SON DAKİKA
Hava Durumu

#Denetim

Porsuk Haber Ajansı - Denetim haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Denetim haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

Saadet Partili Ünal’dan Kamu Alımlarında "Şeffaflık" Çağrısı Haber

Saadet Partili Ünal’dan Kamu Alımlarında "Şeffaflık" Çağrısı

Saadet Partisi Eskişehir Sosyal İşler İl Sorumlusu Şevket Ünal, Türkiye’deki kamu alımları sistemini eleştirerek, şeffaflık ve hesap verebilirlik ilkelerinin yeniden tesis edilmesi gerektiğini vurguladı. ​Kamu alımlarında rekabetin azalması ve denetim mekanizmalarının zayıflamasının kamu kaynaklarını riske attığını belirten Şevket Ünal, yaptığı yazılı açıklamada çarpıcı ifadeler kullandı. Kamu malını “milletin emaneti” olarak tanımlayan Ünal, devlet bütçesinin korunması adına acil reform çağrısında bulundu. ​"Kamu Kaynakları 86 Milyonun Ortak Hakkıdır" ​Kamu alımlarında son yıllarda artan "pazarlık usulü" uygulamalarına ve istisnalara dikkat çeken Ünal, şunları kaydetti: ​"Bugün kamu alımlarında rekabetin azalması ve istisnai yöntemlerin olağan uygulamalar haline gelmesi, kamu kaynaklarının etkin kullanılmasını zorlaştırmaktadır. Kamu kaynakları belirli çevrelerin değil, 86 milyon vatandaşımızın ortak hakkıdır. Devletin harcadığı her kuruşun hesabını millete vermek ahlaki bir sorumluluktur." ​"Açık İhale Usulü Esas Olmalı" ​Güçlü bir kamu yönetiminin ancak şeffaflık, hesap verebilirlik ve liyakat ilkeleriyle mümkün olabileceğini ifade eden Saadet Partili Ünal, çözüm önerilerini şu şekilde sıraladı: "Kamu alımlarında açık ihale usulü esas alınmalı, istisnalar gerçekten istisna olarak kalmalıdır. Tüm süreçler şeffaf bir şekilde denetlenmeli; yolsuzluk riskleri minimize edilmelidir. İsraf eden değil, tasarrufu esas alan ve adaleti gözeten bir yönetim anlayışına geçilmelidir." ​"Emanete Sahip Çıkan Bir Anlayış Şart" ​Açıklamasının sonunda Türkiye’nin içinde bulunduğu ekonomik tabloya da değinen Şevket Ünal, "Milletimizin alın teriyle oluşan kaynakların korunması, yalnızca ekonomik bir zorunluluk değil, aynı zamanda ahlaki bir sorumluluktur. Kamu malına emanet gözüyle bakan bir yönetim anlayışıyla, daha adil, daha şeffaf ve daha güçlü bir Türkiye mümkündür," dedi.

İYİ Parti Odunpazarı’ndan Tarihi Bölge İçin Trafik Çözüm Önerileri Haber

İYİ Parti Odunpazarı’ndan Tarihi Bölge İçin Trafik Çözüm Önerileri

​İYİ Parti Odunpazarı İlçe Başkanı Gürol Yer, düzenlediği haftalık olağan basın toplantısında, Eskişehir'in turizm merkezi olan Tarihi Odunpazarı bölgesindeki trafik sorununa dikkat çekti. Bölgedeki trafik kilitlenmelerinin hem esnafı hem de vatandaşları mağdur ettiğini belirten Yer, çözüm için önerilerini sıraladı. ​"Turizmde Değer Kazanan Bölgede Trafik Çilesi Bitmiyor" ​Tarihi bölgenin turizm açısından taşıdığı öneme vurgu yapan İlçe Başkanı Gürol Yer, özellikle uzun bayram tatillerinde yaşanan trafik yoğunluğunun içinden çıkılmaz bir hal aldığını ifade etti. Vatandaşlardan gelen şikayetlere değinen Yer, "İnsanlar 'Nereden geldik, bilseydik gelmezdik' diyerek isyan ediyor. Bölgedeki trafik akışı adeta durma noktasına gelmiş durumda" dedi. ​İYİ Parti’den 3 Maddelik Trafik Çözüm Paketi ​Tarihi bölgedeki trafik sorununu "masa başında değil, yerinde tespitlerle" çözmek istediklerini belirten Gürol Yer, Büyükşehir Belediyesi ve UKOME’ye çağrıda bulunarak; "Malhatun Sokak’ın girişine kadar yukarı yönlü tek gidiş olarak düzenlenmesi ve sağ tarafa park imkanı sağlanması. Atatürk Lisesi önündeki meydan düzenlemesinde, Malhatun Sokak’tan inen araçların Atatürk Bulvarı trafiğini kesmesi sonucu oluşan kilitlenmenin, "imalat hatası" olarak değerlendirilip acilen giderilmesi ve Akoğlan Sokak’ın iniş yönlü trafik akışı sağlayacak şekilde tek yöne çevrilmesi ve tek sıra park uygulamasına geçilmesini önerdi. ​"Zabıta Trafik Birimi Aktif Edilmeli" ​Belediyelerin denetim eksikliğine de dikkat çeken Gürol Yer, Zabıta Daire Başkanlığı bünyesindeki "Zabıta Trafik" biriminin sadece bariyer açıp kapatmakla sınırlı kalmaması gerektiğini savundu. Yer, "Zabıta ekipleri tarihi bölge ve tramvay güzergahlarında aktif bir denetim görevine getirilmeli. Bademlik otoparkı için de yeterli görsel yönlendirme yapılmalı" dedi. ​"Takipçisi Olacağız" ​Siyasi gündemin yapay tartışmalarından ziyade vatandaşın gerçek sorunlarına odaklandıklarını belirten Yer, açıklamasını şu sözlerle noktaladı: ​"Sorumluluğumuz gereği bu sorunları resmi başvuruyla Ulaşım Koordinasyon Kurulu (UKOME) ve Büyükşehir Belediyesi’ne taşıyacağız. Şehir ekonomisinin ve hemşehrilerimizin refahı için bu konunun bizzat takipçisi olacağız."

Eskişehir’de Kurban Bayramı Hazırlıkları Tamam: İl Müdürlüğü’nden Sıkı Denetim! Haber

Eskişehir’de Kurban Bayramı Hazırlıkları Tamam: İl Müdürlüğü’nden Sıkı Denetim!

Eskişehir İl Tarım ve Orman Müdürlüğü, yaklaşan Kurban Bayramı öncesinde vatandaşların sağlıklı ve hijyenik bir ortamda ibadetlerini yerine getirebilmesi için kurban satış ve kesim alanlarında incelemelerde bulundu. Eskişehir genelinde kurbanlık arzında bir sorun bulunmadığı açıklandı. ​Eskişehir İl Tarım ve Orman Müdürü Yüksel Çil başkanlığındaki heyet; İl Jandarma Komutanlığı ve ilgili şube müdürlükleri personeli ile birlikte, Eskişehir Büyükşehir Belediyesi’ne ait kurban satış ve kesim alanlarını yerinde denetledi. ​Kurbanlık Hayvan Varlığı İhtiyacı Karşılayacak Düzeyde ​2026 yılı Kurban Bayramı öncesi yapılan tespitlere göre, Eskişehir il genelinde kurbanlık hayvan arzında herhangi bir sıkıntı yaşanmayacağı bildirildi. Yapılan değerlendirmelerde: ​Küçükbaş Hayvan: Yaklaşık 64.418 baş, ​Büyükbaş Hayvan: 26.253 baş kurbanlık hayvanın mevcut olduğu ve bu rakamların ilin tüm ihtiyacını rahatlıkla karşılayabileceği belirtildi. ​60 Uzman Personel ile Sahada 7/24 Denetim ​Kurban Bayramı süresince oluşabilecek riskleri minimize etmek için İl ve İlçe Tarım ve Orman Müdürlükleri harekete geçti. Şap hastalığına karşı koruyucu aşılamaların tamamlandığı, kimliklendirme ve kayıt işlemlerinin ise titizlikle yapıldığı kaydedildi. ​İl genelinde; satış noktaları, kesim alanları ve yol kontrol noktalarında görev yapmak üzere 60 veteriner hekim, veteriner sağlık teknikeri ve teknisyeni görevlendirildi. Hastalık riski taşıyan veya mevzuata uygun olmayan hiçbir hayvanın satışına ve sevkine kesinlikle izin verilmeyeceği vurgulandı. ​İl Müdürü Yüksel Çil’den Vatandaşlara Önemli Uyarı ​Denetimlerin ardından açıklamalarda bulunan İl Müdürü Yüksel Çil, vatandaşların kurban alırken dikkat etmesi gereken kritik noktaları hatırlattı: ​"Vatandaşlarımızın kurbanlık alırken mutlaka küpeli, kayıtlı ve veteriner sağlık raporu bulunan hayvanları tercih etmeleri büyük önem arz etmektedir. Sağlıklı ve güvenli bir bayram için kurban kesimlerinin yalnızca resmi olarak belirlenen alanlarda yapılması gerekmektedir." ​Eskişehir İl Tarım ve Orman Müdürlüğü, bayram boyunca gıda güvenliği ve hayvan sağlığını korumak adına denetimlerin aralıksız sürdürüleceğini ifade etti.

ELKO Başkanı Murat Arnik'ten Kurban Bayramı Öncesi Önemli Uyarı! Haber

ELKO Başkanı Murat Arnik'ten Kurban Bayramı Öncesi Önemli Uyarı!

Eskişehir Lokantacılar ve Kasaplar Esnaf Odası Başkanı Murat Arnik, Kurban Bayramı öncesinde yetkisiz kıyma çekimi ve kaçak kasaplık faaliyetlerine karşı bir uyarıda bulundu. Eskişehir Lokantacılar ve Kasaplar Esnaf Odası Başkanı Murat Arnik : “Kasaplık mesleği bayramdan bayrama yapılacak geçici bir kazanç kapısı değil; ustalık, hijyen, ruhsat, kayıt ve sorumluluk isteyen ciddi bir meslektir.” dedi. Eskişehir’de yaklaşan Kurban Bayramı öncesi vatandaşların sağlığını korumak, kasap esnafının emeğine sahip çıkmak ve kayıt dışı ticaretin önüne geçmek amacıyla geniş çaplı bir denetim seferberliği başlatılıyor. Eskişehir Lokantacılar ve Kasaplar Esnaf Odası Başkanı Murat Arnik, bayram dönemini fırsat bilerek merdiven altı, hijyensiz ortamlarda et işleyen ve kıyma çeken yetkisiz kişilere karşı müsamaha gösterilmeyeceğini açıkladı. Arnik Yaptığı açıklamada; ''Yaklaşan Kurban Bayramı dolayısıyla, Eskişehir’de vatandaşlarımızın sağlığını, kasap esnafımızın emeğini, mesleğimizin itibarını ve kayıtlı ticaret düzenini korumak adına kamuoyuna açık ve net bir uyarıda bulunuyoruz. Kurban Bayramı sürecinde kıyma çekimi, et parçalama, kemik ayırma, et işleme ve kasaplık faaliyeti yalnızca yasal şartları taşıyan işletmeler tarafından yapılabilir. Bayramdan bayrama ortaya çıkıp kayıt dışı şekilde kıyma çekimi yapan, yetkisi olmadığı halde et parçalama faaliyeti yürüten kişi ve işletmeler; hem kasap esnafımıza haksız rekabet oluşturmakta hem de vatandaşlarımızın sağlığını riske atmaktadır. Bu kapsamda; vergi dairesi kaydında NACE/faaliyet kodu kasaplık olan, ilgili ihtisas odasına veya Ticaret Odasına kayıtlı bulunan, belediye işyeri açma ve çalışma ruhsatı olan, Tarım ve Orman Bakanlığı kayıt/onay şartlarını taşıyan kasap meslektaşlarımız dışında hiçbir kişi, işletme veya meslek grubu bu faaliyeti yürütemez. Açıkça ifade ediyoruz.'' dedi. Kasaplık Bayramdan Bayrama Yapılacak Bir İş Değildir Başkan Arnik; ''Kasap olmayan işletmelerin, Kurban Bayramı bahanesiyle iş yerinin önüne ya da içine kıyma makinesi koyarak kıyma çekmesi, et parçalaması ve kasaplık faaliyeti yürütmesi kabul edilemez. Kasaplık mesleği; bilgi, tecrübe, ustalık, uygun ekipman, hijyen disiplini ve yasal sorumluluk gerektirir. Bu meslek, yılda birkaç gün makine çalıştırarak yapılacak geçici bir faaliyet değildir. Bu iş; her önüne gelenin canı istediği gibi yapacağı bir iş değildir, depo içerisinde, boş dükkânda, seyyar noktada, hijyen şartları sağlanmamış alanlarda veya geçici düzeneklerle yapılabilecek bir iş değildir. Vatandaşımızın kurban eti; ehil olmayan kişilerin elinde, denetimsiz ortamlarda, hijyen riski altında işlenemez. Bu mesele sadece meslek meselesi değil, halk sağlığı meselesidir. Kurban eti, vatandaşımızın sofrasına güvenle ulaşmalıdır. Yetkisiz kişiler eliyle yapılan kıyma çekimi ve parçalama işlemleri; gıda güvenliği açısından ciddi riskler, çapraz bulaşma tehlikesi, hijyen ihlalleri, kayıt dışı kazanç, haksız rekabet ve vatandaş mağduriyeti doğurabilir.'' Kurban Bayramında Görevimizin Başındayız Kaçak Et Çekimi Yapan Kim Olursa Olsun Cezasına Katlanacak Eskişehir Lokantacılar ve Kasaplar Esnaf Odası Başkanı Murat Arnik; “Kasaplık mesleği alın teriyle, ustalıkla ve sorumlulukla yapılan ciddi bir meslektir. Kurban Bayramı yoğunluğunu fırsata çevirip kasaplık yetkisi olmadığı halde kıyma çekimi yapan, et parçalayan, vatandaşımızın sağlığını riske atan hiçbir işletmeye müsaade etmeyeceğiz. Bu konuda tavrımız net, duruşumuz kararlıdır.” Eskişehirde tüm ilgili kurumlarla sıkı irtibat halindeyiz.'' Eskişehir Lokantacılar ve Kasaplar Esnaf Odası Başkanı Murat Arnik; ''Kurban Bayramı boyunca ilgili kurumlarla koordineli şekilde hareket ediyoruz Bu kapsamda; Eskişehir Büyükşehir Belediyesi Zabıta Daire Başkanlığı, Odunpazarı Belediyesi Zabıta Müdürlüğü, Tepebaşı Belediyesi Zabıta Müdürlüğü, Eskişehir İl Tarım ve Orman Müdürlüğü ile ilgili ilçe tarım müdürlükleriyle Whatsapp İhbar Hatları ile Bayram süresince sahada etkin denetim yapılması, yetkisiz kıyma çekimi ve kaçak kasaplık faaliyeti yürüten kişi ve işletmelerin tespit edilerek kaçak çekim yerlerine anında cezai müeyide uygulatacağız. Bu süreçte yalnızca odamız değil; belediye zabıta ekipleri, Tarım ve Orman İl/İlçe Müdürlükleri ve ilgili tüm denetim birimleri de sahada etkin ve kararlı takipçi olacaklardır. Çünkü bu konu ertelenebilecek, görmezden gelinebilecek veya “bayram yoğunluğu” gerekçesiyle hafife alınabilecek bir konu değildir.'' Kaçak Kıyma Çekimi İhbar Hattı Kuruldu: Anında Müdahale Edilecek Arnik; ''Eskişehir Lokantacılar ve Kasaplar Esnaf Odası olarak Kurban Bayramı süresince odamızın WhatsApp ihbar hattına gelecek tüm bildirimler titizlikle takip edilecektir. Kaçak kıyma çekimi, yetkisiz kıyma kesimi, et parçalama, kasaplık faaliyeti yürütme, ruhsatsız ve kayıtsız şekilde et işleme yapıldığı bildirilen adresler; anında Eskişehir Büyükşehir Belediyesi Zabıta Daire Başkanlığı, Odunpazarı Belediyesi Zabıta Müdürlüğü, Tepebaşı Belediyesi Zabıta Müdürlüğü, Eskişehir İl Tarım ve Orman Müdürlüğü ve ilgili ilçe tarım müdürlüklerine bildirilecektir. Bu konuda hiçbir ihbar görmezden gelinmeyecek, hiçbir yetkisiz faaliyete sessiz kalınmayacaktır. İlgili kurumlarımız tarafından yapılacak denetimler neticesinde mevzuata aykırı işlem yapan kişi ve işletmeler hakkında gerekli idari yaptırımların uygulanması için sürecin sonuna kadar takipçisi olacağız. Eskişehir’de bu konuda kesinlikle taviz vermeyeceğiz. Kaçak kıyma çekimine, yetkisiz et parçalamaya ve ruhsatsız kasaplık faaliyetine geçit verilmeyecek. Odamızın WhatsApp ihbar hattına gelen her adres anında ilgili kurumlara bildirilecek, gerekli denetim ve cezai işlemlerin uygulanmasının takipçisi olunacaktır.” Eskişehir’de bu mesleği icra eden yaklaşık 500’e yakın kasap esnafımız, yıl boyunca vergisini ödeyen, ruhsatını alan, kayıtlı şekilde çalışan, devletine karşı sorumluluğunu yerine getiren ve ailesinin rızkını bu meslekten kazanan emekçi esnaflarımızdır. Eskişehir Lokantacılar ve Kasaplar Esnaf Odası Başkanı Murat Arnik : “Yıl boyunca vergisini ödeyen, ruhsatını alan, kayıtlı çalışan, devletine karşı sorumluluğunu yerine getiren, alın teriyle ekmeğini kazanan kasap esnafımızın emeğini kimseye ezdirmeyeceğiz. Eskişehir’de kasaplık mesleğinin hakkını, hukukunu, emeğini ve itibarını savunacak bir ekiple sahadayız. Eskişehir Lokantacılar ve Kasaplar Esnaf Odası olarak artık kasap arkadaşlarımızın yanında daha güçlü, daha kararlı ve daha etkin bir şekilde duracağız.” Bu şehirde kayıtlı, ruhsatlı ve emeğiyle çalışan kasap esnafımız varken; bayram yoğunluğunu fırsata çevirerek kaçak faaliyet yürütmek isteyenlere asla müsaade edilmeyecektir.'' dedi.

7 İşletmeye Mavi Bayrak Haber

7 İşletmeye Mavi Bayrak

Tepebaşı Belediyesi Mavi Bayrak uygulamasına katılmaya hak kazanan 7 yeni işletmeye Mavi Bayrakları takdim edildi. Uygulamaya dahil olan işletme sayısı 44’e ulaştı. Tepebaşı Belediyesi, benimsediği Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarından üçüncüsü olan; “Sağlık ve Kaliteli Yaşam” amacı doğrultusunda yürütülen Tepebaşı Mavi Bayrak Uygulaması kapsamında faaliyetlerini sürdürüyor. Mavi Bayrak Uygulaması ile kalite ve hijyen konusunda kent halkına sağlıklı bir ortam sunulması hedefleniyor. Farklı uzmanlık alanları olan sivil toplum kuruluşlarıyla 2000 yılından bu yana uygulanan Tepebaşı Mavi Bayraklı İşletmeler uygulamasına müracaat eden 7 işletme daha Mavi Bayrak almaya hak kazandı. İşletmeleri ziyaret eden Tepebaşı Belediyesi yetkilileri işletmecileri tebrik ederek Mavi Bayraklarını teslim etti. Mavi Bayraklı İşletme sayısı bölge genelinde 44’e ulaşmış oldu. Düzenli kontrol çalışması yapılıyor Mavi Bayrak uygulaması kapsamında işletmeler; hijyen, kalite yönetimi, çevreci kriterlere uyum çerçevesinde tüketici haklarına saygı duyarak müşteri odaklı hizmet gerçekleştiriyor. Tepebaşı Bölgesinde yaşayan vatandaşlara sağlıklı ve hijyenik koşullarda hizmet sunan Tepebaşı Mavi Bayraklı işletmeler, her yıl Tepebaşı Belediyesi önderliğinde Eskişehir Lokantacılar Odası, Eskişehir Ticaret Odası ile Eskişehir Berberler ve Kuaförler Odası temsilcilerinden oluşan denetim heyeti tarafından düzenli olarak kontrol ediliyor. Tepebaşı Belediyesi yetkilileri, Mavi Bayrak başvurularının Tepebaşı Belediyesi Çevre Koruma ve Kontrol Müdürlüğü’ne, 0 (222) 211 40 00 / 3085-3324 numaralı telefondan yapılabildiğini iletti.

Milletvekili Bayhan’dan Soru Önergesi: "Çin Sermayesi Korunuyor, İşçi Sömürülüyor!" Haber

Milletvekili Bayhan’dan Soru Önergesi: "Çin Sermayesi Korunuyor, İşçi Sömürülüyor!"

Emek Partisi İstanbul Milletvekili İskender Bayhan, Eskişehir OSB'de faaliyet gösteren Çin sermayeli Urzat Otomotiv fabrikasındaki hak gasplarını TBMM gündemine taşıdı. Bayhan, işçilerin aylardır maaş ve tazminatlarını alamadığını belirterek Çalışma Bakanlığı'nı göreve çağırdı. ​Eskişehir Organize Sanayi Bölgesi’nde üretim yapan Çin merkezli Shineray Group bünyesindeki SWM Motors - Urzat Otomotiv fabrikasında yaşanan işçi mağduriyetleri Meclis'e taşındı. Emek Partisi İstanbul Milletvekili ve Genel Başkan Yardımcısı İskender Bayhan, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı’na verdiği soru önergesiyle, fabrikada uygulanan ağır sömürü koşullarını ve "ücret gaspı" iddialarını sordu. ​"Türkiye, Uluslararası Sermaye İçin Sömürü Alanı Haline Getirildi" ​Milletvekili İskender Bayhan, Türkiye'nin ucuz iş gücü ve vergi avantajları nedeniyle uluslararası sermaye tarafından tercih edildiğini, ancak bu modelin bedelini işçilerin ödediğini vurguladı. SWM fabrikasının "Knock-Down (KD)" montaj modeliyle faaliyet gösterdiğini hatırlatan Bayhan, şu ifadeleri kullandı: ​"Kamu teşvikleri, vergi avantajları ve SGK destekleriyle büyütülen sermaye grupları korunurken; üretimi gerçekleştiren işçiler ücretlerini ve tazminatlarını aylardır alamamaktadır. Türkiye, uluslararası sermaye için düşük maliyetli bir sömürü alanı haline getirilmiştir." ​İşçiler Aylardır Maaş ve Tazminat Bekliyor ​Fabrikada çalışan işçilerden gelen bilgilere dayandırılan önergede, SWM fabrikasında yaşananlar şu şekilde özetlendi: Kasım 2025’te başlayan yoğun işe alımların ardından, Şubat 2026 itibarıyla kitlesel işten çıkarmalar yaşandı. 78 olan çalışan sayısı 20’ye kadar düştü. İşçilerin maaşları, ihbar tazminatları ve yemek ücretleri aylar geçmesine rağmen ödenmedi. İşçilere "haftaya yatacak" denilerek sürekli oyalama taktiği uygulandı. Günlük 10 saati aşan mesai süreleri ve yoğun mobbing nedeniyle birçok işçinin istifaya zorlandığı iddia edildi. ​Bakanlığa 7 Kritik Soru: "Teşvik Var, Denetim Yok Mu?" ​İskender Bayhan, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı'nın patronların yanında saf tuttuğunu savunarak şu soruların yanıtlanmasını istedi: ​SWM (Urzat Otomotiv) fabrikasında son bir yıl içinde herhangi bir denetim yapıldı mı? ​Ücret gaspı, fazla mesai ve mobbing iddialarıyla ilgili Bakanlığa ulaşan şikayet var mı? ​Kitlesel işten çıkarmaların İş Kanunu’na uygunluğu incelendi mi? ​Çin sermayeli bu tekele sağlanan vergi indirimi, SGK desteği ve gümrük muafiyetinin kapsamı nedir? ​Kamu teşviklerinden yararlanan patronlar işçi ücretlerini ödemediğinde bir yaptırım uygulanıyor mu? ​KD montaj modeli ile çalışan işletmelerde işçi hakları için özel bir denetim mekanizması mevcut mu? ​İşçilerin mağduriyetlerinin giderilmesi için Bakanlık hangi adımları atacak? ​"Sermaye Korunuyor, İşçi Sınıfı Yok Sayılıyor" ​Bayhan, önergesinde Bakanlığın sessizliğini eleştirerek; patronlara teşvik yağarken işçilerin en temel hakkı olan ücretlerine el konulmasının, mevcut çalışma rejiminin kimin çıkarına olduğunu açıkça gösterdiğini belirtti.

Büyükşehir Zabıta Ekiplerinden Ortak Alanlara Denetim Haber

Büyükşehir Zabıta Ekiplerinden Ortak Alanlara Denetim

Eskişehir Büyükşehir Belediyesi Zabıta Dairesi Başkanlığı ekipleri sorumluluk alanlarında, kent genelinde kamuya ait alanların izinsiz kullanımına karşı denetimlerini aralıksız sürdürüyor. Vatandaşların ortak kullanımına açık bulvar, cadde, kaldırım ve meydanlarda düzenin sağlanması amacıyla yürütülen çalışmalarda, işgallerin önüne geçilmesi için titiz bir denetim süreci işletiliyor. Ekipler tarafından sorumluluk alanında gerçekleştirilen kontrollerde, yaya geçişini zorlaştıran masa ve sandalyeler, dubalar, reklam tabelaları ve gelişi güzel yapılan ürün teşhirleri tek tek inceleniyor. Mevzuata aykırı uygulamalara kesinlikle müsaade edilmezken, kurallara uymayan kişi ve işletmelere öncelikle uyarılarda bulunuluyor. Yapılan uyarılara rağmen aykırılığın devam etmesi durumunda ise ilgili mevzuat çerçevesinde cezai işlem uygulanıyor. Zabıta ekipleri, denetimlerin temel amacının ceza kesmekten ziyade, başta yaşlılar, engelliler ve çocuklar olmak üzere tüm vatandaşların kamusal alanlarda güvenli ve rahat bir şekilde hareket edebilmesini sağlamak olduğunu vurguladı. Kamu düzeninin korunması ve şehir estetiğinin sürdürülebilirliği için çalışmaların kararlılıkla devam edeceği ifade edildi. Büyükşehir Belediyesi, kent estetiğinin korunması ve ortak kullanım alanlarının herkes için erişilebilir olması adına esnaf ve işletme sahiplerine de çağrıda bulunarak, kamuya açık alanların işgal edilmemesi konusunda daha duyarlı olunmasını istedi. Denetimlerin, daha yaşanabilir ve düzenli bir şehir hedefi doğrultusunda artarak süreceği bildirildi.

​İl Sağlık Müdürü Doç. Dr. Yaşar Bildirici Çifteler'de Haber

​İl Sağlık Müdürü Doç. Dr. Yaşar Bildirici Çifteler'de

Eskişehir İl Sağlık Müdürü Doç. Dr. Yaşar Bildirici, ilçe ziyaretleri kapsamında sağlık hizmetlerini yerinde incelemeye devam ediyor. Son durağı Çifteler Devlet Hastanesi olan Bildirici, ilçedeki sağlık hizmetlerinin kalitesini artırmak için yürütülen çalışmaları yerinde değerlendirdi. ​Çifteler’de Sağlık Hizmetlerine Kapsamlı Değerlendirme ​İl Sağlık Müdürü Bildirici’ye ziyaretinde Destek Hizmetleri Başkanı Erol Yılmaz eşlik etti. Hastane yönetimiyle bir araya gelen Bildirici, sunulan sağlık hizmetlerinin güncel durumu, hastane altyapısı ve devam eden projeler hakkında detaylı bilgi aldı. Ziyaretin odak noktasını, hizmet kalitesinin artırılması ve vatandaşların sağlık hizmetlerine erişiminin kolaylaştırılması oluşturdu. ​Sağlık Birimleri Yerinde İncelendi ​Ziyaret sırasında sadece masa başı değerlendirmelerle yetinilmeyerek, hastanenin tüm birimleri tek tek gezildi. Birim incelemeleri sırasında: ​Mevcut altyapı eksiklikleri tespit edildi. ​Hizmet işleyişindeki verimlilik analiz edildi. ​Gelecek dönemde planlanan iyileştirme çalışmaları üzerinde duruldu. ​Personelle Görüş Alışverişi ve Teşekkür ​Hastanede görev yapan sağlık çalışanlarıyla da bir araya gelen Doç. Dr. Yaşar Bildirici, personelin talep ve önerilerini dinledi. Sağlık çalışanlarının özverili çalışmalarının önemine değinen Bildirici, şu ifadeleri kullandı: ​"Vatandaşlarımıza sunulan sağlık hizmetlerinin niteliğini daha da yükseltmek temel hedefimizdir. Bu noktada büyük bir gayretle çalışan personelimize teşekkür ediyor, çalışmalarımızdaki kararlılığımızı sürdürüyoruz." ​Eskişehir İl Sağlık Müdürlüğü, ilçelerdeki sağlık tesislerinin standartlarını yükseltmek amacıyla bu tür denetim ve inceleme ziyaretlerinin periyodik olarak devam edeceğini bildirdi.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.