SON DAKİKA
Hava Durumu

#Inovasyon

Porsuk Haber Ajansı - Inovasyon haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Inovasyon haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

ESO Başkanı Kesikbaş: "InveSt Eskişehir Girişimcilik Ekosistemine Güç Katıyor" Haber

ESO Başkanı Kesikbaş: "InveSt Eskişehir Girişimcilik Ekosistemine Güç Katıyor"

Eskişehir Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Celalettin Kesikbaş, InveSt Eskişehir etkinliğinin kentin girişimcilik ve yatırım ekosistemine çok önemli katkılar sunduğunu söyledi. Kesikbaş, ESO koordinasyonundaki TOBB Eskişehir Genç Girişimciler Kurulu (GGK) ve ATAP iş birliğiyle düzenlenen organizasyonun, girişimciler ile yatırımcılar arasında kıymetli bir köprü oluşturduğunu vurguladı. Eskişehir, sanayi altyapısının yanı sıra inovasyon ve girişimcilik alanında da adından söz ettirmeye devam ediyor. Eskişehir Sanayi Odası (ESO) koordinasyonunda faaliyetlerini sürdüren TOBB Eskişehir Genç Girişimciler Kurulu (GGK) ve Anadolu Teknoloji Araştırma Parkı (ATAP) iş birliğiyle hayata geçirilen InveSt Eskişehir etkinliği, kentin teknoloji ve yatırım potansiyelini bir kez daha gözler önüne serdi. Organizasyona ilişkin değerlendirmelerde bulunan ESO Başkanı Celalettin Kesikbaş, sürdürülebilir büyüme için inovasyonun şart olduğunu ifade etti. "Girişimcilik ve İnovasyon Ekosistemini Güçlendirmek Zorundayız" Eskişehir’in Türkiye’nin lider üretim merkezlerinden biri olduğunu hatırlatan ESO Başkanı Celalettin Kesikbaş, bu üretim gücünün geleceğe taşınmasının yeni nesil fikirlerle mümkün olacağını belirtti. Kesikbaş, yaptığı açıklamada şu ifadelere yer verdi: "Eskişehir, üretim gücü ve sanayi altyapısıyla Türkiye’nin önemli şehirlerinden biridir. Bu gücü sürdürülebilir hale getirmek için girişimcilik ve inovasyon ekosistemini güçlendirmek zorundayız. Koordinasyonunu yürüttüğümüz TOBB Eskişehir Genç Girişimciler Kurulumuzun öncülüğünde ATAP iş birliğiyle hayata geçirilen InveSt Eskişehir, girişimciler ile yatırımcıları aynı platformda buluşturarak çok kıymetli bir köprü görevi görmüştür." Genç Fikirlere ve Girişimcilere Doğrudan Yatırımcı Fırsatı InveSt Eskişehir platformunun sunduğu fırsatlara değinen Kesikbaş, organizasyonun kentteki inovasyon potansiyelini görünür kıldığını aktardı. Eskişehir Sanayi Odası olarak gençlerin ve yeni projelerin destekçisi olmayı sürdüreceklerini vurgulayan Kesikbaş, şunları söyledi: "Bu organizasyon sayesinde girişimcilerimiz projelerini doğrudan yatırımcılara sunma fırsatı bulmuş, Eskişehir’in inovasyon potansiyeli bir kez daha görünür hale gelmiştir. ESO olarak girişimcilerimizin ve genç fikirlerin her zaman yanında olmaya devam edeceğiz."

ATAP'tan Üniversite- Sanayi İşbirliği Toplantısı Haber

ATAP'tan Üniversite- Sanayi İşbirliği Toplantısı

Eskişehir’de üniversite-sanayi iş birliğini güçlendirmeye yönelik önemli bir istişare toplantısı gerçekleştirildi. ATAP A.Ş. ev sahipliğinde düzenlenen toplantıda, üniversite ile sanayi arasındaki iş birliğinin geliştirilmesi, ortak projelerin artırılması ve yüksek katma değerli teknolojik üretimin güçlendirilmesine yönelik konular ele alındı. Toplantıya Eskişehir OSB Yönetim Kurulu Başkanı Nadir Küpeli, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Kamil Çolak, Eskişehir Teknik Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Adnan Özcan, Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Zafer Asım Kaplancıklı, Anadolu Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Yusuf Özkay, ATAP A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Metin Saraç ve ATAP A.Ş. Genel Müdürü Duygu Yalnızoğlu ile yönetim kurulu üyeleri katıldı. Toplantıda üniversite-sanayi iş birliğinin geliştirilmesi, ortak projelerin artırılması ve teknolojik üretimin güçlendirilmesi konuları ele alındı. ATAP A.Ş. Genel Müdürü Duygu Yalnızoğlu, teknoparkın yapısı, faaliyetleri ve yürütülen çalışmalar hakkında kapsamlı bir sunum gerçekleştirdi. ETİM A.Ş. Genel Müdürü Zafer Gökavdan da kurumun faaliyetlerine ilişkin bilgi verdi. ATAP A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Metin Saraç, iş birliğini güçlendirmeye yönelik hedefleri paylaşarak; derin teknoloji geliştiren akademisyenlerin girişimciliğe yönlendirilmesi, ortak bir yapay zeka inisiyatifi kurulması ve “Yapay Zeka Uygulama Merkezi” oluşturulması, akademisyen girişimcilerin ürünlerinin ticarileştirilmesi, teknopark girişimcilerinin akademik destek almaya teşvik edilmesi ve sanayi için ortak problem havuzu oluşturularak TTO’lar ile iş birliğinin artırılması başlıklarına dikkat çekti. Eskişehir OSB Yönetim Kurulu Başkanı Nadir Küpeli ise yaptığı değerlendirmede, üniversiteler ile sanayi arasında kurulacak güçlü ve sürdürülebilir iş birliklerinin katma değerli üretimi artıracağını belirterek, “Bilgi ve üretimin bir araya gelmesi hem bölgemiz hem de ülkemiz açısından stratejik önem taşımaktadır. Üniversitelerimizin bilimsel birikimi ile sanayimizin üretim gücünü buluşturduğumuzda, yüksek teknolojiye dayalı, rekabetçi ve ihracat odaklı bir yapı oluşturabiliriz. Bu doğrultuda Ar-Ge ve inovasyon ekosistemini güçlendirecek her türlü iş birliğini destekliyoruz. Eskişehir’in sahip olduğu güçlü sanayi altyapısı ve nitelikli insan kaynağıyla bu sinerjiyi en iyi şekilde değerlendireceğimize inanıyoruz” dedi. Toplantıya katılan üniversite temsilcileri de iş birliğinin geliştirilmesine yönelik görüşlerini paylaştı. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Kamil Çolak, ortak projeler ve Ar-Ge çalışmalarının artırılması gerektiğini vurguladı. Eskişehir Teknik Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Adnan Özcan, teknoloji odaklı iş birliklerinin sürdürülebilir kalkınmaya katkı sağlayacağını ifade etti. Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Zafer Asım Kaplancıklı ise bölgesel kalkınmada üniversite-sanayi entegrasyonunun kritik rol oynadığını belirtti. Anadolu Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Yusuf Özkay, üniversitelerin bilgi üretim gücünü sanayi ile buluşturmanın önemine dikkat çekti. Toplantı, ortak çalışma alanlarının geliştirilmesi ve somut projelerin hayata geçirilmesi yönünde atılacak adımların değerlendirilmesiyle sona erdi.

ETGB Zirvesi İçin Geri Sayım Başladı Haber

ETGB Zirvesi İçin Geri Sayım Başladı

Eskişehir Teknoloji Geliştirme Bölgesi (ETGB) yönetici şirketi ATAP A.Ş., girişimcilik ve inovasyonun kalbinin atacağı geleneksel zirvesinin üçüncüsünü gerçekleştirmeye hazırlanıyor. “Ignite” temasıyla düzenlenecek olan etkinlik, Eskişehir başta olmak üzere bölge genelindeki girişimcilik ekosistemine ilham vermeyi hedefliyor. Eskişehir Teknoloji Geliştirme Bölgesi Zirvesi (ETGB Zirvesi), bu yıl Ekim ayının ikinci haftasında üçüncü kez kapılarını girişimcilik dünyasına açıyor. Her geçen yıl artan etkisiyle dikkat çeken ETGB Zirvesi, bu kez bir ilke imza atarak özel bir tema etrafında şekilleniyor: ''Ignite'' – Ateşle! ETGB Zirvesi hazırlıkları tüm hızıyla devam ederken, bu yılki etkinlikte ön kuluçka programlarını başarıyla tamamlayan girişimlerin sahne alması, yıl içinde öne çıkan başarılı girişimlerin ödüllendirilmesi ve ekosisteme katkı sağlayan kamu kurumları ile yerel paydaşların onurlandırılması planlanıyor. Ayrıca etkinlik süresince networking alanları, etkileşimli stantlar ve sahne gösterileriyle katılımcılara unutulmaz bir deneyim sunulması hedefleniyor. Etkinlik, Eskişehir Teknoloji Geliştirme Bölgesi'nin yönetici şirketi olan Anadolu Teknoloji Araştırma Parkı A.Ş. (ATAP A.Ş.) tarafından organize ediliyor. Girişimcilik kültürünün yaygınlaşmasına öncülük eden ATAP A.Ş., bu önemli zirveyle birlikte bölgedeki teknoloji tabanlı girişimlerin görünürlüğünü artırmayı ve yeni iş birliklerinin kapısını aralamayı amaçlıyor. Geçmiş yıllarda büyük ilgi gören zirvenin bu yıl da yoğun katılımla gerçekleştirilmesi bekleniyor. Bu yıl yeni bir tema ile düzenlenecek olan ETGB Zirvesi, sadece teknoloji ve inovasyonun değil; aynı zamanda iş birliği, vizyon ve ilhamın da merkezi olacak. Şehirde girişimciliğin gelişimine katkı sağlayacak bu büyük buluşmaya dair detaylar önümüzdeki günlerde sosyal medya hesapları üzerinden paylaşılacak.

AR-GE ve İnovasyonda Kadın Zirvesi Ödülleri Sahiplerini Buldu Haber

AR-GE ve İnovasyonda Kadın Zirvesi Ödülleri Sahiplerini Buldu

Anadolu Üniversitesinde 8 Mart Dünya Kadınlar Günü kapsamında, “2024 Yılı AR-GE ve İnovasyonda Kadın Zirvesi Ödül Töreni” düzenlendi. 2024 yılında AR-GE ve İnovasyon alanında başarılı çalışmalar gerçekleştiren kadın akademisyen ve araştırmacılara ödülleri törenle takdim edildi. 2024 Yılı AR-GE ve İnovasyonda Kadın Zirvesi’nde ödüller, “Ulusal Projeler”, “Uluslararası Projeler”, “Fikri ve Sınai Haklar” ve “Proje Tabanlı Staj” kategorilerinde verildi.  Etkinliğe Anadolu Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Serpil Koçdar ve ARİNKOM TTO Yöneticisi Öğr. Gör. Dr. Rabia Taş’ın yanı sıra Anadolu Üniversitesi Senato Üyeleri ve çok sayıda kişi katılım gösterdi. Rektör Yardımcısı Koçdar: “Açıköğretim Sistemi ile okuma fırsatı bulamayan kadınlara nefes oluyoruz” Anadolu Üniversitesinin bilim ve inovasyon adına önemli katkılar sağlayan kadın bilim insanlarını onurlandırmak için her yıl ödül töreni düzenlediğine dikkat çekerek konuşmasına başlayan Anadolu Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Serpil Koçdar konuşmasına şöyle devam etti: “8 Mart Dünya Kadınlar Günü vesilesi ile ‘AR-GE ve İnovasyonda Kadın Zirvesi Ödülleri’ bilime ve topluma değer katan kadın akademisyenlerimizin başarılarına duyduğumuz saygının bir göstergesi. Atatürk’ün önderliğinde kurulan modern Türkiye toplumda kadının yerini güçlendirmeyi ve eşit haklara sahip olmasını esas alan vizyonu ile tüm dünyaya örnek olmuştur. Atatürk kadınlarımızın eğitimine ve bilime olan katkılarına her zaman büyük önem vermiştir ve onların özgür ve aydınlık bir geleceğe ulaşmaları için çalışmalar gerçekleştirmiştir. Bugün onun ileri görüşlü yaklaşımını benimseyerek kadınlarımızın bilime ve teknolojiye yön verecek adımlarını desteklemekten gurur duyuyoruz. Anadolu Üniversitesi olarak bizler eğitimin herkes için eşit fırsatlar sunduğu bir yapı oluşturmayı en temel sorumluluklarımızdan biri olarak görüyoruz. Bu anlamda daha fazla genç kadın bilim insanlarımızın bilim yolculuğuna katılması geleceği inşa etmenin en önemli adımlarındandır. Bu etkinliğin de genç bilim insanlarının çoğalmasına, ilham olmasını ve onları daha büyük başarılara sevk etmesini temenni ediyorum. Herkese sunduğumuz eşit eğitim fırsatlarımızdan biri olan Açıköğretim Sistemimiz ile okuma imkânı bulamayan kadınlarımıza nefes oluyoruz. Bu anlamda Anadolu Üniversitemizin Türkiye’de kadınlara sunduğu fırsatlar anlamında önemli bir işlevi var. Bilime yön veren tüm akademisyenlerimizi, araştırmacılarımızı, girişimcilerimizi içtenlikle kutluyorum. Kadınların emeği ve üretkenliği ile daha aydınlık bir gelecek inşa edeceğimize olan inancımı bir kez daha vurgulamak istiyorum.” ARİNKOM TTO Yöneticisi Taş: “Akademisyenlerimizden ilham alanların sayısının artmasını diliyoruz” ARİNKOM TTO olarak 8 Mart Dünya Kadınlar Günü kutlamalarına AR-GE ve inovasyonu ön plana çıkartacak şekilde ilk kez dokuz yıl önce başlandığının altını çizerek konuşmasına başlayan ARİNKOM TTO Yöneticisi Öğr. Gör. Dr. Rabia Taş ise şunları aktardı: “Bunun üniversitemizde gelenekselleşmiş olması, böyle kutlamalarda bir araya geliyor olmamız bizim için mutluluk verici. 8 Mart Dünya Kadınlar Gününde pek çok platformda kadınlarımızı sosyal, kültürel, ekonomik birçok konuda başarı anlamında kutluyoruz. Biz de Anadolu Üniversitesi olarak istedik ki her yıl AR-GE ve inovasyona imza atan kadın hocalarımızı bir araya getirip beraber çalışmaları hatırlayalım ve analım. Ayrıca daha çoklarının olması için teşvik edelim ve birlikte bu güzel günü kutlayalım. ARİNKOM Teknoloji Transfer Ofisi olarak kadın araştırmacılarımız, akademisyenlerimiz, girişimcilerimiz ve arka planda bu sürece destek veren araştırma yöneticilerimiz, idari personelimiz, teknik ekiplerimizle beraber kalabalık bir kadroyuz ve bu yolda özverili çalışmalar sergiliyoruz. O nedenle bugün burada araştırmalar yapıp, bursiyerler yetiştirip, genç araştırmacılara yol gösteren hocalarımız kadar bu süreçleri destekleyen teknik, idari personel olarak çalışan kadın ekiplerimizi kutlamak ve buradan onlara da teşekkürlerimi iletmek istiyorum. Biz üniversitede kadın araştırmacıların, girişimcilerin ya da öğrencilerimizin kolaylıkla ulaşabileceği, süreçleri tanımlı bir çalışma yürütüyoruz. Dileriz ki sayılarımız daha da artsın, ilham verdiğimiz, birlikte bu süreçlere dahil ettiğimiz öğrencilerimizin de sayıları artsın. Bugünkü törende akademik ve inovasyon topluluğumuzdaki bütün kadın hocalarımızın azmini, emeğini tebrik ediyorum. Çünkü üniversitemizdeki görevlerinin, sosyal hayatlarının ve sorumluluklarının yanında bu süreçlere zaman ayırmak ve değer vermek çok zahmetli ve kıymetli bir iş. Diliyoruz ki akademisyenlerimizden ve girişimcilerimizden ilham alanların sayısı giderek artsın ve salonlar her geçen gün dolarak devam etsin.” Açılış konuşmalarının ardından ödül almaya hak kazanan kadın araştırmacılara ödülleri Anadolu Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Serpil Koçdar, Öğrenci Kulüpleri Koordinatörü Prof. Dr. Didem Paşaoğlu Baş, Yunus Emre Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Müdürü Prof. Dr. Göksel Arli, Engelliler Entegre Yüksekokulu Müdürü Doç. Dr. Zehranur Kaya, AKAUM Müdür Yardımcısı Dr. Öğr. Üyesi Ayşen Balkaya Çetin ve ARİNKOM TTO Yöneticisi Öğr. Gör. Dr. Rabia Taş tarafından takdim edildi. 

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.