SON DAKİKA
Hava Durumu

#Eskişehir Sanayi Odası

Porsuk Haber Ajansı - Eskişehir Sanayi Odası haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Eskişehir Sanayi Odası haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

Milletvekili Hatipoğlu’ndan ISO 500’e Giren Eskişehirli Devlere Tebrik Haber

Milletvekili Hatipoğlu’ndan ISO 500’e Giren Eskişehirli Devlere Tebrik

İstanbul Sanayi Odası tarafından açıklanan ve Türkiye’nin en prestijli ekonomik göstergelerinden biri olan "Türkiye’nin En Büyük 500 Sanayi Kuruluşu Araştırması" sonuçları açıklandı. AK Parti Eskişehir Milletvekili ve TBMM Sanayi Komisyonu Üyesi Nebi Hatipoğlu, Eskişehir Sanayi Odası’na (ESO) kayıtlı ve listeye girme başarısı gösteren 5 büyük firmayı yayımladığı mesajla gönülden kutladı. Eskişehir’in Gurur Tablosu Listede! Eskişehir’in üretim, istihdam ve ihracat gücünü zirveye taşıyan ve ISO 500 listesinde yer alarak şehre büyük bir gurur yaşatan kıymetli firmalar şunlar oldu: Eti Gıda San. ve Tic. A.Ş. TUSAŞ Motor Sanayii A.Ş. (TEI) Renta Elektrikli Ev Aletleri San. ve Dış Tic. Ltd. Şti. Alp Havacılık San. ve Tic. A.Ş. Europen Endüstri İnşaat San. ve Tic. A.Ş. Nebi Hatipoğlu: "Sanayicilerimizin Yılmaz Bir Savunucusu Olmaya Devam Edeceğim" Kendisi de sanayici kimliğiyle bilinen ve sektörün içinden gelen AK Parti Eskişehir Milletvekili Nebi Hatipoğlu, TBMM Sanayi Komisyonu çatısı altında Eskişehir sanayisinin sesi olmaya devam edeceğini vurguladı. Hatipoğlu, mesajında şu ifadelere yer verdi: "TBMM Sanayi Komisyonu Üyesi ve bir sanayici olarak, Eskişehir’imizin üretim gücüne güç katan tüm sanayi kuruluşlarımızın yılmaz bir savunucusu ve destekçisi olmaya devam edeceğim. Sanayicilerimizin taleplerini ve beklentilerini her platformda dile getirmeyi sürdürecek; şehrimizin üretim, yatırım ve istihdam kapasitesinin daha da büyümesi için çalışmayı sürdüreceğim. Kapımız da telefonumuz da sanayicilerimize her zaman açıktır." Yönetici ve Emekçilere Teşekkür Eskişehir’i Türkiye’nin sanayi merkezlerinden biri haline getiren vizyoner yönetim anlayışına ve işçilerin emeğine dikkat çeken Milletvekili Hatipoğlu, "Bu büyük başarıda emeği geçen tüm yöneticilerimizi ve çalışanlarımızı tebrik ediyor, firmalarımıza gelecekte de yeni ve sürdürülebilir başarılar diliyorum" diyerek mesajını sonlandırdı.

ESO Başkanı Kesikbaş: "InveSt Eskişehir Girişimcilik Ekosistemine Güç Katıyor" Haber

ESO Başkanı Kesikbaş: "InveSt Eskişehir Girişimcilik Ekosistemine Güç Katıyor"

Eskişehir Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Celalettin Kesikbaş, InveSt Eskişehir etkinliğinin kentin girişimcilik ve yatırım ekosistemine çok önemli katkılar sunduğunu söyledi. Kesikbaş, ESO koordinasyonundaki TOBB Eskişehir Genç Girişimciler Kurulu (GGK) ve ATAP iş birliğiyle düzenlenen organizasyonun, girişimciler ile yatırımcılar arasında kıymetli bir köprü oluşturduğunu vurguladı. Eskişehir, sanayi altyapısının yanı sıra inovasyon ve girişimcilik alanında da adından söz ettirmeye devam ediyor. Eskişehir Sanayi Odası (ESO) koordinasyonunda faaliyetlerini sürdüren TOBB Eskişehir Genç Girişimciler Kurulu (GGK) ve Anadolu Teknoloji Araştırma Parkı (ATAP) iş birliğiyle hayata geçirilen InveSt Eskişehir etkinliği, kentin teknoloji ve yatırım potansiyelini bir kez daha gözler önüne serdi. Organizasyona ilişkin değerlendirmelerde bulunan ESO Başkanı Celalettin Kesikbaş, sürdürülebilir büyüme için inovasyonun şart olduğunu ifade etti. "Girişimcilik ve İnovasyon Ekosistemini Güçlendirmek Zorundayız" Eskişehir’in Türkiye’nin lider üretim merkezlerinden biri olduğunu hatırlatan ESO Başkanı Celalettin Kesikbaş, bu üretim gücünün geleceğe taşınmasının yeni nesil fikirlerle mümkün olacağını belirtti. Kesikbaş, yaptığı açıklamada şu ifadelere yer verdi: "Eskişehir, üretim gücü ve sanayi altyapısıyla Türkiye’nin önemli şehirlerinden biridir. Bu gücü sürdürülebilir hale getirmek için girişimcilik ve inovasyon ekosistemini güçlendirmek zorundayız. Koordinasyonunu yürüttüğümüz TOBB Eskişehir Genç Girişimciler Kurulumuzun öncülüğünde ATAP iş birliğiyle hayata geçirilen InveSt Eskişehir, girişimciler ile yatırımcıları aynı platformda buluşturarak çok kıymetli bir köprü görevi görmüştür." Genç Fikirlere ve Girişimcilere Doğrudan Yatırımcı Fırsatı InveSt Eskişehir platformunun sunduğu fırsatlara değinen Kesikbaş, organizasyonun kentteki inovasyon potansiyelini görünür kıldığını aktardı. Eskişehir Sanayi Odası olarak gençlerin ve yeni projelerin destekçisi olmayı sürdüreceklerini vurgulayan Kesikbaş, şunları söyledi: "Bu organizasyon sayesinde girişimcilerimiz projelerini doğrudan yatırımcılara sunma fırsatı bulmuş, Eskişehir’in inovasyon potansiyeli bir kez daha görünür hale gelmiştir. ESO olarak girişimcilerimizin ve genç fikirlerin her zaman yanında olmaya devam edeceğiz."

Eskişehir ESO İle Dünyaya Açılıyor Haber

Eskişehir ESO İle Dünyaya Açılıyor

Eskişehir Sanayi Odası tarafından bu yıl 6.’sı düzenlenen Speed-Match Uluslararası İş Görüşmeleri Etkinliği, güçlü katılım, yoğun iş görüşmeleri ve yeni iş birliği fırsatlarıyla başarıyla tamamlandı. Havacılık, raylı sistemler ve otomotiv yan sanayi sektörlerinde faaliyet gösteren firmaları, kümelenmeleri ve çatı örgütlerini bir araya getiren etkinliğin, Eskişehir sanayisinin dünyaya açılma hedefi açısından büyük önem taşıdığını belirten Eskişehir Sanayi Odası Başkanı Celalettin Kesikbaş, Speed-Match’in artık uluslararası ölçekte bilinen ve takip edilen bir iş platformu haline geldiğini söyledi. Kesikbaş, etkinliğe 36 ülkeden 400’ün üzerinde katılımcı firma ve sektörel organizasyonun dahil olduğunu belirterek, “Eskişehir sanayisinin ihracat kapasitesini artırmak, firmalarımızı yeni ve alternatif pazarlara taşımak, uluslararası iş birliklerini güçlendirmek en temel hedeflerimiz arasında yer alıyor. Speed-Match, bu hedeflere doğrudan katkı sağlayan çok değerli bir organizasyon. Firmalarımız burada yalnızca tanışma imkânı bulmuyor; aynı zamanda somut iş birliklerinin, yeni ihracat bağlantılarının ve uzun vadeli ticari ilişkilerin temelini atıyor” dedi. İki gün süren programda 1.200’ün üzerinde birebir iş görüşmesi gerçekleştirildiğini, 200’ü aşkın açık iş birliği çağrısının firmalarla paylaşıldığını ifade eden Kesikbaş, Eskişehir’in üretim gücü, nitelikli sanayi altyapısı ve yüksek teknoloji kabiliyetiyle küresel rekabette çok daha güçlü bir konuma gelebileceğini vurguladı. Kesikbaş, “Biz Eskişehir’i yalnızca Türkiye’nin önemli bir sanayi merkezi olarak değil, aynı zamanda dünyada tanınan, güvenilen ve tercih edilen bir üretim markası haline getirmek istiyoruz. Bu doğrultuda ihracatı, uluslararasılaşmayı ve küresel ağlara erişimi destekleyen çalışmalarımıza kararlılıkla devam edeceğiz” diye konuştu. ESO Başkanı Kesikbaş, etkinliğe katkı sunan tüm katılımcılara, iş ortaklarına ve destek veren kurumlara teşekkür etti.

ESO Başkanı Kesikbaş: "Büyüme Var Ama Sanayideki Daralma Dikkate Alınmalı" Haber

ESO Başkanı Kesikbaş: "Büyüme Var Ama Sanayideki Daralma Dikkate Alınmalı"

Eskişehir Sanayi Odası Başkanı Celalettin Kesikbaş, Türkiye İstatistik Kurumu tarafından açıklanan 2026 yılı birinci çeyrek büyüme verilerini değerlendirdi. Türkiye İstatistik Kurumu tarafından açıklanan 2026 yılı birinci çeyrek büyüme verilerini değerlendiren Eskişehir Sanayi Odası Başkanı Celalettin Kesikbaş, Türkiye ekonomisinin yıllık bazda yüzde 2,5 büyümesinin önemli olduğunu ancak sanayi sektöründeki daralmanın dikkatle okunması gerektiğini belirtti. Kesikbaş açıklamasında şu ifadelere yer verdi: “Türkiye ekonomisinin yılın ilk çeyreğinde büyümesini sürdürmesi elbette değerlidir. Ancak büyümenin hangi sektörlerden beslendiği, en az büyüme oranı kadar önemlidir. Bilgi ve iletişim faaliyetlerinde yüzde 9,5’lik güçlü artış yaşanırken, sanayi sektörünün yüzde 0,8 daralması ve imalat sanayindeki zayıflama, üretim ekonomisi açısından ciddi bir uyarı niteliğindedir. Bugün büyümenin ağırlıklı olarak tüketim ve hizmetler üzerinden ilerlediğini görüyoruz. Hane halkı tüketim harcamalarının yüzde 4,8 artması iç talebin canlılığını gösterse de, sürdürülebilir kalkınmanın ana omurgası üretim, yatırım, ihracat ve sanayidir. Sanayinin geride kaldığı bir büyüme yapısı, orta ve uzun vadede rekabet gücümüzü, istihdam kapasitemizi ve ihracat performansımızı baskılayabilir. Sanayicilerimiz yüksek finansman maliyetleri, küresel talepteki yavaşlama, enerji ve girdi maliyetleri, kur-enflasyon dengesi ve ihracat pazarlarındaki daralma gibi çok boyutlu baskılarla mücadele ediyor. İhracattaki yüzde 12,7’lik gerileme de bu tablonun en güçlü uyarılarından biridir. Dezenflasyon süreci elbette kararlılıkla sürdürülmelidir; ancak bu süreç reel sektörün üretme gücünü zayıflatmadan yönetilmelidir. Eskişehir gibi yüksek üretim kültürüne, ihracat kabiliyetine ve nitelikli sanayi altyapısına sahip şehirler için sanayinin güçlenmesi yalnızca yerel değil, ulusal bir meseledir. Kalıcı büyümenin yolu yüksek katma değerli üretimden, teknoloji yatırımlarından, yeşil ve dijital dönüşümden geçmektedir. Bugün bize düşen görev; sanayicinin yatırım iştahını yeniden güçlendirmek, finansmana erişimi kolaylaştırmak ve üretimi büyümenin merkezine yeniden yerleştirmektir. Çünkü güçlü sanayi, güçlü Türkiye demektir.”

Eskişehir İhracatta Rekora Koşuyor: Nisan Ayında %21,8 Artış! Haber

Eskişehir İhracatta Rekora Koşuyor: Nisan Ayında %21,8 Artış!

Eskişehir Sanayi Odası (ESO) Başkanı Celalettin Kesikbaş, şehrin son açıklanan ihracat rakamlarına ilişkin önemli değerlendirmelerde bulundu. Küresel ekonomideki belirsizliklere ve jeopolitik risklere rağmen Eskişehir sanayisinin üretim gücünü koruduğunu belirten Kesikbaş, ihracat rakamlarındaki çift haneli büyümenin büyük bir gurur kaynağı olduğunu vurguladı. Eskişehir İhracatı 1,3 Milyar Doları Aşarak Güven Tazeledi Eskişehir sanayisinin sürdürülebilir büyüme iradesini somut rakamlarla ortaya koyduğunu ifade eden ESO Başkanı Celalettin Kesikbaş, güncel ihracat verilerini şu sözlerle paylaştı: “Eskişehir’imizin ihracatta ortaya koyduğu güçlü performans bizler için büyük bir gurur kaynağıdır. İhracatımızın Nisan ayında geçen yılın aynı ayına göre yüzde 21,8 artarak 397 milyon dolara, Ocak-Nisan döneminde ise yüzde 5,9 artışla 1,37 milyar dolara yükselmesi Eskişehir sanayisinin gücünü net bir şekilde göstermektedir.” "Eskişehir Teknoloji ve İnovasyonun Merkezi Olacak" Küresel pazarlardaki hassas sürece rağmen Türk sanayicisinin üretmeye ve istihdam sağlamaya devam ettiğini belirten Kesikbaş, Eskişehir'in bu vizyonun en güçlü temsilcisi olduğunu söyledi. Coğrafi gelişmelerin stratejik sektörlerin önemini artırdığına dikkat çeken Kesikbaş, özellikle iki sektöre vurgu yaptı: Havacılık Sanayisi: Teknolojik bağımsızlığın temel taşı. Savunma Sanayisi: Milli güvenlik ve katma değerli üretimin merkezi. Eskişehir’in sahip olduğu köklü mühendislik altyapısı, bilgi birikimi ve üretim kültürü sayesinde Türkiye’nin teknoloji üssü olmaya devam edeceğini belirtti. Eskişehir Sanayisinin İhracat Performansı Eskişehir sanayisinin yılın ilk dört ayında yakaladığı ivme, şehrin üretim potansiyelini gözler önüne seriyor: Nisan Ayı İhracatı: Geçen yılın aynı ayına göre %21,8 artarak 397 milyon dolar olarak gerçekleşti. Ocak - Nisan Dönemi İhracatı: Yılın ilk 4 ayında %5,9 artışla 1,37 milyar dolar seviyesine ulaştı. Hedef: Yüksek Teknoloji ve Katma Değerli Üretim Geleceğin küresel rekabet ortamının bilgi, inovasyon ve nitelikli insan kaynağı ile şekilleneceğini ifade eden Celalettin Kesikbaş, Eskişehir sanayisinin vizyonunu şu sözlerle özetledi: "Bundan sonraki süreçte hedefimiz; yalnızca üretim hacmiyle büyüyen değil, yüksek teknolojiye dayalı, katma değeri yüksek, nitelikli üretim anlayışıyla gelişen bir Eskişehir sanayisi oluşturmaktır. Bu topraklarda akıl ve alın teriyle çalışan, üreten, emek veren herkesin ortaya koyduğu çaba, Eskişehir’in geleceğine duyulan inancın en güçlü göstergesidir. Şehrimizin sanayisine güç veren tüm çalışanlarımıza, sanayicilerimize ve emekçilerimize gönülden teşekkür ediyorum.”

Eskişehir Sanayisinin Geleceği Bakan Bayraktar ile Masaya Yatırıldı Haber

Eskişehir Sanayisinin Geleceği Bakan Bayraktar ile Masaya Yatırıldı

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Eskişehir’de düzenlenen “Maden Sektörü Temsilcileri ile Buluşma” programı kapsamında kentin sanayi liderleriyle bir araya geldi. Eskişehir Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Celalettin Kesikbaş, toplantıda Eskişehir sanayisinin büyüme stratejileri ve çözüm bekleyen sorunlarını içeren kapsamlı raporları Bakan Bayraktar’a sundu. ​Sanayicinin Önceliği: OSB Genişleme Alanı ve Lojistik ​Eskişehir Valiliği, ESO, EOSB ve ETO ev sahipliğinde gerçekleşen zirvede konuşan Celalettin Kesikbaş, Eskişehir’in üretim kapasitesini artırmak adına Organize Sanayi Bölgesi genişleme alanının hayati bir zorunluluk olduğunu vurguladı. Kesikbaş, yeni yatırımcıların şehre çekilmesi ve mevcut tesislerin büyümesi için bu alanın bir an önce sanayiye kazandırılması noktasında Bakan Bayraktar’dan destek istedi. ​Kentin lojistik altyapısına da değinen Kesikbaş, yeni çevre yolu yatırımlarının sanayi sevkiyatları ve şehir trafiği üzerindeki rahatlatıcı etkisine dikkat çekerek, bu projenin hızlandırılması gerektiğini ifade etti. ​Enerji Maliyetleri ve Finansmana Erişim Gündemde ​Küresel rekabette sanayicinin en büyük gider kalemlerinden biri olan enerji hakkında konuşan ESO Başkanı, enerji maliyetlerinde öngörülebilirlik beklentisini dile getirdi. Sanayicinin uzun vadeli planlama yapabilmesi için enerji politikalarında kararlılık vurgusu yapan Kesikbaş, üretimde sürdürülebilirliğin anahtarının makul ve öngörülebilir maliyetler olduğunu belirtti. ​Konuşmasında ekonomik daralma ve yüksek maliyetlerin etkilerine de değinen Kesikbaş, sanayicinin finansmana erişimde yaşadığı zorlukları şu sözlerle özetledi: ​"Sadece Eskişehir için değil, Türkiye sanayisinin genel rekabet gücü için finansmana kolay ve uygun şartlarda erişim, üretim kapasitemizi korumak adına belirleyicidir." ​Bakan Bayraktar’a Kapsamlı Sanayi Raporu ​Toplantı sonunda Celalettin Kesikbaş, Eskişehir Sanayi Odası tarafından titizlikle yürütülen saha çalışmaları ve üye anketleri neticesinde hazırlanan "Eskişehir Sanayisi Sorun ve Çözüm Önerileri" raporlarını Bakan Alparslan Bayraktar’a takdim etti. ​Bakan Bayraktar ise Eskişehir’in Türkiye ekonomisindeki stratejik önemine vurgu yaparak, enerji ve maden politikaları çerçevesinde sanayicilerin taleplerinin titizlikle değerlendirileceğini, iletilen raporların yol haritası oluşturma noktasında kıymetli olduğunu ifade etti.

Kadınlar Toplumsal Hayatın ve Ekonominin En Güçlü Taşıyıcılarından Biridir Haber

Kadınlar Toplumsal Hayatın ve Ekonominin En Güçlü Taşıyıcılarından Biridir

Eskişehir Sanayi Odası Başkanı Celalettin Kesikbaş, 8 Mart Dünya Kadınlar Günü dolayısıyla yayımladığı mesajda kadınların toplumsal hayatın ve ekonominin en güçlü taşıyıcılarından biri olduğunu vurguladı. Kesikbaş mesajında, kalkınmanın yalnızca fabrikalarla, makinelerle ya da yatırımlarla ölçülemeyeceğini belirterek şu ifadeleri kullandı: “Bir toplumun gerçek gücü, kadınlarının hayatın içinde ne kadar özgür, üretken ve görünür olduğuyla ölçülür. Kadınların emeği iş gücünün ötesinde sabrın, merhametin ve dayanışmanın hayat bulmuş halidir. Evde, atölyede, fabrikada, ofiste ya da laboratuvarda, kadınların dokunduğu her yerde üretimin ruhu ve toplumsal vicdan güç kazanır.” Sanayinin dönüşümünden ekonomik gelişime kadar her alanda kadınların katkısının belirleyici olduğunu vurgulayan Kesikbaş, fırsat eşitliğinin güçlenmesinin hem ekonomi hem de toplum için hayati önem taşıdığını ifade etti. “Daha güçlü bir ekonomi, daha adil bir toplum ve daha umutlu bir gelecek için kadınların üretimden yönetime kadar her alanda daha fazla yer aldığı bir dünyaya ihtiyacımız var. Eşitlik, saygı ve hoşgörü; sürdürülebilir kalkınmanın da toplumsal barışın da temelidir.” Kesikbaş mesajını şu sözlerle tamamladı: “Hayatın yükünü omuzlayan, emeğiyle geleceği şekillendiren, bilgisi ve cesaretiyle topluma yön veren tüm kadınlarımızın 8 Mart Dünya Kadınlar Günü’nü içtenlikle kutluyor; daha eşit ve daha adil bir dünya için birlikte yürümeye devam edeceğimize inanıyorum.”

Uğur Mumcu Anısına Duygu Yüklü Bir Gece Haber

Uğur Mumcu Anısına Duygu Yüklü Bir Gece

Eskişehir Büyükşehir Belediyesi Senfoni Orkestrası, orkestra şefi Rengim Gökmen yönetiminde düzenlenen “Uğur Mumcu’yu Anma Konseri” ile sanatseverlere anlamlı ve duygu yüklü bir gece yaşattı. Konserde Tayfun Bozok (Keman), Derya Bozok (Keman), Teyfik Rodos (Bas), Görkem Ezgi Yıldırım (Soprano), Zeynep Halvaşi (Mezzosoprano), Elif Akar Kosman (Piyano-Klavsen), Erdem Şimşek (Bağlama) ile Özlem Erdoğan yönetimindeki Eskişehir Polifonik Korosu yer aldı. Konserin ilk bölümünde, çağdaş müziğin önemli bestecilerinden Alfred Schnittke’nin Konçerto Grosso No.1 adlı eseri seslendirildi. Altı bölümden oluşan, modern tınıları ve ses bulutu etkisi yaratan yapısıyla dikkat çeken eser, orkestra ve solistler tarafından başarıyla seslendirildi. Eserin solistleri Tayfun Bozok ve Derya Bozok, etkileyici performanslarıyla dinleyicilerden büyük alkış aldı. Yoğun alkışlar üzerine sahneye yeniden çıkan sanatçılar bis yaptı. Konserin ikinci bölümünde Tolga Taviş - Ege Yılmaz düzenlemesiyle sahnelenen “Nazım’dan Dünya’ya Sesleniş” Sahne Kantatı seslendirildi. Nazım Hikmet’in evrensel dizelerinden ilham alan eser solistler, koro ve orkestra birlikteliğiyle güçlü bir anlatım sundu. Orkestra şefi Rengim Gökmen’in eserlerle ilgili yaptığı bilgilendirici konuşmalar, sanatseverler tarafından ilgiyle takip edildi. Konser sonunda Rengim Gökmen, Eskişehir’de üçüncü kez Uğur Mumcu Anma Konseriyle Eskişehirli sanatseverlerle bir arada olmaktan büyük mutluluk duyduğunu ifade etti. Geceye Eskişehir Büyükşehir Belediye Başkanı Ayşe Ünlüce, Zülfü Livaneli, Odunpazarı Belediye Başkanı Kazım Kurt ve Eskişehir Sanayi Odası Başkanı Celalettin Kesikbaş da katıldı. Konser sonunda konuşma yapan ve duygu dolu anlar yaşayan Zülfü Livaneli, “Rengim Gökmen bunu iradesiyle, isteğiyle, sevgisiyle ve tevazusuyla gerçekleştirdi. Kendisine çok teşekkür borçluyum. Orkestraya, Türkiye’nin en önemli seslerinden değerli solistlere, Eskişehir Polifonik Korosu’na ve Eskişehir Büyükşehir Belediye Başkanı Ayşe Ünlüce’ye teşekkür ediyorum. Bir Anadolu şehrinde bir belediyenin böylesine mükemmel bir orkestrası olmasının önemi çok büyük.” ifadelerini kullandı. Eskişehir Büyükşehir Belediye Başkanı Ayşe Ünlüce de Uğur Mumcu’yu Anma Konserinde, bulunmaktan duyduğu mutluluğu dile getirerek, böylesine anlamlı bir gecenin gerçekleşmesinde emeği geçen herkese ve salonu dolduran tüm sanatseverlere teşekkür etti. Başkan Ünlüce, “Sanatın ve vicdanın aynı sahnede buluştuğu çok özel bir akşamdı. Senfoni Orkestramızın gerçekleştirdiği Uğur Mumcu Anma Konserinde, değerli sanatçımız Zülfü Livaneli’nin konuk olduğu bu anlamlı gecede; müzikle adaletin, özgürlükle umudun sesi yankılandı. Bu güçlü buluşmada orkestramıza ustalığıyla yön veren Rengim Gökmen’e, sahnemizi zenginleştiren kıymetli konuk solistlere ve salonu doldurarak bu anmayı birlikte büyüten sanatsever Eskişehirlilere teşekkür ediyorum. Uğur Mumcu, kalemiyle karanlığa ışık tutan, gerçeğin peşinden yürümekten asla vazgeçmeyen bir aydındı. Onu saygı, özlem ve minnetle anarken; düşüncelerini, cesaretini ve demokrasi mücadelesini müziğin evrensel diliyle geleceğe taşımaya devam edeceğiz. Uğur Mumcu’nun aydınlık mirası, bu topraklarda daima yaşamaya devam edecek.” ifadelerini kullandı. Plaket takdimiyle sona eren gece, izleyicilerin uzun süren alkışlarıyla tamamlandı. Eskişehir Büyükşehir Belediyesi Caz ve Oda Müziği Günleri kapsamında, 27 Ocak 2026 Salı günü saat 20.00’de Büyükşehir Belediyesi Sanat ve Kültür Merkezi’nde İmer Demirer Quartet konseri sanatseverlerle buluşacak.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.