SON DAKİKA
Hava Durumu

#Kentsel Dönüşüm

Porsuk Haber Ajansı - Kentsel Dönüşüm haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Kentsel Dönüşüm haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

Nebi Hatipoğlu’ndan Büyükşehir Belediyesi’ne: "810 Gündür Verilen Sözler Tutulmadı" Haber

Nebi Hatipoğlu’ndan Büyükşehir Belediyesi’ne: "810 Gündür Verilen Sözler Tutulmadı"

AK Parti MKYK Üyesi ve Eskişehir Milletvekili Nebi Hatipoğlu, 31 Mart 2024 yerel seçimlerinin üzerinden geçen 810 günü değerlendirdi. Hatipoğlu, Eskişehir Büyükşehir Belediyesi yönetiminin seçim vaatlerini yerine getirmediğini belirterek, “Eskişehir, mazeret üreten değil, sorun çözen bir belediyeciliği hak ediyor." dedi. AK Parti MKYK Üyesi ve Eskişehir Milletvekili Nebi Hatipoğlu, 31 Mart 2024 yerel seçimlerinden bu yana geçen yaklaşık 2 yıl 2 aylık (810 gün) süreci mercek altına aldı. Mevcut belediye yönetiminin seçim döneminde açıkladığı projelerin büyük kısmının hayata geçirilmediğini savunan Hatipoğlu, projelerin vaat aşamasında kaldığını vurguladı. ​​Hatipoğlu, belediye yönetiminin ulaşım, kentsel dönüşüm, kırsal kalkınma ve sosyal projeler başlıkları altında verdiği sözlerin gerçekleşmediğini ifade ederek şu ifadelere yer verdi; "Kıymetli hemşerilerim; Bilindiği üzere 31 Mart 2024 yerel seçimleri öncesinde mevcut Büyükşehir Belediye Başkanı, Eskişehir için 8 ana başlık altında çok sayıda proje ve vaat açıkladı. Bugün seçimlerin üzerinden tam 810 gün geçti. Yani yaklaşık 2 yıl 2 aylık bir süre geride kaldı. Bilindiği üzere biz projelerimizi ve hedeflerimizi Eskişehirli hemşehrilerimizle paylaştıktan yaklaşık bir hafta sonra mevcut Büyükşehir Belediye Başkanı da bir lansman programı düzenlemiş, o gün açıkladığı vaatlerin önemli bir kısmı ise daha önce bizim kamuoyuna duyurduğumuz projelerle neredeyse bire bir örtüşmüştü. Bugün, aradan geçen 810 günün sonunda, o gün verilen sözlerin ne kadarının hayata geçirildiğine birlikte bakalım. Seçim döneminde; “Ulaşımı ve Daha Çevreci Şehir”, “Geleceği Planlı ve Dirençli Şehir”, “Kırsalı Çok Yönlü Kalkınan Şehir”, “Sosyal ve Adil Şehir”, “Çevre ve İklim Değişikliğine Uyumlu Şehir”, “Sporda Aktif ve Sağlıklı Bir Eskişehir”, “Kültür, Turizm, Sanat" ve “Genç Dostu Eskişehir” başlıkları altında Eskişehirlilere birçok söz verildi. Peki bugün, 810 günün sonunda ortaya çıkan tablo nedir? Bugün bu vaatlere baktığımızda; Vaat edilen tramvay hatlarının hayata geçirilmediğini görüyoruz... Kuzey-Güney Kuşak Çevre Yolu'nun yapılmadığını görüyoruz... Cumhuriyet Meydanı Yer Altı Otoparkının, Hoşnudiye Katlı Otoparkının ve birçok ulaşım projesinin hâlâ tamamlanmadığını görüyoruz... Fevzi Çakmak, Huzur ve Yeşiltepe Kentsel Dönüşüm Projesi'nin hayata geçirilmediğini görüyoruz... Gündoğdu'da 1.500 konut hedefinin gerçekleşmediğini görüyoruz... 75. Yıl Mahallesi Sosyal Konut Projesi'nin tamamlanmadığını görüyoruz... Porsuk Kentsel Dönüşüm Projesi'nin vatandaşlarımızın beklediği noktaya ulaşamadığını görüyoruz... Kırsal kalkınma başlığında vaat edilen Bitkisel ve Hayvansal Üretim Merkezi'nin, Yem Fabrikası'nın, Organik Sıvı Gübre Tesisi'nin ve birçok önemli yatırımın hayata geçirilmediğini görüyoruz... Çevre ve enerji alanında vaat edilen Atıktan Türetilmiş Yakıt Tesisi'nin, Yeni Atık Su Arıtma Merkezi'nin ve Sakarbaşı Projesi'nin tamamlanmadığını görüyoruz... Spor alanında vaat edilen 17 branşı kapsayacak spor salonunun, yeni yüzme havuzlarının, motokros pistinin, aqua parkın ve e-spor merkezinin hizmete açılmadığını görüyoruz... Üstelik bunların önemli bir kısmının bugün hâlâ somut bir proje aşamasına dahi gelemediğini görüyoruz. Oysa AK Parti hükümetleri döneminde spor altyapısına yönelik yatırımlar sözde kalmamış, birer birer hayata geçirilmiştir. Bu kapsamda şehrimize kazandırdığımız, yaklaşık 10.000 metrekare kapalı alana sahip, 3.000 seyirci kapasiteli ve 8 ayrı branşa hizmet verebilen Yenikent Kapalı Spor Salonu bugün gençlerimize ve sporcularımıza hizmet vermeye devam etmektedir. Bununla da yetinmedik. Yine şehrimize kazandıracağımız 3.400 metrekare büyüklüğünde, 850 seyirci kapasiteli ve 4 ayrı branşa hizmet verecek yeni kapalı spor salonunun temelini attık. İnşaat çalışmaları hızla devam ediyor ve kısa süre içerisinde tamamlanarak hemşerilerimizin hizmetine sunulacak. Bizim anlayışımızda spor yatırımları seçim dönemlerinde verilen vaatlerden ibaret değildir. Biz eser üretir, temeller atar ve projeleri tamamlayarak milletimizin hizmetine sunarız. Kültür ve turizm alanında vaat edilen Uluslararası Yunus Emre Kültür Festivali'nin, ilçelere kazandırılacağı açıklanan gençlik merkezlerinin ve karavan kamp alanlarının hayata geçirilmediğini görüyoruz... Gençlerimiz için vaat edilen projelere baktığımızda ise Eskişehir Veri Merkezi'nin, şehir genelinde Wi-Fi hizmetinin ve birçok gençlik yatırımının hâlâ beklediğini görüyoruz... Elbette yapılan bazı çalışmalar, atılan bazı adımlar vardır. Ancak ortada değişmeyen bir gerçek bulunmaktadır. 810 gün geçti... Ve Eskişehirlilere seçim döneminde anlatılan projelerin önemli bir bölümü hâlâ tamamlanmış değildir. Kıymetli hemşerilerim; Bugün ortaya çıkan tabloyu değerlendirirken bir noktayı da sizlerin takdirine sunmak istiyorum. Bildiğiniz gibi 31 Mart seçimlerinde biz de sizlerden destek istemiş, Eskişehir için projelerimizi ve yol haritamızı açıklamıştık. Şimdi kendimize şu soruyu soralım: Eğer bugün görevde biz olsaydık, geçen 810 günlük süre içerisinde Eskişehir nerede olurdu? Biz göreve geldiğimiz ilk günden itibaren şehrin kronikleşmiş trafik sorununu çözmek için harekete geçeceğimizi söylemiştik. Şehir genelinde planladığımız 15 adet katlı kavşağın her biri ortalama 90 ila 110 gün arasında tamamlanabilecek projelerdi. Bugün geldiğimiz noktada, çevre yolundan şehir merkezine girişte Alpu Kavşağı'ndan başlayıp Osmangazi Üniversitesi Kavşağı'na kadar uzanan hatta yer alan beş katlı kavşak tamamlanmış ve vatandaşlarımızın hizmetine sunulmuş olacaktı. Eskişehir her gün trafik çilesini değil, ulaşımda elde edilen rahatlamayı konuşuyor olacaktı. Yine seçim döneminde söz verdiğimiz içilebilir çeşme suyu projesini hayata geçirmiş; vatandaşlarımızın yüksek maliyetlerle damacana suya mahkûm olmadığı, daha kaliteli, daha sağlıklı ve çok daha uygun maliyetli içme suyuna erişimini sağlamış olacaktık. Konu ESKİ olunca, seçim döneminde defalarca dile getirdiğimiz bir gerçeği de hatırlatmak isterim. Kurumlarda liyakatten uzak yönetim anlayışının beraberinde ciddi sorunlar doğuracağını, yapılan atamaların kurumsal verimliliği ve hizmet kalitesini olumsuz etkileyeceğini açıkça ifade etmiştik. Bugün gelinen noktada yaşanan yönetim krizleri, hizmet aksaklıkları ve peş peşe gelen görevden ayrılıklar, ne yazık ki bu konudaki uyarılarımızda ne kadar haklı olduğumuzu bir kez daha ortaya koymuştur. Çünkü belediyecilikte başarı; kişilere göre değil, liyakate göre kurulan kadrolarla mümkündür. Şehir yönetiminde ehliyet ve liyakat göz ardı edildiğinde bunun bedelini maalesef kurumlar da vatandaşlarımız da ödemektedir. Kentsel dönüşüm konusunda da bugün çok farklı bir noktada olurduk. Gündoğdu'da... Fevzi Çakmak'ta... Yeşiltepe'de... Huzur Mahallesi'nde... Erenköy'de... Kamulaştırmalar, proje hazırlıkları ve teknik süreçler tamamlanmış, sahada dönüşüm çalışmaları başlamış ve büyük bir hızla devam ediyor olacaktı. Çünkü biz kentsel dönüşümü seçim vaadi olarak değil, Eskişehir'in geleceği için bir zorunluluk olarak görüyoruz. Üstelik bu projeler sadece dönüşen mahallelerimiz için değil, Eskişehir ekonomisi için de önemli bir kalkınma hamlesi olacaktı. Kentsel dönüşüm çalışmalarının başlamasıyla birlikte inşaat sektörü yeniden hareketlenecek, doğrudan ve dolaylı olarak sektöre bağlı faaliyet gösteren 72 farklı iş kolu bundan olumlu etkilenecekti. Müteahhidinden mühendis ve mimarına, demircisinden mobilyacısına, nakliyecisinden esnafına kadar binlerce vatandaşımız için yeni bir ekonomik canlılık oluşacaktı. Çünkü kentsel dönüşüm yalnızca binaları yenilemek değil; aynı zamanda istihdamı artırmak, ekonomiyi canlandırmak ve şehrin geleceğine yatırım yapmaktır. Değerli hemşerilerim; Bugün hâlâ vatandaşlarımızın en çok şikâyet ettiği konulardan biri su yükleme sistemidir. Düşünün... 2026 yılındayız. Aradan 810 gün geçmiş. Ve Eskişehir'de insanlar hâlâ su yüklemek için belirli noktalara gitmek zorunda kalıyor. Mevcut yönetim seçim döneminde online su yükleme sistemi sözü vermişti. Ancak bugün geldiğimiz noktada bu sistem hâlâ tam anlamıyla hayata geçirilmiş değil. Son dönemde bazı noktalarda kredi kartıyla yükleme imkânı sağlanmış olsa da vatandaşlarımızdan sistemin işleyişiyle ilgili çok sayıda şikâyet gelmeye devam ediyor. Oysa biz göreve gelmiş olsaydık, ilk 100 günlük eylem planımız içerisinde yer alan dijital belediyecilik uygulamalarını çoktan hayata geçirmiş olacaktık. Vatandaşlarımız cep telefonlarından birkaç dakika içerisinde su yükleyebiliyor olacaktı. Yükleme noktalarında ise sadece nakit değil; Kredi kartı, Temassız ödeme, QR kod ve diğer modern ödeme sistemleri kullanılabiliyor olacaktı. Çünkü belediyecilik vatandaşın hayatını kolaylaştırma işidir. Yine Eskişehir'in yıllardır konuştuğu Kuzey-Güney Kuşak Çevre Yolu Projesi'nde tüm teknik çalışmalar ve kamulaştırma süreçleri tamamlanmış, yapım aşamasına geçilmiş olacaktı. Eskişehirspor konusunda da çok daha farklı bir tabloyu konuşuyor olurduk. Seçim döneminde mevcut yönetim tarafından Eskişehirspor'un deplasman giderlerine destek sözü verilmişti. Bu konuda bazı adımların atıldığını ve kısmi desteklerin sağlandığını duyuyoruz. Ancak Eskişehirspor gibi bu şehrin en büyük marka değerlerinden birine yaklaşımın yalnızca deplasman giderleriyle sınırlı kalmaması gerektiğine inanıyoruz. Eskişehirspor'un günü kurtaran desteklere değil; sürdürülebilir gelirlere, güçlü bir mali yapıya ve geleceği planlanmış bir vizyona ihtiyacı vardır. Bugün samimiyetle ifade ediyorum ki; geçen 810 günlük süre içerisinde Eskişehirspor'un gelir kaynaklarını artıracak projeleri hayata geçirmiş, kulübümüzün mali yapısını güçlendirmiş ve borç yükünden kurtulması için kalıcı adımlar atmış olurduk. Çünkü bizim hedefimiz, sürekli destek bekleyen bir Eskişehirspor değil; kendi gelirini üretebilen, mali açıdan güçlü, geleceğe güvenle bakan ve başarılarıyla anılan bir Eskişehirspor inşa etmekti. Kısacası... Biz bugün 810 günün sonunda neden yapılmadığını konuşan değil; tamamlanan projeleri konuşan bir Eskişehir'i hedefliyorduk. Çünkü bizim anlayışımızda belediyecilik; mazeret üretmek değil, sorun çözmektir. Vaat açıklamak değil, projeyi hayata geçirmektir. Söz vermek değil, verilen sözü tutmaktır. 810 gün geçti. Takdir de, değerlendirme de her zaman olduğu gibi kıymetli Eskişehirli hemşerilerimizindir.

Anahtar Parti’den İktidara "Kredi" Tepkisi: Eskişehir Neden Üvey Evlat Muamelesi Görüyor? Haber

Anahtar Parti’den İktidara "Kredi" Tepkisi: Eskişehir Neden Üvey Evlat Muamelesi Görüyor?

Anahtar Parti Eskişehir İl Başkanı Çağlar Ölce, kentsel dönüşüm kredisi kapsamına Eskişehir’in alınmamasına sert tepki gösterdi. Ölce, "Eskişehir'in altından fay hattı geçiyor, 5 bin bina risk altında ama destek paketinde şehrimizin adı yok. İktidar temsilcileri neden sessiz?" dedi. ​Anahtar Parti Eskişehir İl Başkanı Çağlar Ölce, kentsel dönüşüm ve deprem hazırlığı konusunda Eskişehir’in karşı karşıya kaldığı adaletsizliği gündeme taşıdı. Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı tarafından açıklanan Dünya Bankası finansmanlı düşük faizli kredi desteğinin Eskişehir’i kapsamamasına tepki gösteren Ölce, iktidar milletvekillerini göreve çağırdı. ​"Kentsel Dönüşüm Olmadan Trafik ve Otopark Sorunu Çözülmez" ​Eskişehir halkının en büyük talebinin kentsel dönüşüm olduğunu belirten Çağlar Ölce düzenlediği basın toplantısında şu ifadelere yer verdi; "Eskişehir halkıyla her görüştüğümüzde karşımıza çıkan en büyük sorunlardan biri kentsel dönüşüm oluyor. Vatandaş açık açık söylüyor. “Kentsel dönüşüm olmadan trafik de çözülmez, otopark da çözülmez, deprem korkusu da bitmez” diyor. Çünkü insanlar riskli binalarda yaşamak istemiyor. Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum geçtiğimiz Nisan ayında çok önemli bir kredi desteği açıkladı. Kentsel dönüşüm kapsamında vatandaşlara Dünya Bankası finansmanıyla ilk yıl ödemesiz, 180 ay vadeli, yüzde 0,69 faiz oranıyla 3 milyon TL’ye kadar kredi desteği verileceği duyuruldu. Bu gerçekten vatandaş açısından önemli bir fırsat. Ancak burada çok büyük bir adaletsizlik var. Başvurular 6 Nisan itibarıyla başladı. Biz bu açıklamayı yapmak için özellikle 1 ay bekledik. Belki Eskişehir için bir girişim yapılır diye bekledik. Belki iktidar temsilcileri ses çıkarır diye bekledik. Ama ne yazık ki tek bir ciddi açıklama duymadık. Çünkü bu destekten sadece İstanbul, Tekirdağ, Kocaeli, Sakarya, Manisa ve İzmir faydalanabiliyor. Peki Eskişehir neden yok? İstanbul var. İzmir var. Kocaeli var. Sakarya var. Manisa var. Tekirdağ var. Peki Eskişehir neden yok? Bursa neden yok? Her gün deprem haberleriyle gündeme gelen Balıkesir neden yok? Bunun cevabını bilen de yok, açıklayan da yok. Anahtar Parti Eskişehir İl Başkanlığı olarak açık açık soruyoruz. Eskişehir deprem riski taşımıyor mu? Eskişehir’in altından fay hattı geçmiyor mu? Biz yanıt verelim. 1956 yılında 6.4'lük deprem üreten, İnönü’den başlayıp kent merkezine kadar uzanan diri fay hattı bilimsel bir gerçek. Bunu herkes biliyor. AK Parti Eskişehir Milletvekili Nebi Hatipoğlu hemen hemen her açıklamasında Eskişehir’in deprem riski taşıdığını söylüyor. Belediyeleri sürekli kentsel dönüşüm konusunda eleştiriyor. AK Parti Eskişehir İl Başkanı Sayın Gürhan Albayrak da sürekli “depreme dayanıklı binalar yapılmalı” diyor. Biz de aynı şeyi söylüyoruz. Eskişehir’in depreme dayanıklı hale gelmesi gerekiyor. Bu kadar basit. Bu kadar net. Madem ortada bu kadar büyük bir risk var, o zaman Eskişehir neden bu kredi desteğinin dışında bırakıldı? İnşaat Mühendisleri Odası Eskişehir Şubesi geçtiğimiz aylarda çok çarpıcı bir açıklama yaptı. Kentte 5 bin binanın büyük risk altında olduğu ifade edildi. Yerel basın bu gerçeği sürekli gündeme taşıyor. Son olarak Şube Başkanı Sayın Oytun Gökten de “Eskişehir'de deprem riski var ama Eskişehir halkına kredi desteği yok. Gelin Eskişehir’i yeniden inşa edelim” çağrısında bulundu. Ben de bir inşaat mühendisiyim. Sayın Oytun Gökten’in bu açıklamalarına sonuna kadar katılıyorum. Ama görüyoruz ki iktidar temsilcileri bu konuda sessiz kalmayı tercih ediyor. Çünkü anlaşılan deprem meselesini sadece siyasi malzeme olarak görüyorlar. Gerçekten merak ediyoruz. Günlerdir neden tek bir net açıklama yapmıyorsunuz? Neden Eskişehir’in bu finansman paketine dahil edilmesi için mücadele etmiyorsunuz? Eğer deprem riski konusunda gerçekten samimiyseniz, o zaman çıkıp Eskişehir’in hakkını savunacaksınız. Ankara’nın kapısını çalacaksınız. Bu şehrin bu destekten yararlanması için mücadele edeceksiniz. Eskişehir halkı artık laf değil, somut adım istiyor. Net açıklama yapan ve çaba gösteren insanlar görmek istiyor. Soruyoruz. Eskişehir neden bu destek kapsamına alınmadı? Bu konuda hangi girişimlerde bulundunuz? Ve en önemlisi, Eskişehir halkına sessiz kalmanızın hesabını nasıl vereceksiniz? Biz Anahtar Parti olarak deprem gerçeğinin farkındayız. Eskişehir'in güçlü bir depreme hazır olmadığını da görüyoruz. İktidara gelir gelmez bu konuda bilimden yardım alarak harekete geçeceğiz. Projelerimizi hazırlıyoruz. Seçim takvimi başladığında Eskişehir halkına nefes aldıracak projelerimizi tek tek açıklayacağız. Kimse bizi hazırlıksız zannetmesin. Kentsel dönüşüm ile beraber hem trafik hem de otopark sorununu da çözeceğiz. Söz veriyoruz." dedi.

Talat Yalaz: İl Başkanı Yalaz: "AK Parti Eskişehir'de Proje Değil, Vaat Partisi Oldu" Haber

Talat Yalaz: İl Başkanı Yalaz: "AK Parti Eskişehir'de Proje Değil, Vaat Partisi Oldu"

Cumhuriyet Halk Partisi Eskişehir İl Başkanı Talat Yalaz, basın mensuplarıyla bir araya gelerek gündeme dair önemli açıklamalarda bulundu.4 Mayıs itibarıyla 81 ilde eş zamanlı başlatılan saha çalışmaları hakkında bilgi veren Yalaz, Eskişehir örgütünün yarın seçim olacakmış gibi hazır olduğunu vurguladı. ​"Dünya Tarihinin En Uzun Seçim Kampanyasındayız" ​Genel Merkez koordinasyonuyla başlatılan yeni çalışma modelini anlatan Yalaz, "Genel Başkanımızın da ifade ettiği gibi, dünya tarihinin en uzun seçim kampanyasının içindeyiz. Sandık görevlilerimizden ilçe başkanlarımıza ve milletvekillerimize kadar tüm kadrolarımızla sahadayız. Hamamyolu’nda, çarşıda, pazarda halkımızın, emeklimizin ve işçimizin sesine ses oluyoruz. Eskişehir halkı Genel Başkanımızın çağrısının farkında ve bizi sahada görmekten son derece memnun" dedi. ​Kentsel Dönüşüm Kredisi Tepkisi: "Eskişehir Neden Kapsam Dışı?" ​Hükümetin kentsel dönüşüm için açıkladığı 3 milyon TL’lik düşük faizli kredi desteğinin sadece 6 ili kapsaması ve Eskişehir’in dışarıda bırakılmasına sert tepki gösteren Yalaz, şu ifadeleri kullandı: "Eskişehir bir deprem şehri, fay hattı üzerinde bulunuyor. Gündoğdu ve Küçük Sanayi gibi bölgelerde Bakanlık bir çivi dahi çakmazken, verilen kredi desteğinden şehrimizin mahrum bırakılması kabul edilemez. İktidar temsilcileri Eskişehir’in hakkını savunmuyor. Eskişehir’i sadece bir şey alacakları zaman PTT, Basın İlan Kurumu gibi o zaman hatırlıyorlar, yatırım yapacakları zaman değil. Bu şehrin sahipsiz bırakılmasının hesabını halkımız sandıkta soracaktır." ​"AK Parti Proje Değil, 'Proje Açıklama' Partisi Oldu" ​AK Parti Eskişehir İl Başkanı Gürhan Albayrak’ın Hatboyu ile ilgili düzenleme açıklamalarını da değerlendiren Talat Yalaz, AK Parti’nin icraat yerine vaat ürettiğini savundu: "AKP artık Eskişehir’de proje yapan değil, sadece 'proje açıklayan' bir partiye dönüştü. Hatboyu yıllardır kanayan bir yara. Şimdi bir yarışmadan, bir projeden bahsediyorlar. Bu Gürhan Albayrak’ın açıkladığı belki 50. vaat ama ortada somut bir adım yok. Umuyoruz ki bu proje yine şehri betona boğacak veya birilerini zengin edecek bir anlayışla değil, Eskişehir’in dokusuna uygun şekilde planlanır. Süreci yakından takip ediyoruz." ​"Belediye Başkanlarımızla Eşgüdüm İçindeyiz" ​İlçe belediye başkanlarıyla koordinasyon sorunu olduğu iddialarına da yanıt veren Yalaz, "Grup toplantılarımızı düzenli yapıyoruz. Özellikle Sivrihisar Belediye Başkanımız Habil Başkan’ın 74 yıl sonra gelen zaferden sonra üzerinde baskı kurulduğunu biliyoruz. Kendisinin yanındayız, koruma talebinin de takipçisiyiz. Tüm başkanlarımızla uyum içinde Eskişehir için çalışmaya devam edeceğiz" dedi.

​İlçe Başkanı Gürol Yer: "Kentsel Dönüşüm Kredisinde Eskişehir Niye Yok?" Haber

​İlçe Başkanı Gürol Yer: "Kentsel Dönüşüm Kredisinde Eskişehir Niye Yok?"

İYİ Parti Odunpazarı İlçe Başkanı Gürol Yer, haftalık basın açıklamasında Eskişehir’in kentsel dönüşüm önceliklerinden mahrum bırakılmasını eleştirdi. Yer, "Yerinde Kentsel Dönüşüm Destekleme Kredisi" kapsamına alınan 6 şehir arasında Eskişehir’in bulunmamasını "siyasi bir ihmal" olarak değerlendirdi. ​İYİ Parti Odunpazarı İlçe Başkanı Gürol Yer, düzenlediği haftalık basın toplantısında Eskişehir’in deprem riski ve kentsel dönüşüm ihtiyacını gündeme taşıdı. Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı ile TOKİ tarafından açıklanan uygun faizli kentsel dönüşüm finansman modelinde Eskişehir’in yer almamasına tepki gösteren Yer, iktidar milletvekillerine ve yerel siyasetçilere seslendi. ​"Eskişehir Fay Hatlarının Ortasında Ama Destek Kapsamı Dışında" ​Eskişehir’in deprem riskine dikkat çeken Gürol Yer, şehrin jeolojik yapısını hatırlatarak şu ifadeleri kullandı: ​"Eskişehir; Kuzey Anadolu Fay Hattı’na 70 km yakınlığı, merkezinden geçen Eskişehir Fay Zonu, İnönü-Dodurga, Kaymaz ve Taycılar fay hatlarının tam ortasındadır. İkinci derece deprem riski altındaki şehrimizde kentsel dönüşüm en acil ihtiyaçken; İstanbul, İzmir, Tekirdağ, Kocaeli, Sakarya ve Manisa için açıklanan 3 milyon TL’lik finansman desteğinde Eskişehir yine yok!" ​"Vekil Anne ve Güçlü Siyasetçiler Nerede?" ​Şehrin 935 bin nüfusu, dev sanayisi ve stratejik konumuyla bu projeyi hak ettiğini belirten Yer, Eskişehir’in Ankara’daki temsil gücünü sorguladı. Yer, "Etkili siyasetçilerimiz, bakanlık yapmış isimlerimiz, MYK üyesi milletvekillerimiz olmasına rağmen bu büyük fırsat bizi görmedi. Yapılan yapıların önünde poz verenlerin hanesinde koca bir sıfır durmaktadır" dedi. ​Gündoğdu ve Küçük Sanayi Vurgusu ​Kentsel dönüşümün Eskişehir’de sadece bir "siyasi malzeme" olarak kullanıldığını savunan Gürol Yer, acil çözüm bekleyen bölgeleri sıraladı: ​Gündoğdu Mahallesi, Küçük Sanayi Bölgesi, ​Eski Otogar Çevresi, Porsuk Çayı Çevresindeki eski yerleşimler ​"Eskişehirliler Adına Talep Ediyoruz: Gereğini Yapın" ​İYİ Parti olarak konunun takipçisi olacaklarını vurgulayan Yer, çağrısını şu sözlerle tamamladı: "Uygulamanın Eskişehir’e dahil edilmesi için gücü ve özgül ağırlığı olan Sayın Bakan, 'Vekil Anne', MYK üyesi ve il başkanından gereğini yapmalarını Eskişehirliler adına teklif ediyoruz. Arşivler verilen sözleri unutmayacaktır."

İlçe Başkanı Banu Şahin: "Pazar Çantası Bin Liraya Bile Dolmuyor" Haber

İlçe Başkanı Banu Şahin: "Pazar Çantası Bin Liraya Bile Dolmuyor"

Anahtar Parti Tepebaşı İlçe Başkanlığı, Eskişehir’in merkezinde kurduğu stantlarla vatandaşın nabzını tutmaya devam ediyor. İlçe Başkanı Banu Şahin, her gün çarşı merkezinde gerçekleştirdikleri saha çalışmalarına dair önemli açıklamalarda bulundu. Vatandaşların yoğun ilgisiyle karşılaştıklarını belirten Şahin, halkın en büyük derdinin ekonomi olduğunu vurguladı. İlçe Başkanı Şahin yaptığı açıklamada şu ifadelere yer verdi; “Anahtar Parti Tepebaşı İlçe Başkanlığı olarak her gün çarşı merkezinde stant açıyoruz. Vatandaşlarla birebir sohbet ediyor, parti faaliyetlerimizi anlatıyoruz. Sahada gördüğümüz tablo oldukça dikkat çekici, vatandaşlardan güzel bir ilgi var. İnsanlar gelip bizimle konuşmak, dertlerini paylaşmak istiyor. Bu da doğru yolda olduğumuzu gösteriyor. Vatandaşlar en çok yaşadıkları sorunları bizlere aktarıyor. En fazla dile getirilen konu ekonomi. Özellikle emekliler geçim sıkıntısından ciddi şekilde etkileniyor. Bununla birlikte market ve pazar fiyatlarının çok pahalı olduğu sık sık ifade ediliyor. Semt pazarlarında 1000 lira ile pazar çantasını dolduramadan çıkıldığını söylüyorlar. Akaryakıt fiyatlarındaki artış da vatandaşın belini büküyor. Ayrıca elektrik, doğalgaz ve ev kiralarının yüksekliği de en çok şikayet edilen konular arasında yer alıyor. Vatandaşlar temel ihtiyaçlarını karşılamakta zorlandıklarını açıkça dile getiriyor. Bu tablo, ekonomik düzenlemelerin aciliyetini bir kez daha ortaya koyuyor. Bu nedenle asgari ücretin ve en düşük emekli maaşının acilen artırılması gerektiğini düşünüyoruz. Eskişehir ile ilgili sorunlar da gündemde. Kentsel dönüşüm, trafik yoğunluğu, otopark yetersizliği ve kanalizasyon altyapısı gibi konular vatandaşların günlük yaşamını olumsuz etkiliyor. Biz Anahtar Parti olarak tüm bu sorunların farkındayız ve çözüm önerilerimizi vatandaşlara anlatıyoruz. Her gün onlarca yeni üyeyi partimize kazandırıyoruz. Havaların ısınmasıyla birlikte çalışmalarımızı daha da hızlandırdık. Anahtar Parti Genel Başkanı Yavuz Ağıralioğlu’nun gösterdiği yolda yürümeye devam edeceğiz.”

İMO Eskişehir’den Sert Uyarı: "Depremde Ne Yapacağız?" Haber

İMO Eskişehir’den Sert Uyarı: "Depremde Ne Yapacağız?"

Eskişehir Arifiye Mahallesi’nde kentsel dönüşüm kapsamında yapılan "kontrollü" yıkımda komşu binaların zarar görmesi ve trafiğin kilitlenmesi üzerine İMO’dan sert açıklama geldi. Şube Başkanı Oytun Gökten, "Tek bir binada bu tablo yaşanıyorsa, deprem anında ne yapacağız?" diye sordu. ​Odunpazarı ilçesi Arifiye Mahallesi’nde gerçekleştirilen bina yıkımı sırasında yaşanan aksaklıklar, Eskişehir’in yapı stoğu ve afet yönetimi planlarını yeniden tartışmaya açtı. İnşaat Mühendisleri Odası (İMO) Eskişehir Şube Başkanı Oytun Gökten, yaşanan mağduriyetlerin ardından yaptığı basın açıklamasında, olayın sadece yerel bir kaza değil, "hayati bir hatırlatma" olduğunu vurguladı. ​"Kontrollü Yıkım Mağduriyete Dönüştü" ​Yıkım sırasında komşu binaların duvarlarının yıkılması ve ana arterlerin saatlerce trafiğe kapanmasına tepki gösteren Gökten, "Kontrollü olduğu iddia edilen bir işlemde bile sosyal hayat ve ulaşım bu denli felç oluyorsa, olası bir depremde yaşanacak senaryoyu düşünmek bile istemiyoruz" dedi. ​İMO’dan Kritik Uyarı: 1999 Öncesi Yapılara Dikkat! ​Açıklamada, kentsel dönüşüm stratejisinin sadece binaları yenilemek değil, afet anında şehrin damarları olan ulaşım yollarını açık tutmak olduğu belirtildi. İMO Eskişehir Şubesi, şu kritik çözüm önerilerini sıraladı: ​Öncelikli Dönüşüm: Ana ulaşım hatları üzerindeki özellikle 1999 öncesi yapılar, ulaşım güvenliği için öncelikli olarak dönüştürülmelidir.​Alternatif Güzergâhlar: Şehir trafiğini destekleyecek esnek ve afet senaryolarına uygun alternatif yol planlamaları hayata geçirilmelidir.​Mühendislik Yaklaşımı: Yıkım işlemleri, bitişik nizam yapılarda komşu binaların temel tipi, döşeme kotu ve taşıyıcı sistem analizleri yapılmadan başlatılmamalıdır.​"Yıkım Sadece Bir Yapıyı Ortadan Kaldırmak Değildir" ​Yıkım faaliyetlerinin teknik bir süreç olduğunun altını çizen Oytun Gökten, mühendislik yaklaşımının önemine değindi: ​"Yıkım işlemi; çevre yapıların statik güvenliğini ve kamusal alan emniyetini koruyacak bir planla yürütülmelidir. Sorumlu kurumların koordinasyonu ve teknik incelemeler sonucunda belirlenen yöntemler uygulanmalıdır." ​"Can Güvenliğinin Takipçisiyiz" ​Mağdur olan vatandaşlara geçmiş olsun dileklerini ileten İMO Eskişehir Şube Başkanı, halkın can güvenliğini korumak adına teknik doğruları söylemeye devam edeceklerini vurguladı.

Büyükşehir'den Gündoğdu'ya Dev Yatırım Haber

Büyükşehir'den Gündoğdu'ya Dev Yatırım

Eskişehir Büyükşehir Belediyesi, “2026 Eskişehir Yılı” projeleri kapsamında Gündoğdu Mahallesi’nde hayata geçireceği “Gündoğdu 2 Etap B” projesinin temelini yoğun katılımla attı. Törende konuşan Ayşe Ünlüce, projenin yalnızca bir inşaat çalışması olmadığını belirterek, “Gündoğdu’nun çehresini değiştirecek modern, güvenli ve çevresiyle uyumlu bir yaşam alanı kuruyoruz” dedi. Toplam 377 milyon 777 bin TL maliyetli dev yatırımın hızla tamamlanması hedefleniyor. Büyükşehir Belediyesi Kentsel Dönüşüm Daire Başkanlığı tarafından Gündoğdu Mahallesi’nde “2026 Eskişehir Yılı” projeleri kapsamında hayata geçirilen “Gündoğdu 2 Kentsel Dönüşüm ve Gelişim Proje Alanı Etap B” projesinin temelleri düzenlenen törenle atıldı. Toplamda 377 milyon 777 bine mâl olacak proje hızla ilerleyecek. Temel atma törenine Başkan Ayşe Ünlüce’nin yanı sıra, CHP İl Başkanı Talat Yalaz, CHP Milletvekili Jale Nur Süllü, Tepebaşı Belediye Başkanı Ahmet Ataç, Odunpazarı Başkan Vekili Emre Genç, Beylikova Belediye Başkanı Hakan Karabacak, Mahmudiye Belediye Başkanı İshak Gündoğan, meclis üyeleri, HİVA Grup İnş. Taah. Tic. ve San. A.Ş. Firma Sahibi İnşaat Mühendisi Aytaç Artaç, Gündoğdu Mahallesi Muhtarı Adem Karaman ve çok sayıda vatandaş katıldı. Törende konuşan Muhtar Adem Karaman, projenin Gündoğdu’nun geleceği açısından büyük önem taşıdığını ifade ederek, “Gündoğdu Mahallesi 1A etabı tamamlanarak 60 daire ve 4 dükkân hak sahiplerine teslim edildi. Hem dairelerinden hem de dükkânlarından memnun olduklarını görmek bizleri de mutlu ediyor. Bu kentsel dönüşüm hamlesini başlatan Büyükşehir Belediyemize, başta belediye başkanlarımız olmak üzere emeği geçen herkese teşekkür ediyorum. Mahallemizin en eski sakinlerinden biri olarak, yıllarca geri planda kalmış bu bölgenin bugün yeniden değer kazanmasını çok kıymetli buluyorum. Şimdi de 111 daire ve 4 dükkândan oluşan yeni etabın temelini atıyoruz. Projeye bir kreşin dâhil edilmesi de ayrıca sevindirici. Süreci yakından takip ediyorum; müteahhit firmanın düzenli ve titiz çalıştığını görüyorum. İnşallah proje en kısa sürede tamamlanacaktır.” dedi. HİVA Grup adına söz alan Aytaç Artaç ise Başkan Ünlüce’ye teşekkür ederek, projeyi en yüksek kalite ve güvenlik standartlarıyla, planlanan sürede tamamlamak için titizlikle çalışacaklarını belirtti. CHP İl Başkanı Talat Yalaz, “Kentsel dönüşüme ihtiyaç duyulan mahallelerimizden biri olan Gündoğdu Mahallesi’nde bu önemli atılımın gerçekleştirilmesiyle, kentsel dönüşüm adına önemli bir adım Büyükşehir Belediye Başkanımız ve Büyükşehir Belediyemiz tarafından atılmış oluyor. İnşallah aynı performansı, burada asli sorumluluğa sahip olan bakanlıktan da bekliyoruz. Gündoğdu Mahallesi sakinlerinin ve az önce konuşma yapan değerli muhtarımızın bu konudaki memnuniyetini görmek bizleri de ziyadesiyle memnun ediyor. Burada yürütülen kentsel dönüşüm girişiminin büyük bir başarıyla ve mülk sahiplerinin memnuniyeti ile güveni çerçevesinde ilerlediğini bilmek ayrıca mutluluk verici. Bu vesileyle hem Gündoğdu Mahallesi’ne hem Eskişehir’imize hem de mülk sahipleri başta olmak üzere projeden yararlanacak herkese hayırlı ve uğurlu olmasını diliyorum.” dedi. Gündoğdu Mahallesi’nin çehresini değiştirdiklerini söyleyen Başkan Ünlüce de, şunları söyledi: “Bizler bugün burada bu temeli atıyor olmaktan çok büyük bir gurur duyuyoruz. Gündoğdu bölgesinde Gündoğdu 1, 2 ve 3 diye adlandırdığımız gelişim ve dönüşüm bölgelerimiz var. Burada ikinci bölgeye düşen B etabı için bir aradayız. Daha önce A etabını yan tarafta bitirdik ve 60 konutun anahtarını geçen sene iş yerleriyle beraber teslim ettik. Bugün de B etabında toplamda 111 konut, 4 iş yeri ve 1 adet de evlatlarımızın yararlanacağı kreşimiz olmak üzere temelini biraz sonra sizlerle beraber atıyor olacağız. Gündoğdu bölgesinde yaklaşık 1.500 konuta yakın bir oluşum ve yapılanma olacak. Bunun buradan müjdesini de vermiş olalım; Mart ayının ilk haftasında da Gündoğdu 1 ihalesini yapıyor olacağız. Burada da 800’den fazla konutu kazandırmış olacağız. Gündoğdu tam da şehrin kalbi. Şehrin artık çevre yolu değil, iç yol dediğimiz o yolun geçtiği ve iki tarafını süsleyen bir mahallemiz. Gündoğdu en eski mahallelerimizden bir tanesi ama ne yazık ki çevre yolundan gördüğümüz görüntü bizi üzüyor. Eskimiş, yıkılmış, dökülmüş bir mahalle görüyoruz. Biz bu konuda sorumluluğumuzu yerine getiriyoruz. Ayrıca bu yolda, önümüzdeki ay ihalesini yapacağımız Gündoğdu 1’in devamında bakanlığa ait dönüşüm bölgesi de var. Eğer orası da hızlıca yapılandırılırsa Gündoğdu’nun 3-4 sene içinde bütün çehresi değişmiş olacak. Eğer yapılamayacaksa da bize yetki verilirse biz de seve seve imar planlarını yaparak karşı tarafı da şehrimize kazandırma konusunda inançlı ve gayretliyiz. Ben bu duygularla burada bizimle bu onuru ve gururu paylaşan herkese teşekkür ediyorum. Yaklaşık 20 dönümden fazla olan bu arazi içinde sadece yapı yapmıyoruz; aynı zamanda doğal yaşam alanları, yürüyüş yolları, spor alanları ve oyun alanları da yaratıyoruz. Yani bir mahalle kültürünü, Gündoğdu’nun o güzel mahalle kültürünü yaşatıyoruz. Değerli Gündoğdulu hemşerilerim, bizler bugün atacağımız bu temelle buranın çehresini değiştirmekteki önemli adımlardan birini atıyoruz. Bu adımları şehrimizin her yerinde atmaya da devam edeceğiz.” Toplam 20 bin 500 metrekare inşaat alanına sahip projede, 5 blokta 111 konut ve 4 iş yeri yer alacak. Ayrıca mahalle sakinlerinin önemli bir ihtiyacına yanıt verecek 1 kreş de proje kapsamında inşa edilecek. Modern mimari anlayışla tasarlanan bloklar, B Sınıfı Enerji Kimlik Belgesi’ne sahip olacak. Çevreci ve sürdürülebilir özellikleriyle öne çıkan projede, ortak alanların elektrik ihtiyacı çatılara kurulacak 188 adet güneş paneli ile karşılanacak. Yağmur suyu toplama sistemleri sayesinde peyzaj alanlarının sulaması doğal kaynaklarla yapılacak. Yüksek ısı ve ses yalıtımı sağlayan malzemelerle inşa edilecek yapılar, hem enerji tasarrufu hem de konforlu bir yaşam sunacak. “Gündoğdu 2. Etap B” projesiyle birlikte mahallede güvenli, modern ve çevre dostu yaşam alanlarının sayısı artarken, Eskişehir’de kentsel dönüşüm çalışmaları da kararlılıkla devam edecek. Proje tamamlandığında, Gündoğdu Mahallesi yepyeni bir görünüme kavuşarak kent yaşamına değer katacak.

Gündoğdu 2'inci Etap B Projesinde Temel Atılıyor Haber

Gündoğdu 2'inci Etap B Projesinde Temel Atılıyor

Eskişehir Büyükşehir Belediyesi, kentteki kentsel dönüşüm çalışmalarına bir yenisini daha ekliyor. Gündoğdu Mahallesi’nde hayata geçirilecek “Gündoğdu 2. Etap B” projesinin temel atma töreni 26 Şubat Perşembe günü saat 14.00’de gerçekleştirilecek. Büyükşehir Belediyesi Kentsel Dönüşüm Daire Başkanlığı tarafından temel kazı çalışmalarına başlanan proje, konumuyla dikkat çekiyor. Organize Sanayi Bölgesi ve çevre yoluna yakınlığı sayesinde önemli bir ulaşım avantajı sunan proje, hem bölge sakinlerine hem de yatırımcılara kolay ve hızlı erişim imkânı sağlayacak. Toplam 20 bin 500 metrekare inşaat alanına sahip projede 5 blokta 111 konut ve 4 iş yeri yer alacak. Ayrıca mahalle sakinlerinin ihtiyaçlarına yanıt verecek 1 kreş de proje kapsamında inşa edilecek. Modern yaşam alanlarıyla tasarlanan bloklar, B Sınıfı Enerji Kimlik Belgesi’ne sahip olacak. Çevreci ve sürdürülebilir özellikleriyle öne çıkan projede ortak alanların elektrik ihtiyacı, çatılara kurulacak 188 adet güneş paneli ile karşılanacak. Yağmur suyu toplama sistemleri sayesinde peyzaj alanlarının sulaması doğal kaynaklarla yapılacak. Bunun yanı sıra yapılarda yüksek ısı ve ses yalıtımı sağlayan malzemeler kullanılarak hem enerji tasarrufu hem de konforlu bir yaşam hedefleniyor. Gündoğdu 2. Etap B projesiyle birlikte mahallede güvenli, modern ve çevre dostu yaşam alanlarının sayısı artarken, kentsel dönüşüm çalışmaları da hız kesmeden devam edecek.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.