SON DAKİKA
Hava Durumu

#İtfaiye

Porsuk Haber Ajansı - İtfaiye haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, İtfaiye haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

Büyükşehir Ekipleri Çifteler ve Sivrihisar'da Teyakkuzdaydı Haber

Büyükşehir Ekipleri Çifteler ve Sivrihisar'da Teyakkuzdaydı

Eskişehir Büyükşehir Belediyesi, Çifteler ve Sivrihisar ilçelerinde etkili olan yoğun yağış ve dolu sonrası meydana gelen su baskınlarına karşı tüm ekipleriyle sahada görev yaptı. Özellikle yağışlardan etkilenen bölgelerde hızlı bir şekilde harekete geçen Büyükşehir Belediyesi ekipleri, vatandaşların mağduriyet yaşamaması için gece boyunca çalışmalarını aralıksız sürdürdü. Büyükşehir Belediyesi İtfaiye Dairesi Başkanlığı ekipleri başta olmak üzere ilgili birimler, su baskınlarının yaşandığı noktalarda tahliye ve müdahale çalışmalarını koordinasyon içerisinde yürüttü. Gelen ihbarlar doğrultusunda birçok noktada su tahliye çalışmaları gerçekleştirilirken, ekipler risk oluşturan bölgelerde gerekli önlemleri aldı. Yaşanan gelişmeleri Afet Koordinasyon Merkezi üzerinden yakından takip eden Eskişehir Büyükşehir Belediye Başkanı Ayşe Ünlüce, ekiplerin ilk andan itibaren sahada olduğunu belirterek şu açıklamayı yaptı: “Çifteler ve Sivrihisar ilçelerimizde etkili olan yoğun yağışların neden olduğu su baskınlarını dün akşamdan beri Afet Koordinasyon Merkezimize gelen bilgiler üzerinden yakından takip ettik. İlk andan itibaren itfaiye ekiplerimiz başta olmak üzere ilgili tüm kurumlarımızla koordinasyon içerisinde sahada gerekli müdahaleler hızla gerçekleştirildi. Ekiplerimiz ihtiyaç olan bölgelerde çalışmalarını aralıksız sürdürüyor. Su baskınlarından etkilenen hemşehrilerimize ve tarım alanları zarar gören çiftçilerimize geçmiş olsun dileklerimi iletiyorum.”

Başkan Ünlüce Personelle Bayramlaştı Haber

Başkan Ünlüce Personelle Bayramlaştı

Eskişehir Büyükşehir Belediye Başkanı Ayşe Ünlüce, Kurban Bayramı öncesi belediyenin tüm birimlerini ve sahada görev yapacak personeli ziyaret ederek bayramlaştı. Personele özverili çalışmalarından dolayı teşekkür eden Başkan Ünlüce, “Hangi birimde çalışırsanız çalışın, sizler bu büyük ailenin çok değerli birer üyesisiniz.” dedi. Eskişehir Büyükşehir Belediye Başkanı Ayşe Ünlüce, yaklaşan Kurban Bayramı öncesinde belediye personeli ve sahada görev yapacak ekiplerle bir araya gelerek bayramlaştı. Yoğun bir ziyaret programı gerçekleştiren Başkan Ünlüce’ye Genel Sekreter Vekili Recai Erdir, ESKİ Genel Müdür Vekili Niyazi Solak ile Genel Sekreter Yardımcıları Nergiz Abacı, Metin Bükülmez ve Korhan Koyuncu eşlik etti. Başkan Ünlüce, bayramlaşma programı kapsamında belediye birimlerini ziyaret etti. Park Bahçeler Dairesi Başkanlığı, ESKİ Genel Müdürlüğü, Veteriner İşleri Dairesi Başkanlığı, Afet İşleri ve Risk Yönetimi Dairesi Başkanlığı ile ESKİ Abone İşleri Dairesi Başkanlığı’nda personelle buluşan Ünlüce, ardından Yol Yapım Bakım ve Onarım, Tarımsal Hizmetler, İtfaiye ile Zabıta Dairesi Başkanlıklarında çalışanlarla bir araya geldi. Program, belediye merkez binasında gerçekleştirilen bayramlaşma töreniyle son buldu. Ziyaretlerde personele seslenen ve bayram boyunca ulaşımdan otoparklara kadar tüm hizmetlerin kesintisiz şekilde devam edeceğini belirten Büyükşehir Belediye Başkanı Ayşe Ünlüce, konuşmasında şunları söyledi: “Özellikle bayram boyunca görev başında olacak itfaiye, zabıta ve sahada çalışan birimlerimizin canını sıkacak hiçbir olumsuzluk yaşanmamasını, bayramın Eskişehir’de huzur, sakinlik ve keyif içinde geçmesini temenni ediyorum. Bizler, bu şehirde yaşayan bir milyon insanın daha refah, daha konforlu, daha huzurlu ve daha mutlu yaşaması için yürütülen bu büyük hizmet sürecinin birer parçasıyız. Birimler değişebilir, ancak nerede çalışırsanız çalışın, sizler bu büyük ailenin çok değerli birer üyesisiniz. Tüm çalışma arkadaşlarımın bayramını bir kez daha kutluyor; sevdiklerinizle ve ailelerinizle birlikte mutlu, huzurlu bir bayram geçirmenizi diliyorum.”

Büyükşehir'den Gönüllülere Afet Eğitimi Haber

Büyükşehir'den Gönüllülere Afet Eğitimi

Eskişehir Büyükşehir Belediyesi Afet İşleri ve Risk Yönetimi Dairesi Başkanlığı ile İtfaiye Dairesi Başkanlığı ekipleri, afetlere karşı bilinçli ve hazırlıklı toplum hedefi doğrultusunda çalışmalarını sürdürüyor. Bu kapsamda İnönü ilçesinde önemli bir afet eğitim programı gerçekleştirildi. Programda, Eskişehir İnönülüler Derneği ve İnönü Havacılık Kulübü gönüllüleri ile bir araya gelen ekipler, afet farkındalığını artırmaya yönelik kapsamlı eğitimler verdi. Eğitimlerde; afet türleri ve afet bilinci, psikososyal ilk yardım, temel telsizcilik ve yangınla mücadele konularında uygulamalı ve teorik bilgiler aktarıldı. Katılımcılara, olası afet durumlarında doğru davranış biçimleri, iletişim yöntemleri ve ilk müdahale süreçleri hakkında detaylı bilgiler sunulurken, saha uygulamalarıyla da öğrenilen bilgilerin pekiştirilmesi sağlandı. Özellikle yangın güvenliği ve acil durum haberleşmesi konularındaki eğitimler, gönüllüler tarafından ilgiyle takip edildi. Eskişehir Büyükşehir Belediyesi, afetlere hazırlık kültürünün yaygınlaştırılması için bu tür eğitimlerin kent genelinde devam edeceğini vurguladı. Amaçlarının, toplumun her kesimini afetlere karşı daha dirençli ve bilinçli hale getirmek olduğu ifade edildi. İnönü’de gerçekleştirilen eğitim programı, gönüllülerin aktif katılımıyla verimli bir şekilde tamamlanırken, afet bilincinin güçlendirilmesine önemli katkı sağladı. Ayrıca eğitimler Haziran ayında Büyükşehir Belediyesi Afet İşleri ve Risk Yönetimi Dairesi Başkanlığı ile İtfaiye Dairesi Başkanlığı ekipleri tarafından hafif arama kurtarma eğitimleri ile devam edecek.

Arama Kurtarma Ekipleri İftarda Buluştu Haber

Arama Kurtarma Ekipleri İftarda Buluştu

Tepebaşı Belediye Başkanı Dt. Ahmet Ataç, düzenlenen iftar programında arama kurtarma ekipleri ile bir araya geldi. Tepebaşı Belediyesi tarafından Eskişehir’de faaliyet gösteren arama kurtarma ekiplerine yönelik düzenlenen iftar programı yoğun katılımla gerçekleştirildi. Vecihi Hürkuş Havacılık ve Teknoloji Parkı’nda gerçekleşen iftar programına Tepebaşı Belediye Başkanı Dt. Ahmet Ataç’ın yanı sıra AFAD İl Müdür Yardımcısı Zeki Aydın, Büyükşehir Belediyesi İtfaiye Daire Başkanı Dr. Mehmet Ali Çeliksoy, Tepebaşı Belediyesi başkan yardımcıları ve Eskişehir’de faaliyet gösteren 46 arama kurtarma ekipleri katıldı. “Her şeyin en iyisine layıksınız” Programda konuşan Tepebaşı Belediye Başkanı Ahmet Ataç, “Aramızda 46 kuruluşundan yaklaşık 350 çok değerli dostumuz var. Şu an diliyorum bir afet olmasın. Sizlerle beraber olmak çok güzel bir şey arkadaşlar. Yediğiniz her lokma size helaldir arkadaşlar. Son yaşanan 6 Şubat depremlerinde yaklaşık üç ay falan deprem alanında kaldık. İlk aşevini açan, ilk sıcak çorbayı dağıtan bir belediye olarak orada birçok şeye şahit olduk. Allah bir daha böyle afet yaşatmasın. Sizlerin de orada canla başla çalıştınız. Biraz önce de dediğim gibi her şeyin en iyisini hak eden insanlarsınız. Tek söyleyeceğim şey şu: Hepinizi tek tek kucaklıyorum” ifadelerini kullandı. “Eskişehir’in gücü” AFAD İl Müdür Yardımcısı Zeki Aydın, “Bu güzel iftar programını organize eden Tepebaşı Belediyesi’ne teşekkürlerimi ve şükranlarını sunuyorum. Eskişehir, afetlere hazırlık konusunda farkındalık yüksek, görev birinci yüksek, birçok insanın bir araya geldiği bir şehir. Elimizde kamu, özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarından ortaklaşan 47 ekibimiz var. 10 ekibimiz AFAD tarafından akredite olmuş durumdalar. Umuyoruz ki gönlümüzden geçenler şu 47 ekibimizin hepsi hafif ya da orta seviye akredite olsunlar. Bu Eskişehir’in bir gücüdür” diye konuştu. Büyükşehir Belediyesi İtfaiye Daire Başkanı Dr. Mehmet Ali Çeliksoy ise düzenlenen iftar programından dolayı Tepebaşı Belediye Başkanı Ahmet Ataç’a ve ekibine teşekkür etti.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.