SON DAKİKA
Hava Durumu

#Bilecik

Porsuk Haber Ajansı - Bilecik haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Bilecik haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

Eskişehir-Bilecik Veteriner Hekimler Odası'ndan Kurban Bayramı İçin Uyarılar Haber

Eskişehir-Bilecik Veteriner Hekimler Odası'ndan Kurban Bayramı İçin Uyarılar

Eskişehir-Bilecik Veteriner Hekimler Odası Başkanı Erdinç Yuva, yaklaşan Kurban Bayramı öncesinde hem halk sağlığını hem de hayvan sağlığını korumak adına dikkat edilmesi gereken hususları paylaştı. Başkan Yuva, kurban kesim yerlerinde alınması gereken önlemlerden, etin saklanma koşullarına kadar hayat kurtaracak tavsiyelerde bulundu. ​Kurban dönemindeki yoğun hayvan hareketlerinin ve toplu kesimlerin beraberinde getirebileceği sağlık risklerine dikkat çeken Eskişehir-Bilecik Veteriner Hekimler Odası Başkanı Erdinç Yuva, oda üyelerinin İl Kurban Komisyonu tarafından belirlenen tüm kesim noktalarında görev başında olacağını vurguladı. ​"Hijyen ve Temiz Su, Sağlığımızın Teminatıdır" ​Kurban kesim sürecinde en kritik konunun hijyen olduğunu belirten Erdinç Yuva, şu noktalara dikkat çekti: "Kesim alanı ve sonrasındaki temizlik süreçleri için temiz su kaynağı birinci derecede elzemdir. Bıçak ve kesim materyallerinin her hayvan geçişinde mutlaka dezenfekte edilmesi, olası bulaşıcı hastalık ve enfeksiyon riskini ortadan kaldırır. Kesimlerin ehil kişiler tarafından yapılması, hayvan refahı ve gıda güvenliği için büyük önem taşır. İç organların karkas etten hızla uzaklaştırılması, dışkı veya dış etkenlerle temasın önlenmesi için şarttır. Çıkarılan iç organlar ve atıklar sokak hayvanlarına kaptırılmamalı, derin çukurlara gömülerek üzeri kireçlenmelidir. Çöplere veya varillere atılan atıklar halk sağlığını doğrudan tehdit etmektedir." dedi. ​Etin Lezzeti İçin 24 Saat Kuralı ​Etin kalitesi ve "et" vasfını kazanması için dinlendirilmesinin önemine değinen Başkan Yuva, şu önerilerde bulundu: "İdeal olanı 24 saat bekletmek olsa da, bayramın ilk günü yoğunluğu nedeniyle en az 5-6 saat, evin en serin yerinde etin sıcaklığının düşmesi beklenmelidir. Sıcak olan et, doğrudan buzdolabına konulmamalı; sıcaklığı düşürüldükten sonra +4 derecelik dolaplara alınmalıdır. +4 derecede kaba etler 4-5 gün, kıyma haline getirilmiş etler ise en fazla 2-3 gün saklanmalıdır. Daha uzun süre saklama için etlerin -18 derecede derin dondurucuda 6 aya kadar, -30 derecede ise 1 yıla kadar korunabileceğini hatırlattı. ​"Veteriner Hekimleriniz Sahada Olacak" ​Vatandaşların kurban kesimi sırasında herhangi bir sorun yaşamaları durumunda belirlenen kesim yerlerindeki veteriner hekimlerden destek alabileceklerini belirten Erdinç Yuva, "Eskişehir Bölgesi Veteriner Hekimleri Odası olarak, İl Tarım ve Orman Müdürlüğümüzdeki meslektaşlarımızla birlikte bayram süresince sahadayız. Tüm vatandaşlarımızın Kurban Bayramı'nı kutlar, sağlıklı ve huzurlu bir bayram geçirmenizi dileriz," ifadelerini kullandı.

Başkan Melek Mızrak Subaşı'ndan Bilecik'e İki Büyük Proje Müjdesi! Haber

Başkan Melek Mızrak Subaşı'ndan Bilecik'e İki Büyük Proje Müjdesi!

Bilecik Belediye Başkanı Melek Mızrak Subaşı, kent genelinde sürdürülen vizyon projeleri yerinde incelemeye devam ediyor. İstasyon Mahallesi ve Orhangazi Mahallesi'nde yapımı hızla süren çalışmaları denetleyen Başkan Subaşı, Bilecik halkına nefes aldıracak iki büyük projenin müjdesini verdi. ​Belediye başkan yardımcıları ve teknik ekiplerle birlikte sahada incelemelerde bulunan Subaşı, çalışmaların kısa sürede tamamlanarak vatandaşların hizmetine açılacağını belirtti. ​Orhangazi Mahallesi Park ve Mesire Alanı Küllerinden Doğuyor ​Yıllardır atıl durumda kalan bölgeleri şehre kazandırma vizyonuyla hareket ettiklerini belirten Başkan Melek Mızrak Subaşı, Orhangazi Mahallesi'nde hayata geçirilen yeni yaşam alanı hakkında şunları söyledi: ​“Buradaki yıllarca atıl halde bulunan alanın maalesef kimseye faydası yoktu. Bizler de burada kapsamlı bir çalışma başlattık. Buradaki çalışmalar tamamlandığında bu bölge cıvıl cıvıl olacak. Ayrıca Bileciklileri niçin buradaki güzelliklerden faydalandırmayalım diye düşündük. Çalışmamız tamamlanınca burası çok güzel olacak.” ​Proje kapsamında yapılacak çevre düzenlemeleri, yeşil alanlar ve sosyal donatılarla Orhangazi Mahallesi Park ve Mesire Alanı, Bileciklilerin yeni buluşma noktası olmaya aday. ​Karasu Yürüyüş Alanı: Suyun Sesi Eşliğinde 1.5 Kilometrelik Rota ​İstasyon Mahallesi’nde yürütülen ve şehre yeni bir çehre kazandıracak olan Karasu Yürüyüş Alanı projesini de inceleyen Başkan Subaşı, doğayla iç içe bir yaşam alanı kurguladıklarını ifade etti. ​Projenin detaylarını paylaşan Subaşı, şu ifadeleri kullandı: "Projemiz Soğuksu Parkı’ndan başlıyor. Burayı insanların aileleriyle birlikte kaliteli vakit geçirebilecekleri bir duraklama alanı haline getiriyoruz. Vatandaşlarımızın çayını, kahvesini keyifle içebileceği, ikramlardan faydalanabileceği sosyal alanları yeniden inşa ediyoruz. Hemşerilerimize suyun huzur veren sesi eşliğinde yürüyüş yapabilecekleri 1.5 kilometrelik bir hat sunuyoruz. Güzergah boyunca yerleştirilecek oturma bankları ile vatandaşlarımız dinlenme fırsatı bulacak." ​Atıl Alanlar Sosyal Yaşama Kazandırılıyor ​Bilecik Belediyesi'nin başlattığı bu hummalı çalışma, hem İstasyon hem de Orhangazi mahallelerinde ticari ve sosyal hayatı hareketlendirmeyi hedefliyor. Başkan Subaşı, modern şehircilik anlayışıyla Bilecik'in her köşesine değer katmaya devam edeceklerini belirterek incelemelerini tamamladı.

Başkan Subaşı’ndan Çiftçiye Can Suyu Haber

Başkan Subaşı’ndan Çiftçiye Can Suyu

Bilecik Belediye Başkanı Melek Mızrak Subaşı, 14 Mayıs Dünya Çiftçiler Günü’nde Kızıldamlar Köyü sakinleriyle bir araya gelerek, tarımsal üretimi desteklemek amacıyla sulama borusu dağıtımı gerçekleştirdi. Dünya Çiftçiler Günü’nde Anlamlı Ziyaret Bilecik Belediye Başkanı Melek Mızrak Subaşı, belediye başkan yardımcıları ve birim müdürleriyle birlikte Kızıldamlar Köyü’nü ziyaret etti. 14 Mayıs Dünya Çiftçiler Günü kapsamında gerçekleştirilen ziyarette Başkan Subaşı, köylülerin talep ve görüşlerini yerinde dinleyerek çiftçilerle samimi bir sohbet gerçekleştirdi. Köy sakinleri ve çocukların yoğun ilgisiyle karşılanan Subaşı, üreticinin yükünü hafifletmek adına sulama borularını teslim etti. "Çiftçimizin Yanında Olmaya Devam Edeceğiz" Törende konuşan Başkan Subaşı, Bilecik Belediyesi olarak yerel üreticiye verdikleri önemi vurguladı. Geçtiğimiz haftalarda Yeniköylü kadın çiftçilere yapılan benzer bir desteği hatırlatan Subaşı, şu ifadeleri kullandı: "Toprağa emek veren her bir çiftçimizin alın teri, bu ülkenin bereketidir. Ülkemizin zorlu ekonomik koşullarında üretime destek olmaya, çiftçimizin yükünü bir nebze olsun hafifletmek için çalışmaya devam edeceğiz. İmkanlarımız ölçüsünde her zaman üreticimizin yanındayız." Tarımsal Üretimde Sürdürülebilirlik Vurgusu Dağıtılan sulama boruları sayesinde Kızıldamlar Köyü’ndeki tarım arazilerinin suya daha verimli bir şekilde ulaşması hedefleniyor. Başkan Subaşı, "Toprağı yaşatan ve sofralarımıza bereket taşıyan tüm çiftçilerimizin günü kutlu olsun" diyerek üretimin sürdürülebilirliğine dikkat çekti. Bilecik Belediyesi'nden Üretime Destek Bilecik Belediyesi’nin tarımsal kalkınma hamleleri kapsamında gerçekleştirdiği bu dağıtımlar, bölge ekonomisinin canlandırılması ve çiftçinin girdi maliyetlerinin düşürülmesi açısından büyük önem taşıyor.

Hayvan Hastalıklarıyla Mücadele Stratejileri Belirlendi Haber

Hayvan Hastalıklarıyla Mücadele Stratejileri Belirlendi

Eskişehir, bölge hayvancılığının geleceğine yön veren kritik bir toplantıya ev sahipliği yaptı. "Hayvan Hastalıkları ile Mücadele Değerlendirme Toplantısı"nda, aşılama başarılarından stratejik üretim merkezlerine kadar birçok hayati konu masaya yatırıldı. ​Tarım ve Orman Bakanlığı Gıda ve Kontrol Genel Müdürlüğü koordinasyonunda düzenlenen “Hayvan Hastalıkları ile Mücadele Değerlendirme Toplantısı”, 04-06 Mayıs 2026 tarihlerinde Eskişehir İl Tarım ve Orman Müdürlüğü ev sahipliğinde gerçekleştirildi. Üç gün süren programda, Türkiye’nin hayvancılık politikaları ve bölgesel mücadele stratejileri detaylandırıldı. ​Bölge Müdürleri ve Uzmanlar Eskişehir’de Buluştu ​Hayvan Sağlığı ve Karantina Daire Başkanı Hüseyin Eş ve Eskişehir İl Tarım ve Orman Müdürü Yüksel Çil’in başkanlık ettiği toplantıya; Bursa, Kütahya, Bilecik, Afyonkarahisar ve Eskişehir illerinin Şube Müdürleri ile çok sayıda veteriner hekim katıldı. Toplantıda, komşu iller arasındaki koordinasyonun güçlendirilmesi hedeflendi. ​"Eskişehir, Türkiye’nin Yumurta ve Atçılık Merkezi" ​Toplantının açılışında konuşan İl Müdürü Yüksel Çil, Eskişehir’in tarımsal ekonomideki gücüne vurgu yaptı. Çil, Eskişehir’in damızlık yumurtacı tavuk üretiminde Türkiye ihtiyacının yaklaşık yarısını karşıladığını belirterek şu ifadeleri kullandı: ​"Kentimiz, sadece büyükbaş ve küçükbaş hayvan varlığıyla değil, aynı zamanda atçılık faaliyetlerinde de Türkiye'nin önde gelen merkezlerinden biridir. Bu potansiyelin korunması ve hayvancılığın sürdürülebilirliği için etkin bir hayvan sağlığı yönetimi hayati önem taşıyor." ​2026 Yılı Aşılama Hedefleri Aşıldı ​2026 yılı saha çalışmalarına dair verileri paylaşan Yüksel Çil, şap hastalığına karşı yürütülen aşılama faaliyetlerinde belirlenen hedeflerin üzerine çıkıldığını müjdeledi. Ayrıca koyun-keçi vebası ve brusella aşılamalarında da yüksek başarı oranlarına ulaşıldığını kaydeden Çil, sahada görev yapan veteriner hekimlerin özverisine dikkat çekti. ​Ulusal Mücadele ve Sat-1 Şap Virüsü ile Başarı ​Hayvan Sağlığı ve Karantina Daire Başkanı Hüseyin Eş ise bakanlığın yürüttüğü ulusal projeler hakkında teknik bilgiler verdi. Özellikle son dönemde gündemde olan Sat-1 Şap Hastalığına karşı yürütülen yoğun çalışmaların meyvelerini verdiğini belirten Eş; ihbarı mecburi hastalıklarla mücadelede izlenen güncel yol haritalarını katılımcılarla paylaştı. ​Zirvenin Gündeminde Neler Vardı? ​Üç gün boyunca devam eden oturumlarda; Hastalıkların yayılma hızının kontrolü. ​Hayvan hareketleri kontrolü, kaçak ve kontrolsüz sevklerin engellenmesi. Şaptan ari bölge olan Trakya’nın korunması. Tüberküloz ve bruselloz ile mücadele süreçleri ele alındı. ​Bölgesel İş Birliği Vurgusu ​Toplantının kapanış konuşmasını yapan Şube Müdürü Dr. Reşat Tazegül, hayvan sağlığını korumanın yolunun "bölgesel koordinasyon"dan geçtiğini belirtti. Tazegül, bu tür toplantıların sahadaki uygulamaları standart hale getirdiğini ve bilgi paylaşımını artırdığını ifade ederek emeği geçenlere teşekkür etti.

Çocuk Senfoni Orkestrası Konseri Ayakta Alkışlandı Haber

Çocuk Senfoni Orkestrası Konseri Ayakta Alkışlandı

Bilecik Belediyesi tarafından 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı etkinlikleri kapsamında sahne alan Tepebaşı Belediyesi Çocuk Senfoni Orkestrası ile Bilecik Belediyesi Sanat Akademisi Korosu birlikteliğinde verilen konser, izleyenler tarafından ayakta alkışlandı. Şeyh Edebali Kültür ve Kongre Merkezinde gerçekleştirilen konseri, Tepebaşı Belediye Başkanı Ahmet Ataç, Belediye Başkanı Melek Mızrak Subaşı, başkan yardımcıları, birim müdürleri ve çok sayıda vatandaş takip etti. Büyük bir beğeniyle izlenen konser sonunda, Belediye Başkanı Ahmet Ataç ve Belediye Başkanı Melek Mızrak Subaşı, Şef Serhan Gencer, eğitmenler ve koro üyelerine çiçek takdim etti. BELEDİYE BAŞKANI MELEK MIZRAK SUBAŞI: ’BU GÜZEL KONSERİN ARDINDA BÜYÜK BİR EMEK VE ÖZVERİ VAR’’ Konser sonunda konuşan Belediye Başkanı Melek Mızrak Subaşı, ‘’İyi ki çocuklarımızla bu anlamlı etkinlikte buluştuk’’ ifadelerini kullanarak, ‘’Bu güzel emeğin ve konserin arka planında büyük bir çalışma ve özveri var. Ahmet Başkanımıza böyle bir projede yer almak istedik. Kendisi büyük bir memnuniyetle karşıladı. Üç yıl önce bu anlamlı koroda bir araya gelen çocuklar şimdi büyüdü. Geleneksel olarak çocuklarımız için 23 Nisan bayramında bu konseri düzenlemek istedik. Kardeş belediye protokollerimizi de imzalamıştık. Bizim için kardeş belediyecilik sadece kağıt üzerindeki bir anlaşma değil bu tür güzel etkinliklerde bir araya gelmektir. Ahmet Başkanımızın bizde emeği çok. Her zaman arkamızda desteğini hissediyoruz. Bizim koromuzdaki çocuklarımızla Tepebaşı Belediyesi’ndeki çocuklarımızı bir konserde buluşturmak istedik. Sağ olsunlar eğitmenlerimiz de kabul etti. Burada çok ciddi bir emek var. Ben burada hem belediye başkanı hem de bir anne olarak bulunuyorum. Öylesine güzel öylesine büyük bir emek var ki bizlere mutluluk veriyor. İyi ki Tepebaşı Belediyesi var. Atatürk çocuklarına kocaman bir alkış istiyorum’’ ifadelerini kullandı. Tepebaşı Belediye Başkanı Ahmet Ataç ‘’Çocuklarımız imkan verdikçe bu şekilde güzel bir tablo oluşuyor. Bu çocuklarımız gerçekten bizlerin yüz akı. Bilecik ile Eskişehir ve Tepebaşı’nın çok büyük bir kardeşliği var. Gerçekten çok büyük bir emeğin varlığı burada görünüyor. Bugün Türkiye’de zannetmiyorum başka bir belediyede böyle bir çalışma var. Bilecik’te de böyle bir çalışmanın olmasını ısrarla söylüyorum’’ ifadelerini kullandı.

"Renklerin Çocuk Hali" Sergisi Açıldı Haber

"Renklerin Çocuk Hali" Sergisi Açıldı

Eskişehir Büyükşehir Belediyesi muhteşem bir sergiye ev sahipliği yaptı. “Renklerin Çocuk Hali” sergisi, “Boyalı Parmaklar Çocuk Ressamlar”ın çalışmalarını sanatseverlerle buluşturdu. Atatürk Kültür Sanat ve Kongre Merkezi’nde açılan sergi, çocukların hayal dünyasını tuvale yansıttıkları eserlerle dikkat çekti. Serginin açılışına; CHP Eskişehir Milletvekili Jale Nur Süllü, Eskişehir Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Nurcan Alkan, Bilecik Belediye Başkanı Melek Mızrak Subaşı, Eskişehir Organize Sanayi Bölgesi Yönetim Kurulu Başkanı Nadir Küpeli, Eskişehir Sanayi Odası Başkanı Celalettin Kesikbaş, AK Parti İl Başkanı Gürhan Albayrak ile çok sayıda davetli katıldı. Açılışta konuşan Eskişehir Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Nurcan Alkan, Eskişehir Büyükşehir Belediye Başkanı Ayşe Ünlüce’nin selamlarını ileterek, çocukların sanatla buluşmasının önemine dikkat çekti. Alkan, çocukların erken yaşta sanatla iç içe olmasının onların gelişimine katkı sunduğunu belirtti. Bilecik Belediye Başkanı Melek Mızrak Subaşı ise etkinliğe bir belediye başkanı olarak değil, bir veli olarak katıldığını ifade ederek, “Yaklaşık iki yıldır büyük bir emekle hazırlanan bu çalışmaların burada sergilenmesi çok kıymetli. Bu serginin ardından 23 Nisan’da Bilecik Belediyesi Sanat Galerisi’nde de çocuklarımızın eserlerini sergileyeceğiz. Eskişehirlileri de oraya davet ediyorum. Çocuklarımız çok kıymetli, umarım hayata dair umutları asla sönmez. Bizler de bu umudu yaşatmak için çalışmaya devam ediyoruz.” dedi. Minik ressamların eserlerini ailelerine tanıttığı sergi, renkli ve samimi anlara sahne oldu. “Renklerin Çocuk Hali” sergisi, 30 Nisan 2026 tarihine kadar ziyaret edilebilecek.

Zafer Partisi'nden Barınak Vahşetine Sert Tepki Haber

Zafer Partisi'nden Barınak Vahşetine Sert Tepki

Bilecik’in Bozüyük ilçesinde yer alan belediye hayvan bakımevinde kaydedilen ve yürekleri sızlatan görüntüler üzerine Zafer Partisi Eskişehir İl Başkanı Hasan Demir ve beraberindeki heyet bölgeye çıkarma yaptı. Bakımevindeki durumu yerinde inceleyen Demir, yaşanan "insanlık dışı" tabloya karşı sert bir açıklama yaparak sorumluları göreve çağırdı. ​"Kelimelerin Yetersiz Kaldığı Bir Noktayız" ​Bozüyük Belediyesi Hayvan Bakımevi’ndeki vahşete tanıklık ettiklerini belirten Zafer Partisi Eskişehir İl Başkanı Hasan Demir, idari birimlerin sessizliğini eleştirdi. Merkezi yönetimden yerel belediyeye kadar geniş bir sorumluluk zincirine işaret eden Demir, açıklamasında şu ifadelere yer verdi: ​"Merkezi idareden Belediye Başkanlığına, Zabıta Müdürlüğü'nden barınak yetkililerine kadar tüm sorumluların ilgisiz ve kayıtsız kaldığı bu tabloyu anlatmak için kelimeler yetersiz kalıyor. Bu bir insanlık dramıdır." ​"Tepkiler Gelince Göz Boyamaya Çalıştılar" ​Olayın kamuoyuna yansımasının ardından bölgede yapılan ani düzenlemelerin gerçeği değiştirmeyeceğini savunan Demir, samimiyetten uzak adımlara tepki gösterdi: ​Geçici Çözümler: Kamuoyu tepkisinden sonra yol kenarlarına apar topar bırakılan yiyecek ve yuvalarla bu vahşetin üstü örtülemez. ​Görev Bilinci: Önce insan olma vasfı, ardından görev bilinci gelir. Bu görüntülerin ortaya çıkması, sorumluluğun yerine getirilmediğinin kanıtıdır. ​"Eskişehir Teşkilatı Olarak Takipçisiyiz" ​Komşu ildeki bu duruma sessiz kalmayan Zafer Partisi Eskişehir İl Başkanlığı, konuyu yakından takip edeceklerini duyurdu. Hasan Demir, yaşananları gündeme getiren duyarlı vatandaşlara teşekkür ederken, hayvan haklarının korunması ve sorumluların hesap vermesi için mücadelenin süreceğini vurguladı.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.