
Eskişehir İl Tarım ve Orman Müdürlüğü tarafından yürütülen ve arıcılık sektörüne Avrupa standartlarında vizyon katan “bestHONEY” projesinin 6. ve son toplantısı Eskişehir’de düzenlendi.
Avrupa Birliği Erasmus+ Programı “Mesleki Eğitimde İş Birliği Ortaklıkları” kapsamında desteklenen bestHONEY (En İyi Bal İçin Hijyen, Paketleme ve Üretim Standartlarının AB Düzeyine Getirilmesi) projesi, başarılı bir finalle tamamlandı. 17-18 Haziran 2026 tarihlerinde Eskişehir’de gerçekleştirilen kapanış toplantısına Fransa, İtalya ve İspanya’dan gelen proje ortakları katıldı.
Arıcılıkta Uluslararası Standartlar Hedefleniyor
Toplantının açılışında konuşan Eskişehir İl Tarım ve Orman Müdürü Yüksel Çil, projenin sürdürülebilir arıcılık ve bal üretimi konusundaki kritik önemine vurgu yaptı. Çil, "Bu proje, sadece ülkemiz için değil, tüm Avrupa Birliği ülkeleri ve dünya genelindeki arıcılık sektörü için bilgi paylaşımı ve kalite standartlarının yükseltilmesi noktasında önemli bir mihenk taşıdır. Kurulan uluslararası iş birlikleri, kurumumuzun kapasitesini geliştirirken gelecekteki yeni projeler için de güçlü bir zemin hazırlamıştır," ifadelerini kullandı.
Arıcılık Sektörüne Önemli Eğitim Materyalleri
Proje Koordinatörü Veteriner Hekim Dr. Hatice Olcay ise projenin çıktıları hakkında detaylı bir bilgilendirme yaptı. Proje kapsamında hazırlanan eğitim materyallerinin farklı dillerde hazırlanarak uluslararası düzeyde erişime açılacağını belirten Olcay, bu kaynakların mesleki eğitim personeli ve arıcılık sektöründeki üreticiler için önemli bir rehber niteliği taşıyacağını belirtti.
Toplantıda ayrıca; Eskişehir İl Tarım ve Orman Müdürlüğü uzman kadrosundan Zuhal Ünal Canbaz, Selma Öztürk, Ayşe Özden, Müge Çimen, Şeyda Kiran ve Mehtap Özsancaktar, kendi alanlarındaki uzmanlıkları ışığında teknik sunumlar yaparak projenin başarısına katkı sağladılar.
Etkinlik, katılımcılara takdim edilen katılım belgeleri ve gelecekteki yeni uluslararası iş birliği temennileriyle sona erdi.