini vurguladı. SWM fabrikasının "Knock-Down (KD)" montaj modeliyle faaliyet gösterdiğini hatırlatan Bayhan, şu ifadeleri kullandı: ​"Kamu teşvikleri, vergi avantajları ve SGK destekleriyle büyütülen sermaye grupları korunurken; üretimi gerçekleştiren işçiler ücretlerini ve tazminatlarını aylardır alamamaktadır. Türkiye, uluslararası sermaye için düşük maliyetli bir sömürü alanı haline getirilmiştir." ​İşçiler Aylardır Maaş ve Tazminat Bekliyor ​Fabrikada çalışan işçilerden gelen bilgilere dayandırılan önergede, SWM fabrikasında yaşananlar şu şekilde özetlendi: Kasım 2025’te başlayan yoğun işe alımların ardından, Şubat 2026 itibarıyla kitlesel işten çıkarmalar yaşandı. 78 olan çalışan sayısı 20’ye kadar düştü. İşçilerin maaşları, ihbar tazminatları ve yemek ücretleri aylar geçmesine rağmen ödenmedi. İşçilere "haftaya yatacak" denilerek sürekli oyalama taktiği uygulandı. Günlük 10 saati aşan mesai süreleri ve yoğun mobbing nedeniyle birçok işçinin istifaya zorlandığı iddia edildi. ​Bakanlığa 7 Kritik Soru: "Teşvik Var, Denetim Yok Mu?" ​İskender Bayhan, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı'nın patronların yanında saf tuttuğunu savunarak şu soruların yanıtlanmasını istedi: ​SWM (Urzat Otomotiv) fabrikasında son bir yıl içinde herhangi bir denetim yapıldı mı? ​Ücret gaspı, fazla mesai ve mobbing iddialarıyla ilgili Bakanlığa ulaşan şikayet var mı? ​Kitlesel işten çıkarmaların İş Kanunu’na uygunluğu incelendi mi? ​Çin sermayeli bu tekele sağlanan vergi indirimi, SGK desteği ve gümrük muafiyetinin kapsamı nedir? ​Kamu teşviklerinden yararlanan patronlar işçi ücretlerini ödemediğinde bir yaptırım uygulanıyor mu? ​KD montaj modeli ile çalışan işletmelerde işçi hakları için özel bir denetim mekanizması mevcut mu? ​İşçilerin mağduriyetlerinin giderilmesi için Bakanlık hangi adımları atacak? ​"Sermaye Korunuyor, İşçi Sınıfı Yok Sayılıyor" ​Bayhan, önergesinde Bakanlığın sessizliğini eleştirerek; patronlara teşvik yağarken işçilerin en temel hakkı olan ücretlerine el konulmasının, mevcut çalışma rejiminin kimin çıkarına olduğunu açıkça gösterdiğini belirtti.

İYİ Parti Odunpazarı Aysun Yılancı: "Hemşirelerin Sorunları Ertelenemez Bir İhtiyaçtır" Haber

İYİ Parti Odunpazarı Aysun Yılancı: "Hemşirelerin Sorunları Ertelenemez Bir İhtiyaçtır"

​İYİ Parti Odunpazarı İlçe Kadın Politikaları Başkanı Aysun Yılancı, 12-18 Mayıs Dünya Hemşireler Haftası dolayısıyla bir basın açıklaması yayımladı. Hemşirelerin yaşadığı ekonomik sıkıntılara, sağlıkta şiddete ve mobbinge dikkat çeken Yılancı, "Güçlü sağlık sistemi, mutlu sağlık çalışanıyla mümkündür" dedi. ​Safiye Hüseyin Elbi’nin İzinde Fedakâr Görev ​Açıklamasına Türk modern hemşireliğinin öncüsü Safiye Hüseyin Elbi’yi anarak başlayan Aysun Yılancı, hemşirelerin vatanın her köşesinde büyük bir inançla görev yaptığını vurguladı. Yılancı, "Cephede, dağda, yolda; her yerde millet aşkıyla çalışan hemşirelerimiz, sağlık sisteminin en önemli yapı taşıdır" ifadelerini kullandı. ​Hemşirelerin Çözüm Bekleyen 3 Temel Sorunu ​Başkan Yılancı, hemşirelerin kutsal görevlerini yerine getirirken boğuştuğu sorunları üç ana başlıkta topladı: ​Ekonomik Sıkıntılar ve Adaletsiz Ücretler: Düşük maaşlar ve yetersiz nöbet ücretlerinin yaşam standartlarını düşürdüğünü belirten Yılancı, artan hayat pahalılığı karşısında hemşirelerin emeklerinin karşılığını alamadığını ifade etti. ​Sağlıkta Şiddet: Hastanelerde güvenli çalışma ortamının bir zorunluluk olduğunu hatırlatan Yılancı, "Sağlık emekçilerine yönelik sözlü ve fiziksel şiddet kabul edilemez. Caydırıcı yasal düzenlemeler acilen hayata geçirilmelidir" dedi. ​Psikolojik Baskı ve Mobbing: İş yerinde yaşanan psikolojik yıldırma ve adaletsiz uygulamaların çalışma barışını bozduğunu, bunun da sağlık hizmetinin kalitesini etkilediğini dile getirdi. ​"Atatürk’ün Çizdiği Yolda Hizmete Devam" ​Açıklamasının sonunda hemşirelerin özlük haklarının iyileştirilmesinin ertelenemez bir ihtiyaç olduğunu savunan Yılancı, şu sözlerle veda etti: ​"Dün Çanakkale’de, Sakarya’da nasıl milletimizin yanındaysak, bugün de Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün çizdiği yolda vatanımıza hizmet etmeye devam edeceğiz. Tüm hemşirelerimizin 12 Mayıs Dünya Hemşireler Günü kutlu olsun."

Urzat Otomotiv’de İşçi Mağduriyeti! Haber

Urzat Otomotiv’de İşçi Mağduriyeti!

Eskişehir Organize Sanayi Bölgesi’nde (OSB) faaliyet gösteren Urzat Otomotiv bünyesinde, Çinli otomotiv devi Shineray Group (SWM) için üretim yapan işçiler, aylardır maaşlarını alamadıkları gerekçesiyle isyan bayrağını açtı. Emek Partisi (EMEP) Eskişehir İl Başkanı Ceren Kökoğlu, sürece dair sert bir açıklama yaparak işçilerin derhal haklarının ödenmesi çağrısında bulundu. ​Şubat Ayından Bu Yana Ücretler Yatırılmıyor ​Eskişehir OSB’deki tesiste otomobil montajı gerçekleştiren işçiler, Şubat 2026 tarihinden bu yana ücretlerinin ödenmediğini belirtiyor. Fabrikada, işçiler sadece ekonomik zorluklarla değil, aynı zamanda yönetim baskısıyla da mücadele ediyor. ​"Ücret İsteyene Kapı Gösteriliyor" ​Konuya ilişkin açıklama yapan EMEP Eskişehir İl Başkanı Ceren Kökoğlu, fabrikadaki durumun vahametine dikkat çekti ve şu ifadelere yer verdi; "Eskişehir’de farklı sektörlerde çalışan işçi ve emekçiler hak mağduriyeti yaşamaya devam ediyor. İş yerlerindeki baskı, mobbing ve işten atma tehditleri işçilerin yaşam ve koşullarını cehenneme çeviriyor. Geçtiğimiz yaz aylarından bu zamana kadar metal sektöründen gıdaya, camdan petro-kimya sektörlerine kadar pek çok fabrikada çeşitli gerekçelerle yüzlerce işinden edilmişti. Bu kervana en son ise Urzat Otomotiv’de çalışan işçiler katıldı. Urzat Otomotiv işçileri aylardır ücretlerini alamıyor. Çin merkezli Shineray Group’un SMW markası için Eskişehir OSB’de kiralanan tesiste otomobil montajı yapan işçilere şubat ayından bu yana ücretleri ödenmiyor. Uluslararası tekel olan bu şirket ücretleri ödemediği gibi ücretlerini talep eden işçilerinde işlerine son veriyor. Urzat Otomotiv işçileri artık seslerinin duyurulmasını ve yaşadıkları mağduriyetlerinin bir an evvel giderilmesini talep ediyor. Emek Partisi olarak haklarını almak için seslerini duyurmaya çalışan Urzat Otomotiv işçilerinin yanında olduğumuzu belirtmek isteriz. İşçiler haklarını alana kadar sürecin takipçisi olacağız ve dayanmayı büyüteceğiz."

Yöneticileri Adil ve İnsan Onuruna Saygılı Olmaya Davet Ediyoruz Haber

Yöneticileri Adil ve İnsan Onuruna Saygılı Olmaya Davet Ediyoruz

Kamu-Der Eskişehir Şube Başkanı Kadir Ceylan, kamu kurumlarında meydana gelen baskı, mobbing, kişisel görevlendirme ve psikolojik yıldırma olayları ile ilgili bir açıklama yaptı. Şube Başkanı Ceylan yaptığı açıklamada şu ifadelere yer verdi; "Kamu kurumlarında görev yapan çalışanlara yönelik artan mobbing, baskı, keyfi görevlendirme ve psikolojik yıldırma uygulamaları artık kabul edilemez boyutlara ulaşmıştır. Kamu hizmeti, korku ve baskı ortamında değil; hukuk, liyakat ve insan onuruna yakışır çalışma şartları altında yürütülmelidir. Hiçbir yönetici, mevzuatın kendisine tanımadığı yetkileri kullanarak çalışanları sindirme, susturma veya cezalandırma yoluna gidemez. Son dönemde sendikal faaliyetler, yasal hak arama girişimleri ve görev tanımı dışındaki işlere zorlanma gibi konularda çalışanlara yönelik sistematik baskı iddiaları tarafımıza yoğun şekilde ulaşmaktadır. Bu durum yalnızca çalışanların değil, kamu hizmetinin niteliğinin de zarar görmesine neden olmaktadır. Anayasa, İş Kanunu, Devlet Memurları Kanunu ve ilgili mevzuat uyarınca mobbing açık bir hak ihlalidir ve sorumluları hakkında idari ve hukuki yaptırımlar uygulanması zorunludur. Kamu-Der olarak; Hiçbir kamu çalışanının yalnız olmadığını, Hukuka aykırı talimat ve uygulamaların takipçisi olacağımızı, Gerektiğinde tüm idari ve yargısal süreçleri başlatacağımızı, Psikolojik tacize maruz kalan her çalışanın yanında olduğumuzu kamuoyuna saygıyla bildiririz. Devlet, çalışanını koruduğu ölçüde güçlüdür. Hukukun olmadığı yerde disiplin değil, keyfilik vardır. Kamu kurumlarında görev yapan tüm yöneticileri mevzuata uygun, adil ve insan onuruna saygılı davranmaya davet ediyor; aksi yöndeki uygulamaların sonuna kadar karşısında olacağımızı açıkça ifade ediyoruz."

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.