SON DAKİKA
Hava Durumu

#Ferdi Zeyrek

Porsuk Haber Ajansı - Ferdi Zeyrek haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Ferdi Zeyrek haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

Kelimelere Açılan Kapı Dil Ve Konuşma Terapisi Merkezi Haber

Kelimelere Açılan Kapı Dil Ve Konuşma Terapisi Merkezi

Tepebaşı Belediyesi Dil ve Konuşma Terapisi Merkezi, çalışmalarını Ferdi Zeyrek Yaşam Merkezi bünyesinde sürdürüyor. Çocuklardan yetişkinlere kadar her yaş grubuna hizmet veren merkezde, bugüne kadar 5 bin 262 seans gerçekleştirildi. Tepebaşı Belediyesi tarafından hizmete sunulan Dil ve Konuşma Terapisi Merkezi, vatandaşların yaşam kalitesini artırmaya yönelik çalışmalarına devam ediyor. Çocukların dil ve konuşma bozuklukları ile öğrenme güçlüğüne yönelik destek sağlamak amacıyla kurulan merkez, ihtiyaç duyan yetişkinlere de hizmet veriyor. 2023 yılı itibarıyla hizmet vermeye başlayan merkezde halen 2 terapist ve 1 büro personeli görev yapıyor. Merkezde bugüne kadar 620 kişiye ön değerlendirme yapılırken, 41 aktif vaka ile çalışmalar sürdürülüyor. Çocuklardan yetişkinlere kadar her yaş grubuna hizmet veren merkezde, bugüne kadar 5 bin 262 seans gerçekleştirildi. Başkan Ataç: “Her seansın arkasında umut ve bir insan hikâyesi var” Tepebaşı Belediye Başkanı Dt. Ahmet Ataç, Dil ve Konuşma Terapisi Merkezi’nin yalnızca bir terapi hizmeti değil, insan hayatına doğrudan dokunan çok değerli bir çalışma olduğunu belirterek şunları söyledi: “Bir çocuğun kendini daha rahat ifade edebilmesi ya da bir yetişkinin yeniden daha güçlü iletişim kurabilmesi bizim için çok kıymetli. Belediyecilik bizim anlayışımızda insanın yaşamına dokunmak, ailelerin yükünü hafifletmek, çocuklarımızın gelişimine katkı sunmak anlamına da geliyor. Dil ve Konuşma Terapisi Merkezimizde yapılan her seansın arkasında umut ve bir insan hikâyesi var. Biz Tepebaşı’nda her yaştan vatandaşımızın yanında olmaya, onların yaşam kalitesini artıracak hizmetler üretmeye devam edeceğiz.” Merkezde; konuşma sesi bozuklukları, akıcılık bozuklukları, ses bozuklukları, özgül öğrenme güçlüğü, beslenme ve yutma bozuklukları, dudak damak yarığı ve rezonans bozuklukları, yetişkin dil bozuklukları ile motor konuşma bozuklukları alanlarında destek sunuluyor. Uzman dil ve konuşma terapistleri tarafından gerçekleştirilen ön değerlendirme sonrası uygun danışanlarla terapi süreci başlatılıyor. Bireysel ve grup seanslarının gerçekleştirildiği merkezde, danışanın ihtiyacına göre yapılandırılmış kural temelli eğitimler uygulanırken; oyun ve etkileşim temelli, somut materyal ve oyuncak destekli çalışmalar da yürütülüyor.

Başkan Ataç: ''Çocuklarımızı Sanatla Buluşturuyoruz'' Haber

Başkan Ataç: ''Çocuklarımızı Sanatla Buluşturuyoruz''

Tepebaşı Belediyesi Çocuk Senfoni Orkestrası Eğitim ve Çalışma Merkezi, çocuklara müziği sevdiren bir eğitim yuvası oldu. Merkezde düzenlenen enstrüman tanıtım etkinliklerine katılan çocuklar, müzik aletlerini tanıma ve yakından görme imkanı buluyor. Tepebaşı Belediyesi Çocuk Senfoni Orkestrası Eğitim ve Çalışma Merkezi, ana sınıfı ve ilkokul öğrencilerini 2017 yılından bu yana misafir ederek çocukların müzik aletlerini tanımalarına fırsat sağlıyor. Tepebaşı Belediye Başkanı Dt. Ahmet Ataç’ın “Çocuklarımızı kötü alışkanlıklardan uzaklaştırmak ve sanata yönlendirmek adına hayata geçirdiğimiz bir proje” sözleriyle orkestranın önemine vurgu yaptığı proje, kısa sürede Tepebaşı ailesinin büyük bir parçası oldu. Merak ettiklerini sordular Ferdi Zeyrek Yaşam Merkezi’nde hizmet veren Tepebaşı Belediyesi Çocuk Senfoni Orkestrası Eğitim ve Çalışma Merkezi, yıllar içinde çok sayıda çocuğa müziği sevdiren bir eğitim yuvası haline geldi. 2017 yılında başlatılan enstrüman tanıtım etkinlikleri kapsamında çalışma merkezini ziyaret eden çocuklar, müzik aletlerini tanıma fırsatı yakalıyor. Son olarak Cemalettin Gökay Anaokulunda eğitim gören 18 öğrenci, merkezi ziyaret etti. Ziyarette merkezi gezen öğrenciler, Tepebaşı Belediyesi İki Elin Sesi Var Çocuk Senfoni Orkestrası yetkililerinden enstrümanlar hakkında bilgiler aldı. Müzik aletlerini tanıyan çocuklar, merak ettiği sorulara da cevap alma fırsatı yakaladı. Çalgıları tanırken eğlenceli anlar geçiren çocuklar, bir enstrüman çalmayı öğreneceklerine dair de söz verdi. Çocuklarımızı Sanatla Buluşturuyoruz Tepebaşı Belediye Başkanı Dt. Ahmet Ataç, Çocuk Senfoni Orkestrası Eğitim ve Çalışma Merkezi’nin sıradan bir kurs ya da etkinlik alanı olmadığını belirterek “Biz bu projeyi, çocuklarımızı sanatla, kültürle, disiplinle, dayanışmayla büyütmek için hayata geçirdik. Çünkü çok iyi biliyoruz ki bir ülke çocuklarını sanattan uzaklaştırıyorsa, aslında kendi geleceğini de karartıyor demektir. Tepebaşı’nda biz buna izin vermiyoruz, vermeyeceğiz” dedi. Tepebaşı’nda Çocukların Yüzünü Sanatla Güldürmeye Devam Edeceğiz” Merkezde çocukların yalnızca enstrümanları tanımadığını, aynı zamanda estetik duyguyu, birlikte üretmeyi ve özgüveni öğrendiğini belirten Başkan Ataç, açıklamasını şu sözlerle sürdürdü: “Biz çocuklarımızın gözlerindeki merakı görüyoruz. O merak büyüsün, o heyecan çoğalsın istiyoruz. Her çocuğun sanata erişme hakkı vardır. Bu hak ayrıcalık değildir. Tepebaşı’nda çocukların yüzünü sanatla güldürmeye, onları aydınlık bir geleceğe hazırlamaya devam edeceğiz.” Başkan Ataç, çocukların kötü alışkanlıklardan, şiddetten ve yozlaşmadan korumanın en güçlü yollarından birinin sanat olduğunu vurgulayarak sözlerine son verdi. Ferdi Zeyrek Yaşam Merkezi’nde yer alan Tepebaşı Belediyesi Çocuk Senfoni Orkestrası Eğitim ve Çalışma Merkezi ve verilen eğitimler hakkında bilgi almak isteyenler, 0 (222) 321 12 79 numaralı telefondan yetkililere ulaşabiliyor.

Tepebaşı’nda Sosyal Belediyecilik ve Sağlık Bir Arada Haber

Tepebaşı’nda Sosyal Belediyecilik ve Sağlık Bir Arada

Eskişehir Tepebaşı Belediyesi, 2026 yılının ilk çeyreğinde hayata geçirdiği sağlık ve sosyal destek projeleriyle Türkiye’ye örnek olmaya devam ediyor. Başkan Dt. Ahmet Ataç’ın “insan odaklı” vizyonuyla şekillenen hizmetler, çocuklardan yaşlılara, özel bireylerden kadınlara kadar toplumun her kesimine ulaşıyor. ​Sosyal Belediyecilikte Sağlık Devrimi ​Tepebaşı Belediyesi, klasik belediyecilik anlayışının ötesine geçerek sağlık hizmetlerini vatandaşın ayağına götürüyor. Yılın ilk üç ayında gerçekleştirilen yoğun çalışmalar; evde bakım, ağız ve diş sağlığı, psikolojik danışmanlık ve Alzheimer hasta bakımı gibi geniş bir yelpazeye yayılıyor. ​Alzheimer Hastaları ve Aileleri İçin Güvenli Liman ​Melih Savaş Yaşam Köyü, Alzheimer hastaları için huzurlu ve profesyonel bir bakım merkezi olmaya devam ediyor. ​7/24 Takip: 340 yatılı hastaya doktor ve hemşire kontrolünde kesintisiz hizmet. ​Terapi Desteği: Hastalara yönelik 182 seans dil ve konuşma terapisi uygulandı. ​Çocuklara Sağlıklı Gülüşler: Ücretsiz Diş Taraması ​Tepebaşı’nın geleceği olan çocuklar için Ferdi Zeyrek Yaşam Merkezi seferber oldu. ​679 Çocuk ağız ve diş sağlığı taramasından geçirildi. ​297 Çocuk tedavi edilerek sağlıklı gülüşlerine kavuştu. ​Ayrıca çocuklara yönelik 156 psikolojik destek görüşmesi gerçekleştirildi. ​Evde Sağlık ve TEBEV: Yalnız Değilsiniz ​Yaşlı ve bakıma muhtaç vatandaşlar için geliştirilen Evde Bakım ve Sağlık Hizmetleri ile TEBEV ekipleri sahada fark yaratıyor: ​Evde Bakım: 143 kişiye doğrudan sağlık hizmeti ulaştırıldı. ​Lojistik Destek: 146 kez hastaneye ulaşım, 188 kez ev temizliği hizmeti sağlandı. ​Ziyaret ve Gıda: TEBEV ekipleri 1054 ziyaret gerçekleştirerek 93 vatandaşa gıda desteği sundu. ​Kadınlara ve Özel Bireylere Tam Destek ​Tepebaşı Belediyesi, toplumsal dayanışmayı güçlendirmek adına kadınların ve özel bireylerin her zaman yanında: ​Kadın Danışma Merkezi: Hukuki destek, beslenme danışmanlığı ve eğitimlerle yüzlerce kadına ulaşıldı. ​Özel Bireyler: 204 özel birey; Gökkuşağı Kafeler ve montaj atölyelerinde üretim sürecine dahil edilerek sosyal hayata kazandırıldı. ​Başkan Ahmet Ataç: "Sağlık Bir Haktır" ​Hizmetlerin odağında insan olduğunu vurgulayan Tepebaşı Belediye Başkanı Dt. Ahmet Ataç, belediyeciliğin sadece altyapı çalışmalarından ibaret olmadığını belirtti: ​"Belediyecilik sadece asfalt dökmek değildir. Bizim için asıl önemli olan her bir vatandaşımızın yaşam kalitesini yükseltmektir. Çocuklarımızın diş sağlığından deneyimli vatandaşlarımızın evde bakımına kadar her noktadayız. Tepebaşı'nda sağlık bir haktır ve biz bu hakkı herkesin ayağına götürüyoruz."

Başkan Ataç: "Kadınların Hayatına Dokunmaya Devam Edeceğiz" Haber

Başkan Ataç: "Kadınların Hayatına Dokunmaya Devam Edeceğiz"

Tepebaşı Belediyesi bünyesinde bulunan ve ilki 2001 yılında açılan belde evleri dayanışmanın, paylaşmanın ve sosyalleşmenin merkezi olmayı sürdürürken kadınların hayatına dokunmaya da devam ediyor. Belde evi kursiyerlerinden Sevgi Bayer, “Tepebaşı Belediye Başkanımız Ahmet Ataç’a teşekkür ediyorum. Bizleri evlerden çıkardı. Kendisi kadın dostu bir başkan. Hepimiz Başkanımızın arkasındayız” dedi. Tepebaşı bölgesinde yaşayan vatandaşların daha iyi hizmet alabilmesi, taleplerin yerine getirilebilmesi adına belirli noktalarda oluşturulan ve ilki 2001 yılında Fevzi Çakmak Mahallesi’nde açılan belde evlerindeki kurslar, gerçekleştirilen sosyal yardımlar ve kültürel faaliyetler ile büyük beğeni topluyor. Belde evlerinde; genç, yaşlı, kadın, erkek, çocuk binlerce vatandaş; eğitim, hobi, spor, müzik gibi kurslarından ücretsiz olarak yararlanabiliyor. Belde evlerinde bugüne kadar yetişkinler ve çocuklar için çok sayıda branşta kurs düzenlenirken bu kurslara on binlerce Eskişehirli katılım gösteriyor. Her yaştan insanı bir araya getiren, paylaşma ve yardımlaşma mutluluğunun yaşandığı belde evleri özellikle kadınların hayatına dokunarak hem sosyalleşmelerine hem de ev ekonomilerine katkı sunmalarına yardımcı oluyor. “Belde evleri hayatımda önemli bir yere sahip” Ferdi Zeyrek Yaşam Merkezi bünyesinde bulunan Yeşiltepe Belde Evi’ndeki kurslardan faydalanan 60 yaşındaki Sevgi Bayer de belde evlerinin hayatında önemli bir yere sahip olduğunu ifade ediyor. Evde yalnız yaşadığını ve belde evleri sayesinde sosyalleştiğini dile getiren Bayer, burada edindiği arkadaşlıkların ve sosyal ortamın kendisine büyük mutluluk verdiğini belirtiyor. “Evde televizyon izlemek yerine burada enerji depoluyorum” Örgü kurslarına katılan Bayer, “Belde evinde örgü kursuna katılıyorum. Daha önce bu tür kurslara katılmadım. Tepebaşı Belediye Başkanımız Ahmet Ataç belde evlerini açtığından beri kurslara geliyorum. Buraya gelmeden önce evde duruyordum ya da bahçeye gidiyordum. Buradaki kurslar sayesinde evden çıkıyorum. Buraya gelip sosyalleşiyorum, arkadaş ediniyorum, çok memnunum. Bu kursa gelerek hem evime ek gelir sağladım hem yakın çevreme ördüklerimden hediye ettim. Evde boş durmayı sevmiyorum. Buraya geldiğim zaman sürekli fikir alıyorum. Sabahtan evimizin işini yapıyoruz. Öğleden sonra da burada dolu dolu vakit geçiriyorum. Evde televizyon izlemek yerine burada enerji depoluyorum” diye konuştu. “Ahmet Ataç Başkanımız bizleri evden çıkardı” Belde Evleri aracılığıyla ilk kez şehir dışına çıkma imkânı da bulduğunu aktaran Bayer, “Tepebaşı Belediye Başkanımız Ahmet Ataç’ın sağladığı imkanlarla Beypazarı’na, Anıtkabir’e ve Çanakkale’ye gittim. Duygu dolu anlar yaşadım oralarda. Çok güzeldi, çok memnunum. Tepebaşı Belediye Başkanımız Ahmet Ataç’a teşekkür ediyorum. Bizleri evlerden çıkardı. Kendisi kadın dostu bir başkan. Hepimiz Başkanımızın yanındayız, arkasındayız” ifadelerini kullandı. “Kadınların hayatına dokunmaya devam edeceğiz” Belde evleriyle ilgili değerlendirmelerde bulunan Başkan Ataç da, “Belde evlerimiz, yalnızca kurs verilen mekânlar değil; dayanışmanın, paylaşmanın ve bir arada olmanın en güzel örneklerinin yaşandığı yaşam alanlarıdır. Özellikle kadınların sosyal hayata katılması, kendilerini güçlü hissetmeleri ve üretime dâhil olmaları bizim için çok kıymetli. Burada kurulan dostluklar, paylaşılan mutluluklar ve kazanılan özgüven, doğru bir yolda ilerlediğimizi gösteriyor. Belde evlerimiz aracılığıyla kadınların hayatına dokunmaya, onları desteklemeye ve yanlarında olmaya devam edeceğiz” dedi.

Şimdi Daha Güçlü Bir Dayanışma Zamanıdır Haber

Şimdi Daha Güçlü Bir Dayanışma Zamanıdır

CHP İl Kadın Kolları Başkanı Sibel Yeşildal, Manisa Büyükşehir Belediye Başkanı Ferdi Zeyrek'in hayatını kaybetmesi, Ekrem İmamoğlu'nu hakkında yürütülen soruşturmalar ve tutukluğu ile ilgili bir açıklama yaptı. Tüm Manisa Halkına Sabır ve Başsağlığı Diliyorum CHP İl Kadın Kolları Başkanı Sibel Yeşildal Manisa Büyükşehir Belediye Başkanı Ferdi Zeyrek'in evinde geçirdiği kaza sonucu kaldırıldığı yoğun bakımda tedavi altındayken hayatını kaybetmesi ile ilgili bir açıklama yaptı. İl Kadın Kolları Başkanı Sibel Yeşildal açıklamasında; ''Manisa Büyükşehir Belediye Başkanımız Ferdi Zeyrek’i kaybetmenin derin üzüntüsünü yaşıyoruz. Kendisine Allah’tan rahmet, ailesine, yakınlarına, sevenlerine ve tüm Manisa halkına sabır ve başsağlığı diliyorum. Ruhu şad, mekânı cennet olsun.'' dedi. "İmamoğlu Her Yerde!" Diyerek; Evlerde, Meydanlarda, Sosyal Medyada Sesi Olmaya Devam Edeceğiz CHP Eskişehir İl Başkanlığı tarafından, İl Binasında düzenlenen Kurban Bayramı bayramlaşma törenine Ekrem İmamoğlu’nun isminin yer aldığı tişörtlerle katılan İl Kadın Kolları Başkanı Sibel yeşildal ve Yönetim Kurulu üyeleri Ekrem İmamoğlu'nun evlerde, meydanlarda, sosyal medyada sesi olmaya devam edeceklerini söyledi. Sibel Yeşildal yaptığı açıklamada şu ifadelere yer verdi; ''Cumhuriyet Halk Partisi Eskişehir İl Başkanlığı tarafından düzenlenen geleneksel bayramlaşma programına, CHP Eskişehir İl Kadın Kolları olarak katılım sağladık. Üzerimizde, halkın büyük desteğiyle Cumhurbaşkanı adayı olan Sayın Ekrem İmamoğlu’nun isminin yer aldığı tişörtlerimizle parti binamızda yer aldık. Bugün, İstanbul’da halkın oylarıyla seçilmiş belediye başkanlarımıza ve siyasetçilerimize yöneltilen baskılara karşı sesimizi yükseltme sorumluluğumuz her zamankinden daha büyüktür. İstanbul halkının sandıkta verdiği kararın yok sayılmasına, seçilmiş yöneticilerin iradesinin gasp edilmesine asla sessiz kalmayacağız. Demokratik yollarla göreve gelen belediye başkanlarımız ve siyasetçiler, herhangi bir yargı kararı olmaksızın hukuksuz bir biçimde baskı altına alınmakta, görevlerini yapmaları engellenmektedir. Bu tablo, sadece hukuk düzenine değil, halkın vicdanına da ağır bir darbe vurmaktadır. Türkiye Cumhuriyeti, hiçbir zümrenin ya da çıkar grubunun oyuncağı değildir. Millet iradesinin üzerinde hiçbir güç tanımıyoruz. Tüm bu baskı politikalarına rağmen susmayacağız. Aklımızla, vicdanımızla, halkımızdan aldığımız güçle bu mücadeleyi büyüteceğiz. Bugün birçok yol arkadaşımız haksız uygulamalarla bizden uzak tutulsa da, inancımızı ve umudumuzu yitirmedik. Her geçen gün daha fazla kenetleniyor, dayanışmayla güçleniyoruz. Sayın Ekrem İmamoğlu’na yönelik sürdürülen bu baskılar, yalnızca bir kişiye değil, halkın ortak iradesine yöneliktir. Ancak bilinmelidir ki Ekrem İmamoğlu milletin kalbindedir; evindedir, iş yerindedir, okulundadır, pazarındadır. Bizler, gözümüzün gördüğü her yerde, sesimizin ulaştığı her alanda bu hukuksuzluğu anlatacağız. "İmamoğlu Her Yerde!" diyerek; evlerde, meydanlarda, sosyal medyada onun sesi olmaya devam edeceğiz. Çünkü biz inanıyoruz: Biz kazanacağız, halk kazanacak, Ekrem Başkan kazanacak! Bu çağrı, yalnızca bir partiye değil, demokrasiye, adalete ve halk iradesine inanan herkese yöneliktir. Şimdi daha güçlü bir dayanışma zamanıdır.''

8 Ton Mesir Macunu Halka Saçıldı Haber

8 Ton Mesir Macunu Halka Saçıldı

Türkiye’nin 485 yıllık kültür mirası geleneği Uluslararası Manisa Mesir Macunu Festivali, saçım töreniyle sona erdi. Hafsa Sultan’ın Merkez Efendi’ye berat vermesiyle başlayan saçım töreninde Sultan Camii’nin kubbe ve minarelerinden 8 ton mesir macunu, halka saçıldı. Yurdun dört bir yanından Manisa’ya gelen on binlerce yurttaş, şifalı macunları kapmak için birbiriyle yarıştı. UNESCO Somut Olmayan Kültürel Miras Listesi’nde yer alan 485. Uluslararası Manisa Mesir Macunu Festivali, “Dolu Dolu Festival” sloganıyla bir hafta süren etkinliklerin ardından sona erdi. 22-27 Nisan tarihleri arasında gerçekleştirilen Festival’e, Türkiye’nin dört bir yanından ve 12 farklı ülkeden konuklar katıldı. Festivalin son gününde, geleneksel kortej yürüyüşü ve saçım töreni gerçekleştirildi. Manisa Valiliği önünden başlayan kortej yürüyüşü Sultan Camii’ne kadar devam etti. Manisa’da yetişen Osmanlı padişahlarının temsili geçişleri, temsili Hafsa Sultan ve Merkez Efendi’nin, halk dansları ekiplerinin, sivil toplum kuruluşlarının geçiş yaptığı kortej renkli görüntülere sahne oldu. Korteji izleyen vatandaşlar da bu coşkuya katıldı. Manisa Büyükşehir Belediye Başkanı Ferdi Zeyrek ve Nurcan Zeyrek’in de katıldığı kortej yürüyüşüne, TBMM Eski Başkanı Bülent Arınç, Manisa Valisi Vahdettin Özkan, Manisa milletvekilleri Ahmet Vehbi Bakırlıoğlu, Bekir Başevirgen, Selma Aliye Kavaf, Ahmet Mücahit Arınç, Tamer Akkal, Şenol Sunat, Muğla Milletvekili Selçuk Özdağ, Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Muhittin Böcek, Uşak Belediye Başkanı Özkan Yalım, Şehzadeler Belediye Başkanı Gülşah Durbay, Yunusemre Belediye Başkanı Semih Balaban, Manisa’dan ve çevre illerden ilçe belediye başkanları, Manisa İl Jandarma Komutanı Tuğgeneral İlhan Şen, Manisa Emniyet Müdürü Fahri Aktaş, Manisa Kültür ve Turizm Müdürü İbrahim Sudak, CHP Manisa İl Başkanı İlksen Özalper ve CHP'nin Ege Bölgesi’ndeki il başkanları, siyasi partilerin il ve ilçe başkanları, Manisa’yı Mesiri Tanıtma ve Turizm Derneği Başkanı Ufuk Tanık, sivil toplum örgütlerinin ve konuk ülkelerin temsilcileri katıldı. 485 Yıllık Gelenek Saçım Töreniyle Sonlandı Kortej yürüyüşünün ardından şifalı mesir macunlarının saçımı öncesinde Hafsa Sultan’ın Merkez Efendi’ye berat vermesinin canlandırması yapıldı. Canlandırmanın ardından, mesir macunu saçım töreni gerçekleştirildi. 8 ton şifalı mesir macunu, Sultan Camii kubbe ve minarelerinden halka saçıldı. Vatandaşlar saçılan şifalı macunları kapmak için birbirleriyle yarıştı. Mesir kapmak için yüksek yerlere tırmanan ve şemsiyesini ters çeviren vatandaşların renkli görüntüleri objektiflere yansıdı.

Başkan Zeyrek: ''Mesir, Manisa’nın Kalbidir'' Haber

Başkan Zeyrek: ''Mesir, Manisa’nın Kalbidir''

UNESCO’nun Dünya Somut Olmayan Kültürel Miras Listesi’nde yer alan 485. Uluslararası Manisa Mesir Macunu Festivali’nde saçılacak 8 ton mesir macunu, geleneksel yöntemlerle ve kadınların emeğiyle hazırlanıyor. 21 Mart’ta düzenlenen karma töreniyle başlayan festival coşkusu, 27 Nisan Pazar günü yapılacak saçım töreni ile zirveye ulaşacak. Bu yıl 485’inci kez gerçekleştirilecek Festival’de saçımı yapılacak 8 ton mesir macununun üretim süreci de Manisa’yı Mesir’i Tanıtma ve Turizm Derneği imalathanesinde devam ediyor. Üretiminden paketlenmesine kadar tüm aşamalarında kadın emeğinin öne çıktığı imalathanede, geleneksel yöntemlerle hazırlıklar titizlikle sürdürülüyor. Başkan Zeyrek: “Mesir, Manisa’nın kalbidir” Manisa Büyükşehir Belediye Başkanı Ferdi Zeyrek de festivalin şehir için taşıdığı öneme dikkat çekerek “485 yıldır süregelen bu köklü geleneği yaşatmak, sadece Manisa’nın değil, Türkiye’nin kültürel zenginliğini dünyaya tanıtmaktır. Mesir, sadece bir şifa geleneği değil; aynı zamanda dayanışmanın, birlikteliğin ve kadim değerlerimizin simgesidir. Bu festivalin her aşamasında kadın emeğinin ön planda olması ise ayrı bir gurur kaynağı. Mesir Festivali, Manisa’nın kalbidir. Bu yıl da aynı heyecan ve coşkuyla tüm halkımızı bu büyük buluşmaya davet ediyorum. Hep birlikte bu mirası gelecek nesillere aktarmaya devam edeceğiz” dedi. Zeyrek, “Festival haftası boyunca tarih söyleşilerinden sanat sergilerine, çocuk atölyelerinden halk konserlerine kadar birbirinden değerli onlarca etkinlikle Manisa’nın her köşesi bir bayram havasına bürünecek. Spor, sanat ve kültür dolu bu dolu dolu programla Mesir Festivali, her yaştan ziyaretçiyi Manisa’da buluşturacak. Manisa’nın tarihine, kültürüne ve insanına yakışır uluslararası bu büyük organizasyonda herkesi aramızda görmek istiyoruz” diye konuştu. 8 Ton Mesir Saçılacak Hazırlıkların son hızıyla devam ettiğini belirten Manisa’yı Mesir’i Tanıtma ve Turizm Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Ufuk Tanık, “Bu yıl 8 ton mesir macunu hazırlıyoruz geleneğe en yakın şekilde. Tamamlanma aşamasına geldi. Mesir, 485 yıllık bir gelenecek ve Manisa için çok önemli bir tanıtım aracı, Manisa’nın bayramı. Bu hafta içerisinde herkese hitap edecek çok güzel etkinlikler hazırlanıyor. Belediyemizin bununla ilgili çok güzel çalışmaları var Festivallerin şehre katkısı çok büyük. Sosyal anlamda, kültürel anlamda, ekonomik anlamda şehrin canlanmasına sebep oluyor. 500’e yakın yabancı misafirlerimiz gelecek. Halk konserleri olacak. 23 Nisan’da bu haftanın içerisine giriyor” dedi. “Herkesi Manisa’mıza bekliyoruz” Mesir’in artık UNESCO’nun Dünya Somut Olmayan Kültürel Miras Listesi’ne girdiğini de kaydeden Dernek Başkanı Tanık, “Coğrafi işareti alındı. Kasım ayında da 28’inci ürün olarak AB coğrafi işaretini alarak bu geleneği ve bu inanışı destekliyoruz. Katkı veren herkese şahsım ve derneğim adına çok teşekkür ediyorum. Birlikte ne kadar katkı sağlarsak bunu yeni nesillere çok iyi bir şekilde ulaştırabileceğimizi düşünüyorum” diye konuştu. “Dünyada örneği yok” Binlerce kişinin kendiliğinden toplanarak şifalı olduğuna inanılan mesir macunlarını kapmak için birbirleriyle mücadele ettiğini kaydeden Tanık, “Dünyada örneği yok. 500 yıla yakın bir gelenek. Bunu da bugünlere getiren içinde barındırdığı şifa, barış, kardeşlik ve sevgi. Sultan Camii’nden sadece mesir macunu saçmıyoruz, bütün bu duygularla birlikte vatandaşlarımızla buluşturuyoruz. Büyükşehir Belediye Başkanımız Ferdi Bey’e, ilçe belediyelerimize, Valiliğimize, bütün kurumlarımıza teşekkür ediyorum” diye konuştu.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.