SON DAKİKA
Hava Durumu

#İçme Suyu

Porsuk Haber Ajansı - İçme Suyu haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, İçme Suyu haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

Örnek Köy İçin Altyapı Yatırımı Tamamlandı Haber

Örnek Köy İçin Altyapı Yatırımı Tamamlandı

Eskişehir Büyükşehir Belediyesi Su ve Kanalizasyon İdaresi Genel Müdürlüğü (ESKİ), kırsal mahallelerde yaşam kalitesini yükseltmek ve güçlü bir altyapı oluşturmak amacıyla sürdürdüğü yatırımlarına hız kesmeden devam ediyor. Büyükşehir Belediye Başkanı Ayşe Ünlüce’nin “Örnek Köy” projesi kapsamında, Sarıcakaya ilçesi İğdir Mahallesi’nde gerçekleştirilen kapsamlı içme suyu ve kanalizasyon altyapı çalışmaları tamamlanarak hizmete alındı. Yaklaşık 30 Milyon TL’lik toplam yatırım büyüklüğü ve teknik kapsamıyla dikkat çeken çalışma kapsamında, İğdir Mahallesi’nin altyapısı baştan sona yenilenerek standartlara uygun hale getirildi. Uzun yıllar güvenle hizmet verecek sistem sayesinde vatandaşların sağlıklı ve kesintisiz içme suyuna erişimi de güvence altına alındı. ESKİ ekipleri tarafından yürütülen çalışmalar kapsamında 200 milimetre çapında beton borular kullanılarak toplam 6 bin 304 metre uzunluğunda kanalizasyon hattı imalatı gerçekleştirildi. Sistemin daha verimli ve sürdürülebilir şekilde işletilebilmesi amacıyla 150 adet muayene bacası ile 217 adet parsel bacası inşa edildi. Ayrıca 63 milimetre çapında polietilen borular kullanılarak 1 bin 720 metre uzunluğunda kanalizasyon terfi hattı oluşturuldu. Kanalizasyon sisteminin önemli bir parçası olarak mahalleye 50 metreküplük fosseptik kazandırıldı. İçme suyu altyapısında ise 110, 90, 75 ve 63 milimetre çaplarında polietilen borular kullanılarak toplam 7 bin 277 metre uzunluğunda yeni içme suyu hattı imalatı gerçekleştirildi. Böylece İğdir Mahallesi, sağlıklı, güvenli ve sürdürülebilir bir içme suyu altyapısına kavuştu. Toplamda 15 bin metrenin üzerinde altyapı hattının hayata geçirildiği yatırım, kırsal mahallelere yönelik en kapsamlı altyapı çalışmalarından biri olarak öne çıkıyor. Gerçekleştirilen yatırımla birlikte İğdir Mahallesi’nin altyapı ihtiyaçlarına kalıcı çözüm üretilirken, çevresel risklerin azaltılması ve yaşam kalitesinin artırılması hedeflerine de önemli katkı sağlandı. ESKİ Genel Müdürlüğü, kent merkezinde olduğu gibi kırsal mahallelerde de güçlü, dayanıklı ve sürdürülebilir altyapı sistemleri oluşturmak için çalışmalarını kararlılıkla sürdürdüğünü belirterek, Eskişehir’in her noktasına eşit ve kaliteli hizmet ulaştırma hedefi doğrultusunda yatırımların devam edeceğini ifade etti. Örnek Projenin Altyapısı Tamamlandı Eskişehir Büyükşehir Belediye Başkanı Ayşe Ünlüce, Sakarya Vadisi’nde yeniden canlanan ipek geleneğini kırsal kalkınmanın örnek projelerinden biriyle geleceğe taşıdıklarını belirterek, “Seçim döneminde söz verdiğimiz İpek Köy projemiz için Sarıcakaya ilçemizin İğdir Mahallesi’nde çalışmalara resmen başladık. Projenin ilk adımı olarak ESKİ Genel Müdürlüğümüz tarafından yaklaşık 30 milyon TL’lik altyapı yatırımını tamamlayarak mahallemizi güçlü ve modern bir altyapıya kavuşturduk. 15 kilometreyi aşan içme suyu ve kanalizasyon hattı, yeni terfi sistemi ve fosseptik yatırımlarıyla İğdir’in altyapısını baştan sona yeniledik. Böylece hem hemşerilerimizin yaşam kalitesini artırıyor hem de İpek Köy projemizin sağlam temeller üzerinde yükselmesini sağlıyoruz. Üretimin, turizmin ve kırsal kalkınmanın buluşacağı İpek Köy ile Sakarya Vadisi’nin kadim ipekçilik kültürünü yeniden canlandıracak, İğdir’i örnek bir kırsal kalkınma modeli haline getireceğiz. Eskişehir’imiz için çalışmaya, verdiğimiz sözleri bir bir yerine getirmeye devam ediyoruz.” dedi.

Eskişehir’in İçme Suyu Projesi 4 Yıldır Kâğıt Üzerinde Haber

Eskişehir’in İçme Suyu Projesi 4 Yıldır Kâğıt Üzerinde

Eskişehir’in içme suyu ihtiyacını karşılamak amacıyla 2021 yılında imzalanan “Sakarbaşı kaynaklarından içme suyu temini” protokolünde, aradan geçen 4 yılı aşkın süreye rağmen somut bir ilerleme sağlanamadığı ortaya çıktı. CHP Eskişehir Milletvekili İbrahim Arslan’ın aynı konuya ilişkin iki ayrı yazılı soru önergesine, Tarım ve Orman Bakanlığı tarafından verilen iki farklı resmi cevap, projedeki belirsizliği ve sürecin sürekli ötelenmesini gözler önüne serdi. Bu süreçte Eskişehir, artan kuraklık ve Porsuk Barajı’ndaki su kaybı nedeniyle ciddi bir içme suyu riskiyle karşı karşıya bulunuyor. 2024’te “Bitecek” Denildi, 2025’te Hâlâ “Hedefleniyor” Arslan’ın 08 Mayıs 2024 tarihli yazılı soru önergesine, Tarım ve Orman Bakanlığı tarafından 04 Haziran 2024’te verilen yanıtta; Planlama raporunun 2024 yılı sonuna kadar tamamlanacağı, Planlama raporu sonrasında ihale sürecine geçileceği, Projenin yatırım maliyetinin yaklaşık 14 milyar TL olduğu ifade edildi. Ancak aradan bir yıl geçmesine rağmen projede herhangi bir somut gelişme yaşanmadı. Aynı Konu, Aynı Proje, Bu Kez Daha Belirsiz Bir Cevap Bunun üzerine Arslan, 27 Mayıs 2025’te aynı konuyu yeniden TBMM gündemine taşıdı. Bu soru önergesine 04 Kasım 2025’te verilen Bakanlık cevabında ise bu kez: Planlama raporunun 2025 yılı sonuna kadar tamamlanmasının hedeflendiği, Projenin 2026 yılında ihale edilmesinin planlandığı, Daha önce açıklanan yatırım maliyetinin ise henüz kesinleşmediği belirtildi. Resmi Cevaplar Arasındaki Çelişki Dikkat Çekti İki resmi Bakanlık cevabı birlikte değerlendirildiğinde; “2024’te tamamlanacak” denilen planlama raporunun, bir yıl sonra hâlâ “tamamlanması hedeflenen” bir çalışma olarak anılması, İhale sürecinin bir yıl içinde 2026’ya ötelenmesi, 14 milyar TL olarak açıklanan maliyetin belirsizliğe dönüşmesi, projenin fiilen ilerlemediğini ortaya koydu. Kuraklık Riski Artarken Proje Yerinde Sayıyor Öte yandan Eskişehir, son yıllarda artan kuraklık tehdidiyle karşı karşıya. Kentin tek ana içme suyu kaynağı olan Porsuk Barajı’nda su seviyesinin ciddi oranda düştüğü, uzmanlar ve resmi veriler tarafından da dile getiriliyor. Buna rağmen, alternatif su kaynağı olarak gösterilen Sakarbaşı projesinde, imzalı protokol ve yıllardır verilen sözlere karşın sahada herhangi bir yapım sürecine geçilmediği görülüyor. Belgeler Basınla Paylaşıldı CHP Eskişehir Milletvekili İbrahim Arslan, her iki yazılı soru önergesi ile Tarım ve Orman Bakanlığı tarafından verilen yanıtları basın ve kamuoyunun incelemesine sundu. Arslan, sürecin Eskişehir’in su güvenliği açısından ciddi riskler barındırdığına dikkat çekti.

Yeşilyurt Mahallesi’ne Yeni İçme Suyu Kaynağı Haber

Yeşilyurt Mahallesi’ne Yeni İçme Suyu Kaynağı

Eskişehir Büyükşehir Belediyesi Su ve Kanalizasyon İdaresi Genel Müdürlüğü (ESKİ), kırsal mahallelerde içme ve kullanma suyuna erişimde yaşanan sorunları gidermek, su teminini sağlayacak bir yapıya kavuşturmak amacıyla yatırımlarını aralıksız sürdürüyor. Bu kapsamda Mihalıççık ilçesine bağlı Yeşilyurt Mahallesi’nde yeni içme suyu kaynağı devreye alınarak altyapı çalışması tamamlandı. ESKİ ekiplerince yürütülen çalışma doğrultusunda mahallede yeni bir su kaynağı tespit edilerek kaptaj işlemi gerçekleştirildi. Kaynaktan toplama deposuna ulaşan isale hattının imalatında 63 mm ve 75 mm çaplarında polietilen borular kullanıldı. Toplam 1.600 metre uzunluğundaki yeni hat üzerine yerleştirilen 500 litrelik maslak ile sistemin kontrol ve su dağıtım kapasitesi güçlendirildi. Yeni içme suyu kaynağının devreye alınmasıyla mahallede uzun süredir yaşanan sorun çözüme kavuştu. Çalışmalar dolayısıyla teşekkürlerini ileten Yeşilyurt Mahalle Muhtarı Zülfikar Güngör, şu ifadeleri kullandı: “Mahallemizde yaşanan içme suyu sıkıntısı nedeniyle ESKİ Genel Müdürlüğü’ne başvurduk. Ekipler hızlıca çalışmalara başlayarak yeni su kaynağını tespit etti ve bu suyu mahallemizdeki depoya ulaştırdı. Sayın Büyükşehir Belediye Başkanımız Ayşe Ünlüce’ye ve ESKİ Genel Müdürlüğü’ne mahallemiz adına teşekkür ederim.” ESKİ Genel Müdürlüğü, kent merkezi ve kırsalda yürütülen içme suyu yatırımlarının, aynı kararlılıkla devam edeceğini vurguladı.

Uludere ve Çalkara'da İçme Suyu Sorunu Çözüldü Haber

Uludere ve Çalkara'da İçme Suyu Sorunu Çözüldü

Eskişehir Büyükşehir Belediyesi Su ve Kanalizasyon İdaresi Genel Müdürlüğü (ESKİ), Tepebaşı ilçesine bağlı Uludere ve Çalkara mahallelerinde uzun süredir yaşanan içme ve kullanma suyu sorunlarını yeni isale hattı yatırımlarıyla çözüme kavuşturdu. Kırsal alanlarda içme suyu altyapısını güçlendirme çalışmalarını kesintisiz sürdüren ESKİ ekipleri, Uludere Mahallesi’nde kaynak kaptajı, isale hattı ve bağlantı hattı imalatını kapsayan çalışmalar gerçekleştirdi. Su kaynağında yapılan kaptaj ile suyun doğal debisi güvence altına alınırken, kaynaktan depoya uzanan isale hattı ile depodan mahalle şebekesine ulaşan toplam 5 bin 150 metre uzunluğunda bağlantı hattı imal edildi. 110 mm çapında yüksek yoğunluklu polietilen boruların kullanıldığı hat, içme suyu standartlarına uygun, basınca dayanıklı ve uzun ömürlü şekilde tesis edildi. Çalkara Mahallesi’nde ise kaptaj noktasından mahalleyi besleyen depo arasına 3 bin 10 metre uzunluğunda yeni isale hattı döşendi. Yüksek dayanıklılığa sahip 110 mm çapında polietilen boruların kullanıldığı bu hat ile artan su ihtiyacına daha güvenli ve kesintisiz şekilde yanıt verilmesi sağlandı. Yeni hatların devreye alınmasıyla birlikte her iki mahallede de suyun sürekli ve güvenli bir şekilde ulaştırılması sağlandı. Mahalle sakinleri, uzun süredir yaşadıkları su sorunlarının çözüme kavuşmasından duydukları memnuniyeti dile getirerek Eskişehir Büyükşehir Belediye Başkanı Ayşe Ünlüce ve ESKİ ekiplerine teşekkür etti.

Büyükşehir'den Yeşil Enerji İle Hayvan İçme Suyu Projesi Haber

Büyükşehir'den Yeşil Enerji İle Hayvan İçme Suyu Projesi

Kayseri Büyükşehir Belediyesi, temiz enerjiye dayalı projelerini çeşitlendirerek arttırmaya devam ediyor. Bu kapsamda özellikle kırsal kesimde gerçekleştirilecek olan Yeşil Enerji (Güneş Enerji Sistemi) ile Hayvan İçme Suyu Temini Projesi, hayata geçirilmeye başlandı. Sürdürülebilir büyüme hedefleri doğrultusunda, şehri hem merkezde hem kırsalda daha yaşanabilir hale getirmek için proje üretmeye devam eden Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Memduh Büyükkılıç yönetimindeki Büyükşehir Belediyesi, sürdürülebilirlik ve çevre koruma hedefleri doğrultusunda dünyada ve Türkiye’de giderek daha fazla önem kazanan yeşil enerjiye yönelik projeler ortaya koymaya devam ediyor. Bu kapsamda Kayseri Büyükşehir Belediyesi Kırsal Hizmetler Daire başkanlığı tarafından geliştirilen ve uygulamaya konulan muhtelif mahallerdeki Yeşil Enerji (Güneş Enerji Sistemi) ile Hayvan İçme Suyu Temini Projesi çerçevesinde, çalışmalar yürütülüyor. Güneş Enerjisi ile Dağlık Alanlarda ve Meralarda Hayvanların İçme Suyu İhtiyacı Temini Proje ile yeraltı sularının yeryüzüne çıkartılması için gerekli enerjinin güneş enerjisi sistemi ile sağlanması, bu sayede enerji hatlarının bulunmadığı dağlık alanlarda ve meralarda hayvanların içme suyu ihtiyacının temini gerçekleştirilecek. Besicilerin Hayvanlarına Uygun Ortam Hazırlanıyor Projenin pilot uygulamasına Develi Epçe Mahallesi’nde başlanırken, bu doğrultuda mera sahasına sondaj kuyuları açılması, enerji ihtiyacının sabit güneş enerji sistemiyle karşılanması, beton sıvat (havt) yapılması, hayvanların barınacağı ve güneşten korunacağı gölgelik yapılması, tesisin olduğu yerin beton direklerle üstü dikenli tel ve kafes tel ile koruma altına alınması planlanıyor. Projenin İlk Ayağı Olan Sondaj Çalışmaları Tamamlandı Yaklaşık 1 ay önce başlayan ve şu ana kadar yapılan çalışmalarda projenin ilk ayağı olan sondaj çalışmaları tamamlanırken, 50 metre derinlikte yeterli debide suya ulaşıldı. Bundan sonraki aşamalar için de gerekli planlamaların yapılarak, projenin hayata geçirilmesi öngörülüyor. Proje Tamamlandığında, Şehirdeki Hayvancılık Gelişecek, Yaygınlaşacak ve Gelir Artışı Sağlanacak Proje tamamlandığında şehrin hayvancılığa müsait bölgelerinde hayvan yetiştiriciliği yaygınlaştırılarak,  faaliyetlerin gelişmesi, köyden kente göçün azaltılması ve çiftçi gelirlerinin arttırılması hedefleniyor.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.