SON DAKİKA
Hava Durumu

#Atap A.ş.

Porsuk Haber Ajansı - Atap A.ş. haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Atap A.ş. haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

ATAP'tan Üniversite- Sanayi İşbirliği Toplantısı Haber

ATAP'tan Üniversite- Sanayi İşbirliği Toplantısı

Eskişehir’de üniversite-sanayi iş birliğini güçlendirmeye yönelik önemli bir istişare toplantısı gerçekleştirildi. ATAP A.Ş. ev sahipliğinde düzenlenen toplantıda, üniversite ile sanayi arasındaki iş birliğinin geliştirilmesi, ortak projelerin artırılması ve yüksek katma değerli teknolojik üretimin güçlendirilmesine yönelik konular ele alındı. Toplantıya Eskişehir OSB Yönetim Kurulu Başkanı Nadir Küpeli, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Kamil Çolak, Eskişehir Teknik Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Adnan Özcan, Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Zafer Asım Kaplancıklı, Anadolu Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Yusuf Özkay, ATAP A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Metin Saraç ve ATAP A.Ş. Genel Müdürü Duygu Yalnızoğlu ile yönetim kurulu üyeleri katıldı. Toplantıda üniversite-sanayi iş birliğinin geliştirilmesi, ortak projelerin artırılması ve teknolojik üretimin güçlendirilmesi konuları ele alındı. ATAP A.Ş. Genel Müdürü Duygu Yalnızoğlu, teknoparkın yapısı, faaliyetleri ve yürütülen çalışmalar hakkında kapsamlı bir sunum gerçekleştirdi. ETİM A.Ş. Genel Müdürü Zafer Gökavdan da kurumun faaliyetlerine ilişkin bilgi verdi. ATAP A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Metin Saraç, iş birliğini güçlendirmeye yönelik hedefleri paylaşarak; derin teknoloji geliştiren akademisyenlerin girişimciliğe yönlendirilmesi, ortak bir yapay zeka inisiyatifi kurulması ve “Yapay Zeka Uygulama Merkezi” oluşturulması, akademisyen girişimcilerin ürünlerinin ticarileştirilmesi, teknopark girişimcilerinin akademik destek almaya teşvik edilmesi ve sanayi için ortak problem havuzu oluşturularak TTO’lar ile iş birliğinin artırılması başlıklarına dikkat çekti. Eskişehir OSB Yönetim Kurulu Başkanı Nadir Küpeli ise yaptığı değerlendirmede, üniversiteler ile sanayi arasında kurulacak güçlü ve sürdürülebilir iş birliklerinin katma değerli üretimi artıracağını belirterek, “Bilgi ve üretimin bir araya gelmesi hem bölgemiz hem de ülkemiz açısından stratejik önem taşımaktadır. Üniversitelerimizin bilimsel birikimi ile sanayimizin üretim gücünü buluşturduğumuzda, yüksek teknolojiye dayalı, rekabetçi ve ihracat odaklı bir yapı oluşturabiliriz. Bu doğrultuda Ar-Ge ve inovasyon ekosistemini güçlendirecek her türlü iş birliğini destekliyoruz. Eskişehir’in sahip olduğu güçlü sanayi altyapısı ve nitelikli insan kaynağıyla bu sinerjiyi en iyi şekilde değerlendireceğimize inanıyoruz” dedi. Toplantıya katılan üniversite temsilcileri de iş birliğinin geliştirilmesine yönelik görüşlerini paylaştı. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Kamil Çolak, ortak projeler ve Ar-Ge çalışmalarının artırılması gerektiğini vurguladı. Eskişehir Teknik Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Adnan Özcan, teknoloji odaklı iş birliklerinin sürdürülebilir kalkınmaya katkı sağlayacağını ifade etti. Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Zafer Asım Kaplancıklı ise bölgesel kalkınmada üniversite-sanayi entegrasyonunun kritik rol oynadığını belirtti. Anadolu Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Yusuf Özkay, üniversitelerin bilgi üretim gücünü sanayi ile buluşturmanın önemine dikkat çekti. Toplantı, ortak çalışma alanlarının geliştirilmesi ve somut projelerin hayata geçirilmesi yönünde atılacak adımların değerlendirilmesiyle sona erdi.

ATAP A.Ş.'de Genel Müdür Duygu Yalnızoğlu Oldu Haber

ATAP A.Ş.'de Genel Müdür Duygu Yalnızoğlu Oldu

Türkiye’nin ilk teknoparkı olma özelliğini taşıyan Eskişehir Teknoloji Geliştirme Bölgesi’nin (ETGB) yönetici şirketi Anadolu Teknoloji Araştırma Parkı A.Ş. (ATAP)’de genel müdürlük görevinde değişikliğe gidildi. ATAP A.Ş. Genel Müdürü Dr. Sedat Telçeken, görevini Duygu Yalnızoğlu’na devretti. Görev değişimi dolayısıyla düzenlenen törende, ATAP A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Metin Saraç tarafından Dr. Sedat Telçeken’e, ETGB’ye sunduğu katkılar ve görev süresi boyunca gerçekleştirdiği başarılı çalışmalar dolayısıyla plaket takdim edildi. Törende konuşan Metin Saraç, Dr. Telçeken’in görev süresi boyunca ETGB’nin kurumsal yapısının güçlenmesi ve ekosistemin gelişmesi adına önemli çalışmalara imza attığını vurgulayarak, ayrılışın Eskişehir Teknik Üniversitesi’ndeki akademik görevine geri dönmesi nedeniyle gerçekleştiğini belirtti. Saraç, “Sayın Dr. Sedat Telçeken, genel müdürlük görevini başarıyla yürütmüş, ETGB’nin gelişimine değerli katkılar sunmuştur. Kendisinin Eskişehir Teknik Üniversitesi’ndeki önceki akademik görevine dönme talebi doğrultusunda bu görev değişikliği gerçekleşmiştir. Bugüne kadar verdiği emek ve özverili çalışmaları için teşekkür ediyor, yeni görevinde başarılar diliyorum. Genel Müdürlük görevine atanan Sayın Duygu Yalnızoğlu’na da yeni görevinde başarılar temenni ediyorum” ifadelerini kullandı. Görevini devreden Dr. Sedat Telçeken ise yaptığı kısa açıklamada, ETGB’de görev yapmaktan büyük bir onur duyduğunu belirterek, “ETGB gibi Türkiye için stratejik öneme sahip bir teknoparkta görev almak benim için çok kıymetliydi. Bu süreçte birlikte çalıştığımız tüm paydaşlara teşekkür ediyorum” dedi. Genel Müdürlük görevine atanan Duygu Yalnızoğlu da ETGB’nin vizyonunu daha ileriye taşımak için çalışacaklarını ifade ederek, “Türkiye’nin ilk teknoparkı olan ETGB’de bu görevi üstlenmek büyük bir sorumluluk ve gurur. Bugüne kadar emek veren tüm yöneticilere teşekkür ediyorum. Önümüzdeki dönemde girişimcilik, Ar-Ge ve üniversite-sanayi iş birliklerini daha da güçlendirmek için çalışacağız” şeklinde konuştu. Tören kapsamında Duygu Yalnızoğlu’na çiçek takdim edilirken, programa ATAP A.Ş. Yönetim Kurulu üyeleri de katıldı.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.