SON DAKİKA
Hava Durumu

#Kardeş Şehir

Porsuk Haber Ajansı - Kardeş Şehir haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Kardeş Şehir haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

Uluslararası Eskişehir İklim Değişikliği Ve Çevre Sempozyumu Başladı Haber

Uluslararası Eskişehir İklim Değişikliği Ve Çevre Sempozyumu Başladı

Eskişehir Büyükşehir Belediyesi tarafından Uluslararası Eskişehir İklim Değişikliği ve Çevre Sempozyumu’nun ilk günü gerçekleştirildi. Sempozyumun açılış konuşmasını yapan Eskişehir Büyükşehir Belediye Başkanı Ayşe Ünlüce, iklim değişikliğiyle mücadelenin tüm kurumların ortak sorumluluğu olduğunu belirterek, “İklim krizi; ülkelerin, şehirlerin ya da kurumların tek başına çözebileceği bir mesele değildir. Bu sorun, uluslararası iş birliği ve ortak akıl gerektirmektedir.” dedi. Küresel iklim krizine karşı farkındalığın artırılması, bilimsel bilgi paylaşımının güçlendirilmesi ve uluslararası iş birliklerinin geliştirilmesi amacıyla düzenlenen Uluslararası Eskişehir İklim Değişikliği ve Çevre Sempozyumu, ilk gün programıyla başladı. Eskişehir Büyükşehir Belediyesi ev sahipliğinde gerçekleştirilen sempozyum, Tarihi Odunpazarı Bölgesi’nde bulunan Genco Erkal Sahnesi’nde yoğun katılımla düzenlendi. Akademisyenler, yerel yönetim temsilcileri, uluslararası kuruluşlar, meslek odaları, sivil toplum kuruluşları ve çevre alanında çalışmalar yürüten uzmanları bir araya getiren sempozyum, iklim krizine yönelik çözüm arayışlarının tartışıldığı önemli bir platform oldu. Sempozyumun açılışında konuşan Eskişehir Büyükşehir Belediye Başkanı Ayşe Ünlüce, iklim değişikliğinin artık geleceğin değil, bugünün en önemli sorunlarından biri olduğuna dikkat çekerek, yerel yönetimlerin bu mücadelede üstlendiği sorumluluklara vurgu yaptı. Ünlüce, sürdürülebilir kent politikalarının geliştirilmesi ve çevre dostu uygulamaların yaygınlaştırılması konusunda kararlılıkla çalışmaya devam edeceklerini ifade etti. Başkan Ünlüce konuşmasında şu ifadeleri kullandı: “Bugün burada bulunmamıza vesile olan hikâyenin başlangıcı aslında kardeş şehrimiz Lansing’e yaptığımız bir ziyaret sırasında oldu. Kardeş şehir protokolünü imzalamak üzere Amerika Birleşik Devletleri’ne gittiğimizde, Michigan Üniversitesi’nde görev yapan değerli hocamız Prof. Dr. Bora Çetin ile bir araya geldik. Eskişehir’den geldiğimizi duyunca büyük bir heyecanla bizleri karşıladı ve şehrimize olan bağlılığını bir kez daha gösterdi. O gün yaptığımız sohbetlerde ele aldığımız en önemli konulardan biri de iklim kriziydi. Dünyanın karşı karşıya olduğu en büyük sorunlardan biri iklim krizidir. Uzun yıllardır Wisconsin Üniversitesi’nde çalışmalarını sürdüren hocamızın, ‘Eskişehir için neler yapabilirim?’ duyarlılığı ve Eskişehir’e olan aidiyet duygusu, bugün burada gerçekleştirdiğimiz bu sempozyumun temelini oluşturdu. Daha sonra üniversitelerimizden ve dünyanın farklı ülkelerinden ilişkide olduğumuz değerli akademisyenlerle bir araya gelerek, hem dünyanın hem de ülkemizin en önemli sorunlarından biri olan iklim krizini kapsamlı biçimde ele alacak bu organizasyonu hayata geçirdik. Birleşmiş Milletler İklim Değişikliği Taraflar Konferansı'nın (COP) bu yıl Türkiye’de gerçekleştirilecek olması da bu sempozyumu daha anlamlı hale getiriyor. Bugün burada bulunan değerli bilim insanlarının ortaya koyacağı görüş ve önerilerin COP31 sürecine de katkı sağlayacağına, hem şehrimiz hem de ülkemiz adına önemli sonuçlar doğuracağına inanıyorum. Elbette iklim krizi; ülkelerin, şehirlerin ya da kurumların tek başına çözebileceği bir mesele değildir. Bu sorun, uluslararası iş birliği ve ortak akıl gerektirmektedir. Bu nedenle bugün burada gerçekleştirdiğimiz buluşmayı son derece değerli buluyorum. Sempozyumumuzun başarılı ve verimli geçmesini diliyor, hepinize bir kez daha hoş geldiniz diyorum.” Başkan Ünlüce’nin ardından, eğitim teknolojileri ve okuryazarlık alanında dünya çapında tanınan isimlerden biri olan Michigan Devlet Üniversitesi Eğitim Fakültesi Teknoloji ve İnsani Öğrenme ile Öğretmen Eğitimi Bölümü öğretim üyesi Prof. Dr. Douglas K. Hartman katılımcılara hitap etti. Hartman, iklim krizinin yalnızca çevresel değil, aynı zamanda eğitimsel ve toplumsal boyutlarına da dikkat çekerek disiplinler arası iş birliğinin önemini vurguladı. Konuşmaların ardından Başkan Ayşe Ünlüce, böylesine önemli bir uluslararası organizasyona Eskişehir’in ev sahipliği yapmasından duyduğu memnuniyeti dile getirerek sempozyuma katkı sunan katılımcılara plaketlerini takdim etti. Sempozyumun ilk günü, “Karmaşık Problemlerden Gerçekçi Çözümlere: Sistemler ve Sektörler Arası İklim Dirençliliği” başlıklı oturumla devam etti. Moderatörlüğünü Prof. Dr. Volodymyr V. Tarabara’nın üstlendiği oturumda Prof. Dr. Bora Çetin, Prof. Dr. Kristen Çetin ve Prof. Dr. Douglas K. Hartman konuşmacı olarak yer aldı. Oturumda iklim değişikliğine karşı dirençli sistemlerin oluşturulması, sektörler arası iş birlikleri ve sürdürülebilir çözüm modelleri ele alındı. İki gün sürecek sempozyum kapsamında iklim değişikliği, çevresel sürdürülebilirlik, enerji dönüşümü, su ve atık yönetimi, biyoçeşitlilik, sulak alan ekosistemleri, iklim yönetişimi ve kentlerin iklim direnci gibi güncel başlıklar kapsamlı şekilde değerlendirilecek. Farklı ülkelerden gelen uzmanlar tarafından bilimsel çalışmaların paylaşılacağı sempozyumda, çevre ve iklim alanındaki güncel gelişmeler masaya yatırılacak; yerel ve uluslararası ölçekte yürütülen başarılı uygulamalar katılımcılarla paylaşılacak. Oturumlarda iklim krizinin çevresel, ekonomik ve toplumsal etkileri ele alınırken, sürdürülebilir kentler, enerji verimliliği, doğal kaynakların korunması ve iklime uyum politikalarına ilişkin çözüm önerileri de tartışılacak.

Tepebaşı ve Üsküdar "Kardeş Şehir" Oldu Haber

Tepebaşı ve Üsküdar "Kardeş Şehir" Oldu

Tepebaşı Belediyesi ve Üsküdar Belediyesi arasında imzalanan "Kardeş Şehir" protokolü ile iki kent arasında sosyal, kültürel ve kurumsal iş birliği dönemi başladı. Eskişehirli olan Üsküdar Belediye Başkanı Sinem Dedetaş ile Tepebaşı Belediye Başkanı Dt. Ahmet Ataç’ın imzaladığı protokol, gönül bağını resmiyete döktü. ​Tepebaşı Belediye Başkanı Dt. Ahmet Ataç, Üsküdar Belediye Başkanı Sinem Dedetaş’ı makamında ziyaret ederek iki kentin ortak değerlerini ve yerel yönetim vizyonlarını kapsayan stratejik bir protokole imza attı. Samimi bir atmosferde gerçekleşen görüşmede, Türkiye’nin iki güçlü ilçesinin tecrübe paylaşımı yapması kararlaştırıldı. ​SOSYAL VE KÜLTÜREL PROJELERDE ORTAK ADIMLAR ​İmzalanan protokol kapsamında; başta kültür-sanat, gençlik ve kadın politikaları olmak üzere, çevre ve sosyal dayanışma alanlarında ortak projeler hayata geçirilecek. İş birliğinin sadece kağıt üzerinde kalmayacağı, kent sakinlerinin sosyal yaşamına doğrudan dokunacak etkinlik ve hizmetlerle destekleneceği vurgulandı. ​"BU PROTOKOL BİR GÖNÜL BAĞIDIR" ​Tepebaşı Belediye Başkanı Ahmet Ataç, imza töreninde yaptığı konuşmada Üsküdar Belediye Başkanı Sinem Dedetaş’ın Eskişehirli olmasının bu iş birliğine ayrı bir anlam kattığını belirtti. Ataç, şunları söyledi: ​"Kardeşlik bizim için sadece bir imzadan ibaret değil; birlikte üretmeyi ve öğrenmeyi esas alıyoruz. Tepebaşı olarak 26 yurt içi, 9 yurt dışı olmak üzere toplam 35 kardeş şehrimizle aktif bir iletişim içindeyiz. Üsküdar gibi tarihsel birikimi ve kültürel zenginliği çok güçlü bir kentle iş birliği yapmak, her iki ilçemiz için de kalıcı ve üretken sonuçlar doğuracaktır." ​"DAYANIŞMA DAHA DA GÜÇLENECEK" ​Üsküdar Belediye Başkanı Sinem Dedetaş ise ziyaretten duyduğu memnuniyeti dile getirerek, protokolün her iki ilçeye de hayırlı olmasını diledi. Dedetaş, Tepebaşı Belediyesi’nin başarılı yerel yönetim modellerinden faydalanacaklarını ve iki ilçe arasındaki dayanışmanın bu sayede daha da ivme kazanacağını kaydetti. ​Tören, karşılıklı hediye takdimi ve günün anısına çekilen hatıra fotoğrafıyla sona erdi.

Eskişehir ve Bozüyük Arasında Kardeş Şehir Protokolü Haber

Eskişehir ve Bozüyük Arasında Kardeş Şehir Protokolü

Eskişehir Büyükşehir Belediyesi ile Bozüyük Belediyesi arasında kardeş şehir protokolü imzalandı. Büyükşehir Belediyesinde gerçekleştirilen imza töreninde konuşan Büyükşehir Belediye Başkanı Ayşe Ünlüce, “Bu protokol Bozüyük ilçemizle daha güzel bir geleceğe doğru birlikte yürümemizi sağlayacak.” diye konuştu. Kardeş şehir ilişkilerinde kültürler arası iletişimi geliştirmek, farklı şehirlerin kurum ve kuruşları arasında köprü vazifesi görmek, eğitim, ticaret, sanayi, sağlık, sanat gibi alanlarda işbirliği yapmak amacı taşıyan Eskişehir Büyükşehir Belediyesi, bu kez de Bozüyük ile kardeş şehir oldu. Eskişehir Büyükşehir Belediyesi ve Bozüyük Belediyesi arasında kardeş şehir protokolü imzalandı. Kardeş şehir imza törenine Eskişehir Büyükşehir Belediye Başkanı Ayşe Ünlüce, Bozüyük Belediye Başkanı Mehmet Talat Bakkalcıoğlu, Büyükşehir Belediyesi meclis üyeleri Hasan Ünal, Ayhan Sülük, Nihat Çuhadar ve Rıdvan Özen de katıldı. İmza töreninde konuşan Başkan Bakkalcıoğlu, “Eskişehir’in yeri bizim için her zaman çok ayrı oldu. Böyle bir protokol imzaladığımız içinde çok mutluyuz. Birlikte çok güzel işlere imza atacağımıza inanıyorum.” dedi. Bozüyük ile kardeş şehir olmaktan dolayı büyük mutluluk duyduğunu belirten Başkan Ayşe Ünlüce de, “Bugün burada, çok anlamlı bir adım atmanın mutluluğunu ve gururunu yaşıyoruz. Kardeş şehir ilişkileri, aramızda güçlü bir dostluk köprüsü inşa ederken, karşılıklı anlayış, destek ve işbirliği temelinde daha güzel bir geleceğe doğru birlikte yürümemizi sağlayacak.” diye konuştu.

Başkan Ataç Berlin'de Tepebaşı’nın Projelerini Anlattı Haber

Başkan Ataç Berlin'de Tepebaşı’nın Projelerini Anlattı

Tepebaşı Belediye Başkanı Dt. Ahmet Ataç, Berlin Kardeş Şehirler Buluşması programına katıldı. Başkan Ataç etkinlikte, Tepebaşı Belediyesi’nin örnek projeleri hakkında sunum gerçekleştirdi. Tepebaşı Belediye Başkanı Dt. Ahmet Ataç, Berlin ile İstanbul arasındaki kardeş şehir anlaşmasının 35’inci yıl dönümü dolayısıyla Berlin Belediye Binası’nda düzenlenen Kardeş Şehirler Buluşması’na katıldı. Türk-Alman Kardeş Kentler Federasyonu (DTSV) tarafından gerçekleştirilen etkinliğe Başkan Ataç’ın yanı sıra DTSV Başkanı Özcan Mutlu, İstanbul Büyükşehir Belediyesi Dış İlişkiler Dairesi Başkanı Barbaros Büyüksağnak, Muğla Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Aras, Berlin Eyalet Başkanı Kai Wegner, Friedrichshain-Kreuzberg Belediye Başkanı Clara Hermann, Spandau Belediye Başkanı Frank Bewig ve Tepebaşı’nın kardeş şehri Treptow-Köpenick Belediye Başkanı Oliver Igel katıldı. Etkinlikte yerel yönetimler arasındaki ilişkilerin geliştirilmesine yönelik çeşitli oturumlar ve paneller düzenlendi. Türkiye ve Almanya’dan birçok yetkili, akademisyen ve yerel yönetim temsilcisinin katıldığı programda Başkan Ataç, “Kent Diplomasisi ve Kardeş Şehirler Türk-Alman Kardeş Şehirlerin Rolü ve Potansiyeli” adlı oturumda söz aldı. Başkan Ataç sunumunda, “Tepebaşı ve Treptow Köpenick 2017’de kardeş şehir oldu. Bu ortaklık, sadece bir protokolden ibaret değil. İki şehir arasında kurulan bağ, kültürel alışverişin, ekonomik iş birliğinin ve dostluğun somut bir simgesi. Yıllardır süregelen ilişkilerimiz, her iki toplumun da birbirinden öğrenmesini, birbirine ilham vermesini ve ortak projelerle güçlenmesini sağlıyor. Geride bıraktığımız yıllarda, pek çok alanda önemli iş birlikleri gerçekleştirdik. Bu projeler sayesinde iki kültür arasındaki bağlar daha da güçlendi. Bugün, bu güçlü temeller üzerinde durarak geleceğe daha da umutla bakıyoruz. Ortak projelerimizi genişletmek, sürdürülebilir kalkınma hedefleri doğrultusunda yeni adımlar atmak ve gelecek nesillere örnek teşkil edecek bir iş birliği modeli oluşturmak için çalışmaya devam edeceğiz. Bu güzel ve verimli organizasyondan, misafirperverlikten ötürü Sayın Özcan Mutlu’ya ve emeği geçen herkese teşekkürlerimi sunuyorum” diye konuştu. Başkan Ataç sunumunda ayrıca İki Elin Sesi Var Çocuk ve Gençlik Senfoni Orkestraları ve Koroları, Çocuk Ağız ve Diş Sağlığı Polikliniği, Engelliler Montaj Atölyeleri, Gökkuşağı Kafe ve Altın Ayaklar gibi projeleri katılımcılar ile paylaştı. Başkan Ataç, Muğla Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Aras ile birlikte Türk-Alman İşverenleri Birliği’ne de ziyarette bulunarak, Türk-Alman İşverenler Birliği Başkanı Sayın Remzi Kaplan ile bir araya geldi. Başkan Ataç’a Almanya programında Tepebaşı Belediye Başkan Yardımcısı Erdal Şahbaz eşlik etti.

Eskişehir'e Okyanus Ötesinden Kardeş Şehir Haber

Eskişehir'e Okyanus Ötesinden Kardeş Şehir

Eskişehir Büyükşehir Belediyesi ile ABD’nin Michigan eyaletinin başkenti Lansing arasında kardeş şehir protokolü imzalandı. Lansing’te gerçekleştirilen imza töreninde konuşan Büyükşehir Belediye Başkanı Ayşe Ünlüce, “Kardeş şehrimiz olan Lansing ile de diğer kardeş belediyelerimiz ile olduğu gibi her alanda ortak çalışmalara imza atacağız.” dedi. Kardeş şehir ilişkilerinde kültürler arası iletişimi geliştirmek, farklı şehirlerin kurum ve kuruşları arasında köprü vazifesi görmek, eğitim, ticaret, sanayi, sağlık, sanat gibi alanlarda işbirliği yapmak amacı taşıyan Eskişehir Büyükşehir Belediyesi, bu kez de Lansing ile kardeş şehir oldu. Eskişehir Büyükşehir Belediyesi, Amerika Birleşik Devletleri’nin Michigan eyaletinin başkenti Lansing arasında kardeş şehir protokolü Lansing’te imzalandı. Kardeş şehir imza törenine Eskişehir Büyükşehir Belediye Başkanı Ayşe Ünlüce, Lansing Belediye Başkanı Andy Schor, Kardeş Şehir Komisyon Başkanı Maxine Hankins Cain, Detroit Fahri Başkonsolosu Nurten Ural, Chicago Başkonsolosu Bora Atatanır ve çok sayıda ilgili katıldı. İmza töreninde konuşan Lansing Belediye Başkanı Andy Schor, “Lansing Belediye Başkanı olarak, yaklaşık iki yıl önce Kasım 2022'de Eskişehir'e yaptığım ziyaretle keşfi başlatılan şehirlerimiz arasındaki Kardeş Şehir ilişkisi bağlamında, Eskişehir Büyükşehir Belediyesi ile yeniden bir araya gelmekten onur ve heyecan duyuyorum.” dedi. Lansing’te olmaktan büyük mutluluk duyduğunu belirten Başkan Ayşe Ünlüce de, “Kardeş şehir ilişkileri farklı coğrafyalardan ve kültürlerden kentleri birbirine yakınlaştıran, samimiyet ve dostluk üzerine kurulan çok önemli köprülerdir. Bu çerçevede Amerika Birleşik Devletleri’nin Michigan eyaletinin başkenti Lansing Belediye Başkanı Andy Schor ve kardeş şehirler komisyonu başkanı Maxine Hankins Cain ile kardeş şehir protokolüne imza attık. Bizleri tüm sıcaklığıyla karşılayan değerli belediye başkanı Andy Schor ve ekibi başta olmak üzere, bu dostluk köprüsünün temelini atan, ziyaretimiz boyunca bize eşlik eden Detroit Fahri Başkonsolosumuz Nurten Ural’a ve imza törenine katılarak bizleri onurlandıran Chicago Başkonsolosumuz Bora Atatanır’a teşekkür ediyorum. Kardeş şehrimiz olan Lansing ile de diğer kardeş belediyelerimiz ile olduğu gibi her alanda ortak çalışmalara imza atacağız.” dedi. Kardeş şehir protokolü kapsamında Amerika’ya giden Başkan Ünlüce ayrıca, Michigan State University (MSU) Türk Öğrenci Birliği’ni ziyaret ederek ABD’de eğitim gören birbirinden başarılı üniversite öğrencileriyle bir araya geldi. Program sonrasında da Türk Amerikan Kültür Derneği’nin (TACAM) yapımını üstlendiği Atatürk Parkı’nı ziyaret eden Başkan Ünlüce, “Ata’mızın açtığı yoldan giden ülkemizin aydınlık yarınlarıyla bir araya gelmek büyük keyif, ülkemizden yaklaşık 10 bin kilometre ötede Ata’mızın büstünü görmek büyük gurur. Misafirperverliği için MSU’u öğrencilerine ve TACAM üyelerine teşekkür ediyorum.” ifadelerini kullanarak daha sonra 24 Kasım Öğretmenler Günü programına katıldı.

Bilecik ve Rodopi Kardeş Şehir Oldu Haber

Bilecik ve Rodopi Kardeş Şehir Oldu

Bilecik Belediyesi ile Bulgaristan’a bağlı Rodopi Belediyesi, imzalanan protokol kapsamında kardeş şehir oldu. Hazırlanan kardeş şehir protokolü, Belediye Başkanı Melek Mızrak Subaşı ile Rodopi Belediye Başkanı ve Başkan Yardımcıları, Plovdiv Sanayi ve Ticaret Odası Başkanı, Rodopi muhtarları, Bultiş İş Adamları Derneği ve Eskişehir Rumeli İş Adamları Derneği üyelerinin olduğu programda imzalandı. BELEDİYE BAŞKANI SUBAŞI: ‘’İKİ ŞEHİR OLARAK HER ALANDA YARDIMLAŞMA İÇİNDE OLACAĞIZ’’ Gerçekleştirilen kardeşlik protokolü hakkında sosyal medya hesabında paylaşım yapan Belediye Başkanı Subaşı, ‘’Bilecik ve Rodopi, Rodopi Belediyesi ile imzaladığımız işbirliği anlaşması ile kardeş şehir oldu. Rodopi Belediye Başkanı ve Başkan Yardımcıları, Plovdiv Sanayi ve Ticaret Odası Başkanı, Rodopi muhtarları, Bultiş İş Adamları Derneği ve Eskişehir Rumeli İş Adamları Derneği'nin katılımlarıyla gerçekleşen görüşmede imzalanan işbirliği anlaşmasının şehirlerimiz için hayırlı olmasını diliyorum.’’ İfadelerini kullandı. Belediye Başkanı Melek Mızrak Subaşı ve Başkan Yardımcısı Yaşar Külhan programları kapsamında ayrıca Plovdiv Başkonsolosu, Plovdiv Ticari Ateşesi, Edirne Ticaret Odası Başkanı, Kıbrıs Ticaret Odası Başkanı, Rumeli ERİAD Başkanı, Edirne Rumeliler Derneği Üyeleri, Bulgaristan İş Adamları Derneği Üyeleri ve Rodopi Belediyesi temsilcileri bir araya geldi.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.